Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 33 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 651
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning...

Sitat Opprinnelig postet av Harman
    kanke si jeg har lagt merke til no logo innbrenning jeg altså
    Det vises kun hvis det er en hvit eller en annen lys og stillestående bakgrunn. Ellers så ser jeg det ikke. Litt rart at det er så stor forskjell på skjermene. Har gjort ALT de sa hos PIONEER og det er ikke akkurat mange timene med "God Morgen Norge" hver dag, og vi ser MYE på tv. Den er nok på i over 15 timer hver dag...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning...

Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Det vises kun hvis det er en hvit eller en annen lys og stillestående bakgrunn. Ellers så ser jeg det ikke. Litt rart at det er så stor forskjell på skjermene. Har gjort ALT de sa hos PIONEER og det er ikke akkurat mange timene med "God Morgen Norge" hver dag, og vi ser MYE på tv. Den er nok på i over 15 timer hver dag...
    Etter en natt med "snø" er det borte igjen. Rart at det kommer og går så fort. Det vises som sagt inn før man har en stille og veldig lysbakgrunn, men det er der likefullt. Blir litt "svett" hver dag, men det går over om morgenen. Lurer på når jeg kan slutte med "snø" om natta.

Må nok kontakte Pioneer å høre om de har noen forslag. Har nå kontrast på 20 og strømsparing på 2 hele dagen. Med "snø" står alt på maks, lys, kontrast, strøm osv...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått brent inn no logo, men tydligvis fått no ujevn slitasje der tekst linjene treffer. Det fremkommer som 2 mørkere striper. Litt rart i grunn ettersom teksten er plassert forskjellig på alle kanalene. Kunne sikkert vært ennå snillere med kontrasten, men jeg vil ikke si at jeg har vært uforsiktig. Har prøvd å kjøre noe snø, men det ser ikke ut til å ha så veldig effekt.

Btw. Er det bare jeg her på forumet som har fått en skjerm med "dirty screen effect"?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en natt med "snø" er det borte igjen. Rart at det kommer og går så fort. Det vises som sagt inn før man har en stille og veldig lysbakgrunn, men det er der likefullt. Blir litt "svett" hver dag, men det går over om morgenen. Lurer på når jeg kan slutte med "snø" om natta.

Må nok kontakte Pioneer å høre om de har noen forslag. Har nå kontrast på 20 og strømsparing på 2 hele dagen. Med "snø" står alt på maks, lys, kontrast, strøm osv...
    Hvor lenge har du hatt tv'n ?
    Kan tenkes at tv'n snart er ferdig innkjørt og at en da i overgangen kan se litt forskjeller, at fosfor belegget begynner å sette seg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som rapporterer om innbrenninger, enten permanente eller midlertidige; er det 427 dere har? Utifra innleggene så langt så virker det som 507 eierne ikke sliter like mye...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Utifra innleggene så langt så virker det som 507 eierne ikke sliter like mye...
    Ikke det spor! Jeg er blir bare mer og mer fornøyd med utstyret mitt fra pioneer, og denne eminente skjermen er helt rå..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min pioneer 507 i ca 3 dager nå og har såvidt startet innkjøringen med parabolsendinger. Tven har sålangt kjørt i ca 20 timer og jeg har ikke sett det minste anntydning til innbrenning fra tv-logo tekst eller noe som helst. So far so good :-)

Kjører innkjøring etter denne oppskriften som jeg fant på forumet her:
    Official D-Nice Pioneer 6th/7th Generation Settings Thread!!!! - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som Pioneer 427 og 4270 har vært ute en stund...noen som har hatt erfaring med innbrenning enda? Skulle likt og vite....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning...

Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hvor lenge har du hatt tv'n ?
    Kan tenkes at tv'n snart er ferdig innkjørt og at en da i overgangen kan se litt forskjeller, at fosfor belegget begynner å sette seg.
    Har hatt den i en måned nå, men det er kun den siste uken at jeg har merket innbrenningen. Har hele tiden trodd det var. God Morgen Norge logoen. Men det er faktisk logoen til nyhetene på TV2 (nede til venstre). Har de siste nettene hatt tv,en på snø HELE natta.

Snakket med Pioneer i går og fikk beskjed om å sette tv'en på FILM modus. (det var så sterke farger i STANDARD)

Det er vell egentlig skygge av logoen som er problemet. dvs. feltet der den HVITE logoen har vært (inkl klokka over) er mørkere enn resten av skjermen. Det kalles kansje ikke innbrenning?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt den i en måned nå, men det er kun den siste uken at jeg har merket innbrenningen. Har hele tiden trodd det var. God Morgen Norge logoen. Men det er faktisk logoen til nyhetene på TV2 (nede til venstre). Har de siste nettene hatt tv,en på snø HELE natta.

Snakket med Pioneer i går og fikk beskjed om å sette tv'en på FILM modus. (det var så sterke farger i STANDARD)

Det er vell egentlig skygge av logoen som er problemet. dvs. feltet der den HVITE logoen har vært (inkl klokka over) er mørkere enn resten av skjermen. Det kalles kansje ikke innbrenning?
    Samme som jeg har på min 427. Hvis jeg ikke tar helt feil så er det en form for "innbrenning". Regner med at det skyldes ujevn slitasje av pixlene. Det sies jo at phosphoren slites mest den første tiden, så muligheten er vel til stede for at resten vil ta igjen de slitte pixlene av seg selv og jevne seg noe ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Tidligere har jeg hatt 427xa og nå 507xa. Jeg har ikke sett anydning til innbrenning i det hele tatt, og jeg bryr meg heller ikke noe om innkjøringstid. Full kalibrering fra første dag. Kan det være noe galt med din skjerm? (hvor høy kontrast kjører du f.eks. med?)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjører jeg med kontrast på 23 og dynamisk på min. Kjørte lenge med kontrast på 20. Kan jo ikke være helt sikker, men jeg regner med at de 2 mørkere stripene kommer av teksten.

Men er det ingen som har fått en tv med "diry screen effect"? En del som komenterer dette på avforums.com. Det fremstår som vertikale felter/striper som er noe mørkere. Synes bare når jevne farger beveger seg over skjermen.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dere som rapporterer om innbrenninger, enten permanente eller midlertidige; er det 427 dere har? Utifra innleggene så langt så virker det som 507 eierne ikke sliter like mye...
    Er det da slik å forstå at selv om problemet er mindre på nye paneler så oppstår det likevel? Og det på tross av forskriftsmessig innkjøring. Betyr det da at enkelte paneler ikke holder god nok kvalitet?

Er dette i så fall reklamasjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den tv2 logoen som vises på nyhetene og sporten er desverre veldig lyssterk og et mareritt for enkelte plasmaskjermer i innkjøringsperioden spesielt.
    Jeg har fått denne som en skygge på min Pioneer plasma, når jeg kjøper ny plasma til sommeren en gang så tror jeg at jeg kommer til å unngå denne logoen de første månedene
    Irriterende at TV2 ikke kan gjøre noe med dette, Tv3 var jo flinke og senket lys styrken på sin. Det er jo helt unødvendig at logoen er såpass lyssterk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning

Har nettopp fått litt erfaring med innbrenning på 507XA selv. Var litt tankeløs i går kveld og satte Prison Break S02E14 på pause mens den var i helt i begynnelsen. (skulle bare ordne noe på PC'en i et annet rom). Det endte med at jeg satt foran PC'en i ca. 4 timer :-(
    Da jeg kom tilbake så var den TV14 logoen i venstre hjørne samt de svenske undertekstene "innbrent" i TV'en (ikke ekstremt sterk innbrenning vil jeg si men har ingen referanser å sammenligne med). Jeg satte den straks på snø og lot den stå sånn til den skrudde seg av automatisk (etter 15 minutter). Så satte jeg den på snø igjen til morgenkvisten. Da var det meste av innbrenningen borte. Det er fortsatt anntydning til innbrenning men må ha helt sort skjerm og se nøye etter for å oppdage det. Vil anta at det forsvinner innen kort tid om jeg kjører på litt mer snø og ellers bruker TV'en som normalt.

Ellers må jeg si at jeg er overasket over at sortnivået er så dårlig som det er på TV'en. På sort skjembilde er det masse bakgrunnslys uansett instilling. Ser jeg jeg svært nær på TV'en er det hundretusener av små prikker som lyser der.
    I et mørkt rom ser man godt dette... Er det normalt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sozo
    Ellers må jeg si at jeg er overasket over at sortnivået er så dårlig som det er på TV'en. På sort skjembilde er det masse bakgrunnslys uansett instilling. Ser jeg jeg svært nær på TV'en er det hundretusener av små prikker som lyser der.
    I et mørkt rom ser man godt dette... Er det normalt?
    Jeg kan garantere deg at du kjører med helt gale skjerminnstillinger etter den beskrivelsen der.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg kan garantere deg at du kjører med helt gale skjerminnstillinger etter den beskrivelsen der.
    Neppe. Det er ikke så vanskelig å finne det sorteste en skjerm kan vise. Hvis man kommer fra CRT og er vant til helt sort og har lest masse om at man må velge plasma ovenfor LCD pga av sortnivået, kan man få seg en skuffende overraskelse når solen går ned første kvelden. Sort er IKKE sort på plasma, selv på Panasonic. Jeg er spent på neste generasjon Pioneer og hva de har fått til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe. Det er ikke så vanskelig å finne det sorteste en skjerm kan vise. Hvis man kommer fra CRT og er vant til helt sort og har lest masse om at man må velge plasma ovenfor LCD pga av sortnivået, kan man få seg en skuffende overraskelse når solen går ned første kvelden. Sort er IKKE sort på plasma, selv på Panasonic. Jeg er spent på neste generasjon Pioneer og hva de har fått til.
    Dette kan jeg ikke forstå. Jeg har fremdeles en CRT fra Loewe Aconda 9381 HD ZW som antakelig har det beste (eller ihvertfall blant de aller beste) bildegjengivelsene som finnes på markedet. De eneste flat-skjermene som har kommet i nærheten av dette (men ikke like bra selvsagt), er nettopp Pioneer 507xa og Panasonic TH-50PH9EK (proff-skjerm). Men det forutsetter nøye kalibrering, og det er nok av folk som har feilinnstilte flatskjermer i de tusen hjem, som dermed ikke fåt utnyttet potensialet i en skjerm. Jeg regner med at du har brukt mange timer på kalibrering?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette kan jeg ikke forstå. Jeg har fremdeles en CRT fra Loewe Aconda 9381 HD ZW som antakelig har det beste (eller ihvertfall blant de aller beste) bildegjengivelsene som finnes på markedet. De eneste flat-skjermene som har kommet i nærheten av dette (men ikke like bra selvsagt), er nettopp Pioneer 507xa og Panasonic TH-50PH9EK (proff-skjerm). Men det forutsetter nøye kalibrering, og det er nok av folk som har feilinnstilte flatskjermer i de tusen hjem, som dermed ikke fåt utnyttet potensialet i en skjerm. Jeg regner med at du har brukt mange timer på kalibrering?
    Du sier det selv "men ikke like bra selvsagt". Hva er det du ikke forstår? Jeg regner med at du har helt sort sortnivå når det skal være sort? Greia er at litt lys er mange ganger mer enn ikke noe lys i det hele tatt.

Hvis du har en annen innstilling å justere på enn "lys" for å få et mørkere sort så fortell.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort er ikke helt sort, heller ikke på CRT. Men denne beskrivelsen høres jo helt vill ut:

Sitat Opprinnelig postet av sozo
    Ellers må jeg si at jeg er overasket over at sortnivået er så dårlig som det er på TV'en. På sort skjembilde er det masse bakgrunnslys uansett instilling.

Side 22 av 33 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •