Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 33 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 651
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Jeg opplevde akkurat det samme på min PDP-436FDE. Fikk innbrenning av tekst (engelsk tale, norsk tekst), og som du sier er ikke det noe repetitivt mønster. Kjørte snø 8 timer i strekk uten at det hjalp noe som helst.
    Er det likt dette? Har en 436RXE og klarer ikke å få vekk innbrenningene:twisted: Kjører på anbefalte innstillinger, men alikevell....

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat samme som jeg fikk det, ja. Og det går aldri vekk igjen, selv om du kjører aldri så mye snø. Leste et innlegg her hvor noen hadde prøvd snø 14 dager i strekk, men ingen forskjell. Anbefalte innstillinger kjørte jeg på fra dag 1, men panelet ble like ødelagt.

Hvis du kontakter Pioneer tipper jeg de vil be deg sende den inn for å se på den (såfremt du er innenfor garantitiden). Og deretter tipper jeg de vil tilby deg en Pioneer 427XA. Den er en tomme mindre, har ikke ekstern tunerboks og koster 24k - rundt 10-15k mindre enn hva du ga for din, vil jeg tro.

Alt i alt et flott bytte :???:

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, virker som forrige generasjon plasmer må ha kostet Pioneer en del kronasjer i reklamasjon....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du kontakter Pioneer tipper jeg de vil be deg sende den inn for å se på den (såfremt du er innenfor garantitiden). Og deretter tipper jeg de vil tilby deg en Pioneer 427XA. Den er en tomme mindre, har ikke ekstern tunerboks og koster 24k - rundt 10-15k mindre enn hva du ga for din, vil jeg tro.

Alt i alt et flott bytte :???:
    Nå betalte jeg 20000 for tv'en, så sånn sett er det ikke så veldig dum avtale. Særlig ikke med tanke på at jeg slipper innbrenningsproblemene med en avt ny pioneer. Minuset er jo at det er en 42"....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn så har 436 RXE aldri vært i nærheten av å koste 39 000!!!

Dette er en billigvariant av forrige generasjon med NEC-panel, og har vel ligget på 20-25k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg blir tilbudt nytt tv, blir det nok 4270XA. Vet at denne har mindre tilkoblingsmuligheter, men er det noen som vet forskjellen bildemessig mellom den og 427XA?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gjøk
    Dersom jeg blir tilbudt nytt tv, blir det nok 4270XA. Vet at denne har mindre tilkoblingsmuligheter, men er det noen som vet forskjellen bildemessig mellom den og 427XA?

Samme tv , bare mindre innganger på 4270XA, ellers samme skjerm og kvalitet.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blandet selvfølgelig 436RXE med 436XDE :-D

Hadde du hatt en XDE hadde du fått tilbud om 427XA. Hva du får tilbud om med din RXE vet jeg ikke, men det er jo ikke så mange måter å finne ut av det på. Får håpe du slipper å krangle :???:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du hatt en XDE hadde du fått tilbud om 427XA. Hva du får tilbud om med din RXE vet jeg ikke, men det er jo ikke så mange måter å finne ut av det på. Får håpe du slipper å krangle :???:
    Det mest nærliggende er nok en 4270XA.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    For å si det sånn så har 436 RXE aldri vært i nærheten av å koste 39 000!!!

Dette er en billigvariant av forrige generasjon med NEC-panel, og har vel ligget på 20-25k.
    Hvor har du dette fra? 436 RXE er vel strengt tatt en FDE med innebygt tuner og høyttalere. NEC-panelet som var av dårligere kvalitet var en 42" hvis jeg ikke tar helt feil. RXE lå på rundt 30 000,- hos Expert mener jeg å huske.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Hvor har du dette fra? 436 RXE er vel strengt tatt en FDE med innebygt tuner og høyttalere. NEC-panelet som var av dårligere kvalitet var en 42" hvis jeg ikke tar helt feil. RXE lå på rundt 30 000,- hos Expert mener jeg å huske.
    Lå på det en stund trur jeg, men så kjørte de en kamanje i høst til 20k for å få ut lageret før den nye modellen kom.

Har pioneer produsert 42" før 7. generasjon ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gjøk
    Lå på det en stund trur jeg, men så kjørte de en kamanje i høst til 20k for å få ut lageret før den nye modellen kom.

Har pioneer produsert 42" før 7. generasjon ?
    Ikke produsert, men de kjøpte opp et parti NEC paneler som de klistret Pioneer logoen på. Tror Elkjøp solgte dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Ikke produsert, men de kjøpte opp et parti NEC paneler som de klistret Pioneer logoen på. Tror Elkjøp solgte dem.
    Hmm ville kalt dette for svindel jeg...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmm ville kalt dette for svindel jeg...
    Ble mye oppstyr, så tror nok ikke de går på en slik vri flere ganger ;-)

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å berolige de som er redd for innbrenning, så kan jeg nevne att den nye Samsung 42" er verre... Husker ikke modell betegnelsen nå, men var den nye 42" eren til Samsung.
    En kompis av meg har kjøpt den, og han og dama har begge fått laget innbrenning av logoer.. Han med Discovery, hun med TV3....

Så det er ikke bare de gamle Pioneer skjermene...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Virker jo som om Samsung prioriterer lcd skjermer, mulig dette går på bekostning av plasma utviklingen på deres side?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runewa
    Satt og så litt på cupfinalen jeg også, har en 427XA. Nå har ikke jeg gjort så mye med innstillingene enda jeg heller, men er det noen som har tips om hvordan jeg reduserer "pixelgrøten" som herjet på selve matta? Forsøkte både med og uten MPEG støyreduksjon, men med en gang kameraet beveget seg ble det bare grøt av gresset.

Anyone?

Jeg sliter også med "pixelgrøt" under fotballkamper spesielt. Virker som om bildet ikke klarer å henge med i svingene. Det vises spesielt godt når kameraet løper raskt, som f.eks ved utspark fra mål. Når kameraet stopper, stabiliseres bildet og alt blir bra, men med en gang det blir bråe/kjappe bevelgelser sliter skjermen igjen.

Har prøvd å skru av/på det meste, uten at jeg noe hjelper nevneverdig.
    Kan det være signalet fra parabolen som er for dårlig? Har ikke fotball på film, så får ikke testet det der.

Snakker forøvring om en 427XA

Mvh

Bjørn

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bhoiem
    Jeg sliter også med "pixelgrøt" under fotballkamper spesielt. Virker som om bildet ikke klarer å henge med i svingene. Det vises spesielt godt når kameraet løper raskt, som f.eks ved utspark fra mål. Når kameraet stopper, stabiliseres bildet og alt blir bra, men med en gang det blir bråe/kjappe bevelgelser sliter skjermen igjen.

Har prøvd å skru av/på det meste, uten at jeg noe hjelper nevneverdig.
    Kan det være signalet fra parabolen som er for dårlig? Har ikke fotball på film, så får ikke testet det der.

Snakker forøvring om en 427XA

Mvh

Bjørn
    Det var da som sv... Hadde nå endelig bestemt meg for en Pioneer 427 XA, siden selger på Hifi-centeret sa den var meget bra på fotballsendinger, og så leser jeg dette.:evil:

Trodde jo at det stort sett var LCD som hadde disse problemene pga. oppdateringshastigheten på skjermen, men så viser det seg at denne også har problemer med dette?

Blir nok en ny runde i tenkeboksen dette ja. :cry:

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ganske merkelig, har aldri før hørt om at plasma sliter med slike bilder. er jo her plasma skal være uslåelig mht den ultrakjappe responstiden plasma har i forhold til lcd samt at pioneer gang på gang ligger på toppen av plasma skjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Er jo ganske merkelig, har aldri før hørt om at plasma sliter med slike bilder. er jo her plasma skal være uslåelig mht den ultrakjappe responstiden plasma har i forhold til lcd samt at pioneer gang på gang ligger på toppen av plasma skjermer.
    Kan og være dårlig produksjon fra tv kanalen. At sendingen er komprimert så mye at når lcd/plasma/HD tv'er generelt får problemer når disse blir oppskalert. Et annet poeng er at gressmatta er ikke bare grønn, men tenk dere hvor mange forskjellige grønnfarger det finnes i en gressplen.. .. egentlig BARE crt tv/projector som klare å vise en gressplen bra... under bevegelse altså. Støyfilter bør være slått av vil jeg tro (Glad for at jeg ikke er fotball idiot når det kommer til stykket ) Så akkurat den biten plager ikke meg om fotball blir dårlig å se på. Men mener at 507 er bedre enn 506 til å vise fotball angående gressplen...

Side 20 av 33 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •