Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 33 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 651
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja... vi får vel ta det som et kompliment....

Basert på avataren, så må vel fruen i huset være meg det da.... :? ops:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å se på avatarene, så ser jeg er ung sexy bimbo og en gammal gris... haha
    Så dere passer jo godt sammen :-D :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sean Connery kan vel sjarmere de fleste i senk, uansett alder..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sean Connery kan vel sjarmere de fleste i senk, uansett alder..
    Connery? Trodde det var deg jeg.... :-|

partyboynr1: Man trenger ikke være bimbo selv om man er ung, sexy og tilfeldigvis lar trusen falle.....

Nok off-topic kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det siste Lyd og Bilde (november) så blir Pana PV600 og Pio 507 testet mot hverandre. Her er det noe merkelig: Slik jeg leser selve teksten, så er han mest positiv til 507. Men karaktermessig gi han 10 til Panasonic og 9+ til Pioneer (tross prisfavør av Pio). Selv om en ikke skal legge alt for mye vekt på karakterene, så bør de vel stå i forhold til teksten?

Jeg blir aldri helt klok på Warren Darring. Noen ganger skriver han innsiktsfullt og glimrende, andre ganger virker det som om han har skrevet testen uten å ha testet apparatet han skriver om. I tillegg oppgis prisen på 507XA til 35 000 (veil) på en side, for så å få en pris på 40 000 (veil) på neste side. Dette er for uprofesjonelt. 507Xa har aldri kostet mer enn 35000 veil.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    I det siste Lyd og Bilde (november) så blir Pana PV600 og Pio 507 testet mot hverandre. Her er det noe merkelig: Slik jeg leser selve teksten, så er han mest positiv til 507. Men karaktermessig gi han 10 til Panasonic og 9+ til Pioneer (tross prisfavør av Pio). Selv om en ikke skal legge alt for mye vekt på karakterene, så bør de vel stå i forhold til teksten?

Jeg blir aldri helt klok på Warren Darring. Noen ganger skriver han innsiktsfullt og glimrende, andre ganger virker det som om han har skrevet testen uten å ha testet apparatet han skriver om. I tillegg oppgis prisen på 507XA til 35 000 (veil) på en side, for så å få en pris på 40 000 (veil) på neste side. Dette er for uprofesjonelt. 507Xa har aldri kostet mer enn 35000 veil.
    At lyd&bilde og darren warring er uprofesjonelle er vel ikke noe nytt. jeg for min del har gitt opp hele mannen. 570XA koster faktisk 39 998,- veiledende i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    Hei, om jeg bare kan skyte inn et spørsmål til dakjos:

jeg står nemlig nesten midt melom 427xa og th-pv600 når jeg nå skal kjøpe tv. har lest mye nyttig i forumet, men det snakkes mest om pioneer, og da mye om støy, retention osv.. informajon kan føre til litt handlingsvegring merker jeg..

mitt spørsmål: er du (utrolig) fornøyd?

(jeg har lyst til å ha mer lyst på pioneer)
    Hvorfor ser du ikke på TH-PH9 i stedet. Spesielt for de som vurderer å koble opp en PC eller video-prosessor mot skjermen, så er PH serien mye bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må passe meg så jeg ikke blir sensurert av Lygren for prisdiskusjon, men det er ytterst sjelden at f.eks. Hifi-Center kjeden selger plasma-skjermer under veil pris ved lansering. Og selv de har startet på 35 000 denne gangen. Men dersom du mener å ha sett den til 40 000, så er det sikkert rett. Det jeg kristiserte er at det oppgis forskjellig pris på samme produkt på forskjellige sider i samme blad.

Jeg støtter også deg Gard når det gjelder Proffskjermen til Panasonic. Den er glimrende så lenge du har ekstern tuner og gjerne en ekstern bildeprosessor (s. feks. DVDO Iscan VP-30). Men for meg ble det for mye "dill" når andre i huset også skulle bruke skjermen, så derfor ble det 427xa, som er lettere å leve med til daglig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada jada, det er det samme hva den koster rundt omkring i butikkene. Pioneer har satt anbefalt utsalgspris til 39 998,- og da er det nettopp det som er veiledende pris. Ikke hva butikkene selger den for. Selv betalte jeg vel 31 000,- mener jeg å huske.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og det er en knallpris! Men for å unngå at dette blir en prisdiskusjon, som må holdes et annet sted, så lurte jeg på om det er noen som har fått muligheten til å sammenlikne Pioneer 427/507 direkte mot Sony 40/46W2000? (enten i butikk eller hjemme)?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det karaktermessige er sikkert blitt byttet om. Det konkluderes med at Pioneer er hakket bedre i teksten.
    Det som er overraskende er at de mener sortnivået er bedre på Pioneeren. Eller retter sagt så skrives det at sornivået er hårfint bedre ved samme detaljnivå i bildet. Det er jo veldig forskjellig fra hva forbruker.no skrev om 42 tommerne. Det andre som jeg stusser på er at det skrives at Panasonic har mer støy i bildet enn Pioneer. Har opplevd det motsatte når jeg har sammenlignet 42 tommerne mot hverandre og forbruker.no skriver også her det motsatte.
    Enten så er 50 tommerne annerledes ellers så tar en av testaktørene feil.

Men jeg hadde mest sansynlig valgt 507XA skulle jeg ha kjøpt plasma i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusset også over det som ble skrevet om sortnivået. Nå er riktignok ikke Lyd og Bilde det eneste magasinet som hevder av Pioneer kan følge Panasonic helt til døren på sortnivå (se f.eks. siste utgave av Digital World), men jeg har ingen problemer med å se at Panasonic er meget sterk på dette området. Uansett hvem som er best eller ikke; Jeg vil tro at de som velger siste generasjon av Panasonic eller Pioneer-skjermer, får de beste plasma-skjermene akkurat nå. Andre plasmamerker er gjort til statister, og jeg kan ikke forstå at folk velger skjermer fra Hisense eller tilsvarende, med mindre lommeboka avgjør alt. For noen tusenlapper ekstra, er som kjent Pana PA60 og PV-60 oppnålig, selv om 42/50PV-600/PH9 og 427/507 nok er mer beregnet for entusiastenes lommebok og interesse. Men da har en ihvertfall apparater som holder mål noen år (selv om jeg har inntrykk av at de fleste skribentene her på forumet skifter skjermer like ofte som enkelte skifter sokker).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://www.lydogbilde.no/rettelse.373601-45376.html

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å få bekreftet at det faktisk var en feil.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel ikke først gang Lyd&Bilde gjør dette. Synes jeg så dette i forrige nummer også i en test av Rotel vs. Denon.
    Når det gjelder dette med sortnivået, er det viktig å stille det slik at det ikke går utover detaljene i mørke scener. Kanskje Lyd&Bilde har gjort en bedre jobb med kalibrering her? Kanskje er det slik at Panasonicen har potensiale til å vise et klart best sortnivå, men at det da går på bekostning av detaljene.

Ellers så er det interessant at de mener kjølig var best innstilling. I de andre testene jeg har lest menes det at varm er best. Det er stor forskjell mellom kjølig og varm! Lurer på om det kan ha med at de tar utgangspunkt i forskjellige bildemoduser (normal, cinema, dynamisk osv.) Jeg tror de forskjellige bildemodusene nemlig har forskjellig innstilling fra service menyen, slik at man da får ulike resultat selv med like verdier. Ikke enkelt dette. Jeg tar i hvert fall tester med en klype salt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar i hvert fall tester med en klype salt.
    Ja, det har du nok rett i. Jeg får mer utbytte av lese brukernes erfaringer på forum som dette. Men likevel: Da jeg hadde Panasonic PA50, var det faktisk "kjølig" som gav den mest naturlige fargene hos meg. Så akkurat der er jeg enig med L&B.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle 427xa- eiere!
    Det hadde vært veldig fint om dere kunne pynte opp denne tråden med litt bilder av de nydelige plasmaene deres, nå som det nærmer seg jul og allting:-D er i kjøpemodus om dagen og er litt spent på hvordan den tar seg ut annet enn i butikken. plis?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reiser vekk for helgen allerede i kveld, men skal se om jeg ikke får tatt et par bilder på mandag. Har en 427xa som henger så fint på veggen, anbefales på det sterkeste! Hvis du har digitale TV signaler fra enten kabel eller parabol sier jeg bare løp og kjøp (men selv de analoge signalene blir vist utrolig bra!)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefint! gleder meg! Og til alle dere 427xa eiere, ikke så gniene nå: knips noen bilder og legg dem ut:-D

Side 11 av 33 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •