Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 33 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 651
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hentet min 427XA igår. Joda, tv'n er fin den men må si at jeg er skuffet over sortnivået på den.
    Bruker ikke Pioneer samme teknologi på 50" og 42"?
    Hvorfor har de ikke samme specs?
    Vil sortnivået bli bedre etter innkjøringsperioden?
    I teorien burde det jo bli det ettersom panelet slites mest den første perioden. Da vil jo lysstyrken på panelet reduseres og sortnivået bli noe bedre, eller? Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Hmmm tenk om Pioneer og Panasonic hadde slått seg sammen og laget den ultimate plasma

Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en runde i Trondheim i går for å sjekke ut hvordan de nye Pioneerene så ut i virkeligheten. Ganske så flotte, men svært skuffende at de ikke tilbyr 42" uten høyttalere. Disse unødvendige høyttalerene skjemmer ut såpass mye at jeg føler at jeg må gå for en 50" selv om den muligens blir litt stor med 3,5 meter sitteavstand. Noen andre 42" uten høyttalere som er like gode som Pioneer dere vil anbefale?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tulling
    Jeg var en runde i Trondheim i går for å sjekke ut hvordan de nye Pioneerene så ut i virkeligheten. Ganske så flotte, men svært skuffende at de ikke tilbyr 42" uten høyttalere. Disse unødvendige høyttalerene skjemmer ut såpass mye at jeg føler at jeg må gå for en 50" selv om den muligens blir litt stor med 3,5 meter sitteavstand. Noen andre 42" uten høyttalere som er like gode som Pioneer dere vil anbefale?
    Ja, Panasonic sin proff modell. Den er uten høyttalere og tuner. Tror det er bare en på forumet her som har den, men mange på avforum.com som skryter av disse skjermene.
    PANASONIC Nordic - Plasma
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...c+proff+plasma

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tulling

Forøvrig: Er det mulig å 50" billigere enn kr 35.000 i butikk?
    (kanskje denne skulle vært på prisjakt, men passet greit å ta det med her nå....)
    50" er ikke for stort på 3,5 meters avstand. Jeg sitter 2,5 meter unna min og det er helt perfekt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Hentet min 427XA igår (21195,- på netshop). Joda, tv'n er fin den men må si at jeg er skuffet over sortnivået på den.
    Bruker ikke Pioneer samme teknologi på 50" og 42"?
    Hvorfor har de ikke samme specs?
    Vil sortnivået bli bedre etter innkjøringsperioden?
    I teorien burde det jo bli det ettersom panelet slites mest den første perioden. Da vil jo lysstyrken på panelet reduseres og sortnivået bli noe bedre, eller? Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
    Ser noen setter spørsmålstegn ved sortnivået på 427. Den bruker nok samme teknologi som 50", men det er jo et annerledes panel, og sortnivået er oppgitt til lavere kontrast enn 50", noe jeg mistenker først og fremst er på grunn av tettere avstand mellom pixlene på 42". Du vil ikke få et bedre sortnivå etter innkjøringsperioden, men kontrastnivået og fargegjengivelse generelt kan det tenkes bedres noe, og at det derfor virker slik. Pass uansett på å kalibrere skjermen skikkelig. Kontrastnivået skal typisk senkes en del.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    50" er ikke for stort på 3,5 meters avstand. Jeg sitter 2,5 meter unna min og det er helt perfekt.

Det høres helt strålende ut! Hvilket signal har du inn da?? Jeg får et middels kabelsignal med forbedring via Force 315. Håper det holder. Men jeg har forsikret meg om at jeg får bytterett om det skulle bli helt elendig bilde.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så klart at du går for 50" med 3,5m sitteavstand !!!!!!!
    Vi sitter fra 2,5-4m unna skjermen og hadde angret no inni granskauen hvis jeg hadde valgt en 42" hvis jeg hadde muligheten til 50 tommern.
    PDP-507XA bør du kunne finne til 31000-32000 et sted (inkl bordstativ eller veggbrakett)......det er bare å prute !

Jeg er kjempefornøyd med min 507 !

Her er forresten bilder:
    AVforum.no - Migen's hjemmekino

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Jeg er kjempefornøyd med min 507 !

Her er forresten bilder:
    AVforum.no - Migen's hjemmekino

Ajajaj! Da er jeg overbevist!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Seriøst av netshop å reklamere med at 427XD er klar for digitalt bakkenett.

"DVB-T tuner er tunerer som trengs for å ta inn signalene fra digitalt bakkenett. Dette bygges ut i stor skala i Norge. Med denne innebygget i tv`en så slipper man ekstern boks senere."

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit det da. da tar du vare på den teksten, og når det viser seg at du ikke får inn kryptert tv2 med tven din så krever du at netshop dekker kostnaden for deg ved å kjøpe en tuner.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmh.. Lurer på hvor skarpt bilde dere får ved å sitte 2.5m unna en 50". Tipper dere hadde blitt bra overrasket over kvaliteten på bilde om dere gikk 5meter unna den for å sammenligne. På HD materiale så greit nok men på vanlig PAL signaler har jeg en tvil på at å sitte så nære en så stor tv gir et bra bilde. Selv har jeg en 37" og føler jeg må ihvertfall ha 2.5-3meter før jeg synes bilde begynner å bli bra. Det er riktig nok en LCD, but still.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 ganger høyden på bildet er jo en grei tommelfingerregel.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hmh.. Lurer på hvor skarpt bilde dere får ved å sitte 2.5m unna en 50". Tipper dere hadde blitt bra overrasket over kvaliteten på bilde om dere gikk 5meter unna den for å sammenligne. På HD materiale så greit nok men på vanlig PAL signaler har jeg en tvil på at å sitte så nære en så stor tv gir et bra bilde. Selv har jeg en 37" og føler jeg må ihvertfall ha 2.5-3meter før jeg synes bilde begynner å bli bra. Det er riktig nok en LCD, but still.
    Da tror jeg det enten er noe alvorlig galt med signalene inn på tv'en din, eller kanskje selve tv'en..?

DVD-film ser helt smooth ut her...og du ser ingen pikselstruktur i skjermen ved 2,5 meter unna 507.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter Alex utsagn. Den nye 507 er så bra at det går fint å se film eller digital parabol på 3 meters avstand. Min mor sitter 1,2 meter fra sin Panasonic TH-4250. Det er riktignok på kanten til å bli for nærme, ikke fordi bildet er for dårlig, men fordi det rett og slett blir for stort. PÅ LCD-skjermer blir bildet klart mer utydelig på denne avstanden, ihvertfall på de siste Samsung skjermene som jeg har innstallert hos naboer o.l. Så der må du forvente å sitte 2-3 meter i fra. Det eneste hederlige unntak er de nye skjermene til Sony (W2000 og X2000).

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen problemer med å sitte 2,5-3 meter unna min 507 heller....!!!
    Kjører signalene fra en Topfield 5510PVR parabol tuner.
    Vel og merke så er det stor forskjell på sendingene. Noen FÅ sendinger kan være så dårlige at det er rævva uansett. Til og med på min forrige 32" CRT
    På DVD er alt herrlich !!!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom den lokale elkjøpen idag å så på 427XA. Denne stod på noe alla kabel signal. Først parabol som gjøres om til analoge signaler som kan søkes inn via tuneren på tv'ene. Med tanke på lange strekk osv vil jeg si at signalet i seg selv tilsvarer kabel. Når jeg kom for nærme tv'en ble den prikkete aka uskarp. Måtte ha minimum 2.5meter på den før den begynnte å bli bra. Med en skikkelig parabol tuner kan man kanskje kutte av en 50cm til men ikke stort mer enn det tror jeg.. Oppløsningen er den samme uansett. 50" hadde de ikke utstillt dessverre så fikk ikke se den i aksjon. Men mulig det er meg det er noe feil med..

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter 2,60m foran min Panasonic 42PV600. Satt en periode 2m ifra og det fungerte også helt fint. Har tak antenne. Med en sitteavstand på 3m eller mer hadde jeg kjøpt 50".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 4270xa i hus.Så langt kjempefornøyd.
    Venter på digital dekoder fra canal digital,da blir det vel enda bedre bilde?
    Dette er min første plasma så jeg har ikke noe å sammenligne med,men synes kansje sortnivå kunne vært hakket bedre.Man har jo hele tiden en sort referanse rundt bildet i ramma som man sammenligner med.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet blir tildels mye bedre med digital satelitt-tuner, så da har du en positiv overraskelse i vente.

Side 12 av 33 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •