Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 33 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 651
    Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja da har jeg hatt tv`n på veggen siden fredagskvelden....
    Startet med innkjøp av en kasse pils og mye snacks.. Så hengte vi opp veggfeste, tv`n, og satte opp forsterker og dvd... :-D

Må bare si att dette er noe av det beste og morsomste jeg har kjøpt med noen gang...
    Kostet mye penger ja.. Men angrer ikke ett sekund

Bildene er fantastiske, eneste innstillingene jeg har gjort er å sette ned kontrasten til 20 (1/3) og redusere litt på fargene, ikke mye, men ansiktene var litt røde med en gang...
    Så istid 2 igår, og fy late for noen bilder.... "Det skakke værra mulig" :-D
    Og litt OT, AX2 forsterkeren er som en hjertestarter, fikk nytt liv i høytalerne mine.. Var omtrent som å få helt nye.. Sinnsykt morsomt det å...
    Bare så synd denne helgen går mot slutten, men godt å vite jeg har mange dager innarbeidet..
    De kommer til å bli brukt nå i vinter

Her slenger jeg med ett bilde jeg tok isted, fra sweetspoten.. Sitter å ser litt på cupfinalen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett ord: misunnelig

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med kongeskjerm!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har dere enda ett bilde å sikle på.... :-D
    Fra Mr and Mrs Smith med Angelina Jolie.... Åååååhhh hun var fin på 50" hun hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og så litt på cupfinalen jeg også, har en 427XA. Nå har ikke jeg gjort så mye med innstillingene enda jeg heller, men er det noen som har tips om hvordan jeg reduserer "pixelgrøten" som herjet på selve matta? Forsøkte både med og uten MPEG støyreduksjon, men med en gang kameraet beveget seg ble det bare grøt av gresset.

Anyone?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Da har ej akkurat lest gjennom hele tråden her og har komt frem til at det blir Pioneer på meg MEN har ei lita problemstilling..
    Fra bakveggen til frontveggen med meg er det 3,14 m..
    Tv`en kommer til å bli hengt på veggen og sofaen blir plassert helt i bakvegg, da kan ej tenke meg at fra mine øyne til skjermen så er det vel en max 2,6 meter eller noe sånt, kommer til å flytte i egen leilighet om 1 års tid så da er ikkje for kort avstand en problemstilling lenger..
    Kommer til å bruke tv`en til PS3, Xbox360, HD, Dvd og tv..

Spørsmålet mine er dermed:

1. Burde jeg gå for 50" nå når jeg først skal kjøpe tv eller blir dette aaaaaltfor stort for meg akkurat nå å heller kjøpe en 42"??

2. Hva er forskjellen på 4270XA og 427XA??

Takk for svar

Skal bestille iløpet av morra dagen =)

GLEDER MEG SOM EN UNGE !!!! =)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp 50"!

Jeg sitter 2,5 meter fra min 507XA og kan skrive under på at det er perfekt. Ingen synlig pikselstruktur og sinnsyke bilder! Du blir fort vant til 50", jeg synes min allerede er i ferd med å bli litt liten..og når jeg ser en 42" nå fortoner det seg som rene reise-tv'en i forhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ønsker å kjøpe Pioneer 4270, 427 eller 507 med det sorte bordstativet (Pioneer PDK-TS25), har jeg nå fått Hifi-Center Kjeden til gjøre denne tilgjengelig i Norge (fra i går av):

Pioneer PDK-TS25 - Hi-fi Center Kjeden

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Hei!
    Da har ej akkurat lest gjennom hele tråden her og har komt frem til at det blir Pioneer på meg MEN har ei lita problemstilling..
    Tv`en kommer til å bli hengt på veggen og sofaen blir plassert helt i bakvegg, da kan ej tenke meg at fra mine øyne til skjermen så er det vel en max 2,6 meter eller noe sånt, kommer til å flytte i egen leilighet om 1 års tid så da er ikkje for kort avstand en problemstilling lenger..

1. Burde jeg gå for 50" nå når jeg først skal kjøpe tv eller blir dette aaaaaltfor stort for meg akkurat nå å heller kjøpe en 42"??

Takk for svar

Kjøp 50". Den har dessuten bedre kontrast og sortnivå enn 42"en.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er verdt de 5000kr eller rettere sagt 1,5 ukene me jobbing?

Men må bare vite det, hva er forskjell på 4270XA og 427XA??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Absolutt verdt det. Mange som angrer på de ikke kjøpte 50".
    Det er jo ikke verre enn gå inn på Pioneer sin hjemmeside:
    Pioneer Plasma TV Plasma-TV

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ikke så lett å legge merke til på bilder, men det er en design forskjell på 427XA og 4270XA. 427 har skarp ytterkant mens 4270 har en 45 graders kant. 427 er oxo bedre utstyrt.

Jeg kjøpte min 427XA for 21195,-. Da ble forskjellen for stor opp til 50". Blir vel nærmere 10 000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er klart det men det er jo tross alt lommeboka som bestemmer dessverre :/
    Er vel kanskje litt redd for å bruke så mye penger på en tv når den ikkje har Full HD oppløsning, kanskje noe jeg komme til å angre på om kort tid?

Synst det va litt vanskeli å sjå hva forskjellene egentli er, er det at den ene har PIP og annet design men med samme bildekvalitet??
    Hadde ikkje gjort noe om noen skreiv forskjellene =)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 4270xa for 19990,- og er kjempefornøyd med den.
    Forskjellen opp til 427 er vel en hdmi mindre og den mangler PIP,vga inngang.
    Ikke noe av dette er vesentlig for meg,så da var det ikke verdt 7000,- ekstra.
    Bildemessig skal de være identiske.På 427 får man vel også velge bord eller veggfeste,på 4270 er det kun bordstativ.På biltema får du solid veggfeste til 398,- så det er vel egentlig ikke et argument det heller.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takk for svar

Kjøp 50"!!!!
    Jeg kjøpte den som min første plasma, og angrer ikke ett sekund, er nesten glad jeg ikke tok 42"`eren...
    SYNS IKKE DET ER FOR STORT!!!!! :-D
    Å jeg sitter ganske nøyaktig 3 meter i sweetspot fra skjermen...
    Du kommer ikke til å angre.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var hos en kompis denne helgen som hadde en ny 427 42 tommer.
    nydelig tv. Absolutt noe av det beste jeg har sett.

et spm til dere som har den.
    hvordan er den med 16:9, 4:3 formatene. han som hadde denne tven hadde innstilt dekoderen på 16:9. Når det da var 4:3 sendinger fikset han ikke å få satt bildet til å dekke hele skjermen. Var nødt til å ha de sorte stripene på siden. er det ikke mulig å strukket bildene på siden?

sikkert jeg som er rar, men jeg blir gal av å se 4:3 med sorte striper på siden i en 16:9 tv.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivano
    var hos en kompis denne helgen som hadde en ny 427 42 tommer.
    nydelig tv. Absolutt noe av det beste jeg har sett.

et spm til dere som har den.
    hvordan er den med 16:9, 4:3 formatene. han som hadde denne tven hadde innstilt dekoderen på 16:9. Når det da var 4:3 sendinger fikset han ikke å få satt bildet til å dekke hele skjermen. Var nødt til å ha de sorte stripene på siden. er det ikke mulig å strukket bildene på siden?

sikkert jeg som er rar, men jeg blir gal av å se 4:3 med sorte striper på siden i en 16:9 tv.:-D
    Jeg kjører min på "kino". Den gjør en mellomting mellom å strekke og forstørre bildet. Bildet blir noe forvrengt, men noe jeg klarer å leve med.
    Btw. første tv'n jeg har vært borti som man kan velge hvilken modus den skal stå i når den automatisk velger accept mellom 4:3 og 16:9

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fastbrenning i plasmaskjermer...

Snakket med Pioneer i morges og spurte direkte om hvorstor faren for fastbrenning er og hva som må gjøres for å unngå det.

Faren er liten, men den er der. Mest den første tiden. De anbefalte å ha tv'en på 20% kontrast det første halvåret og hver kveld sette på snø bildet og timeren på 2 timer. Det hadde tv'en VELDIG godt av.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning på plasma - fortsatt en aktuell problemstilling

Sitat Opprinnelig postet av otroean
    Snakket med Pioneer i morges og spurte direkte om hvorstor faren for fastbrenning er og hva som må gjøres for å unngå det.

Faren er liten, men den er der. Mest den første tiden. De anbefalte å ha tv'en på 20% kontrast det første halvåret og hver kveld sette på snø bildet og timeren på 2 timer. Det hadde tv'en VELDIG godt av.
    Jeg kjøpte 43" PDP-436FDE 31. desember 2005, og ble fortalt at innbrenning ikke var en problemstilling. Kjørte kontrast ned på 20% og ante fred og ingen fare. Etter 5 måneder var innbrenningen godt synlig, og den forsvant ikke. Heller ikke etter en hel natt med snø.

Tok kontakt med Pioneer, og sendte inn TV'en. Fikk den tilbake med meldingen "brukerfeil". Snakket med serviceteknikeren som bekreftet at joda, innbrenning kunne skje uansett. Teknologien var sånn, og det var kjent. Den forklaringen kjøpte jeg ikke, så jeg sendte en klar mail til både salgs- og serviceavdelingen hvor jeg spurte om de hadde noe mer å tilføye før jeg tok saken videre.

Jeg skrev blant annet:
    "Jeg snakket med en tekniker hos dere, og han hevder at dette er normalt.
    Jeg kan vanskelig se for meg at dere ville klare å selge så mye som en
    eneste TV hvis kunden var klar over at man risikerer logo-innbrenning
    etter halvannen time. På en TV til 30.000 kroner."

På ettermiddagen samme dag ringte teknikeren og spurte pent om å få servicenummeret, han måtte se på saken en gang til. Mandagen kom tilbakemelding om at jeg fikk nytt panel. Nytt panel ankom, denne gangen satte jeg også innstillingen "powersave" til 2, etter tips fra tekniker. Slik skulle den kjøre de første 400 timene. Dette var 24. mai i år.

Innbrenningen kom raskt tilbake på nytt panel. Etter å ha fått innbrenning av vanlig tekst (!), altså teksting fra film og tv-program, tok jeg kontakt med Pioneer igjen. Tekst kan jo ikke akkurat sies å være et repetitivt mønster. Nok en gang ble panelet sendt inn. Ble oppringt etter en uke, hvor jeg ble tilbydt ny TV - denne gangen PDP-427XA, 42". Jeg sa at jeg ikke ønsket hverken å gå ned i størrelse eller ny plasma-skjerm, og ba om å få pengene tilbake. Det gikk Pioneer Norge AS med på, så da gikk turen til forhandleren (Pioneer refunderer kun gjennom forhandler, ikke direkte mot kunde). Hos forhandleren bestilte jeg LCD-TV i stedet.

Jeg har en kollega her på jobb som har kjøpt akkurat samme skjermen som meg, men via annen forhandler og ca. 4 måneder etter meg. Også han har innbrenning, og skal sende inn sitt panel til Pioneer neste uke.

Denne plasma-skjermen har vunnet bøttevis av tester og skulle på sin tid (et år siden) være den absolutt beste plasma-skjermen som markedet kunne tilby. Jeg har hørt flere - riktignok bare forhandlere - som sier at de sjelden eller aldri har hørt om innbrenning på Pioneer-TV. Og at Pioneer refunderer hele beløpet på grunn av denne type feil er visstnok også høyst uvanlig.

LCD har kanskje ikke like bra bilde som plasma, men det får heller være. Det finnes ikke noe så surt som å legge 30k i en plasma for så å få allverdens logoer osv i alle hjørner av bildet. Jeg vil ut ifra min opplevelse fraråde plasma, man skal i hvert fall være klar over at innbrenning langt ifra er et tilbakelagt kapittel. Til og med serviceteknikerne i Pioneer innrømmer det. :neutral:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ibux:
    Dette har vært diskutert mange ganger og det er tydelig at Pioneer sine forrige generasjon plasma (436/506) slet med innbrenning. Spesielt gjaldt dette retention (midlertidig innbrenning). Pioneer har løst dette problemet med sin nye 427/507 serie. Så vidt jeg vet er det ingen andre plasma merker på markedet som sliter med innbrenning nå, så det er derfor ingen grunn til å fraråde å kjøpe plasma. Du var uheldig og kjøpte den ene serien som slet med dette. Hadde du byttet skjermen til 427, hadde du nok blitt kjempefornøyd.

Side 14 av 33 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •