Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 33 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 651
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PV60 fikk en del pepper for dårlig deinterlacing. Jeg vet ikke om det er noe galt med min 427 men denne er veldig variabel på både saklering og deinterlacing. Jeg bruker en Force 315c dekoder og ofte ser det ut som tv'n bare oppdaterer annenhver linje. Feks når underteksten forsvinner blir den først stripete. Den tar bort annenhver linje i frame 1 også resten i neste frame. Dette skjer oxo i enkelte partier med bevegelse ellers i bildet.
    Jeg har sett dette både på min og på en 4270 i butikk. Er det en instilling jeg har gått glipp av?

Når det gjelder skaleringen kan det se ut som den til tider runder av punktene feil vei. I steden for å jevne ut kanter, blir det faktisk lavere oppløsning enn opprinnelig. Det kan vel skje pga at signalet noen ganger er av noe lavere oppløsning enn tv'n er beregnet på? Feks NTSC konvertert til PAL?

Når det gjelder sortnivået, er 436 like dårlig? De har jo samme specsene (1.100 cd/m2 og 3.000:1)

"PUREBLACK Panel 2 og Direct Colour Filter 2. Resultatet er blant annet forbedret kontrast og lysstyrke."

Hvis det er forbedret kontrast og lysstyrke, hvorfor er specsene like? Jeg må også si at "PUREBLACK" er noe missvisende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen som sitter med en ny pioneer der hjemme i stua, hva med noen bilder av dem event. noen screenshots? hersker litt uenighet om sortnivået her

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

427XA, PV600 eller W2000... ??

Hei!
    Har fulgt med på diskusjoner og tester en god stund nå. I dag er det en av disse tre som står øverst på ønskelista. Ønsker derfor gode råd fra noen av dere "proffer": Hvilken modell er best på analoge signaler - er det fortsatt Pioneer som "ruler" på dette området? Ville dere fortsatt sett helt bort fra LCD om det er vanlig TV-titting og film TVen vil bli benyttet mest til? Takknemlig for svar!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt jeg har forstått utifra tester som forbruker.no er det panasonic som takler analoge signaler best.. det var vel dette og sortnivå den scoret høyere enn pioneer på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut av problemet med dårlig deinterlacing og skalering. Gidder ikke forklare ettersom det var liten respons på posten min. Regner med at det ikke er noen andre som har vært borti det :-|

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som bare vet at vi skal kjøpe denne type skjerm og bare er her inne og leser hadde det vært fint med en forklaring i tilfelle vi havner i en tilsvarende situasjon.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, Max, enlighten us..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I-P Mode

Meny/Pro-justering/Annet/I-P modus (1, 2 eller 3). Beskrivelse: Egnet bilde IP konvertering. Det kunne med fordel vært en litt mer utfyldende beskrivelse. Man MÅ i bruksanvisningen for å se hvilken modus som skal brukes.

1. Optimum for video images
    2. Standard setting
    3. Optimum for still images

Min stod på 2. Mulig jeg satte den til det første dagen når jeg knottet vilt rundt og ikke skjønte hva IP skulle stå for i tv sammenheng. Har nå satt den til 1 og har ikke sett no til problemet siden. Hadde bare sortnivået vært noe bedre ville jeg vært meget fornøyd med tv'n :?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart dette med sortnivået på 42"...alle med 50" synes jo å være fornøyde!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Rart dette med sortnivået på 42"...alle med 50" synes jo å være fornøyde!
    Den oppgitte kontrasten er vel forskjellig og da er det ikke så rart. Jeg har konkludert med hvis man skal bruke skjermen til en del film bør man kjøpe Panasonic av 42"erne, Pioneer av 50"erne. Er folk enige?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Den oppgitte kontrasten er vel forskjellig og da er det ikke så rart. Jeg har konkludert med hvis man skal bruke skjermen til en del film bør man kjøpe Panasonic av 42"erne, Pioneer av 50"erne. Er folk enige?
    Tja, jeg vet ikke hvorvidt jeg vil trekke noen bastante konklusjoner - det blir mye smak og behag. Jeg er litt lei av hele panasonic vs. pioneer-feiden. Det er kjempegode skjermer fra begge produsenter, og det blir vel fort utseendet som avgjør valget, eller hvis man har noen helt spesielle krav. Jeg sammenlignet 50PV600 ved siden av 507XA på identiske HD-signaler igår, og greide ikke å detektere noe særlig forskjell - de så meget, meget bra ut begge to. Jeg personlig går i favør av pioneer på grunn av designet, og at den tar mye mindre plass. Panasonicen formelig ruver i terrenget i forhold, og så kan den vel ikke dreies heller. Innebygde høyttalere har den, men det vil ikke jeg ha, også en grunn til at jeg valgte pioneer..

EDIT: Nå har jo pioneer kommet seg ned på prisnivået til panasonic også, så da er ikke pris lenger noen fordel for panasonic..er vanskelig dette her

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Bomholt. Dette avviser jeg fullstendig. For å få klarhet i ”synsingen” om 427 vs.507 på denne linken, klarte jeg i dag å få personellet på Elkjøp til å stille opp følgende TV-apparater ved siden av hverandre (mot at jeg lovte å kjøpe det jeg syntes var best): Panasonic PV-60/62E, Panasonic PV-600, Pioneer 427XA, 507XA og Sony Bravia 46W2000. For å ta det siste først: Det ble 427XA etter noen timer med justeringer. Det gav (for meg) det mest naturlige bilde, og det var det apparatet som lå nærmest kvaliteten på min Loewe Aconda CRT-skjerm (dog ikke like bra, naturligvis). Jeg klarte heller ikke å se at sortnivået er bedre på 507 i forhold til 427, så her tror jeg noen må få sjekket skjermen sin (eller kalibrert den!: Se nedenfor).

Pioneer`n hadde generelt noe dårligere sortnivå enn Panasonic. Problemet med Panasonic PV-60/600 var at sortnivået resulterte i at små detaljer i bildet hadde en tendens til ”å gro igjen”, dvs. de ble visket ut. Skjermen hadde også en fargemetning mot det grønne som jeg ikke fikk helt bort. De mange justeringsmulighetene på Pioneer 427 gjorde på sin side at apparatet som så dårligst ut når jeg kom til butikken, ble det klart beste etter justeringen (dette ble poengtert av betjeningen også). Så vidt jeg vet er det bare proff-utgaven til Panasonic som virkelig kan sammenliknes med Pioneer`n når det gjelder justeringsmuligheter, og den som ikke tar seg bryet med å gå inn på de mest avanserte mulighetene , mister mye bildekvalitet!

Det klart beste kjøpet i forhold til pris var likevel PV-60. Hadde det ikke vært for det forbanna&%"#!§ﻗﻍשׁ utseende, så hadde knapt vært noen hensikt i å kjøpe PV-600.

Den største skuffelsen var Sony Bravia 46W-2000. Det er sikkert blant de beste LCD-skjermene jeg har sett til nå, men bildet ble for kornete på 1.5-2 m avstand og i tillegg manglet det noe på sortnivået. Hvordan What Hifi kan rangere denne foran for eksempel Pioneer og Panasonic i forhold til vanlige forbrukere som ikke får HD-materiale på en god stund enda, forstå jeg ikke. Og prisen: 40 000!

Vel, dette er bare min subjektive oppfatning, basert på noen timers testing av DVD og digital parabol i et forholdsvis lyst butikklokale. Jeg er selvsagt klar over de svakheter det medfører, men jeg er sikker på at jeg har valgt det apparatet som passer min smak med hht. design, brukervennlighet og fargemetning.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å høre Haugen. Har konkludert min oppfatning med hva jeg har lest i tester og brukeres erfaring. Kan godt hende at konklusjonen min er feil. Men i og med at kontrasten er lavere på 427 enn 507, så tror jeg sortnivået også er forskjellig. Men du har nok rett i at Pioneeren er enklere å kalibrere enn Panasonic. Vurderer selv å få proff kalibrering for å hente ut det beste.
    Jeg så 507 mot PV60 i går hos Lefdal. Synes PV60 var ørlite bedre, spesielt viste den sort sortere en 507en. Aner ikke hvilke innstillinger de hadde.

Ikke overrasket over å høre at Sony Bravia 46W-2000 ikke kunne måle seg med plasmaene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt J.Haugen!
    Hvordan du fikk elkjøp til å gå med på dette er jo intet annet enn et før-juls mirakel, ihvertfall i forhold til servicenivået på min lokale forretning!
    Veldig interessant å lese en slik sammenlikning. Blir ikke klokere på alle som har negative opplevelser med sortnivået på 427, men da kan det vel ikke være håpløst dårlig med mindre skjermene deres er ødelagte eller fullstendig feiljusterte...
    Jeg heller sterkt mot 427xa nå, men venter nok til etter jul for å se om prisen faller noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    klarte jeg i dag å få personellet på Elkjøp til å stille opp følgende TV-apparater ved siden av hverandre (mot at jeg lovte å kjøpe det jeg syntes var best): Panasonic PV-60/62E, .
    Hvilken Elkjøp butikk??

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å vise frem hva jeg blant annet har fått ihus idag...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke noe grunn til å stoppe ved ett bilde vel?

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få tatt flere i løpet av helgen.....
    Men her er 2 til hvertfall... Skal få ladet opp kameraet skikkelig og tatt noen supre bilder....
    På stolen ligger en AX2AS-S og på siden står en XTZ W10.16 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper det er godt å leve nå partyboy! Det der blir heftig!
    Ser frem til flere bilder og en anmeldelse av både bilde og lyd?
    gratulerer!

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de bildene der vekker minner fra forrige måned !!!
    Herlig !

Side 13 av 33 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •