Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 33 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 651
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk muligheten til å studere 507XA i kveld hos en kjenning. Etter noen timer så er jeg fortsatt imponert over denne skjermens ytelse. Eneste, dersom jeg må pirke, er at sortnivået kunne vært litt bedre. Men ellers; Flott design og bildekvaliteten er super. Den uderliggende ekstra høyttaleren hadde en lydkvalitet jeg ikke hadde trodd var så god. Har man 30K så ser jeg ikke andre alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Kan og være dårlig produksjon fra tv kanalen. At sendingen er komprimert så mye at når lcd/plasma/HD tv'er generelt får problemer når disse blir oppskalert. Et annet poeng er at gressmatta er ikke bare grønn, men tenk dere hvor mange forskjellige grønnfarger det finnes i en gressplen.. .. egentlig BARE crt tv/projector som klare å vise en gressplen bra... under bevegelse altså. Støyfilter bør være slått av vil jeg tro (Glad for at jeg ikke er fotball idiot når det kommer til stykket ) Så akkurat den biten plager ikke meg om fotball blir dårlig å se på. Men mener at 507 er bedre enn 506 til å vise fotball angående gressplen...
    Har sett masse fotball på min 507 i kveld, og har sett etter dette problemet, og kan garantere at 507 ikke har det!

Har aldri sett makan til bilder. Sortnivået er etter min smak perfekt uten å være kunstig, som jeg synes det er på blant annet Panasonic 600.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her! Siden jeg tidligere har hatt 427xa og nå en 507xa, er jeg tilbøyelig til å hevde at 507 faktisk er hakket bedre enn 427, tross større bilde! Slik så det ikke ut i butikken første gang jeg så disse to skjermene på siden av hverandre. Men etter å ha fått kalibrert begge i kjellerstuen, så imponerer 507 stadig, også på sortnivået (om du har riktig kalibrert lys/kontrastnivå).

For de som har lest om de kommende Pioneer skjermene (8.gen.) med oppgitt (teoretisk) kontrast på 30 000:1, så høres det selvsagt fristende ut. Men 507 er faktisk så bra for min del, at jeg ikke gidder å springe til butikken som førstemann når den kommer.

De som derimot ikke har handlet, bør kanskje vente på Pioneer 508, om ikke "suget" etter en 50` allerede er for stort.

Og apropos: Det må bli slutt på denne synsingen om innbrenning (se f.eks. Panasonic-tråden) av Pioneers 7 gen. plasma: 427/507 har ikke innbrenningsproblemer! Min bedre halvdel glemte dvd-spilleren i pausemodus i 4-5 timer (screensaver/off-timer var ikke aktivert), og det var umulig å se antydninger til noe som helst av innbrenning/midlertidig "gosting".

Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    For de som har lest om de kommende Pioneer skjermene (8.gen.) med oppgitt (teoretisk) kontrast på 30 000:1, så høres det selvsagt fristende ut. Men 507 er faktisk så bra for min del, at jeg ikke gidder å springe til butikken som førstemann når den kommer.
    Når er disse ventet i salg da? Har du en link til informasjon?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afoldal
    De kommer vel kankje ut rundt juletider 2007 kan jeg tenke meg (iallefall 8 gen. skjermene), men mener jeg leste at skjermen med den høye kontrasten var en prototype, så er godt mulig vi ikke ser skjerm med slik kontrast før i 2008, men venter spent :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afoldal
    Plasmabomben
    Står her at den kommer til hösten.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pdp 427xa på siba

Hei.
    Ser at siba har 427xa til en veldig bra pris. Det jeg lurer på er om noen her vet hvilken fot som følger med? Jeg ringte siba og spurte men ingen av dem hadde peiling...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

427xa bra kjøp

jeg har spanet på en 427xa siden i oktober, ser at netshop.no har satt ned prisen ytterligere, nå er den samme som 4270xa.

men jeg kommer nok ikke til å kjøpe der siden de importerer de selv, og etter hva jeg kan skjønne får du ikke pioneers "hjemme-hos" garanti med mindre de har levert den fra pio norge.

men det betyr forhåpentlig at prisen synker i butikkene også nå.

netshop selger 427 uten fot, mens de du får hos f.eks. expert har bordstativet, evt. veggfeste, inkl. i prisen, så forskjellen er ikke så stor.

noen som har sett at prisen på 427/507 er satt ned i noe av butikkene/kjedene etter jul?

edit: ser at siba har bordstativ med, det er vel det samme som alle de andre leverer (fra pio)?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    De kommer vel kankje ut rundt juletider 2007 kan jeg tenke meg (iallefall 8 gen. skjermene), men mener jeg leste at skjermen med den høye kontrasten var en prototype, så er godt mulig vi ikke ser skjerm med slik kontrast før i 2008, men venter spent :-)
    Hvor har du dette fra? Pioneer sine skjermer kommer ganske nøyaktig ut med et års mellomrom, det vil si at i løpet av sen sommer/tidlig høst inneværende år burde de første skjermene ankomme. Hvilke andre skjermer er det du sikter til?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva angår fotball-sendinger så er dette TV-sendingene med desidert dårligst kvalitet. Det varierer selvsagt fra overføring til overføring, men toppfotball blir sendt med svært lav båndbredde siden det skal distribueres til så mange - noe som selvsagt resulterer i en eneste smørje uansett hvor god TV'en er.

Elkjøp har begynt å sende en del HD-klipp blant annet fra siste fotball-VM i sine butikker, der kan man se hvordan fotball med GODE kildesignaler ser - suverent!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hvor har du dette fra? Pioneer sine skjermer kommer ganske nøyaktig ut med et års mellomrom, det vil si at i løpet av sen sommer/tidlig høst inneværende år burde de første skjermene ankomme. Hvilke andre skjermer er det du sikter til?
    Snakker om når disse skjermene blir tilgjengelige på markede, for år etter år så kommer disse ut for salg stort sett rundt sept-nov. Det er forskjell mellom når de er lansert og når de kommer ut til butikkene klar for salg, ofte lang ventetid på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Snakker om når disse skjermene blir tilgjengelige på markede, for år etter år så kommer disse ut for salg stort sett rundt sept-nov. Det er forskjell mellom når de er lansert og når de kommer ut til butikkene klar for salg, ofte lang ventetid på dem.
    Med økt kontrast så dukker vel kanskje innbrennings spøkelse på nytt igjen da... blir vel ikke før et stykke ut i 2008 det blir aktuelt å handle ny plasma tv... om den er så bra at en bare må ha ny tv... Greit å la andre få teste de nye skjermene og se an om det blir problemer med disse...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med økt kontrast så dukker vel kanskje innbrennings spøkelse på nytt igjen da... blir vel ikke før et stykke ut i 2008 det blir aktuelt å handle ny plasma tv... om den er så bra at en bare må ha ny tv... Greit å la andre få teste de nye skjermene og se an om det blir problemer med disse...
    Helt enig der. Ny teknologi byr på nye problemer som må testes ut av dem som skal ha det først, så kan vi andre lese om deres problemer og etter at dette blir forbedret på neste generasjons skjermer igjen kan vi slå til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Som jeg sa i et tidligere innlegg; jeg er ingen freak på dette området. Det eneste jeg vil si, er at jeg er kjempeglad for at når jeg endelig var klar for å investere, så var teknologien kommet så langt som 507'en representerer. Har nå sett på denne skjermen med superkritiske øyne i 14 dager, og kan ikke begripe at jeg noen gang kan forvente noe bedre ut av en 50-tommer. Svart er svart, hvitt er hvitt (i alle fall oppleves det slik), i det hele tatt; bildet oppleves som perfekt. Jeg bytter ikke før skjermene har samme pxelstørrelse som dagens beste PDA/ mobiltelefonskjermer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Slenger meg på her! Siden jeg tidligere har hatt 427xa og nå en 507xa, er jeg tilbøyelig til å hevde at 507 faktisk er hakket bedre enn 427, tross større bilde! Slik så det ikke ut i butikken første gang jeg så disse to skjermene på siden av hverandre. Men etter å ha fått kalibrert begge i kjellerstuen, så imponerer 507 stadig, også på sortnivået (om du har riktig kalibrert lys/kontrastnivå).

De som derimot ikke har handlet, bør kanskje vente på Pioneer 508, om ikke "suget" etter en 50` allerede er for stort.

Og apropos: Det må bli slutt på denne synsingen om innbrenning (se f.eks. Panasonic-tråden) av Pioneers 7 gen. plasma: 427/507 har ikke innbrenningsproblemer! Min bedre halvdel glemte dvd-spilleren i pausemodus i 4-5 timer (screensaver/off-timer var ikke aktivert), og det var umulig å se antydninger til noe som helst av innbrenning/midlertidig "gosting".

Midlertidig innbrenning er absolutt aktuelt. Har hatt min 427xa i en måned nå og God Morgen Norge logoen er midlertidig brent inn i skjermen. Og jeg har fulgt Pioneer's råd om å senke kontrast til 20 osv. Den forsvant etter en natt med "snø" og maks kontrast osv, men at det blir midlertidige innbrenninger er det ingen tvil på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer om innbrenning...

I dag har dama sett på God Morgen Norge og logoen nede i venstre hjørne er tilbake. Litt irriterende, får håpe den forsvinner i natt også... Skjønner godt at Pioneer anbefalte meg å sette snø på skjermen hver natt det første halvåret.

Dere får høre status i morgen :???:...

Edit : Endret pga skrivefeil...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otroean
    I dag har dama sett på God Morgen Norge og logoen nede i venstre hjørne er tilbake. Litt irriterende, får håpe den forsvinner i natt også... Skjønner godt at Pioneer anbefalte meg å sette snø på skjermen hver natt det første halvåret.

Dere får høre status i morgen :???:...

Edit : Endret pga skrivefeil...
    Har du satt kontrast til 20 og strømsparefunksjon 2 ?
    Evt be dama de om å bytte skjerm mobus zoom bred 4:3 16:9 +++ innimellom slik at logoen bytter plass på skjermen...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wiiiiii.. Bestillte meg en PDP-427XA idag!! Har en 37LB1r fra før og har aldri blitt tilfreds med sortnivået på LCD. Dog fattern kjøpte seg en 32LB1r som han syns var for liten så han solgte den til en kamerat av seg å ville gjerne overta min 37". Så da ble det ikke store mellomlegget opp til en Pio!

Gleder meg som en unge til den dukker opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning...

Har du satt kontrast til 20 og strømsparefunksjon 2 ?
    Evt be dama de om å bytte skjerm mobus zoom bred 4:3 16:9 +++ innimellom slik at logoen bytter plass på skjermen...
    Har strømsparing 1 på (2 nå). Skjermen står fast på "FULLSKJERM". Det er jo ikke noe problem ettersom det forsvinner hver natt, men likevell så er det ganske rart at det sitter fast ettersom at logoen forsvinner i hver pause.

Men tar egentlig ikke så tungt på det når det forsvinner hver natt (pga "snø" på skjermen i 2 timer). Skulle egentlig vært en "Hvordan bruke din PLASMA tv" guide til hver eneste PLASMA tv som blir solgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanke si jeg har lagt merke til no logo innbrenning jeg altså