Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 33 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 651
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KennethK
    Kjøpte en 4270XA for et par uker. Hadde tidligere en Panasonic 37PA50 og ser både forbedringer og ulemper i forhold til denne.
    Bildet på analoge sendinger var mye renere på 37PA50 og det overrasket meg ikke. Tross forsøk med mange kombinasjoner av støyreduksjoner på Pioneer, så er den ikke så god på undertrykke støy i bildet som Panasonic. Men regner med at det ordner seg når Get endelig får levert den digitale dekoderen. Og svart er adskillig svartere på Panasonic enn på Pioneer, men det sjenerer ikke noe særlig hvis bildet inneholder en del lyse elementer, men i bilder med mye svart så er det godt synlig.

Men det som egentlig irriterer med med Pioneer er at filmen/folien på fronten gjør at bildet alltid ser skittent ut. Den klare fordelen med frontbelegget er at det ikke er noen reflekser ved normal stuebelysning, noe som var ganske plagsomt på Panasonic. Men skitten ligger på Pioneer-bildet hele tiden som svake skygger. Sitter ca. 3 meter fra og allikevel syns det veldig godt i lyse bilder. Det virker som tykkelsen på filmen ikke er helt jevn eller helt konsistent i materialet. Jeg har ikke spesielt skarpt syn og det overrasker meg at ikke andre har beklaget seg over det samme.
    Rens plasma skjermen din en gang i blant...
    En støvfiber klut funker bra

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 4270 i går og er overrasket over hvor høyt den durer!! Har montert på den ferittkjernen på strømkabelen men det hjelper ikke noe. Har satt Hz på 100. Er det noen løsning på dette problemet? Hvis ikke "skipper" jeg den tilbake:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Sverige byter Pioneer ut ett s.k Y-kretskort till ett som dom har moddifierat som gör plasman tystare. Om det hjälper vet jag faktiskt inte ännu!
    Vissa hör ett oljud andra inte , vissa hör ett högt, vissa ett lågt.

Stör den så skall du byta ut den!

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Litt synd at ikke pioneer kunne ha bestilt pdp 507 XD til meg siden det forrige panelet mitt hadde digital dekoder. (Nytter det å klage tro?) Det koster jo noen kroner ekstra for digital tuner vil jeg tro...
    Her er det bare å klage! Du får et annet produkt enn du opprinnelig hadde kjøpt, og det trenger du ikke godta. Men det spørs om det er for sent nå..

Ifølge butikken/pioneer verkstedet så hadde det bortkomne panelet mitt fått fast varig innbrenning. Kjørte faktisk 'snø' dag og natt i 14 dager! Ble ikke borte nei. Selv ikke der tekstinga kommer som jo ikke er en fast bilde over lengre tid. Snodig syntes jeg...
    Jeg opplevde akkurat det samme på min PDP-436FDE. Fikk innbrenning av tekst (engelsk tale, norsk tekst), og som du sier er ikke det noe repetitivt mønster. Kjørte snø 8 timer i strekk uten at det hjalp noe som helst.

Faktisk har det tatt 5 uker og 3 dager til dagen imorgen med å vente på å få tilbake panelet :shock:
    Kunne i banke i bordet med kjøpsloven om det er noe jeg kunne ha brukt der for å bytte til et annet panel/lcd istedenfor plasma, er jo natrulig nok blitt litt skeptisk til plasma da... Hvilke rettigheter har vi egentlig om det tar altfor lang tid å få tilbake et produkt som er mindre enn 1 år gammel i forhold til hvor lang tid det skal ta fra innlevering til å få gjenstanden tilbake.. Har jeg fått et dårligere produkt siden den nye plasmaen ikke har digital tuner, på en annen side er det jo en oppgradering.. høyere oppløsning 1366x768 istedenfor 1280x768 og vistnok skal det være lettere å unngå innbrenning på 507... Lyst til å høre deres synspunkter.. jeg betalte 42.500 for 506'ern 31 mai 2006.
    507 XA fåes kjøpt for 31.000 idag...
    Jeg ble tilbydt Pioneer sin 427XA som erstatning for min 436FDE. Selv ga jeg 31.000, mens 427XA koster 25.000 nå. Jeg sa at jeg ikke var interessert - delvis fordi 427XA ikke har ekstern tunerboks, men også fordi jeg ikke har tiltro til plasma-skjermer lenger. Pioneer ga seg på det og gav meg pengene tilbake.

Slik jeg ser det bør du kreve pengene tilbake - hvis ikke du allerede har mottatt og begynt å bruke den nye skjermen. Selv tok jeg dialogen mot Pioneers teknikere selv, men det var mest fordi forhandleren min - Ton Art AS i Trondheim - ikke la noen som helst innsatsvilje i å løse problemet.

Jeg er i hvert fall ferdig med plasma-skjermer..og det er synd, for bildet er i utgangspunktet veldig bra. Men hva hjelper vel det når man får innbrenning..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gt380
    Fikk min 4270 i går og er overrasket over hvor høyt den durer!! Har montert på den ferittkjernen på strømkabelen men det hjelper ikke noe. Har satt Hz på 100. Er det noen løsning på dette problemet? Hvis ikke "skipper" jeg den tilbake:cry:
    Jeg har hatt 4270XA i noen uker nå og har funnet ut at 100Hz og strømsparing satt på nivå1 gjør den omtrent lydløs. Svak summing kan høres i svært lyse bilder, men da må høyttalerlyden være nesten helt neddempet for å kunne høre det.
    Du skriver "durer". Hvis det er 50hz during fra strømforsyningen så er det noe galt med tv'en. Min er tilkoblet ujordet stikkontakt og det er ingen during.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere som er pioneer-huer, vet dere når pioneer kommer med full-hd skjermer? de har vel en som heter s5000 eller noe nå? men den er vel evig dyr.
    hva med neste generasjon?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 50" EX5000 modellen støtter full hd, dette er den første modellen som gjør dette og koster per i dag rundt 80 000 kr. Det blir nok et helt år til den neste full hd skjermen kommer, men tipper den ligger rundt 50-60 000 kr da også, så foreløpig tror jeg det svarer seg med lcd skjerm om man er veldig opptatt av full hd.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    Pioneer 50" EX5000 modellen støtter full hd
    Det gjør 507XA også. 5000EX derimot, har den fysiske paneloppløsningen i tillegg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det gjør 507XA også. 5000EX derimot, har den fysiske paneloppløsningen i tillegg
    Er det noen som faktisk har sett 5000EX med sine egne øyne og kan si hvor bra den er i forhold til 507AX ?
    Riktignok har ikke 5000EX innebygd tuner da. Men det er vel ikke noe problem med mange valgmuligheter innen digital dekoder kabelboks hard disk opptaker +++

Et spørsmål til deg... det gjelder strømfilteret du har på anlegget ditt.. du har vel kanskje brukt oberon blokkene dine ? Det har seg slik at når jeg lytter på musikk på anlegget og jeg slår på tv så forsvinner lyden et øyeblikk idet tv'n skal til å få bilde opp på skjermen. Opplever du det med filteret du har bakom anlegget ditt ? Litt kjedelig om lyden forsvinner hver gang en slår på støvsuger, tv, ovnen slår seg inn +++

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg har sett både ex5000 og 507xa. så ex5000 hos stereofil i oslo på et dedikert demorom. selvsagt ekstremt bra kvalitet, men tviler på at den er verdt pengene vs 507 for vanlige dødelige. i tillegg fikk jeg faktisk litt ondt i hodet etter 5 minutter. satt på ca 2-2,5 meter. selger mente at fargene var litt kraftige ut av boksen, men jeg synes det er rart at en såpass seriøs butikk ikke skulle ha kalibrert skjermen. den ble forøvrig matet med div 720p bilder.

507 så jeg hos hifi-center kjeden, som ble matet med den LG-demoen de har stående på en "hd-feeder". min mening like bra og ikke bedre bilder på denne, men antagelig 720p her også.

som det blir sagt her: Hvis en er ekstremt opptatt av 1080p kan en selvsagt gå for 80 000,- eller se på en lcd istedenfor (f.eks sony 46 x2000). 507 støtter uansett 1080p-signaler, men nedskalerer til native oppløsning

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibreringstrøbbel

Hei! Er den kalibrerings-dvd'en med Jenna Drey, eller hva de kaller henne, bra? Jeg kjøpte den, men sliter med å få ordentlig bra bilde på min nye 4270.

For det første må jeg gå opp på brightness på dvd-spilleren (pioneer 490) for å få frem "den svarte X-en", kan det være riktig? Det medfører nemlig at hvitskjorten til duden etterpå blir utbrent, kun den øverste knappen som vises.

Sliter også med at mørke partier gror igjen.
    Har slått av alt av automatikk.

Må jeg kjøpe en annen kalibrerings-dvd for å få max ut av skjermen? Hvilken er i tilfelle best, og hvor får jeg tak i den?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsson
    Hei! Er den kalibrerings-dvd'en med Jenna Drey, eller hva de kaller henne, bra? Jeg kjøpte den, men sliter med å få ordentlig bra bilde på min nye 4270.

For det første må jeg gå opp på brightness på dvd-spilleren (pioneer 490) for å få frem "den svarte X-en", kan det være riktig? Det medfører nemlig at hvitskjorten til duden etterpå blir utbrent, kun den øverste knappen som vises.

Sliter også med at mørke partier gror igjen.
    Har slått av alt av automatikk.

Må jeg kjøpe en annen kalibrerings-dvd for å få max ut av skjermen? Hvilken er i tilfelle best, og hvor får jeg tak i den?
    Heisann, jeg har selv prøvd 'The calibrator'
    Ble ikke stort klokere jeg heller! Tror nok at pioneer sine plasma tv er så bra at disse calibrerings dvd'ene ikke har noen effekt. Skal en få 100% ut av plasma tv'n må en bestille en kar til å komme å justere tv'n i service menyene som vanlige dødelige ikke har tilgang til. Da blir til gjengjeld hver enkelt hdmi/scart med mere kalibrert optimalt mot hver enkelt enhet du måtte finne på å koble opp mot tv'n. Koster flesk ja, men tror det er verdt prisen.
    Men gjør deg oppmerksom på at denne kalibreringa bør en gjøre etter at innkjørings perioden er ferdig når fosfor laget har satt seg...
    Forøvrig i innkjørings perioden så eneste jeg gjør er å sette kontrasten til 20 (default 40) og kjører strømspare funksjon 1 eller 2. Alex har kjørt rett på optimale innstillinger med engang, får håpe det går bra for hans egen skjerm. Slet selv med innbrenning på 506-XDE og har nå isteden 507 XA

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex har kjørt rett på optimale innstillinger med engang, får håpe det går bra for hans egen skjerm. Slet selv med innbrenning på 506-XDE og har nå isteden 507 XA
    Fortsatt ingen problemer å spore her Jeg mener nå fortsatt at dette innbrenningshysteriet er sterkt overdrevet så lenge man ikke utsetter tv'en for nødvendig store risikoer - eller rett og slett bruker den logisk.

Har ikke merket noe til bildet har endret seg noe siden den var ny..og nå anser jeg tv'en som innkjørt og vel så det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som faktisk har sett 5000EX med sine egne øyne og kan si hvor bra den er i forhold til 507AX ?

Ved flere anledninger. Alle gangene har jeg kunnet konstatere det samme: Oppløsningen imponerer stort ved databilder og 1080p, mens ved vanlig filmvisning fremstår 507XA som bedre fra normal sitteavstand (2,5-4,0 meter). Mye av årsaken til dette er at sortnivået er bedre på 507XA (4000: mot 3000:1), men jeg synes den har en bedre fargegjengivelse også. Jeg tør derfor påstå at 5000EX ikke er verdt pengene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til deg... det gjelder strømfilteret du har på anlegget ditt.. du har vel kanskje brukt oberon blokkene dine ? Det har seg slik at når jeg lytter på musikk på anlegget og jeg slår på tv så forsvinner lyden et øyeblikk idet tv'n skal til å få bilde opp på skjermen. Opplever du det med filteret du har bakom anlegget ditt ? Litt kjedelig om lyden forsvinner hver gang en slår på støvsuger, tv, ovnen slår seg inn +++
    Det har jeg ALDRI opplevd. Om du tror strømfilteret legger en demping på strømressursene så tar du feil - jeg er ikke sikker på hvor mange kilowatt den ledningen til strømfilteret er dimensjonert for, men det er ikke få. Rett og slett et imponerende tverrsnitt

Høres nesten ut som noe er feil på el-anlegget ditt..?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ALDRI opplevd. Om du tror strømfilteret legger en demping på strømressursene så tar du feil - jeg er ikke sikker på hvor mange kilowatt den ledningen til strømfilteret er dimensjonert for, men det er ikke få. Rett og slett et imponerende tverrsnitt

Høres nesten ut som noe er feil på el-anlegget ditt..?
    Spørsmålet var om strømfilter eller UPS glatter ut spenningsfall ... slik at slike ting ikke skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen problemer å spore her Jeg mener nå fortsatt at dette innbrenningshysteriet er sterkt overdrevet så lenge man ikke utsetter tv'en for nødvendig store risikoer - eller rett og slett bruker den logisk.

Har ikke merket noe til bildet har endret seg noe siden den var ny..og nå anser jeg tv'en som innkjørt og vel så det
    Jeg bytta kanaler titt og ofte jeg på gamle tv'n min og likevel ble det innbrenning. Et tankekors er at selv teksting på tv satte sine spor på skjermen!! teksting på tv er jo ikke noe varig bilde på tv'n... Forsvant ikke disse heller med 14 dager/netter med 'snø'. Problemet løste jo seg når plasma panelet forsvant under transport etter å ha vært inne til firmware oppgradering hos pioneer, mellom service verksted og butikk så da fikk jeg isteden 507 XA av pioneer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex har rett (igjen). Den tyske siden Areadvd har testet både 427, 507 og 5000, og har alle apparatene ved siden av hverandre i testrommet. De konkluderte med at 507 faktisk er hakket bedre på bildegjengivelsen enn 427 og da først og fremst til å gjengi hvitt (den beste til dags dato!). Nettsiden mente også at 507 er så god (referanse)at Pio 5000 ikke på langt nær var verdt merprisen.

Så dropp "hypen" om 1920/1080p og kos deg med 507.

så da fikk jeg isteden 507 XA av pioneer
    Ja og nå håper jeg at du er fornøyd (dvs. ingen midlertidig innbrenning på 507)?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet var om strømfilter eller UPS glatter ut spenningsfall ... slik at slike ting ikke skjer.
    oops, leste nok spørsmålet litt kjapt..ops:

Jeg vil tro det, hele vitsen med strømfilteret er jo at det skal beskytte mot over/underspenning og holde strømmen konstant. Jeg har ihvertfall aldri opplevd noe krøll av den typen du beskriver.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oops, leste nok spørsmålet litt kjapt..ops:

Jeg vil tro det, hele vitsen med strømfilteret er jo at det skal beskytte mot over/underspenning og holde strømmen konstant. Jeg har ihvertfall aldri opplevd noe krøll av den typen du beskriver.
    Ble litt usikker her... strømfilter.. beskytter ikke det bare mot overspenning ? UPS beskytter både mot over og under spenning eller er det forskjeller på de forskjellige produktene på dette området ?

Side 17 av 33 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •