Sony Kdf-50E2010 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 20 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk øynene opp for denne for et par dager siden.

Er det flere som har erfaringer med den?
    Hvordan er bildekvaliteten sammenliknet med en LCD til 12000,-??

Forøvrig så ligger prisen på 9995,- pluss frakt(fra 400-1250) per dags dato. For oss som har plass til en slik TV må jo dette være et drømmekjøp!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9995,- på Netshop.no for denne TV'en er jo egentlig en sinnsykt bra pris.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av et0n
    Fikk øynene opp for denne for et par dager siden.

Er det flere som har erfaringer med den?
    Hvordan er bildekvaliteten sammenliknet med en LCD til 12000,-??

Forøvrig så ligger prisen på 9995,- pluss frakt(fra 400-1250) per dags dato. For oss som har plass til en slik TV må jo dette være et drømmekjøp!!
    hvis du har plass så er det bare å kjøpe.. en LCD til 12000 (eller plasma for den del) er ikke i nærheten!! TV'n har fått 6 av 6 i hjemmekino så du gjør nok ikke et dårlig kjøp jeg er veldig fornøyd med min!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. sånt liker jeg å høre.
    Skal ta turen nedover mamoz og se om de har den utstillt nå..

Hvordan er responstiden på bakprojeksjonstv'er?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på hva som sto på siden til Nesthop:
    Sony KDF-50E2010 50" Bakprojeksjons-TV
    1280 x 720, HDTV, 2x HDMI, 10000:1

Jeg har selv denne tv'en, men jeg har vanskeligheter med å tro at denne tv'en har 10000:1 i kontrast.

Sony har konsekvent latt være å oppgi kontrast på projektortv. Jeg har ikke sett noen andre butikker bruke kontrastdata på tv'en heller.

Tv'en har dynamisk kontrast (varierende iris) og den fungerer veldig bra i de fleste forhold. On off kontrasten på TV'en oppfatter jeg ikke til å være bedre enn høykvalitetsprojektor med 2000:1 i kontrast.

Jeg vil på det sterkeste anbefale denne tv'en til de som vil ha stor tv med bra bilde, men ta den kontrastverdien med en stoor klype salt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer denne TV'en under normale dagslys forhold, og med litt lys på inne i stua? Det er jo en prosjektor-basert TV så regner med den "sliter" litt under sterke lysforhold (sol på TV eller sol inn i rommet der hvor TV'en står, f.eks.)?

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med sol rett på skjermen er det mulig du sliter litt, jeg har aldri prøvd.. men med vanlig dagslys er det ikke noe problem å se på den.. er lys og god skjerm TV'en er bygget rundt en prosjektor, men du kan ikke sammeligne de to i sol.. med en vanlig prosjektor så vil lyset i rommet bli reflektert fra lerretet på samme måte som lyset fra prosjektoren, som gjør at du må ha stor lysstyrke for å få et klart bilde, som igjen forkorter levetiden på pæra.. med en bakprosjektor så vil både prosjektor og lerret befinne seg innebygget i en kasse og derfor alltid i mørket samme hvor lyst det er i rommet.. det du ser er bare baksiden av lerretet.. Så lys i rommet blir ikke et problem hos bakprosjektor på samme måte som på vanlig prosjektor.

har som sakt ikke prøvd med sollys rett på sjermen, men i vanlig dagslys er det ikke noe problem.. hvis noen vil se med egene øyne så står TV'en fremme på Mercur i Trondheim.. under trappa opp til Mamoz..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Med sol rett på skjermen er det mulig du sliter litt, jeg har aldri prøvd.. men med vanlig dagslys er det ikke noe problem å se på den.. er lys og god skjerm TV'en er bygget rundt en prosjektor, men du kan ikke sammeligne de to i sol.. med en vanlig prosjektor så vil lyset i rommet bli reflektert fra lerretet på samme måte som lyset fra prosjektoren, som gjør at du må ha stor lysstyrke for å få et klart bilde, som igjen forkorter levetiden på pæra.. med en bakprosjektor så vil både prosjektor og lerret befinne seg innebygget i en kasse og derfor alltid i mørket samme hvor lyst det er i rommet.. det du ser er bare baksiden av lerretet.. Så lys i rommet blir ikke et problem hos bakprosjektor på samme måte som på vanlig prosjektor.

har som sakt ikke prøvd med sollys rett på sjermen, men i vanlig dagslys er det ikke noe problem.. hvis noen vil se med egene øyne så står TV'en fremme på Mercur i Trondheim.. under trappa opp til Mamoz..
    Ok, godt å høre. Har jo veldig sjeldent sol rett på TV'en, men en må ja slippe litt lys inn i mellom persiennene en gang i blandt trossalt, og da er det godt å vite at TV'en ikke blir "ubrukelig". Har hørt at visse bakprosjektor TV'er sliter litt i sterkt dagslys/lyse rom, men det har sikkert vært store forbedringer på dette. Hvor høy lysstyrke må du bruke i normalt dagslys på denne TV'en?

Får stikke meg en tur ned til Mercur senteret litt senere i dag å se på TV'en 'live'.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har denne tven utstilt i Stavanger området? eller i Bodø (skal dit i jula)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært en tur på Mamoz og sett på TV'en... Vanskelig i se hva den er god for akkurat der, men synes den virket kurrant. De som jobbet der, hadde ikke så mye å si om TV'en og den stod ikke så veldig lett tilgjengelig så jeg er litt i tvil forsatt. Skal si at jeg er litt sjarmert av denne kolossen da!!

Noen som kan ta bilde av TV'fra siden, gjerne med en referansegjenstand (linjal, flaske e.l.)?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min KDF-50E2000 igår. Ein ting er sikkert : den er mye større en de ein tror. Bilde er bra , men har ikke hatt tid og finjustere, har litt oklar bild føreløpligt. Ska justere ikveld. Den veier ikke halvparten av min gamle Thomson 32" , som eg flytte vekk igår, men den er grymt stor. Tar nokk noen uke at bli tilvant. Er de noen der veit viss de har mye at si vilke kabler en bruker? Eg har koblet ein Nokia 9802s med gammel scart-kabel , og ein gammel pioneer DVD med gammel scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skåne
    Fikk min KDF-50E2000 igår. Ein ting er sikkert : den er mye større en de ein tror. Bilde er bra , men har ikke hatt tid og finjustere, har litt oklar bild føreløpligt. Ska justere ikveld. Den veier ikke halvparten av min gamle Thomson 32" , som eg flytte vekk igår, men den er grymt stor. Tar nokk noen uke at bli tilvant. Er de noen der veit viss de har mye at si vilke kabler en bruker? Eg har koblet ein Nokia 9802s med gammel scart-kabel , og ein gammel pioneer DVD med gammel scart.
    Alderen på SCART-kabelen har ikke så mye å si, men kvaliteten har det.

Jeg har opplevd stor forskjell på å oppgradere fra den kabelen som fulgte med utstyret til en som er laget ordentlig. Har du kjøpt en så fin TV, så er det ingen vits i å spare på kabelen.

Det er også mye å hente på å finjustere bildet på tv'en, det kan ta tid før du er helt på plass der, jeg brukte en hel måned før jeg roet meg.

Newcomer sinetwo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eh, analogt signal?

Edit: Spurte om kvaliteten på analogt signal men la merke til at noen allerede hadde testet det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor får man tak i pærer? finner svært lite informasjon om den...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 50E2010 og den er fantastisk god, uansett pris. For plasma med tilsvarende " og pq må en opp i 3-4 ganger prisen.

Det er like moro hver gang vi får besøk av noen som enda ikke har sett tv'en og jeg ber dem tippe pris etter en mini-demo

Htpc med zoomplayer (dscaler og ffdshow) gir vanvittig bra pq med dvd.

Xbox 360 er rå over komponent, og i tillegg får vi snart hd-dvd spiller til 360'en for 1400;-

Jeg grøsser når jeg går på f.ex siba og ser hva jeg hadde fått for 10-12 k der sammenlignet med Sony'en.

... sa jeg forresten at jeg er fornøyd?

Det eneste som irriterer meg er overscan, rundt 2.5%. Jeg har klart å komme inn i service menyen men aner ikke hvilken verdi jeg skal endre for å skru av dette. Hvis noen andre har løst denne nøtta så skrik ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en Sony KDF-50E2010 50" Bakprojeksjons-TV og er spent som en unge på juleaften gleder meg utrolig til å få denne tven. Alle her inne skryter jo hemningsløst av den! Og til 9995,- så høres det egentlig for godt ut til å være sant... Men som sagt så gleder jeg meg til å teste
    Må kjøpe meg en 36o også, siden noen her sa bildet var helt rått over komponent

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går også og venter på en av disse.:-D

Er det noen som vet om den innebygde digitale tuneren kan brukes til noe?

Dere som allerede har den; hvilken dvd-spiller bruker dere, og er dere fornøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt ti denne tråden blei eg nysgjerrig. Prisen må jo vere for god til å vere sann? Funker denne utmerket til spill etc. f.eks PS2 og xbox 360? Etterslep?

Denne her må eg si fristet ekstremt mye til denne prisen !

For å stille eit spørsmål, ka ville folket valgt mellom denne og ein Samsung LE40R72B

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på xbox 360 skal den visst være veldig bra. Har ikke sett det selv, men på avforums er det noen bilder av gears of war. Det ser veldig bra ut

Fikk telefon fra NorCargo idag, tven kommer imorgen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg bestilte TV`en fra Deal.no i dag. Eg håper eg har den i løpet av neste uke ihvertfall. Noen som har erfaring med siden ellers?

Side 6 av 20 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •