Sony Kdf-50E2010 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk min på fredag, og har fått testet den i helgen.

Jeg må bare si at jeg er VELDIG fornøyd med den! Syntes bildet er veldig bra, både i dagslys og mørkt rom. Jeg vil også påstå att bildekvaliteten på den er like bra om ikke bedre enn mange plasma/LCD'er i samme prisklasse. Jeg har ikke fått prøvd den på HD materiale enda, men ut i fra hva jeg har lest skal visst dette også være utrolig bra.

Jeg kjøpte min på serviceavdelingen til sony på kaldbakken, og ga 12400 for den.

Hilsen Dani

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dani
    Jeg fikk min på fredag, og har fått testet den i helgen.

Jeg må bare si at jeg er VELDIG fornøyd med den! Syntes bildet er veldig bra, både i dagslys og mørkt rom. Jeg vil også påstå att bildekvaliteten på den er like bra om ikke bedre enn mange plasma/LCD'er i samme prisklasse. Jeg har ikke fått prøvd den på HD materiale enda, men ut i fra hva jeg har lest skal visst dette også være utrolig bra.

Jeg kjøpte min på serviceavdelingen til sony på kaldbakken, og ga 12400 for den.

Hilsen Dani

Har de noen nettside eller slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.serviceavdelingen.no

men jeg tror ikke denne tven står der...bare den gamle.

Dani

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony Kdf-50E2010

Hei,
    jeg mottok min Sony Kdf-50E2010 i går og tenkte jeg skulle legge inn noen første inntrykk.
    Min tidligere skjerm var Panasonic TH-42PA50E og har erfaringer fra denne skjermen som grunnlag for sammenligning.
    Det første jeg la merke til var hvor dårlig bildet var stilt inn som default.
    Her var det virkelig mye å hente.
    Skal legge ut noen skjermbilder og innstillinger i neste uke når jeg får ny DVD spiller.
    Når tven ble mattet med analoge kabeltv signaler var resultatet ganske dårlig på Sonyen sammenlignet med Panasonicen. Så nå blir det til å gå til innkjøp av en digital kabeltvtuner (noe jeg burde gjort for lenge siden).
    Sortnivået synes jeg var merkbart dårligere på Sonyen. Har vel kansje vært litt bortskjemt med Panasonicen, men det var hvertfall tydelig forskjell. Nå skal det sies at sortnivået ikke virker noe dårligere enn det jeg har sett av LCD skjermer av bra kaliber.
    Ellers så leverer skjermen meget gode bilder, og jeg gleder med til å få koblet opp en god dvd spiller med hdmi.
    Bruker nå Pioneer DV-575 med komponent.
    Skal få Cambridge DVD89 til fredag, vist HiFi-klubben klarer å levere, så da får jeg nok noen bedre inntrykk i løpet av helgen.
    Så langt stålende fornøyd.
    Og overgangen fra 42" til 50" virket ganske STOR Bokstavelige talt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sinnsykt lyst på denne tv'n, men jeg tror jeg vil heller ha en SED-TV. Problemet er at jeg hater å vente på at nye ting skal bli lansert...lanseringsdatoer blir jo så ofte utsatt...ps3 for eksempel:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er forskjellen på kdf-50e2010 og kdf-50e2000?

Hei

Jeg ser at netonnet selger 2010, og det er den modellen man diskuterer her, men Sony har på sine egen hjemmeside 2000. Så jeg er litt nysgjerrig på hvor den lille forskjellen er? Jeg har lett endel uten så få noen svar i andre forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arcturus
    Hei

Jeg ser at netonnet selger 2010, og det er den modellen man diskuterer her, men Sony har på sine egen hjemmeside 2000. Så jeg er litt nysgjerrig på hvor den lille forskjellen er? Jeg har lett endel uten så få noen svar i andre forum.

Hei

forskjellen er kun fargen på selve tven... 2000 er visst litte granne mørkere enn 2010...

Dani

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig bilde!!

Har lest en del om denne Sony'n her på forumet og tekte at nå var det på tide å oppgradere min litt slitte Panasonic 28" fant ut at de hadde tv'n på Mamoz i trondheim og etter noen dager med mas fikk jeg dem til å sette den opp i lokalet deres i dag.

Nedturen ble mildt sakt formidabel. Jeg er ikke spesielt kresen, men den viste et elendig bilde! de hadde en "skryte"-video der av noen jagerfly. når flyene svingte så det ut som om det gikk rulletrapper oppover vingene:???: Bildet gikk over HDMI kabel fra en sony dvd-opptager.

Etter jeg komenterte det dårlige bilde satte de på, uvisst fra hvilken kilde, en film av en idyllisk sydhavsstrand, med palmer å det hele. Problemet var bare det at det var umulig å skille spissene på palmebladene fra hverandre, de gikk bare fra å vøre grønne å fine i midten til å bli en grøt av grønn og blå farge (på frunn av havet som bakgrunn) ytterst

Er bildet virkelig så dårlig eller har Mamoz klart å ødelegge det på en eller annen merkelig måte?

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Mamoz har f****! det til, men jeg er ikke helt sikkert da.. Jeg har den tv'en og jeg er storfornøyd så langt. Eneste som jeg har testa på tv'en enda, er XBOX360 over HDMI. Det blir et helt rått bilde, krystall klart som bare det i 50".! Regner med det blir det samme med DVD eller DVD opptaker. Jeg for totlalt nytt HIFI Neste uke, så da for jeg testa det mer. Men jeg tror å håper MAMOZ har F****! det til.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva kan være feilen da? jeg leser jo rundt her på forumet at de fleste er strålende fornøyd med sine skjermer. selv om innstillinger står på fabrikkoppsett bør det jo ikke være slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    jeg oppfattet bilde på skjermen min som noe "grøtete", masse farger og noe uklart når den stod med fabrikk innstillinger. Det skal sies at dette var med analoge kabel-tv signaler, men forskjelden var stor etter skjermen var kalibrert.
    Jeg venter fortsatt på ny dvd spiller fra HiFi-Klubben, så jeg bruker kun en dvd opptaker med scart. Men jeg synes bilde er mer enn tilfredsstillende.
    Nå holder jeg på å sette sammen en HTPC, så får jeg testet med litt 720p og 1080p, satser på at bilde blir sjef da!

Får håpe alt kommer på plass snart, så kan jeg få lagt opp noen bilder. Venter også på en DVI-HDMI kabel til HTPCen.
    Men.... det blir nok et par uker til.........for det ville livet i Playa Del Inglès venter neste uke

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    Hei,
    jeg oppfattet bilde på skjermen min som noe "grøtete", masse farger og noe uklart når den stod med fabrikk innstillinger. Det skal sies at dette var med analoge kabel-tv signaler, men forskjelden var stor etter skjermen var kalibrert.
    Han jeg snakket med innpå Mamoz virket ikke til å ha mye peiling, men han unnskylte seg med akkurat det samme, at skjemen sto på fabrikk innstillinger. jeg fikk frie tøyler til å forandre på innstillinger, etter litt fikling fikk jeg fargene en del bedre syns jeg, men rulletrappa på flyvingen var fortsatt der

hvilke innstillinger kjører du på da? så kan jeg gå ned på Mamoz å prøve de ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Han jeg snakket med innpå Mamoz virket ikke til å ha mye peiling, men han unnskylte seg med akkurat det samme, at skjemen sto på fabrikk innstillinger. jeg fikk frie tøyler til å forandre på innstillinger, etter litt fikling fikk jeg fargene en del bedre syns jeg, men rulletrappa på flyvingen var fortsatt der

hvilke innstillinger kjører du på da? så kan jeg gå ned på Mamoz å prøve de ut..
    Husker ikke nøyaktig, men barene var i rekkefølge ca 65, 60, 50 og 15.
    Har kun gjort en rask innstilling og ikke en ordentlig kalibrering.
    Sitter på jobb lenge i kveld så får ikke sjekket mer nøyaktig heller.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er saken oppklart!! jeg tok turen ned en gang til med min egen dvd for å se om det virkelig var så dårlig stillt med den tv'n. etter jeg kikket litt på den oppdaget jeg at han selgeren som satte den opp klarte kunsstykket å sette i både scart og hdmi kabel, mens han glemte å sette tv'n på hdmi ingang.. når det i tillegg ikke var spesiellt god kvalitet på dvd'en hans(som visstnok var en sitat:"HD film som var konvertert ned til vanlig dvd") og tv'n sto på fabrikk innstillinger, ble det mange feil som forsterket hverandre:???:

Men etter å ha fått ordnet opp i alt dette er jeg nå en lykkelig eier av en 50" Sony TV

Tusen takk for all hjelp:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer haavard. hvor stor var pakken? fikk du den inn i bilen eller måtte butikken frakte?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, tror du kommer til å være storfornøyd med 50" framover Det er ihverfall jeg.

PAKKEN er GiGIANTISK, veit ikke eksakt mål, men jeg måtte låne Toyota Hiacen til kompisen min for å frakte den:-D
    Men det som var utrolig overraskende var hvor lett hele pakka med tv'en var. Jeg å dama bærte den opp i toppetasje lelig. uten prob.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håvard74: Hvor mye ga du for tv'en? Hvor kjøpte du den?

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven veier ikke mere enn 30-40 kg, men ja, fy f så stor pakka er! Klarte faktisk å få den baki V40en min, men det ble et par riper i volvolista rundtg bagasjedørsåpninga! Men, det var verdt det. Eneste dritt er at min (forgjengeren) har dårlig pc-støtte, ihvertfall på VGA-inngangen, som forøvrig godt kunne vært vinklet bakover istedet for til siden, og kun en hdmi-kontakt. Kjører nå dvi-hdmi på pc, og må veksle mellom x-box 360 og DVD på RGB...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakken er enorm!! men så rommer den jo også en 50" da
    kjøpte den da etter litt om og men på Mamoz i trondheim for 12300kr.. prisen er egentlig 12500 men jeg fikk hele 200 kr i avslag fordi jeg stillte inn bildet på utstillingsmodellen dems8) jeg avslo vennlig å få med det originalet tv-bordet da dette kostet 3400kr ekstra:roll:

er fattig student jeg så bil er det dårlig med, fikk mamoz folka til å frakte.. bare en fyr som jobbet der som tok den bak i firmabilden å kjørte den hjem til meg med det samme.. gratis.. tommlen opp til Mamoz der!

skal sitte å fikle litt med instillinger i morgen, så kommer tilbake med inntrykk..

Newcomer Ruben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma eller bakprojektor?

Hei.

Har lest mye om kommentarer om denne nye bakprojektor tv'en fra sony (KDF-E2010A?...) I hverfall , det jeg lurte på, var om denne matchet kvaliteten til 50'' fra plasma verdenen? Har kikket litt rundt på diverse plasmaer, blant annet Lg's 50 tommer til 25990,-(se elkjøp), og Samsung's 50 til 29990,-. Noen fordeler og ulemper med disse, i forhold til bakprojektor, og hvilken er den beste investeringen?

Bakprojektorens lampe svekkes etterhvert, og forventet levetid på lampa er c.a 7000 timer. Betyr dette at for hver dag du skrur på tv'n, er biledt en smule dårligere, som tiden går?. La oss si at det er gått 6500 timer, er bilder veeeeldigt uklart?:???:

Takker for alle inspill, og kommentrarer! Står i et litt vanskelig dilemma akkurat nå.....:-|

Side 3 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •