Hvilken tv skal jeg kjøpe? _maks_ 20k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken tv skal jeg kjøpe? _maks_ 20k

TV-jungelen er verre en laptopjungelen!

Nå er vi på utkikk etter ny tv, da den gamle har tatt kvelden for en stund siden (JA, jeg er lei av å se på en 20" Radionette fra begynnelsen av 90tallet!)

Den kan ikke være mindre enn 40", helst 42"
    Ikke over 20k
    God kvalitet
    Koble Pc'n til en og annen gang.
    Skulle hatt den i går...
    HD-klar (her i huset byttes ikke ting ut før de takker for seg, så den ene tv'n bør være klar for god kvalitet)

Når det gjelder signaler får vi det via fiber (lyse tele) også har vi vanlig kabeltv.

Sålangt har jeg vel egentlig ikke funnet noen aktuelle lcd-tv'er som er aktuelle, selv om det er det jeg egentlig vil har..!

Men når det gjelder plasma så har jeg lest litt her inne om
    Panasonic th42pv60e, som koster 18990,- på elkjøp(inkl. fot) og 16000,- på nettet...

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best bilde får du av en plasma tv. LCD sliter med etterslep, veldig dårlig sortnivå og uvirkelig og ekkelt bilde.

Panasonic pv60/600 er den plasmaen man får meste for pengene av. Dessuten er det den plasmaen som har absolutt best sortnivå. Her blir ting svart som natten! LG plasma tv'er er også gode på bilde, men sliter vanvittig med sort (blir lysegrått).

Dessuten har lyd&bilde testet plasma tv'er og panasonic vandt. Sjekk selv på siden deres.

Panasonic pv62e (lik som 60) får du til 14.995,- uten fot på elkjøp i buskerud storsenter.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt Panasonic pv 600 for 20k på Elprice..... Kanon........... Fot kr 1000.

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg Panasonic TH-42PV60. Nå er ikke jeg veldig kresen på bildetkvaliteten, men jeg ble veldig overasket over hvor godt bildet var når jeg fikk den hjem i forhold til hvordan bildet var i butikk. Sort er virkelig SORT! Det blir jo også nevnt her. Har foresten parabol.

Jeg har forøverig ikke mye å sammenligne med da dette er den eneste flate tv'n jeg har hatt hjemme. I buttikken så alle tv'ne dårlige ut uansett.

Tv'n ble kjøpt mest pga mulighet til å ha på vegg samt størrelse da vi sitter ca 4m fra den.

PV60 ble valgt pga masse positiv omtale på nett.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men skal du bruke den masse som pc skjerm, kan det være lurt å vertfall vurdere LCD.

ps. viss Plasma tv ryker, da er det ødelagt, det går ikkje ann å fikse det. men ryker ein LCD er det bare og fikse det.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking LCD etterselp VS plasma

Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Best bilde får du av en plasma tv. LCD sliter med etterslep, veldig dårlig sortnivå og uvirkelig og ekkelt bilde.

Panasonic pv60/600 er den plasmaen man får meste for pengene av. Dessuten er det den plasmaen som har absolutt best sortnivå. Her blir ting svart som natten! LG plasma tv'er er også gode på bilde, men sliter vanvittig med sort (blir lysegrått).

Dessuten har lyd&bilde testet plasma tv'er og panasonic vandt. Sjekk selv på siden deres.

Panasonic pv62e (lik som 60) får du til 14.995,- uten fot på elkjøp i buskerud storsenter.
    Jeg må vel si meg litt uenig med xdim her. Jeg har en 40" lcd foran meg her. Den har ett fantastisk sortnivå, ingen etterslep(EX. Fotballkamper) og den fungerer oxo meget bra på pc / Xbox360.. Men jeg har liten erfaring med plasma.. Bare så det er sagt... Så du får nok titte deg litt rundt xdim...

Lykke til med valget ditt. Hadde jeg vært deg ville jeg godt for en Samsung LCD.... :twisted:

Mvh
    Cyrus

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD etterslep og sortnivå

Har en Sony 40V2000 LCD TV - sortnivå er helt på topp og har ikke registrert etterslep. Denne TV'en fjerner også støy i analoge signaler på en helt utrolig måte - muligens på bekostning av skarphet dersom signalet er dårlig.

Dersom TV'en også skal benyttes for PC vil jeg absolutt anbefale LCD fremfor plasma pga. fare for innbrenning av logoer og andre statiske bilder eller elmenter på plasma.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyrus the virus
    Jeg må vel si meg litt uenig med xdim her. Jeg har en 40" lcd foran meg her. Den har ett fantastisk sortnivå, ingen etterslep(EX. Fotballkamper) og den fungerer oxo meget bra på pc / Xbox360.. Men jeg har liten erfaring med plasma.. Bare så det er sagt... Så du får nok titte deg litt rundt xdim...

Lykke til med valget ditt. Hadde jeg vært deg ville jeg godt for en Samsung LCD.... :twisted:

Mvh
    Cyrus
    Hvordan kan man få en helt sort bilde med et bakgrunnsbelyst LCD panel??? Det bakgrunnslyset er jo på hele tiden, selv når panelet viser "fargen" sort. Ellers må bakgrunnsbelysninga slåes av, men det går jo ikke hvis det kun er deler som er sort?!?!?

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD VS xdim :)

Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Hvordan kan man få en helt sort bilde med et bakgrunnsbelyst LCD panel??? Det bakgrunnslyset er jo på hele tiden, selv når panelet viser "fargen" sort. Ellers må bakgrunnsbelysninga slåes av, men det går jo ikke hvis det kun er deler som er sort?!?!?

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta en tur til HFK eller no, så får du be de ta en prøvetur med Samsung LCD for deg....

Denne bakgrunnsbelysninga du nevnte,,, Mener du "Ambilight" ?...

Mvh
    Cyrus:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD TV og sortnivå

Sony LCD har justeringsmuligheter for bakrunnsbelysning (sikkert andre modeller som også har tilsvarende). Sortnivået er kjempebra og helt på høyde med min tidligere Sony CRT skjerm som har et kjempebra sortnivå. Har også sett Samsung LCD modeller som har enormt kontrast/sortnivå. Ser også at Philips har kommet med en ny 42 tommer LCD som får kjempebra kritikk. .... endelig begynner flatTV å nærme seg de gode gamle CRT TV'ene på normale TV-signaler.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakgrunnsbelysninga jeg mener er noe alle LCD har. Sitert ut fra dagbladet's og hjemmekino's flattv test.

"I en LCD-skjerm gjennomlyses en tynn film av transistorer av et lampesystem montert bak panelet" - http://www.dagbladet.no/dinside/2006/06/13/468792.html

Jeg har selv hatt LCD tv (Sharp 37") og sett hvordan dette lyser på kveldstid. Jeg sitter her på en samsung 19" LCD skjerm som lyser som bare det når den viser sort.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvcam
    Har en Sony 40V2000 LCD TV - sortnivå er helt på topp og har ikke registrert etterslep. Denne TV'en fjerner også støy i analoge signaler på en helt utrolig måte - muligens på bekostning av skarphet dersom signalet er dårlig.

Dersom TV'en også skal benyttes for PC vil jeg absolutt anbefale LCD fremfor plasma pga. fare for innbrenning av logoer og andre statiske bilder eller elmenter på plasma.
    Jeg kan bekrefte at dette er en nydelig og fantastisk TV. Nyter nå min første helg med den, og har absolutt ingenting å utsette på måten den får frem bilder på analoge eller digitale signaler. Xbox360 er en nytelse i seg selv, og å koble den til PC'en fungerer strålende.

Den er verdt pengene. Null tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Panasonicen kjøpt og så langt er jeg kjempefornøyd!
    Fikk den for 19000,- inkl. fot og kalibreringsdvd, 1000,- dyrere enn hva det ville ha blitt på rimeligste nettbutikk (pga. frakt, dyr fot etc.) Han som betaler kan godt betale litt ekstra for å handle lokalt, så da ble det elkjøp.

Jeg har enda ikke kalibrert tv'n, har hatt den på noen timer med lav lysstyrke og lav kontrast (så det ble anbefalt for å forhindre innbrenning).
    Har kun koblet tv'n til kabelnettet via videospiller (er ikke antenneutgang på den) og jeg må si jeg er svært fornøyd med bildet. Regner med å kalibrere den i morgenkveld eller mandag.

Det går greit å koble pc'n til, men det hadde ikke gjort noe med flere muligheter ang. oppløsning etc. Når det gjelder refleksjoner i lyst rom var det en del av dette, men det skal ordnes med persienner/gardiner som stenger lyset ute.

Er det noe jeg bør tenke på nå i begynnelsen når det gjelder innkjøring etc. på tv'n?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kvalitets-TV. Pen og bra TV!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

skfredri
    Guest
    Jeg har satt min PV600 i Cinema modus som jeg skal ha intil ca to hundre timer har gått, har ikke PV60 også dette bilde oppsettet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •