Sony Kdf-50E2010 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 20 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20
Viser resultater 381 til 392 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor mye hadde er det rimelig å ta for ein slik TV kjøpt januar 07? Går med tanker på å kanskje investere i ein Sony Bravia W4000 i løpet av sommeren:???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestilt meg fjernsyn.

Riktignok to år etter stort sett alle andre her, men ga bare 7000 for den så det var ikke mye å lure på. Spent på om den er så bra som dere sier!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Linken med ghosting fix

Hei, var plaget med ghosting til venstre for teksten ved bruk av xbox360 via component. Prøvde oppskriften nevnt over i posten, og ikke bare virket det godt, men faaaantastisk!!!! Lenge siden jeg har vært på avforum, men jeg kom til å tenke på dere da, da jeg fikk problemer. Og selvfølgelig lå det en løsning her. Thnx boys!
    Linken funket ikke, men fant oppskriften her også: SonyKDF E50A12U help for ghosting check 60hz - Page 12 - AVForums.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke verdens letteste "fix" å finne, men jeg fant den til slutt. så da slapp jeg å kaste tven min ut av vinduet :-D :-D

kopierer inn fixen her og, for fremtidige forbanna sjeler som meg selv:

Sitat Opprinnelig postet av dj_uk
    Menu Solution
    Ok, firstly, disclaimer.

This "solution" utilises a "service" menu, that only trained engineers should use. You, are not one, you are an "end user". So am I, but I paid attention.

Use of this information is entirely at your own risk, you mess up your telly, it's your own silly fault. Don't go messing with stuff in there you don't know about.

Ok.

To bring up the "service" menu, put the TV in standby mode, then press in sequence :

Onscreen Display ( the little screen with the i+ in it )
    5 ( channel number 5 )
    Volume Up ( upper end of volume button )
    Analogue ( middle top button )

The TV should switch on and when it's warmed up, you should see a screen with lots of big green lettering on it.

Press the "menu" button ( middle bottom )

Use the direction dial to move down to "LCD Drivers" and press right on the dial to enter this menu.

Move down to "S H Pos Reg R". It should be "10", change it to "11". ( Left/Right to adjust )
    Move down to "S H Pos Reg G". It should be "10", change it to "11".
    Move down to "SHPos Reg B". It should be "10", change it to "11".

Press the menu bottom to drop out of the menus, and the standy button to drop to standby. Switch back on, and hopefully your ghosting will be gone. Mine was, haven't noticed any side effects, seems ok.

I don't know exactly what this setting does...guess is it adjusts the horizontal shift, maybe something gets burnt out on 10...??

Since I posted it first, I'm going to dub this the "Spinal Tap" solution. Since... "if you put it on 11, that's 1 louder..."

Incidentally, my menu has at the bottom "LE4B v7.27". Wondered what other people have. Be interested to hear about this firmware "fix" for this particular problem. Is that my firmware number?

Good luck!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med xbox og komponent inngang

Hei,
    har hatt xbox360 koblet til denne tven via orginale vga/komponent kabelen til MS i 2år nå. Men igår støtte jeg på problemer. Skjermbilde flakker fælt når jeg booter opp xboxen. Når jeg skrur av xboxen flakker fortsatt bilde. Bryteren på kabelen står på hdtv, men switcher jeg over til TV og starter opp xboxen på nytt er bilde bra igjen. Men jeg vil jo helst spille i HD kvalitet.
    YouTube - xbox 360 flickering screen problem Akkurat slik oppleves det hjemme hos meg også. Dette er merkelig da jeg ikke har rørt kabling eller oppsett på tv eller xbox siden igår. Har sjekket at alt sitter som det skal.

EDIT: Da har det løst seg. Kabelen var ødelagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne TV`en her i 2 år snart, og den har vert godt brukt mildt sagt 8) I det siste har eg lagt merke til eit ca 5-7 cm rødt fellt tvers over skjermen i topp. Er dette eit sikkert tegn for at pæren snart ryker?

Finnes det overhodet muligheter for å få tak i ny pære til skjermen her til lands? Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony KDF-50E2010

Har akkurat samme problem jeg også. Rød stripe øverst, men også en med blåskjær i. Samme problem, men mindre under på skjermen. Trodde det egentlig var noe annet feil enn med pæren jeg. Slokner ikke pæren plutselig bare da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt rundt på nettet, ser det er fleire som har noenlunde samme problemet som oss. Desverre ser det ut til å skyldes andre ting enn kunn pæren:???: Har desverre ikkje anledning å linke til dette, sitter på skolen og kjemilæreren ser litt arg ut der ho står :P

Forresten, kor lenge har du hatt TV`en rlhomb?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt ny hos Netshop i Oslo 22-12-2006. Altså litt over 2 år gammel. Dette må jo være en fabrikasjonsfeil når flere/mange får de samme feilene etterhvert? Er forøvrig godt fornøyd med denne tv. Mvh. Roy

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser faktisk at du kjøpte rundt akkurat samme tidspunkt som meg ja :P Bestilte min fra deal.no 27.12.06 :P

Har vert strålende fornøyd med TV`en så langt ja. Har jo selvfølgelig sett svakhetene i sortnivået etter hvert som eg har testet andre TV`en, men til den prisen eg gav for den tilbake da kan eg ikkje klage.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har undersøkt om det er mulig å oppgradere den digitale tuneren slik at man kan få inn riks-tv?

Ser ellers at det tidligere var snakk om pærer, jeg fant en nettbutikk som var vesentlig billigere:
    The DLP TV Lamp Source - Replacement Lamps - Lowest Prices & Fast Shipping & Brand Name You Can Trust!

Om de er seriøse vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelige striper på skjermen

Eller kan det være pæra som er utslitt på en måte? Noen som vet?

Side 20 av 20 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •