Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 651
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Michael_Bergen
    Det finnes vel bare en plasma skjerm pr idag som støtter 1080p, og det er pioneer sin 5000ex modell..Mener hvertfall det..arrester meg gjerne hvis jeg tar feil...
    Du er arrestert! Det er forskjell på støtte/kompatibilitet og å faktisk kunne skilte med 1080 fysiske, vertikale punkter.

Min lavoppløste plasmaskjerm støtter HD-oppløsningene 720p og 1080i, men den er verken HD-Ready eller høyoppløst nettopp fordi den ikke har mange nok fysiske punkter i panelet. På samme måte blir det med de nye skjermene til Pioneer, bortsett fra at de er HD-ready selvsagt. De har en paneloppløsning på 1024x768/1365x768, men STØTTER de i fremtiden så viktige 1080p-signalene. Det betyr bare at skjermene kan vise signalene, men ikke med samme kvalitet som en skjerm med 1080p-oppløsning.

EDIT: Litt ironisk er det derfor, at det nå dukker opp flatskjermer med 768p-oppløsning som støtter 1080p, mens de første flatskjermene på markedet med 1080p-panel faktisk ikke støtter denne oppløsningen som signal.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg må dessverre arrestere deg.

Double pixel density from a 50-inch High Definition plasma display is coming soon to a shop near you. Our PDP-5000EX Pure Vision Black Plasma Display – the world’s first 50-inch 1080p plasma display – will be available in June 2006.
    The PDP-5000EX, with 1920 x 1080 resolution, will be capable of displaying the entire range of High Definition sources, including 720p, 1080i and 1080p.
    Og ikke nok med det så har Siemens og et firma til som jeg ikke husker produsert en 42" Plasma med 1920x1080 oppløsning. Jeg klarte bare ikke å finne tilbake informasjonen om den i farta

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh..ja? Det er vel ikke noe nytt at 5000EX er en 1080p-skjerm? Det er jo gammelt nytt. Hvor har jeg sagt noe annet?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmh jeg som tolket innlegget ditt over feil da. Trodde du rettet ham i at skjermen ikke var en full HD skjerm men så nå at du poengterte kompatibilitet og støtte som 2 forskjellige ting.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hmh jeg som tolket innlegget ditt over feil da. Trodde du rettet ham i at skjermen ikke var en full HD skjerm men så nå at du poengterte kompatibilitet og støtte som 2 forskjellige ting.
    Nei, kompatibilitet og støtte er det samme. Min skjerm som er lavoppløst er HD-kompatibel, altså støtter den HD-signaler, men den kan ikke vise det fullt ut, eller med den kvaliteten en skjerm med høyere oppløsning kan. På samme viset blir det med de nye pioneer-skjermene (selvom disse er HD-ready, i motsetning til min).

5000-EX derimot, har et 1080p-panel med 1920x1080 fysiske pixler i panelet, som gjør at den får fullt utbytte av 1080p-signaler.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg mente.. Kom bare ut litt feil.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trymmen
    Jeg trodde at Pioneer trak ut tuneren pga at dett ville skape blørette farger i det område som tuneren var montert, dette fordi tuneren skaper ca 300 watt varme.
    300 watt varme i tunerdelen? No way, selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finnes review av den nye pioneer modellen

http://www.plasmatvbuyingguide.com/p...ma-review.html

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert noen her som har lest siste nummer av ”What Hifi? (Oktober 2006). Her blir faktisk fjorårets EISA-award-winner, Pioneer 506XDE, foretrukket fremfor årets vinner, Panasonic TH50PV-600. I stortesten deltok også JVC HD56ZR7, LG50PX4D, NEC 50XR5, Philips 50PF963ID, SAMSUNG PS50Q7 og Toshiba 47WLT66.

Samsung ble utropt som vinner pga. lav pris, mens Pioneer ble fremhevet som den skjermen med best bilde, dersom pris ikke betyr noe. Panasonic havnet på andre plass.

Det er ganske oppsiktsvekkende at en et år gammel skjerm fremdeles holder tritt, ja til og med slår alle konkurrerende skjermer et år senere. Det viser hvor god 506 fremdeles er, og at fargemetning og evnen til å gjengi 3-dimensjonale bilder også betyr noe, og ikke bare sortnivå.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så spørs det hvor mye vekt man skal legge på et test panel. Om samtlige kommer frem til det samme så er de jo absolutt bra men såvitt jeg har fått med meg så har Pioneer tapt samtlige andre tester.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Så spørs det hvor mye vekt man skal legge på et test panel. Om samtlige kommer frem til det samme så er de jo absolutt bra men såvitt jeg har fått med meg så har Pioneer tapt samtlige andre tester.
    Tapt på samtlige andre tester? Omtrent alle fagmagasiner i Europa har jo konkludert med at Pioneer sine plasma er de beste på markedet, til tross for at de koster noe mer enn andre. :-? Skjønner ikke helt hvorfor du har det inntrykket.... Det har jo vært på grensen til spekulasjon fra enkelte om bestikkelser fra Pioneer sin side fordi de vinner alt av tester og drar med seg EISA-awards hvert eneste år...

Nå begynner forøvrig de andre konkurrente virkelig å ta seg opp, så det blir spennende å se om Pioneer klarer å opprettholde posisjonen sin de neste årene. Spesielt siden de har dumpet tidligere "luksus"-ting som ekstern tuner, og ikke minst prisen....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner heller ikke hva du mener med tapt samtlige andre tester. Både i sammenlikningstester og ved enkelttester har 506 vunnet rubb og rake i Lyd og Bilde, (DVD)/Hjemmekino, Hifi Choice, What Hifi?, Hemmabio, Areadvd osv. I siste Hemmabio får riktignok Pio 436SXE gjennomgå, men det skyldes i mindre grad bildet, men mer manglende brukervennlighet og pris. I tillegg er det enkelte som hevder at 436 er dårligere enn 506 (forskjellen i kontrast?), men jeg har ikke eid begge skjermene samtidig, så det kan jeg verken avvise eller bekrefte. Og nå som de nye skjermene er like om hjørnet, er det vel heller ikke så viktig?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Sortnivået er nok klart bedre på PV600 enn 506. Hvordan den nye Pioneer serien er på sortnivået sammenlignet med PV600 vet jeg ikke. Sortnivået er en av styrkene til PV600, det er veldig bra.
    Nye pio'n hadde ett relativt godt sortnivå sammenlignet med pv600 (side om side) og mer behaglig å se på fra siden. Er ikke dum på Start-Ajax, men den durer litt. På høyde med duringen fra pv600

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at 506 har høyere kontrast enn 436, burde jeg ha sagt PV600 vs. 436. Bare en liten rettelse.
    Hva mener du med during?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forferdelig kjipt hvis det er en sånn during på den...har sånn på plasmaen jeg har nå (LG), og det er plagsomt på scener med lavt lydnivå i film og til musikk..duringen er mer intens dess lysere bilde skjermen viser av en eller annen grunn. Kanskje det er strømforsyningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell på PDP-507XA og PDP-507XD

I utgangspunktet trodde jeg at eneste forskjell på disse modellene var at XD hadde digital (DVB-T) tuner i tillegg til analog. Ved å gjøre en sammenligning hos Pioneer ser jeg imidlertid at XD også har CI Slot og Electronic Program Guide i tillegg. Noen som vet hva dette betyr i praksis!?

Er det også riktig at DVB-T tuneren til XD ikke vil kunne ta inn sendinger fra det digitale bakkenettet som nå er under utbygging i Norge (først i Rogaland).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den duringen som er varierer utifra scenene på filmen. Stå bak og hør så vil du høre det godt. Bare pass på at skjermen er varmet opp. tar vel en ca 30min. Det er da den setter inn. Den er ikke spesielt verre enn andre, men var der ikke før mener jeg. Kan ha noe med at tuneren er dyttet opp i skjermen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Argus
    I utgangspunktet trodde jeg at eneste forskjell på disse modellene var at XD hadde digital (DVB-T) tuner i tillegg til analog. Ved å gjøre en sammenligning hos Pioneer ser jeg imidlertid at XD også har CI Slot og Electronic Program Guide i tillegg. Noen som vet hva dette betyr i praksis!?
    Det ser ikke ut til å være det eneste. XD-modellen har også optisk lydutgang, det har ikke XA-modellen. Dette var en av forskjellene mellom XDE og FDE på 506-serien også.

Det ser imidlertid ut til at XA-modellene bruker mindre strøm og er litt lettere

Da har vi altså klarlagt følgende funksjoner på XD som XA mangler:

- Digital Tuner
    - CI Slot
    - Electronic Program Guide
    - Optisk digital lydutgang

Newcomer trymmen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

During

Snakket akkurat med Hifi senter kjden Kr.sand
    Tok opp dette med during ( støy ), dette er vesentlig lavere på den nye modellen, innbrenningen skal også være kraftig forbedret.
    Men det kan vel ingen konkludere med før denne har vært testet over tid.
    Forbedringene skal være så forbedret at valget mellom 506 og 507 ikke være vanskelig. Dette sier en som har lang erfaring med Pioneer.
    Tiden vil vise hva som er rett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo svært positivt ut, spesielt med tanke på at den blir lansert med en veil. pris 20 000,- lavere enn forrige generasjon

Ser forresten at de norske pioneer-sidene nå har lagt ut info om de nye skjermene også.

http://www.pioneer.no/no/product_ove...onomy_id=62-63

Side 2 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •