Den nye Pioneer plasma (7. gen.) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 33 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 651
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Tuller du eller?

Ok, hvis dyrest er best, hvorfor kjøper du deg ikke da en 504 som hadde veil. pris på 90 000,- ? Den er sikkert myyyyyyyyyyyye bedre!

Når det gjelder designet på selve skjermen er det identisk, i alle fall sett forfra.

Prisen nå da,smarten

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Prisen nå da,smarten
    Ok, en utgått modell er selvsagt bedre enn arvtageren fordi den fortsatt koster mer. 506 hadde en veiledende pris på 20 000,- mer så da sier det seg jo selv.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon. Midlertidig innbrenning er noe som oppstår om man har et statisk objekt på skjermen så lenge at det henger igjen når andre bilder vises, og INNTIL det har vært statisk så lenge at det blir fast innbrenning, det vil si at det ikke kan fjernes igjen. Det har altså utelukkende tid å gjøre. Er du enig eller ikke?

Akkurat hvor lenge man må ha et statisk objekt på skjermen for å skape fast innbrenning avhenger selvsagt av kontrast og lysstyrke på skjermen samt det statiske objektets lysintensitet og i hvor stor kontrast det er til omkringliggende bildemateriale.

Jeg håper det ikke er noen som tviler på at fast innbrenning er et høyaktuelt tema uansett hvor dyr og ny plasma man har.

Jeg vil tro at en hvit firkant på sort bakgrunn med maks kontrastnivå skaper fast innbrenning på en hvilken som helst plasma etter en halvtimes tid.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dynamisk kontrast gir jeg blanke f i hva en eller annen geek på avs-forum mener.

Den sørger for realistiske og knallbra bilder på min plasma så lenge man justerer ned den generelle kontrasten en del. Og jeg er ikke i tvil om hva som er best av normal kontrast eller lavere kontrast med dynamisk kontrast aktivert.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon. Midlertidig innbrenning er noe som oppstår om man har et statisk objekt på skjermen så lenge at det henger igjen når andre bilder vises, og INNTIL det har vært statisk så lenge at det blir fast innbrenning, det vil si at det ikke kan fjernes igjen. Det har altså utelukkende tid å gjøre. Er du enig eller ikke?
    Jeg skal ikke diskutere mer med deg Alex, våres diskusjoner har en tendens til å flyte ut til å bli en pissekonkurranse (ikke vondt ment, dette gjelder i aller høyeste grad meg også). Jeg står på det jeg har skrevet tidligere, og dersom du leser det jeg hentet fra Wikipedia om Retention og Burn-in så ser du forskjellene på hva de ulike tekniske problemene er et resultat av.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, en utgått modell er selvsagt bedre enn arvtageren fordi den fortsatt koster mer. 506 hadde en veiledende pris på 20 000,- mer så da sier det seg jo selv.....
    Hjelp!!
    Er ikke automatisk slik at en arvtaker alltid er bedre..
    Priser på modeller vil alltid bli billigere år for år,spes innenfor bilde og data..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder dynamisk kontrast gir jeg blanke f i hva en eller annen geek på avs-forum mener.

Den sørger for realistiske og knallbra bilder på min plasma så lenge man justerer ned den generelle kontrasten en del. Og jeg er ikke i tvil om hva som er best av normal kontrast eller lavere kontrast med dynamisk kontrast aktivert.
    Ingen grunn til å hisse seg opp. Hvis det fungerer best for deg, så bruker du det Alex. Værre er det ikke. Anbefalingen kom som et grunnlag på diskusjonen om innkjøring de 200 første timene, og der skal man være forsiktig med maks contrast. "Geeks" er vi kanskje alle sammen når det kommer til stykket....?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!!
    Er ikke automatisk slik at en arvtaker alltid er bedre..
    Priser på modeller vil alltid bli billigere år for år,spes innenfor bilde og data..
    Det er jo det som er poenget. Ettersom du tydeligvis mente at 506 var bedre fordi den kostet mer virket det ikke som du var klar over det..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for tiden en Pioneer 427XA hjemme, og kontrasten er kalibrert til 40. Om det "riktige" er 20 eller 40 spiller liten rolle, så lenge den enkelte er fornøyd med bildet. Jeg ser likevel ikke bort fra at ulik lyssetting i rommet, samt tilkoblede kilder med sine særegenheter kan gi en viss forskjell i preferanse. Men 20 trinn var mye....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har for tiden en Pioneer 427XA hjemme, og kontrasten er kalibrert til 40. Om det "riktige" er 20 eller 40 spiller liten rolle, så lenge den enkelte er fornøyd med bildet. Jeg ser likevel ikke bort fra at ulik lyssetting i rommet, samt tilkoblede kilder med sine særegenheter kan gi en viss forskjell i preferanse. Men 20 trinn var mye....
    Det var derfor jeg spurte om Alex hadde noen andre innstillinger aktivert, slik som dynamic contrast....noe han altså hadde. Slår du på denne funksjonen, vil du neppe kunne ha 40 i kontrast.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 er veldig mye på en 507, dynamisk kontrast eller ikke. Men det kan jo tenkes at 42-tommerne vil det annerledes.

Forøvrig bør det taes med i betrakningen at jeg i all hovedsak benytter skjermen i et helt mørkt rom. Men det betyr ikke at den ser dårlig ut når lyset er på..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er anbefalt med dynamisk kontrast??
    Av eller på?
    Er så mye forskjellige menyer under bildemenyen..
    Pure cinema,div fargedetaljer,nr,dre og annent..Hva er anbefalte innstilinger på disse menyene??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, om jeg bare kan skyte inn et spørsmål til dakjos:

jeg står nemlig nesten midt melom 427xa og th-pv600 når jeg nå skal kjøpe tv. har lest mye nyttig i forumet, men det snakkes mest om pioneer, og da mye om støy, retention osv.. informajon kan føre til litt handlingsvegring merker jeg..

mitt spørsmål: er du (utrolig) fornøyd?

(jeg har lyst til å ha mer lyst på pioneer)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av eller på?
    Pure cinema,div fargedetaljer,nr,dre og annent..Hva er anbefalte innstilinger på disse menyene??
    De står endel i linken på foregående side. Anbefaler å leke litt med de forskjellige funksjonene, og se hva de gjør med bildet. Skru for eks. alt av, og prøv en og en ting på. Gir det ingen merkbar forbedring, skrur du det av igjen og går videre. I grove trekk så gjelder utrykket "less is more", altså å skru mest mulig på har ingenting for seg. Det er ingen 100% fasit for hva som fungerer best med dine kilder/signaler og preferanser. Hos meg endte jeg opp med å skru mesteparten AV eller til LOW.

Når det gjelder farger så henviser jeg til DVE, om du ikke allerede har anskaffet deg det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av eller på?
    Pioneer anbefaler å ha de på. Selv må du prøve deg frem og se hva du synes ser best ut. Det er imidlertid en forutsetning at du har kalibrert de grunnleggende skjerminnstillingene optimalt først, og så i forhold til alt dette andre i etterkant...jeg har det meste skrudd på, unntatt mpeg NR som jeg har av. Denne funksjonen glatter ut og fjerner veldig mye detaljer i bildet.

Vanlig DNR derimot, har jeg satt til høy. Denne er vanvittig god på 507.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unnskyld, mente å stille spørsmålet til J. Haugen.. eller hvemsomhelst som måtte ha 427xa

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger uansett å følge oppfordringen fra butikken der jeg kjøpte herligheten.....skru ned kontrast til 20 (dvs 1/3) og kjør inn skjermen med det kontrastnivået i ca 2 mndr.
    Da regner jeg med at det er det riktige !

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til både Håkon N og Alex..
    Dere har mye gode innlegg..Gøy å lese litt når dere er uenige oxo,da høres dere ut som et gammelt ektepar..
    :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, skal vi ta det som et kompliment, håkon?

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem av dere er fruen i huset???? hohoho