Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 33 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 651
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm hvordan kan det ha seg at sortnivået er bedre på 507 enn 427 siden disse bygger på samme teknologi ?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret ligger i paneloppløsningen og avstanden mellom pixlene. Står mer om dette lenger tilbake i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen vil kjøpe denne plasmaen til meg ville jeg blitt kjempeglad..
    ...merklig nok...

Måtte bare komme med et innlegg før jeg legger meg.. Natta!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmm hvordan kan det ha seg at sortnivået er bedre på 507 enn 427 siden disse bygger på samme teknologi ?
    Fordi 507 har høyere kontrast enn 427. 507 har 4000:1 mens 427 har 3000:1.
    I en test mellom 427 og Panasonic PV600 ble det påpekt at sortnivået til Panasonic var markant bedre. I en test mellom 507 og 50PV600 var resutatet derimot at sortnivået var nesten identisk, faktisk en anelse bedre på 507 (uten å gå bekostning av detaljer i mørke scener).
    Dette er grunn nok til å gå for 507.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Fordi 507 har høyere kontrast enn 427. 507 har 4000:1 mens 427 har 3000:1.
    I en test mellom 427 og Panasonic PV600 ble det påpekt at sortnivået til Panasonic var markant bedre. I en test mellom 507 og 50PV600 var resutatet derimot at sortnivået var nesten identisk, faktisk en anelse bedre på 507 (uten å gå bekostning av detaljer i mørke scener).
    Dette er grunn nok til å gå for 507.
    Det ble også sagt at 507 hadde lysere hvit farge enn på 427 modellen, så det er ikke "bare" 8 tommer større tv, hele tven er en anelse bedre på skjermbildet enn sin lillebror også. Skal du ha det absolutt beste er Pioneer 507 the king of the hill" ;-)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Det ble også sagt at 507 hadde lysere hvit farge enn på 427 modellen, så det er ikke "bare" 8 tommer større tv, hele tven er en anelse bedre på skjermbildet enn sin lillebror også. Skal du ha det absolutt beste er Pioneer 507 the king of the hill" ;-)
    Utifra hva jeg har lest i testet, kan det også virke som om støyreduksjonen er bedre på 507 enn 427.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo eier av en 507 selv så er da såklart fornøyd med tv'n Var ingen tvil om at 50" var det rette valget!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo eier av en 507 selv så er da såklart fornøyd med tv'n Var ingen tvil om at 50" var det rette valget!

Jeg har ikke fått den ennå faktisk bare bestillt den. Når du nevner det så har jeg faktisk aldri sett en slik skjerm live, kun sett 427 modellen, men jeg er veldig spent og regner med jeg får skjermen i løpet av første halvdel av januar 2007 :-)

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min på fredag (507xa). Er fremdeles i esken sin. Får den ikke opp ettersom jeg må ordne hele veggen hvor den skal henge.... Urk, utålmodig ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Jeg har ikke fått den ennå faktisk bare bestillt den. Når du nevner det så har jeg faktisk aldri sett en slik skjerm live, kun sett 427 modellen, men jeg er veldig spent og regner med jeg får skjermen i løpet av første halvdel av januar 2007 :-)
    Så en 507xa på Elkjøp her om dagen. Ble bare stående å se å se å se... Det nydeligste bildet og de mest fantastiske fargene jeg noensinne har sett på en TV (uansett teknologi!)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    (Men du kan vel bruke en diskre kabeltunnel?).
    .
    Jeg for min del har et helt nytt påbygg (egenbygd) på huset som rommer en ekstra stue. Denne er spesialtegnet for formålet TV-stue, og jeg tok selvsagt høyde for skjult installasjon til høyttalere rundt om. Så også med tanke på TV'n som et "bilde på veggen" uten synlige kabler. Jeg konstruerte da en enkel kabelgate inni veggen midt bak TV, og ned til gulvnivå. Dermed kan en ta hull bak TV'n og nede rett over gulvlisten. Demed transporterer jeg alt av kabler elegant gjennom denne kanalen uten problemer. En kan delvsagt gjøre dette på hvilkensomhelst vegg uten denne "gaten". Det eneste du trenger å gjeøre, er å bruke en hullsag ppe bak TV'n, og nede , rett over gulvlisten. Dermed kan du også her enkelt trekke kablene du trenger gjennom disse hullene. Kan gjøres både på yttervegg, og på eksisterende inner/ lettvegg, bare du er sikker på at du ikke sager rett på en stav i veggen. Som siste finish, kan en kjøpe ferdige "aluminiumsringer" hos Hi-Fiklubben, slk at hullene får en strøken ramme. :-)

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innganger på Pioneer 4270

er veldig interessert i Pioneer 4270 da den nå har en veldig atraktiv pris, men jeg stusset litt når jeg så bilder av inngangene på baksiden. Her ser jeg at scartene heter input1, 2 og 3. Samtidig heter komponent input2 og HDMI heter input3.

Er det sånn å forstå at disse "deler" på ingangene? Slik at hvis du kobler til en HDMI kontakt fra f.eks en DVD, så er input3 "opptatt" og du ikke kan koble til et produkt på scart 3?

Synes selv dette høres litt merkelig ut. Det vil jo da være veldig begrenset hvor mange kilder som kan være tilkoblet samtidig, eller??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet noe spillkonsoll eller mediasenter til denne? Hvordan fungerer det? Problemer med retention?

Hvordan er foresten kvaliteten på fjernkontrollen til denne tv'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinderella Man
    er veldig interessert i Pioneer 4270 da den nå har en veldig atraktiv pris, men jeg stusset litt når jeg så bilder av inngangene på baksiden. Her ser jeg at scartene heter input1, 2 og 3. Samtidig heter komponent input2 og HDMI heter input3.

Er det sånn å forstå at disse "deler" på ingangene? Slik at hvis du kobler til en HDMI kontakt fra f.eks en DVD, så er input3 "opptatt" og du ikke kan koble til et produkt på scart 3?

Synes selv dette høres litt merkelig ut. Det vil jo da være veldig begrenset hvor mange kilder som kan være tilkoblet samtidig, eller??

Hei!

Har nettop anskaffet meg en av disse "eldre" modellene 50" med ekstern tuner, og her er d veldig grei og oversiktlig meny, hvor du kan velge hvilken signalkilde, og utgang du skal bruke. Du kan koble flere komponenter til hver utgang,, men når du skal skifte mellom to som er koblet på samme inngang men med annen scart/hdmi/komponent, må du innom menyen. D er fire hurtigtaster for å velge inngang, og hvis du har flere enn en signalkilde her, må du inn i menyen for å skifte mellom disse.

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peri535
    Hei!

Har nettop anskaffet meg en av disse "eldre" modellene 50" med ekstern tuner, og her er d veldig grei og oversiktlig meny, hvor du kan velge hvilken signalkilde, og utgang du skal bruke. Du kan koble flere komponenter til hver utgang,, men når du skal skifte mellom to som er koblet på samme inngang men med annen scart/hdmi/komponent, må du innom menyen. D er fire hurtigtaster for å velge inngang, og hvis du har flere enn en signalkilde her, må du inn i menyen for å skifte mellom disse.
    Høres jo greit nok ut det, men må bare passe på at ungene sine produkter er på hele tiden, så de ikke roter det til i menyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så ble Pioneer PDP-507XA kåret til årets Plasma-skjerm i magasinet Lyd og bilde. Fortjent!

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, så ble Pioneer PDP-507XA kåret til årets Plasma-skjerm i magasinet Lyd og bilde. Fortjent!
    Ingen tvil om at PDP-507XA har bra bilde. Men PDP-436FDE ble også tildelt massevis av priser for et års tid siden, og nå bytter Pioneer ut disse mot nye PDP-427XA i høyt tempo.

Tester kan gi en pekepinn, men de er ikke nødvendigvis alltid til å stole fullt og helt på. Det skal også sies at produkter som får dårlig testanmeldelse ofte også er skrot :-D

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydutgang på 427XA

Heisann!
    Til dere som har fått dere denne "kremskjermen": Stemmer det at det ikke er noen utgang for lyd bak på denne skjermen? I såfall litt knotete om man ikke har forsterker med HDMI, eller??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har fått dere denne "kremskjermen": Stemmer det at det ikke er noen utgang for lyd bak på denne skjermen? I såfall litt knotete om man ikke har forsterker med HDMI, eller??
    Det er vanlige Phono/rca-utganger (venstre/høyre) på baksiden av apparatet (som f.eks. kan kobles til en forsterker) og du kan i tillegg koble til Pioneers rilhørende høyttalere, to sidehøyttaler eller en underliggende. Lyden er OK den, så det bør ikke hindre deg fra kjøp.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Men - tilkobling av høyttalere gjelder vel 507, ikke 427...den har jo innebygde høyttalere.

Side 19 av 33 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •