Sony Kdf-50E2010 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 20 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har lest mye om denne tven her inne nå.virker jo veldig bra.
    til den prisen.

par spm.

når dere skriver at dere har veldig bra bilder når dere ser på tv sendinger.for eks. fra parabol. bruker dere da vanlige mottagere fra canaldigital for eks?
    eller må jeg kjøpe no annet for å få så bra bilder som noen nevner?

for det er vel bare scart på de vanlige mottagerene fra canaldigital,som jeg har.

det evige spm om farge da.virker som om det vil være litt "dårlig" når det kommer til det sorte på skjermen. noe som du ikke vil slite med på en til ti tusen mer. men er det til å leve med,slik at det ikke er nødvendig å kjøpe en som er så mye dyrere.?

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags instlllinger på tv'en for optimal bilde har dere folk som har tv'en ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohy
    Er det noen som har denne tven utstilt i Stavanger området? eller i Bodø (skal dit i jula)?
    Satelitt1 • Din lokale parabol leverandør Satelitt1 i Løkkeveien 71 har denne og alle de andre Sony TV'ene utstilt (unntatt 70"). Stikk innom der så får du god hjelp. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    har lest mye om denne tven her inne nå.virker jo veldig bra.
    til den prisen.

par spm.

når dere skriver at dere har veldig bra bilder når dere ser på tv sendinger.for eks. fra parabol. bruker dere da vanlige mottagere fra canaldigital for eks?

for det er vel bare scart på de vanlige mottagerene fra canaldigital,som jeg har.

det evige spm om farge da.virker som om det vil være litt "dårlig" når det kommer til det sorte på skjermen. noe som du ikke vil slite med på en til ti tusen mer. men er det til å leve med,slik at det ikke er nødvendig å kjøpe en som er så mye dyrere.?
    Jeg bruker VIASAT sin egen paraboltuner og bildet blir bra, jeg har aldri prøvd noen annen tuner på tv'en. Denne tv'en har en bra SCART-inngang. Det har også blitt bekreftet i tester som er tilgjengelig på nettet.

Om sort er sort nok på tv'en må du nesten vurdere selv, det er vanskelig å si hvor din grense går. Jeg er fornøyd, selv om jeg vet at det finnes tv'er som er bedre på det punktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg skulle høre med dere som har tven hva dere mener om innsynsvinkelen på den.?

er jo ofte dårlig på bak p.j tver.

jeg få ikke sittet lenger unda enn ca 2.5m.
    og jeg får heller ikke sitter rett forran tven.

på 2.5m sitte jeg ca 0.5 til 1m fra senter på skjermen.hva tror dere om det?
    for mye?

horisontalt er det vel ikke så nøye.sitter vel med hode i senter av skjermen der..

takker for info.

vimenn testet storebror til denne tven i nye bladet.

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innsynsvinkelen er bra fra alle vinkler untatt, ovenifra. Hvis man står oppreist å ser ned på tv'en, så blir det litt mørkt. Man står jo stort sett aldri å ser ned på tv'en, hvis man pleier å gjøre det, så er det bare å plassere tv'en høyt oppe .

Teknologien på bakprosjektor tv'er er blitt så MYE bedere enn det de var for bare et par år tilbake.Før var jo innsynsvinkelen dårlig fra storsett alle vinkler, man måtte jo sitte rett foran tv'en for at bilde ikke skulle bli dårlig.
    Størrelsen på tv'en har blitt MYE MYE mindere enn hva de var før, halvparten så dyp som de store tunge 32" tv'ene. Den veier nesten like mye som en flatskjem tv. De begynner å nærme seg flat tv'er, å de begynner å konkurerer helt klart mer å mer mot flatskjerm tv'er.

Man for MYE tv for en billlig penge. å bilde kvalliteten er helt rå i HD, å kan helt klart sammenlignes med noen av de RÅ dyre flatskjemtv'ene Den eneste virkelig "store" forskjellen er at den ikke kan hengens på veggen.

Hos meg hadde det aldri vært aktuelet å hengt tv'en på veggen, fordi jeg har tv seksjon,høytalere, anlegg osv. som bygger mye mer ut fra veggen enn en flatskjerm. Så det hadde bare sett dumt ut å henge en flaskjerm på veggen, når alt annet jeg har bygger 50-60cm ut fra veggen.

De fleste som har kjøpt seg en DYR FLATskjerm tv, har den alievel stående like langt ut som tv seksjon,høytalere, anlegg osv. Å det morsomme er da, er at det er bare et stort TOM rom mellom flat tv å vegg .

Da mener jeg det er bedere å kjøpe en STOR HD tv, til en billig penge (kontra flatskjerm som er overprisa), som kan fylle det store tomme rommet bitte litte granne mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til uka får jeg min sony kdf-50e2000:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Soris.

Jeg har ikke sjangs til å få tv'en i gjennom hjemme, det eneste som er viktig for henne er at den er flat!

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne Tv'en til HTPC

Skal kjøpe meg ny TV om ikke lenge og FY som denne frister, skal benytte TV'n til HTPC og er derfor bittelittegrann skeptisk til denne modellen, har jeg noen grunn til det?

Dere som benytter denne mot PC - Hvordan fungerer den, vil evt. kjøre den med DVI fra PC til HDMI på skjermen.

Får man sett hele skjermbildet?
    Hvilken oppløsning er best å bruke, er det knotete å få til? (er litt kjent med powerstrip..)

Tar også imot andre erfaringer ang bruk mot PC

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min kdf-50e2000 også i huset
    Byttet ut 32" lcd (Qpvision) med denne monster tv'n som en soveroms tv.
    For en ting er klart - den er STOR!
    Skal bruke den til xbox(gamle) som er satt opp med xbmc - kjører dvd og divx over nettverket. Skal også koble til Wii'n etterhvert tenkte jeg.

Har så vidt sett og gjort litt innstillinger, gjorde innstillingene som noen har postet i tråden her.. men så i etter tiden at fargene var litt blasse hos meg. Har i stua sony lcd 40" v2000(?)

Skal komme tilbake med hva jeg syntes utover helgen når jeg får testet

God helg alle sammen

.roffern.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitti å vurdert LCD mot plasma en stund nå.. og når jeg ser at man får en 50 tommer BP skjerm for 11 800kr, da begynner man å tenke på det også=)

Har noen spm..

Hvordan er film kvalitet, spilling, pc på denne Tv`en iforhold til LCD og plasma tv`er som ligger på rundt 15-20 000kr?

Hvordan blir det hvis jeg putter en 50 tommer stor tv inn på soverommet her, hvor jeg bare sitter maks 2,5 m unna skjermen? Blir kanskje i minste laget..?

Hva er prisene på de pærene? 1000kr? er litt kjipt hvis pæra går, og man ikke har 1000-1200 spenn=P

BP sliter vel ikke med noe? sånn som innbrenning og/eller masse andre irriterende ting..?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målte litt opp selv nå.. trur det blir null problem med avstanden egentlig. Den står ikke lenger ut enn hva CRT tven allerede gjør..

Er det forresten mye gjennskinn i en BP skjerm?

EDIT: Fant nettop ut at det er sannsynligvis samme skjermen som typa til søskenbarnet mitt har. Han ga ca rundt 18 000 for den for rundt 1 års tid siden eller noe.. Hvis det er den samme, så vurderer jeg meget sterkt å gå til innkjøp av den neste uke=) Skal ihvertfall teste den en del hjemme hos dem imorra^^

Men gi meg svar på spm mine forde=)

Newcomer CAPTOR OF SIN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=cosworth23]har lest mye om denne tven her inne nå.virker jo veldig bra.
    til den prisen.

par spm.

Bruker en Force 536 på min Sony kdf-e2010 og det er betydlig bedre bilde på den kontra min "vanlige" canal digital tuner,så signalkilden har mye å si:-D

Newcomer sinetwo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Hvordan blir det hvis jeg putter en 50 tommer stor tv inn på soverommet her, hvor jeg bare sitter maks 2,5 m unna skjermen? Blir kanskje i minste laget..?
    Jeg mener denne TVen ikke funker bra i et lite soverom, 3-4 meters avstand er vel minimum? Ellers så ser du linjer :P Har tittet på den på sony butikken de har på karl johans gate, og den virker helt utmerket, men man må ha en viss avstand da...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg allerede=P hehe... gidder ikke kjøpe en dyr LCD eller plasma når jeg får 50 tommer BP for en så billig penge. Etter det jeg har sett nå, så er det rett og slett sløsing av penger, å kjøpe lcd eller plasma til de prisene.
    Bestiller den til tirsdagen eller noe tenker jeg=).

EDIT: Hvilken kabler trenger jeg til dvd spiller, wii, PS3, bærbar pc, annlegg?

dvd spiller = hdmi
    wii= komponent? er det komponent på den tven?
    PS3= Hdmi
    bærbar= VGA? siden det bare er vga på pcen...får man sånn 1:1 pixelmapping?
    annlegget= ?

kan dere linke til billige priser på de kablene jeg trenger?=)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netshop irriterer meg

9995 kr... for 2. gang nå har de hatt denne luremus-prisen på denne skjermen, men så snart jeg kommer tilbake til Netshop og skal bestille den så smekker de på 1000 kr ekstra! WTF?!?

Er det noen andre nettsteder som selger denne skjermen til 10K?

Newcomer CAPTOR OF SIN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sinetwo
    Jeg mener denne TVen ikke funker bra i et lite soverom, 3-4 meters avstand er vel minimum? Ellers så ser du linjer :P Har tittet på den på sony butikken de har på karl johans gate, og den virker helt utmerket, men man må ha en viss avstand da...

Enig,3-4 m er ett minimum.

Rocky III... Der er komponent inngang på tv`n.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avstand og 1:1 pixelmapping

Noen ønsker kanskje å sitte langt unna tv'en.

Jeg sitter like langt unna denne tv'en som jeg gjorde med både 29" 4:3 tv og den siste jeg hadde en 32" widescreen.

Jeg sitter på 2 meters avstand, det går helt fint. Men der går grensen. sitter man nærmere går det ikke så bra.

Hvor nære man ønsker å sitte har nok noe med hva man prioriterer når man ser på film. Jeg vil alltid prøve å sitte så nære som er akseptabelt uten at jeg opplever at bildet blir dårlig.

En annen ting: TV'en støtter ikke 1:1 pixelmapping via VGA innganen. Der får du 1024*768 oppløsning alternativt 800*600. Men denne har en widescreenfunksjon slik at den lar deg bruke hele skjermen om du ønsker det.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CAPTOR OF SIN
    Enig,3-4 m er ett minimum.

Rocky III... Der er komponent inngang på tv`n.

ok=) Bedre å kjøpe en 50 tommer til den prisen å sitte 2.5-3 m ifra (og "kanskje" få et dårligere bilde), enn å kjøpe en mindre tv man ikke blir fornøyd med pågrunn av str og prisen er høyere..=)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av combat_kaare
    9995 kr... for 2. gang nå har de hatt denne luremus-prisen på denne skjermen, men så snart jeg kommer tilbake til Netshop og skal bestille den så smekker de på 1000 kr ekstra! WTF?!?

Er det noen andre nettsteder som selger denne skjermen til 10K?
    Helt enig! Skulle bestille noen andre varer samtidig og siden en kompis skulle ha en eksterndisk sa jeg at jeg kunne vente til i kveld med å bestille, slik at han kunne bestemme seg.. Men i dag ble prisen plutselig 1000,- dyrere.

Men skjønner Netshop også, det de driver med er salg og de er fortsatt billigst.

Det som er irriterende er at denne TV'en ikke har en veil pris som det går ann å forholde seg til. Den har ingen fast pris, men den er helt flytende. Da jeg pratet med Netshop i romjula, sa de at prisen var avhengig av hvilket parti tv'ene kom fra. (Men det er det umulig for oss og se).

Gleder meg til å få handlet denne PC'en

Side 8 av 20 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •