Sony Kdf-50E2010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 20 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Kdf-50E2010

Hei.
    Starter en ny tråd for å diskutere arvtageren til KDF-E50A11E. TV'en ankommer i dag og jeg er Meget spent på å få testet vidunderet. Har i 2-3 måneder vært på jakt etter ny TV og var fast bestemt på en LCD flatskjerm - helt til jeg begynte å lese om KDF-E50A11E. Når da arvtageren dukket opp med med 2 HDMI, større tekst TV-minne, bedre vedr. PC-bruk(?) var det bare å slå til. Har lest Kdf-50E2010 i flere forum til øyet blir stort og vått og har blitt mer og mer overbevist om at dette er et bedre valg enn en LCD flatskjerm - iallefall med et budsjett på under 25-30 000.-. Her er noen linker for de som er interessert:
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=391681
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=388478
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...&page=19&pp=30
    Legger til slutt opp noen ferske bilder:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Virker ikke som om det er den store interessen for denne her. Det skal vel være flatt for enhver pris - selv om det kanskje går på bekostning av kvalitet. :-) Vel, vel - legger inn noen nye bilder av vidunderet for å holde liv i tråden. Hvis det er noen andre som har kjøpt/kjøper E2010 så skriv gjerne noen ord om hva dere synes

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt lyst til å oppgradere 32" TVen min en stund nå.. Etter å ha sjekket en del på nettet, sett priser på div ting å tang - så kom jeg frem til det jeg vil ha er en slik Sony 50" (forgjengeren jeg ble interessert i) eller en projektor.

For vel en 1mnd. siden var jeg Sverige. Var innom en hifisjappe der, og kikket kjapt på TVene som var utstilt der.. Øynene gikk direkte på den største skjermen jeg så, "DANG!, det var en nice plasma TV", tenkte jeg - Veldig bra bilde! Gikk litt nærmere da, og fant ut til min forskrekkelse at dette faktisk var den Sony TVen jeg har vært interessert i en stund nå. Må si jeg ble veldig imponert av bildet.. - iallefall 2.5m ifra skjermen. Stod jeg nærmere enn 2.5 fra TVen, så jeg bildet var noe hakkete. Dette var altså forgjengeren til den TVen du har nå!

Det er bare pengene det står på for min del.. Før jeg får en slik tv inn i loft-stua mi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne TV-en i hus
    Synes det er litt rart at ikke fler har den egentlig, da den er nødt til å være et av de bedre kjøpene på markedet i dag.
    Jeg er i hvertfall strålende fornøyd.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den er fin fin denne tven. Billig også..

Jeg må bare bestemme meg om jeg skal ha SXRD eller denne.. 12000 for denne, eller 24000 for sxrd (1080p)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min ihus igår. Meget bra førsteinntrykk, men har ikke hatt tid til å finjustere den enda da det dedikerte kinorommet er under opp-pussing atm. Renger med å ha det klart til helga. Legger ut noen bilder da.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv 50A11 har hatt den i en uke nå. Er fornøyd men sliter veldig med svartnivået. Er det noen store forskjeller på din modell utenom at den har 2 HDMI kontakter?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De av dere som har fått bra bilde på denne kan dere legge ut innstillingene deres??? Sitter hele tiden og stiller og stiller men får ikke til svartnivået.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to modellene (denne og den foregående) skal være identiske rent bildemessig.

KDF-E50A11E som jeg har, har for min del kun ett... eller to små ulemper; dårlig sortnivå (etter min standard) og den er litt mer uklar i bildet enn den faktisk er i stand til å vise, p.g.a. edge enhancement (sharpness) som står på selv om man skrur den kontrollen helt ned (blir en lys "kant" rundt kontrasterende kanter).

[endret] Det vil si - sortnivået er godt nok på dagtid, og som regel når det ikke er mye svart i bildet, eller det er kanter enten oppe og nede eller på sidene (2,35:1 og 4:3), men er det slike kanter eller mye sort i bildet ellers på kveldstid når jeg skal se film og derfor demper lyset i stua, da er sortnivået litt for dårlig for min smak. [/endret]

Ellers har jeg ikke noe å klage på. Vel - skulle ønske det gikk an å bestemme i menyen at HDMI inngangen skulle være standard inngang, slik at den automatisk ville gå til den når man slo på TVen. Men nå styrer jeg den med en Logitech Harmony, så da er det problemet ute av verden for meg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    De to modellene (denne og den foregående) skal være identiske rent bildemessig.

KDF-E50A11E som jeg har, har for min del kun ett... eller to små ulemper; dårlig sortnivå (etter min standard) og den er litt mer uklar i bildet enn den faktisk er i stand til å vise, p.g.a. edge enhancement (sharpness) som står på selv om man skrur den kontrollen helt ned (blir en lys "kant" rundt kontrasterende kanter).

[endret] Det vil si - sortnivået er godt nok på dagtid, og som regel når det ikke er mye svart i bildet, eller det er kanter enten oppe og nede eller på sidene (2,35:1 og 4:3), men er det slike kanter eller mye sort i bildet ellers på kveldstid når jeg skal se film og derfor demper lyset i stua, da er sortnivået litt for dårlig for min smak. [/endret]

Ellers har jeg ikke noe å klage på. Vel - skulle ønske det gikk an å bestemme i menyen at HDMI inngangen skulle være standard inngang, slik at den automatisk ville gå til den når man slo på TVen. Men nå styrer jeg den med en Logitech Harmony, så da er det problemet ute av verden for meg.
    Du har vel ikke lyst til å poste innstillingene dine??? Er ikke sikkert det blir det samme hos meg da jeg kjører alle kilder gjennom forsterkeren og skalerer de opp til 720p. Men så vidt jeg husker kjører vel du gjennom en DVDO???

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan desverre ikke hjelpe deg der, for som du sier bruker jeg en DVDO, og har valgt å sette alle innstillingene på TVen på '50', og så justere disse parameterne på DVDOen istedet.

Men jeg har 'Bildemodus' på Egendefinert, 'Farge tone' på Varm, og 'Blender' på Midt.

Ellers har jeg satt 'Auto format' til Av, og 'Skjerm format' er Wide.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OkeyDokey

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har nå fått testet TV'en og har bare en ting og si - WOW!! For et fantastisk bilde - 50" krystallklart bilde med en haug med innganger til under 14 000.-!! Beklageligvis er nå TV'en pakket ned i påvente av at ny TV-stue skal bli klar - det ble iallefall en ekstra motivasjon for å få ferdig nybygget.-)
    Legger til slutt ut noen bilder der det er kjørt HD materiale på skjermen:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Kdf-e50a11e

Har nå hatt KDF-E50A11E i en uke og må bare ta av meg hatten for den kvaliteten jeg har fått for 12.900 kr...

Satt og så på Seal konserten på NRK forrige fredag og bildet var så krystallklart at jeg nesten begynnte å lure på om Seal sto i stua og spillte...

MEN, det et er alltid et men...

Jeg oppfatter ikke viften som spessiellt støysvak...så hvis du er var for slike lyder kan det fort bli irriterende.

Men perfekt blir det jo aldri...

Ja, og en ting til...denne tv`n er STOOOOR....ergo man trenger litt avstand.
    Personlig blir jeg litt sliten i hodet hvis jeg sitter for nærme.
    3 meter + tror jeg er optimalt.

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question For godt til å være sant?

Hei!
    Jeg har lest litt nå om denne tv'en. Er den virkellig så bra? Hvorfor har ikke "ALLE" orna seg denne skjermen ? 50" HD-Ready BiG Screen, FY €€€€€! til den drømme prisen. Har tenkt til å kjøpe denne nymodellen: KDF-50E2010.
    forskjellen mellom den eldere Mod KDF-E50A11E og den nye Mod KDF-50E2010 er etter det jeg har forstått: Flere HDMI innganger og PiP funkjson:-D
    Har noen spm, håpr noen kan svare på dette.

1. Er bilde greit til vanlig tv titting på f.eks kanal Tv3 osv.. Eller er det veldig kornete ?
    2. Hvordan er den i forhold til når det er dagslys som lyser på skjermen? Blir det helt umulig å se?
    3. Hvordan er synsvinkelen på den? F.eks hvis man ser på tv'en siden i fra soffaen. Må man helst se på tv'en rett på?
    4. Støtter den 1080p signaler?
    5. Er det VEELDIG mye støy fra vifta på tv'en, slik at det er plagsomt?
    6. å sist å ikke minst, Hvor er det billigste/beste stede jeg for kjøpt denne Tv'en(KDF-50E2010)?

Håper noen kan svare meg fort som mulig på dette, slik at jeg kan løpe å kjøpe denne tv'en:-D !

På forhånd takk!

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 gaming på KDF-50E2010

Et lite, men "viktig" spm til ang tv'en. Kommer jeg til å få fult utbytte av graffiikken å spilinga av den kommende Playstation 3 på Tv'en?
    Blir det en RÅ opplevelse mon tro?Ekte HD

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også forgjengeren 50A11 og er ultra fornøyd:-D med den !! Eneste minuset må være pc-støtten, da den kun aksepeter 1024*768 på VGA inngangen. Er det noen som vet om det har blitt fikset på den nye modellen ? Men for 12K er dette her et virkelig røverkjøp !!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Hei!
    Jeg har lest litt nå om denne tv'en. Er den virkellig så bra? Hvorfor har ikke "ALLE" orna seg denne skjermen ? 50" HD-Ready BiG Screen, FY €€€€€! til den drømme prisen. Har tenkt til å kjøpe denne nymodellen: KDF-50E2010.
    forskjellen mellom den eldere Mod KDF-E50A11E og den nye Mod KDF-50E2010 er etter det jeg har forstått: Flere HDMI innganger og PiP funkjson:-D

1. Er bilde greit til vanlig tv titting på f.eks kanal Tv3 osv.. Eller er det veldig kornete ?
    2. Hvordan er den i forhold til når det er dagslys som lyser på skjermen? Blir det helt umulig å se?
    3. Hvordan er synsvinkelen på den? F.eks hvis man ser på tv'en siden i fra soffaen. Må man helst se på tv'en rett på?
    6. å sist å ikke minst, Hvor er det billigste/beste stede jeg for kjøpt denne Tv'en(KDF-50E2010)?

Håper noen kan svare meg fort som mulig på dette, slik at jeg kan løpe å kjøpe denne tv'en:-D !

På forhånd takk!
    Alle har nok ikke det p.g.a. en utbredt skepsis til bakprojeksjons-TV, og p.g.a. at den ikke er flat.

Jeg prøvde analogt kabelsignal rett inn da jeg feilsøkte på den forrige TVen (samme modell - jeg fikk erstatnings-TV når de ikke klarte å reparere), og ble positivt overrasket over resultatet. Støyfjerningskretsen på denne TVen er bra - den legger ikke på et 'blur' filter, men fjerner støy forsiktig fra signalet, virker det som. Var veldig skeptisk til støyfiltre før (med god grunn), men nå har jeg det faktisk på hele tiden på denne TVen, selv på DVD, og det hever faktisk kvaliteten uten at detaljer blir borte.

Innsynsvinkelen på disse er egentelig meget bra. Horisontalt kan du faktisk gå helt på siden av TVen uten særlige problemer. Vertikalt er det litt verre, så man bør sitte "med hodet i midten" av bildet høydemessig for best bilde. Men den er ikke så verst vertikalt heller; står du på ca. en meters avstand fra TVen eller mer (og TVen står oppå et rack), er bildet helt fint. Står du helt inntil blir bildet litt mørkere. Men hvem står vel helt inntil TVen og ser på?

Dagslys rett på skjermen har jeg vel ikke hatt, da jeg drar for gardinene når sola kommer rett inn vinduet, men det er ihvertfall ikke noe problem å ha vanlig dagslys i stua.

Den støtter ikke 1080p inn over HDMI, "bare" opptil 1080i. Vil du ha 1080p, bør du prøve Sony's nye SXRD bakprojeksjon, som koster 25000,- for 55", og som nok er en god del bedre enn denne TVen også.

Støyen fra vifta er merkbar når det er helt stille i rommet (jeg har et ganske lite rom forsåvidt), ellers ikke. På dagtid når lyden på TVen er på, pleier jeg ikke å høre den i det hele tatt.

Mine erfaringer er med den forrige modellen, så enkelte detaljer kan være annerledes, men etter hva jeg har lest skal de være bildemessig identiske.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Hei!

På forhånd takk!

Den er ikke flat

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilke butikker som fører denne i norge? og ca pris.

Dani

Side 1 av 20 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •