Sony Kdf-50E2010 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    den er billigst på NetShop.. 1700,- mindre enn på deal.no faktisk. Ikke for å strø salt i såret :P

Forresten skulle dette være en teknisk diskusjon? Kanskje holde priser og sånt unna tråden da...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp,er fullt klar over prisen hos netshop. Men de har vel ingen på lager ha de det da? Ser no at de er ubekreftet på lagerstatus

Makan så eg gleder meg til å få denne i hus. Håper 360 opplevelsen ikkje skuffer. Men åssen er det med etterslep her da? Er det markbart når man spiller 360?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt bilder

Her finner dere litt bilder på KDF-E50A11: Minhembio.com - Galleribilder innehållande Sony KDF-E50A11
    og her på KDF-50E2010 Minhembio.com - Galleribilder innehållande Sony KDF-50E2010
    Kjøpte min KDF-50E2000 på Stretto for noen uke sen, 10680 leverert in i huset.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala
    Jepp,er fullt klar over prisen hos netshop. Men de har vel ingen på lager ha de det da? Ser no at de er ubekreftet på lagerstatus

Makan så eg gleder meg til å få denne i hus. Håper 360 opplevelsen ikkje skuffer. Men åssen er det med etterslep her da? Er det markbart når man spiller 360?
    Ser at noen etterspør ytelse på 360 gaming. Selv har jeg nettopp spillt Gears of War som uten tvil har den sykeste grafikk hittil. Jeg merket null etterslep eller andre artefakter, alt flyter og man får skikkelig 3d følelse hvis sitteavstand er ca 2-3 m. Sammenligning er tatt med en 17" Eizo lcd skjerm som jeg brukte før Sony'en kom i hus, på denne merket jeg noe etterslp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig å høre slikt!

Bare for å gjøre ventetiden min verre, du kunne vel ikkje tenke deg å ta noen bilder av når du spiller Gears of War? Om du har muligheten/orket til å gjøre det altså

Gleder meg til å spille GeOW på min nye TV eg også for å si det mildt.

EDIT: Takk til Skåne for de bildene, der fikk eg sett skjermen fra siden også

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala
    Herlig å høre slikt!

Bare for å gjøre ventetiden min verre, du kunne vel ikkje tenke deg å ta noen bilder av når du spiller Gears of War? Om du har muligheten/orket til å gjøre det altså

Gleder meg til å spille GeOW på min nye TV eg også for å si det mildt.

EDIT: Takk til Skåne for de bildene, der fikk eg sett skjermen fra siden også
    Det skulle jeg gjerne gjort men dig. kamera er kaputt.

PS: Gears of War split screen funktet faktisk meget bra pga størrelsen på tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Hei

Jeg har fått meg denne tv'en nå og er hittil kjempefornøyd, men ser at jeg må gjøre litt innkjøp av kabler.

Har tenkt å få koblet pc'n til. Vil dere anbefale vga, eller bør jeg kjøpe en hdmi converter eller hva det heter?.

Har ikke så mye peiling på dette, så tar gjerne imot tips om konkrete kabler jeg kan kjøpe.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zealow
    Hei

Jeg har fått meg denne tv'en nå og er hittil kjempefornøyd, men ser at jeg må gjøre litt innkjøp av kabler.

Har tenkt å få koblet pc'n til. Vil dere anbefale vga, eller bør jeg kjøpe en hdmi converter eller hva det heter?.

Har ikke så mye peiling på dette, så tar gjerne imot tips om konkrete kabler jeg kan kjøpe.
    VGA har begrenset oppløsning, 1024 x 768 såvidt jeg husker. Du må ha hdmi til dvi for 1280x720. Alternativet er hdmi - hdmi med dvi konverter (fås kjøpt på clas ohlson).

Tv'en har optisk zoom så en må bruke en custom oppløsning for at desktop på pc skal passe. 1216x684 bruker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for raskt svar

takker for raskt svar..

Da får jeg nok skaffe meg en slik dvi til hdmi kabel og trikse litt.

Nå stiller jeg kanskje et dumt spørsmål, men pc skjermen min er jo koblet til via dvi også. Må jeg da koble ut den ene, når jeg skal bruke den andre? eller kunne jeg evt. kjørt vga til tv og dvi til pc'n eller omvendt?

Lurer også litt på hvordan det er med kvaliteten. Surfer litt på ebay og der er det mye ekstremt billige kabler, disse er kanskje ikke så bra? Monster cable skal være ganske bra? eller er det stor forskjell på disse også?.

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..
    Litt forseint ute så fikk ikke slått til på netshop sitt tilbud.
    Ville være sikker på å få solgt lcd tv'n(qpvisions 32") først.

Skal ha denne til tv titting og gaming på soverommet

Men ser deal.no har på lager, men to forskjellig modeller og samme pris, hvem skal jeg gå for? Hva er forskjellen?
    Varenr: KDF50E2000AEP og Varenr: KDF50E2010.AEP

Håper noen våkne sjeler leser dette i kveld, for tenker å handle i morgen tidlig for å hente på lageret deres

Mvh
    Roffern

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av looser
    Hmm..
    Litt forseint ute så fikk ikke slått til på netshop sitt tilbud.
    Ville være sikker på å få solgt lcd tv'n(qpvisions 32") først.

Skal ha denne til tv titting og gaming på soverommet

Men ser deal.no har på lager, men to forskjellig modeller og samme pris, hvem skal jeg gå for? Hva er forskjellen?
    Varenr: KDF50E2000AEP og Varenr: KDF50E2010.AEP

Håper noen våkne sjeler leser dette i kveld, for tenker å handle i morgen tidlig for å hente på lageret deres

Mvh
    Roffern
    Eneste forsjellen er fargen... 2010 er blågrå, 2000 er metalisk grå sølv..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet som sagt min også på deal.no. Eg ser antall på lager der har sunket dramatisk de siste dagene,kan jo ikkje alltid stole på slik lagerstatus oppgitt på sider etc.Men likevel Ser ihvertfall det at pakken min er i bevegelse:twisted: Du verden så det kribler i kroppen altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er det noen som er fornøyd med denne TVen, som kan poste instillingene sine?

Jeg klarer ikke å få et bra sort nivå uansett hvordan jeg prøver.
    Har prøvd både scart og hdmi.

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har allerede postet innstillingene jeg bruker på tv'en. Har du prøvd den?

Bruk blender (iris), det hjelper på sortnivå.

Men uansett når det gjelder å lese andres instillinger på projektortv, så må man huske at det er helt normalt at lampens lysstyrke kan variere med 20-30% fra projektor til projektor (Også på helt nye lamper). Så det som er optimalt for meg er nødvendigvis ikke optimalt for deg, og så er det det med smak og behag da.

Jeg synes tv'en behersker sortnivå veldig bra i de fleste scener, men her og der ser man at det kunne vært bedre.

Et knep jeg bruker er å skru kontrasten opp litt mer enn ideelt (ikke mye), for da oppleves svart svartere når det er lyse detaljer i bildet. Altså: jeg ofrer litt perfekt kontrastinnstilling for å oppleve svart på en bedre måte. Ellers vil sortnivå få litt hjelp av blenderen som stenger for lyset når det er mørke scener i filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offda, fikk tlf. fra posten i dag. TV`en blir levert tidligst 9.Januar... Da har eg ihvertfall ein dato å forholde meg til :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med KDF`en. Bruker innstillingene som er nevnt før her i posten, og syns de gir et meget bra bilde
    Har ikke testet analoge signaler, kun DVD og PC.
    DVD spilleren er koblet til via HDMI og kjører 720P. Veldig bra bilde! Så MI:III og Dirty idag, og det var ikke få ganger jeg sa høyt at det var et jævli bra bilde.
    Pcen er kobla til Tven via VGA. Oppløsningen blir da maks 1024x720. Så må man strekke litt og dytte litt selv, noe jeg har forstått er pga manglende 1:1 pixelmapping. For min del gjør det ingenting. Fungerer bra for det, men ikke regn med LCD tv kvalitet
    Kjørt litt 720P hd materiale fra pcen, og det ser utrolig bra ut. Eneste negative er at i undervannscener er tven litt følsom for fargegraderinger, men ikke noe stort problem. Med innstillingene jeg bruker nå må man konsentrere seg for å se de.
    Det eneste store minuset jeg kan finne, er geometriproblemet ALLE KDF tvene har, i større eller mindre grad. Dette er ikke synlig når man ser DVD, men man ser det lett når man kobler til pcen. Tror uansett ikke at dette er et problem jeg ikke kan leve med

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arcturus
    Hei, jeg har allerede postet innstillingene jeg bruker på tv'en. Har du prøvd den?

Bruk blender (iris), det hjelper på sortnivå.

Men uansett når det gjelder å lese andres instillinger på projektortv, så må man huske at det er helt normalt at lampens lysstyrke kan variere med 20-30% fra projektor til projektor (Også på helt nye lamper). Så det som er optimalt for meg er nødvendigvis ikke optimalt for deg, og så er det det med smak og behag da.

Jeg synes tv'en behersker sortnivå veldig bra i de fleste scener, men her og der ser man at det kunne vært bedre.

Et knep jeg bruker er å skru kontrasten opp litt mer enn ideelt (ikke mye), for da oppleves svart svartere når det er lyse detaljer i bildet. Altså: jeg ofrer litt perfekt kontrastinnstilling for å oppleve svart på en bedre måte. Ellers vil sortnivå få litt hjelp av blenderen som stenger for lyset når det er mørke scener i filmen.
    Takk for tipset. Jeg har prøvd instillingene dine, men de ga ikke et bra resultat på skjermen min.

La inn en gråskala (for kalibrering) fra hvit til svart og ser bare ca. 70 % av nyansene som skal være der. De 5 første verdiene er helt svarte så kommer 18 verdier med nyanser så avsluttes den med 5 som er helt hvite.
    Ved å øke lysstyrken til 65 vil nyansene i det svarte bli bedre, men det svarte i bildet blir mer grått.

Prøver å legge med et bilde av gråskalaen fra Sonyen og det originale bilde. Kan skjermen min være defekt?

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Uheldig

Hei.

Kjøpte denne tven på deal og fikk den hjem til meg fredag 29.12.
    Jeg fikk pakket det opp og var veldig fornøyd helt til jeg fikk plugget i strømkontakten og skulle skru på.
    Først lyste det grønt et lite sekund og så gikk det rett i rødt blinkende lys.
    Jeg bladde meg raskt frem til feilsøking i manualen og kom frem til at det ikke var annet å gjøre enn å vente til neste dag å prøve å ringe deal .

Møtte på en trivelig fyr i telefonen som raskt tok kontakt med sony og fant ut at det sikkert var en ødelagt komponent inne i tven, og derfor ville de bare sende meg et nytt tv.
    Dette gikk veldig greit, og den nye tven er allerede på god vei :-D

Jeg var skikkelig irritert da jeg fant ut at det ikke virket, men takket være toppers service hos deal så får jeg forhåpentligvis snart et tv som virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av koteng
    Takk for tipset. Jeg har prøvd instillingene dine, men de ga ikke et bra resultat på skjermen min.

La inn en gråskala (for kalibrering) fra hvit til svart og ser bare ca. 70 % av nyansene som skal være der. De 5 første verdiene er helt svarte så kommer 18 verdier med nyanser så avsluttes den med 5 som er helt hvite.
    Ved å øke lysstyrken til 65 vil nyansene i det svarte bli bedre, men det svarte i bildet blir mer grått.

Prøver å legge med et bilde av gråskalaen fra Sonyen og det originale bilde. Kan skjermen min være defekt?

Roger
    Jeg tror du må velge mellom å føle at bildet blir litt grått eller senke brightnessen. Jeg tror du heller må finne blansen i bildet ved å se på hva som i gjennomsnitt fungerer best på TV og DVD. Det som er optimalt fra Thomsontuneren til VIASAT er ikke helt optimalt på DVD.

Jeg prøvde et testbilde fra PC til CRT-tv for en stund siden og den Philips crt-tv'n hadde problemer med å gjengi hele kontrastnivået på bildet. Men bildet på den tv'en har et veldig bra sortnivå. Det jeg prøver å si er at testbilder kan være greie å bruke, men man skal ikke se seg blind på dem. Det testbildet du bruker er kanskje laget for en helt annen tv enn den du har nå. En annen faktor er muligens at du bruker en helt annen inngang på testbildet enn når du ser på tv/film.

Skal du ha en så stor tv med samme bildekvalitet og bedre sortnivå enn denne, må du kjøpe en projektortv til ca 10 tusen mer, eller kjøpe en av de beste plasma/LCD på markedet, men da er jeg redd at det blir noe dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blender lyd

Er det andre som opplever blender lyden som irriterende?
    Noe av det første jeg la merke til da jeg fikk tv'en var en "tikke" lyd hver gang jeg skifter kanal på tv'en, går inn på tekst-tv og når blender funksjonen jobber. Er såpass irriterende at jeg har måtte slå av blender funksjonen helt da hver gang bildet gikk fra lyst til mørkt så hørtes det ut som en møll som flagret inne i tv'en.

Side 7 av 20 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •