Sony Kdf-50E2010 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg regner med det blir denne skjermen på meg, da studenttilværelsen medfører stramt budsjett. Kommer vel primært til å bruke den med HTPC og xbox med RGB-scart. Hvordan er sortnivået på denne sammenlignet med LCD-skjermer? En kompis kjøpte seg akkurat en JVC 40" LCD og det var småsjenerende baklys i mørke scener, spesielt ut mot kantene. En annen ting var at VGA-inngangen ikke støttet mer enn 1024x768 inn.. hvordan er VGA-inngangen på denne? Må muligens klare meg med VGA en stund, så det hadde vært fint om det var noenlunde grei støtte. Støtter den 1280x720 på VGA?

Hadde vært finfint om noen kunne slenge opp noen bilder av denne skjermen, og skrive litt om hvordan HD-materiale ser ut på den... (720p)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    Hei,
    jeg oppfattet bilde på skjermen min som noe "grøtete", masse farger og noe uklart når den stod med fabrikk innstillinger. Det skal sies at dette var med analoge kabel-tv signaler, men forskjelden var stor etter skjermen var kalibrert.
    Jeg venter fortsatt på ny dvd spiller fra HiFi-Klubben, så jeg bruker kun en dvd opptaker med scart. Men jeg synes bilde er mer enn tilfredsstillende.
    Nå holder jeg på å sette sammen en HTPC, så får jeg testet med litt 720p og 1080p, satser på at bilde blir sjef da!

Får håpe alt kommer på plass snart, så kan jeg få lagt opp noen bilder. Venter også på en DVI-HDMI kabel til HTPCen.
    Men.... det blir nok et par uker til.........for det ville livet i Playa Del Inglès venter neste uke
    Hvor fornøyd er du med TVèn!? Med tanke på at du får 50" til 12500kr (hos PSDATA)

Har du testa med DVI/HDMI enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Mamoz i Trondheim i dag, og så litt på denne skjermen. Med litt innstilling ble bildet rimelig bra, men verken jeg eller de som jobbet der fikk til å få skikkelig oppløsning på skjermen. Kilden var HTPC med DVI ut satt til 1280 x 720, som ble sendt inn på HDMI 1 via adapter. Problemet er at skrivebordet ble for stort for skjermen, noe som resulterte i at start-menyen ble utenfor.. noen som vet hva dette skyldes, og hvordan det løses? Ellers så TV'en knas ut ü

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med at bildet blir for stort kalles optisk overscan. Bildet støtter da med andre ord ikke 1:1 pixelmapping.
    For min del bruker jeg Mediaportal
    Her er det en egen funksjon for å justere bildet slik at det passer til skjermen.
    Bildekvaliteten med 720p materiale er meget bra, dama ble faktisk sittene å se på Bikini Destination og komenterte den bra bildekvaliteten ,

Jeg gav forresten 11600,- for tven levert på døra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forresten nevne at jeg fikk problemer med Cambridge DVD89. Bildet stod å blinket, og slo seg av et sekund av og til. Fungerte greit mot andre skjermer vel og merke.
    Bytte til Denon DVD 1930 og da fungerte alt. Denonen er satt til å scalerer bildet til 720p.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ruben]Hei.

Bakprojektorens lampe svekkes etterhvert, og forventet levetid på lampa er c.a 7000 timer. Betyr dette at for hver dag du skrur på tv'n, er biledt en smule dårligere, som tiden går?. La oss si at det er gått 6500 timer, er bilder veeeeldigt uklart?:???:
    [QUOTE]

Dette stemmer ikke, du må ta feil av plasma og bakprojeksjon her. Lampa degraderes ikke over tid (det gjør heller ikke lyspærene i hjemmet ditt). Bildet er 100% frem til pæra går. Deretter byttes den og bildet er 100% igjen. Plasma derimot blir dårligere over tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere er best på:
    -Kontrast
    -Lysstyrke
    -Farge
    -Skarphet

?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 1920x1080/60 (1080i) nå på HDMI/DVI men vil kjøre 1280x720/60 (720p) men da flimrer bildet hvis Nvidia tar seg av skaleringen, setter jeg den slik at tvèn skal ta seg av skalering på 1280x720 så flimrer den da også... Ved 1920x1080 så flimrer det ikke! Noen som har noen ide!?

Synes 1920x1080 er for mye, kan jo nesten ikke se teksten..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben
    Hei.

Bakprojektorens lampe svekkes etterhvert, og forventet levetid på lampa er c.a 7000 timer. Betyr dette at for hver dag du skrur på tv'n, er biledt en smule dårligere, som tiden går?. La oss si at det er gått 6500 timer, er bilder veeeeldigt uklart?:???:
    Dette stemmer ikke, du må ta feil av plasma og bakprojeksjon her. Lampa degraderes ikke over tid (det gjør heller ikke lyspærene i hjemmet ditt). Bildet er 100% frem til pæra går. Deretter byttes den og bildet er 100% igjen. Plasma derimot blir dårligere over tid...
    Her er det du som tuller. Det sitter ingen glødetrådpære i hverken front- eller bakprojer. Det er derimot utladnigslamper. Disse vil dimmes over tid. Definisjonen på en slik lampes levetid er når lysutbyttet er redusert til 50%.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven det har jeg faktisk ikke fått med meg. Og jeg som har bakprojeksjon selv :-)
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KDF 50E2000 i hus

Endelig er tv'en på plass i huset.

Jeg har brukt endel tid på å justere bildet. Jeg er nok ikke ferdig med det ennå.
    Men jeg la merke til at tv'en trenger å bli satt opp riktig.

Jeg har alltid lurt på om det var noen vits i å bruke komponent-utgangen på DVD-spilleren (NAD T533) da jeg ellers har brukt RGB-scart.

Jeg fant ut at det var en liten forbedring når jeg brukte komponent interlaced.
    Jeg leste i en test på nett at denne DVD-spilleren ikke støttet progressiv scan ved 576P, men kun i 480P.

Jeg fant ut at jeg kunne sjekke hva som skjedde når jeg valgte progressiv scan. Det gikk helt fint! Og jeg ble virkelig overrasket over hvor skarpt bilde jeg fikk på TV'en. Med interlaced opplevde jeg at den var litt mer uklar når bildet beveger seg enn når bildet var rolig.

Men med progressiv scan, opplever jeg at bildet ser mer fokusert ut. Bildet ble så detaljert som jeg ikke en gang hadde turt å håpe på. Bildet er like skarpt uansett om det står i ro eller det er masse bevegelser.

Blender= Iris har jeg nå justert til minimum.
    Til å begynne med hadde jeg den på maks, for å se hva den gjør.
    Den gjør at enkelte scener har bedre svartnivå, men den gjør også ofte fargene blassere, som om brightness er for kraftig innstilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    Problemet med at bildet blir for stort kalles optisk overscan. Bildet støtter da med andre ord ikke 1:1 pixelmapping.
    For min del bruker jeg Mediaportal
    Her er det en egen funksjon for å justere bildet slik at det passer til skjermen.
    Bildekvaliteten med 720p materiale er meget bra, dama ble faktisk sittene å se på Bikini Destination og komenterte den bra bildekvaliteten ,

Jeg gav forresten 11600,- for tven levert på døra.
    Hvor kjøpte du den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut min eldgamle 29" sony, og lurte på om dette kunne vært noe. Jeg ser ikke på Tv , har nesten bare gått over til PC bruk og vil derfor bruke den til å se på film fra PC, den funker bra til dette?

Ellers er det denne TV `en det er snakk om ? :DEAL: Projektor-TV

Hadde problemer med å finne den på andre nettbutikker.
    Takk:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner den på netonnet.no og mpx.no også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye slike pærer koster?Er ikke vits å kjøpe en god å billig tv viss pæra koster en arm og må byttes ofte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris på pære

Sist jeg sjekket, lå prisen på 2900,-

Dersom du bruker tv'en 5 timer om dagen vil 7000 timers levetid gi 3,8 år.

3 til 4 år er vel noe man kan forvente som normal levetid på pæren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men da hørres det ikke så gale ut =)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se håkon, ifølge sonystyle sider koster pæra $199.99.

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTE...Name=acc&var2=

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av euphoric
    Hvor kjøpte du den?
    Multicom.no Prisen var tidligere 11490,- men prisen har steget nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt veldig tyst om denne TV:n. Er der fler der har kjøpt den og kan si noe mer om den?

Side 4 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •