Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 33 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 651
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Alex har rett (igjen). Den tyske siden Areadvd har testet både 427, 507 og 5000, og har alle apparatene ved siden av hverandre i testrommet. De konkluderte med at 507 faktisk er hakket bedre på bildegjengivelsen enn 427 og da først og fremst til å gjengi hvitt (den beste til dags dato!). Nettsiden mente også at 507 er så god (referanse)at Pio 5000 ikke på langt nær var verdt merprisen.

Så dropp "hypen" om 1920/1080p og kos deg med 507.

Ja og nå håper jeg at du er fornøyd (dvs. ingen midlertidig innbrenning på 507)?
    Hatt tv'n i bare 6 dager da

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Ble litt usikker her... strømfilter.. beskytter ikke det bare mot overspenning ? UPS beskytter både mot over og under spenning eller er det forskjeller på de forskjellige produktene på dette området ?
    Nå ble jeg nesten usikker selv her. Men HTS1000 fra monster er ihvertfall et kombinert strømfilter og overspenningsvern. Av navnet skulle man derfor kanskje tro at det bare beskyttet mot OVERspenning, men det står da at det skal holde strømtilførselen konstant på 230 volt. Strømfilteret har vel bare i oppgave å filtrere bort nettstøy og "brum".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overspenningsvern betyr vel i denne sammenheng at det er en sikring i boksen som slår ut dersom det kommer altfor høy spenning. I tillegg tar den unna små spennings-peaks som spesifisert i "energikapasitet". HTS1000 har relativt god energikapasitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle egentlig ha LCD-TV (hovedsakelig pga frykt for innbrenning), men nå har jeg nettopp bestillt 507XA i julepresang til kona. Håper hun blir fornøyd ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

427xa

Har selv 427XA, har bare hatt den en uke, men sammenlignet med alle LCD skjermer jeg har sett så er den mye bedre... Enda har ikke innbrenning vært noe problem, men tiden får vise. Har justert ned kontrasten en del, men ikke helt ned til 20. Synes 20 ble litt lite. DRE har jeg også slått av, plagdes med at svart ble så alt for sort og skygger av hår forran ansiktet gjorde at ansiktet ble helt sort, men med DRE avslått ble det problemet løst.

Har Canaldigital Parabol og bildet er helt fantastisk .

Den støyen som noen snakker om hører hvis jeg setter øret helt inntil skjermen ved strømintaket, men det er definitivt ikke noe problem for meg. Må som sagt helt intill før å høre den.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    At lyd&bilde og darren warring er uprofesjonelle er vel ikke noe nytt. jeg for min del har gitt opp hele mannen. 570XA koster faktisk 39 998,- veiledende i norge.
    Den er helt nede i 31 995 kr faktisk!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har innstillinger til 506xde etter å ha kjørt DVE??

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Den er helt nede i 31 995 kr faktisk!
    faktisk 29995,- / 29949,- =)

Hardware.no - Prisguide - TV - Pioneer PDP-507XA

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endrer det på det faktum at VEILEDENDE PRIS er satt til 39 998,- fra pioneer? Sjekk ut hjemmesiden selv. At flatskjermer ikke blir solgt til veilende pris, og at de synker etter hvert er jo mer regelen enn unntaket. Selv fikk jeg min til 31 000,- på lefdal like etter den kom.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian

Høres jo veldig bra ut, men spørs om den går noe lengre ned enn det, for det er ikke mye butikkene tjener på å selge den til den prisen der, sø løp å kjøp :-)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Endrer det på det faktum at VEILEDENDE PRIS er satt til 39 998,- fra pioneer? Sjekk ut hjemmesiden selv. At flatskjermer ikke blir solgt til veilende pris, og at de synker etter hvert er jo mer regelen enn unntaket. Selv fikk jeg min til 31 000,- på lefdal like etter den kom.
    veiledende pris er vel like interessant som en slitt sokk.
    det er reel pris som er interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle! Jeg er ny her, og kom innom forumet i den tiden jeg drev og søkte info om 427 og 507. Jeg kjøpte 427 XA for litt under en måned siden. Jeg sitter ca 5 meter unna skjermen, og er egentlig veldig fornøyd (har CanalDigital kabel-TV med Digital Dekoder), men nå har jeg vent meg til størrelsen (TV'en står i en helt nybygd del av huset, der avstanden er vesentlig lengre enn før, da vi satt 3 meter unna en Sony KV 32 FX65), og kommer frem til at forholdet størrelse/ avstand er omtrent det vi hadde tidligere. Dermed vurderer jeg å bytte til 507 (Kjøpte på Elkjøp, og fikk i dag bekreftet at de har skjermen inne, og at jeg kan få bytte), for å oppnå "litt mere hjemmekinofølelse". Er det mange av dere som monterer på høyttalerene, og i så fall, hvilke er å foretrekke (under eller sidemonterte?) OK, 8000,- "opp" for 8 tommer er kanskje stivt, men siden dette uansett er en investering som jeg skal kose meg med i noen år, mener jeg ikke prisen betyr såååå mye...?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange av dere som monterer på høyttalerene, og i så fall, hvilke er å foretrekke (under eller sidemonterte?) OK, 8000,- "opp" for 8 tommer er kanskje stivt, men siden dette uansett er en investering som jeg skal kose meg med i noen år, mener jeg ikke prisen betyr såååå mye...?
    Jeg har gjort det samme som deg. Gikk fra 427 til 507 og er storfornøyd. Jeg har valgt underliggende høyttaler for at apparatet ikke skal "ruve" for mye i bredden og for å slippe å "fyre opp" hjemmekino-anlegget hver gang jeg skal se nyhetene......

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har mulighet til lyd via hjemmekinoanlegg så ville ikke jeg ha kjøpt med høytalere til 507. Hvis jeg først skulle ha kjøpt høytalere til 507 så tror jeg at jeg ville hatt sidemonterte. Innbiller meg at lyden blir bedre da siden venstre og høyre høytaler kommer fysisk lenger ifra hverandre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Høres jo veldig bra ut, men spørs om den går noe lengre ned enn det, for det er ikke mye butikkene tjener på å selge den til den prisen der, sø løp å kjøp :-)
    Bestiller du den fra sverige er det mulig å få den til mellom 28 000 og 29 000 norske kroner. Ikke så rart når man kan få den til rundt 30k her..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 507 på plass! Har aldri sett så stooore skihoppere! :-D Kjempefornøyd, ble helt perfekt mht avstanden. Kjører lyd over anlegget. Har programmert den gode gamle Marantz-fjernkontrollen slik at alt fungerer enkelt via den. (Må vel se meg om etter en mere moderne kontroll etterhvert...noen som vil anbefale "det beste i dag"...?)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta noen bilder av tvkroken da =) så ser vi åssen det ble vurderer samme tvn selv =)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mavpro
    Da er 507 på plass! Har aldri sett så stooore skihoppere! :-D Kjempefornøyd, ble helt perfekt mht avstanden. Kjører lyd over anlegget. Har programmert den gode gamle Marantz-fjernkontrollen slik at alt fungerer enkelt via den. (Må vel se meg om etter en mere moderne kontroll etterhvert...noen som vil anbefale "det beste i dag"...?)
    Merker du at sortnivået er bedre på 507 enn 427?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    ta noen bilder av tvkroken da =) så ser vi åssen det ble vurderer samme tvn selv =)
    OK, her er et jeg ikke er helt stolt av, men det viser nå 507'n på sin plass. OBS: er ikke helt ferdig med installasjonen...høyttalerkablene skal bort. Har ferdig skjultanlegg i veggene (denne stuedelen er helt nybygd) til hele anlegget inklusive senter og bakhøyttalere. Drømmen om Plasma "som bilde på veggen uten synlige kabler" er i alle fall gått i oppfyllelse. Venter nå bare på veggpanelene med terminalene. De er nettopp produsert, og ikke ankommet Norge enda

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Merker du at sortnivået er bedre på 507 enn 427?
    Nå er ikke jeg en ordentlig freak, da, men ja! Etter å ha sett mye(!) på 427 i en måned, er jeg ikke i tvil! Er faktisk overrasket over at sortnivået er såpass merkbart bedre. Jeg er megahappy med at jeg valgte å bytte. Fikk den attpåtil for kr 31995.- istedet for 33995,- hos Elkjøp. OK, kunne sikkert fått den enda litt rimeligere, men betaler mer enn gjerne for den gode servicen hos Elkjøp i Bodø! Det beste er at kona likte denne bedre, spesielt fordi en rett og slett ser alt så mye bedre på en større skjerm. All skepsis om "for stort panel" er feid overbord.

Side 18 av 33 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •