Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 33 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 651
    Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Jeg vil ut ifra min opplevelse fraråde plasma, man skal i hvert fall være klar over at innbrenning langt ifra er et tilbakelagt kapittel. Til og med serviceteknikerne i Pioneer innrømmer det. :neutral:
    For å underbygge min påstand tar jeg med utdrag fra en maildialog med Geir Amundsen, journalist i Aftenposten forbruker:

"Ingenting er kjedligere enn å svi av mye penger på en plasma-TV for så å oppleve innbrenningsproblemer! At innbrenning, temporær men også permanent, fortsatt er en reel problemstilling(fosforets forbannelse) er det ingen tvil om, og er grunnen til at vi har valgt å adressere problemet(altfor mange unngår å nevne dette, jfr. handlere og andre – og man kan jo bare tenke seg hvor mange som sitter med innbrente plasma-TV-er rundt om i det ganske land).

Hva gjelder Pioneer, så har de slik jeg har oppfattet det, ikke lagt skjul på det har vært en del innbrenningsproblemer med 436-generasjonen(tror nok helt sikkert Pioneer har fått mye tyn og hatt høye servicekostnader på 436-generasjonen – vesentlig mer enn på 435)."

Personlig har jeg erfart at Pioneer gjør alt de kan for å legge skjul på at innbrenningsproblemene finnes :?

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Snakket med Pioneer i morges og spurte direkte om hvorstor faren for fastbrenning er og hva som må gjøres for å unngå det.

Faren er liten, men den er der. Mest den første tiden. De anbefalte å ha tv'en på 20% kontrast det første halvåret og hver kveld sette på snø bildet og timeren på 2 timer. Det hadde tv'en VELDIG godt av.
    Og dette synes jeg også er litt håpløst. Først 20-30k i TV, så må du gjøre sånn og sånn og sånn og passe på det og det for at ikke du skal ødelegge den. Pluss at med lav kontrast, powersave osv får man et ganske så kjedelig og grått bilde det første halvåret - når TV'en er ny og man virkelig gleder seg til gode bilder.

Det er bra at Pioneer er åpen om saken og kommer med tips, men synes likevel det blir håpløst med alle slike forhåndsregler som møysommelig må følges for at man ikke skal ende opp med et ubrukelig produkt etter kort tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja ja...

Har allerede bestilt en pdp-427xa og den er sendt også, så jeg får håpe det blir bra. Dette LCD vs PLASMA greierne er til å bli gal av. Tenkte lenge på Sony 40w2000, men pga litt dårlige tv signaler og en tv som reagerer med hakking og problemer så valgte jeg omsider pioneeren siden jeg ser mest på tv signaler. (Har sitte på forumet i lang tid å fulgt med på diskusjonen om skjermene).

Gleden til ny er blitt litt dempet. Kan de ikke bare lage skikkelige tv'er. Jeg vil slippe å ha en tv til "ditt" og en annen til "datt". Men fristelsen med en FLAT tv på veggen er for sterk til å vente...

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Har allerede bestilt en pdp-427xa og den er sendt også, så jeg får håpe det blir bra. Dette LCD vs PLASMA greierne er til å bli gal av. Tenkte lenge på Sony 40w2000, men pga litt dårlige tv signaler og en tv som reagerer med hakking og problemer så valgte jeg omsider pioneeren siden jeg ser mest på tv signaler. (Har sitte på forumet i lang tid å fulgt med på diskusjonen om skjermene).

Gleden til ny er blitt litt dempet. Kan de ikke bare lage skikkelige tv'er. Jeg vil slippe å ha en tv til "ditt" og en annen til "datt". Men fristelsen med en FLAT tv på veggen er for sterk til å vente...
    Jepp, jeg vet akkurat hva du snakker om. Og man kan jo ikke vente resten av livet heller, det kommer stadig noe nytt som man heller burde velge..

Jeg tipper nok det stemmer bra at de nye modellene er langt bedre på innbrenning enn modellen jeg hadde, så tror ikke det er noen grunn til bekymring.

Selv venter jeg ankomst av min nyinnkjøpte Sony KDL-46X2000 i morgen :-D

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har overhodet ikke opplevd innbrenning på 507XA, og den har jeg hatt i flere måneder. Kalibrerte den med innstillinger for optimal bildeytelse med en gang og har vært knallfornøyd siden. Jeg ser mest film, men spiller også en del PS2 og lar den også stå på vanlige TV-sendinger. Jeg ville IKKE UNDER NOEN FORUTSETNING kjøpt meg en LCD-skjerm i dag, med mindre den UTELUKKENDE skal benyttes til data. Til annet bruk er bildekvaliteten rett og slett for dårlig, og 1080p og 100Hz osv hjelper ikke det spor. LCD er fortsatt LCD uansett hvordan du vrir og vender på det.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På disse Pioneer modellene,er det sånn å forstå at det er best med 75Hz innstilling til tv-titting og 100 Hz ved dvd-film???

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    På disse Pioneer modellene,er det sånn å forstå at det er best med 75Hz innstilling til tv-titting og 100 Hz ved dvd-film???
    Pioneer har en Pure Cinema mode (72 Hz)
    Pioneer Plasma-TV basisegenskaper

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Pioneer har en Pure Cinema mode (72 Hz)
    Pioneer Plasma-TV basisegenskaper
    Det har dem oxo,men ikke anbefalt fra pioneer å bruke til annent enn film
    Men man lagrer jo forskjellige innstillinger for hver inngang og der lurte jeg på om det var 75Hz innstillinger for film og 100Hz for vanlig tv-titting?

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har tenkt på den pioneer 427XA .. er det riski å kjøpe den, siden det kommer til å bli spilt på den?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som kunne gitt meg målene på selve skjermen (displayet) på 427, og bredden på rammen på sidene?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Det har dem oxo,men ikke anbefalt fra pioneer å bruke til annent enn film
    Men man lagrer jo forskjellige innstillinger for hver inngang og der lurte jeg på om det var 75Hz innstillinger for film og 100Hz for vanlig tv-titting?
    Det er bare tull at du skal bruke det ene til ditt og det andre til datt. Det er ingen synlig forskjell, men jeg kjører 100Hz konsekvent fordi det "skal være best" og ikke minst er det et mye lavere støynivå fra skjermen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    jeg har tenkt på den pioneer 427XA .. er det riski å kjøpe den, siden det kommer til å bli spilt på den?
    Ikke noe problem, så lenge du ikke lar noe stå statisk på skjermen over mange timer..jeg spiller nesten daglig på 507XA.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    er det noen som kunne gitt meg målene på selve skjermen (displayet) på 427, og bredden på rammen på sidene?
    PDP-427XA Pioneer Plasma-TV - Plasma TV

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibux
    Selv venter jeg ankomst av min nyinnkjøpte Sony KDL-46X2000 i morgen :-D
    Du er klar over at den finnes i 52" også?

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Du er klar over at den finnes i 52" også?
    Hehe..det er jeg. Men det begynner å bli dyrt nok som det er :-D

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg ville IKKE UNDER NOEN FORUTSETNING kjøpt meg en LCD-skjerm i dag, med mindre den UTELUKKENDE skal benyttes til data. Til annet bruk er bildekvaliteten rett og slett for dårlig, og 1080p og 100Hz osv hjelper ikke det spor. LCD er fortsatt LCD uansett hvordan du vrir og vender på det.
    Her er vi mer inne på personlige meninger, men det må jo også være lov :-D Har nettopp fått min Sony KDL-46X2000 og studert den nøye gjennom helga. Tidligere hadde jeg som nevnt en Pioneer PDP-463FDE. Jeg synes ikke Sony'n viker tilbake for billedkvaliteten til Pioneer-plasmaen. Sortnivået er ikke like bra, den saken er grei. Sony'n er nok litt mer kresen på signalet den får inn, men så er den også 3" større - noe som forsterker støy i seg selv.

Jeg har digital kabel-TV fra Canal Digital og synes bildet blir akkurat like bra som på Pioneer'en, selv på kanaler med dårlig kvalitet. Etterslep er ikke noe problem. Fotball ser jeg ikke noe særlig på, så der skal jeg ikke uttale meg. Men at LCD har så dårlig bildekvalitet at den ikke duger til noe annet enn "data", det er en påstand jeg overhodet ikke er enig i.

Og sist men ikke minst; fikk ikke innbrenning i helga gitt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pdp506 Xde -> Pdp 507 Xa

Hadde før PDP506 XDE, slet med inbrenning.. spesielt TV3 logoen. Fikk beskjed fra en pioneer kar om at jeg måtte sende panelet mitt inn til oppgradering. Gjorde det. Sendte den inn. 2-3 uker senere begynte jeg å bli utålmodig etter å få panelet tilbake.. Hadde fått media boksen, men ingen panel! :evil:
    Gikk en uke til og Pioneer ga opp å finne panalet, og bestilte ny plasma tv til meg pdp 507 XA. Imorgen kommer den faktisk hjem til meg om da ikke linjegods somler bort tv igjen som sist :twisted:
    Litt synd at ikke pioneer kunne ha bestilt pdp 507 XD til meg siden det forrige panelet mitt hadde digital dekoder. (Nytter det å klage tro?) Det koster jo noen kroner ekstra for digital tuner vil jeg tro...
    Ifølge butikken/pioneer verkstedet så hadde det bortkomne panelet mitt fått fast varig innbrenning. Kjørte faktisk 'snø' dag og natt i 14 dager! Ble ikke borte nei. Selv ikke der tekstinga kommer som jo ikke er en fast bilde over lengre tid. Snodig syntes jeg... Fyren som jeg har hatt kontakt med i butikken som har stått for kontakten med pioneer verkstedet mener at jeg har fått en god deal med å få et helt nytt panel... et panel som jeg bare hadde hatt i 5 mnd før den ble sendt inn...
    Faktisk sa jeg ifra til butikken at om tv'n faktisk var blitt borte/stjålet så ønsket jeg å vurdere en sony bravia 52X2000 tror jeg den het. Det var visst vanskelig å gjennomføre...

Faktisk har det tatt 5 uker og 3 dager til dagen imorgen med å vente på å få tilbake panelet :shock:
    Kunne i banke i bordet med kjøpsloven om det er noe jeg kunne ha brukt der for å bytte til et annet panel/lcd istedenfor plasma, er jo natrulig nok blitt litt skeptisk til plasma da... Hvilke rettigheter har vi egentlig om det tar altfor lang tid å få tilbake et produkt som er mindre enn 1 år gammel i forhold til hvor lang tid det skal ta fra innlevering til å få gjenstanden tilbake.. Har jeg fått et dårligere produkt siden den nye plasmaen ikke har digital tuner, på en annen side er det jo en oppgradering.. høyere oppløsning 1366x768 istedenfor 1280x768 og vistnok skal det være lettere å unngå innbrenning på 507... Lyst til å høre deres synspunkter.. jeg betalte 42.500 for 506'ern 31 mai 2006.
    507 XA fåes kjøpt for 31.000 idag...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du betalte i sin tid har vel lite med saken å gjøre.
    Så lenge dem erstatter med et minst like bra produkt, har dem oppfylt pliktene sine.
    Du kommer til å bli storfornøyd med 507!

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det vært noen innbrennings problemer med pioneer 427XA? eller er den av nyete generasjon og sliter ikke med dette

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har sikkert blitt nevt tidligere, men litt lang tråd å gå gjennom så jeg spør her. Hva gjør 507'en om man mater den med 1080p signaler, for det går ikke sant? Man får ikke "out of range" da?

Side 15 av 33 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •