Sony Kdf-50E2010 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 20 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pazzi

ET siste spørsmål, har lest det meste av denne tråden nå, er det mulig og få 720p fra 360 ? eller må jeg nøye meg med 1024x768 ? skeptisk til 4:3 oppløsning på widescreen tv.
    Er den sperret på component porten også ?
    No blir du glad! Denne TV`en fungerer knirkefritt med Xbox 360 via. komponent Men som sagt begrenses opløsningen til 1024x768 om du kjører via VGA. eg har brukt VGA kabelen for oppskalering av DVD,noe som fungerer veldig bra.Men kabelen gir også blassere farger enn ved bruk av komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala
    No blir du glad! Denne TV`en fungerer knirkefritt med Xbox 360 via. komponent Men som sagt begrenses opløsningen til 1024x768 om du kjører via VGA. eg har brukt VGA kabelen for oppskalering av DVD,noe som fungerer veldig bra.Men kabelen gir også blassere farger enn ved bruk av komponent.
    Tusen hjertelig takk

Da må jeg bestille meg en component switch også gitt.
    Komplett.no - Joytech AV Control Center 540C, Xbox 360, Component Switch- 4 kanaler, LAN

håper den duger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan legge ut en kjapp guide på hvordan men endrer oppløsningen for å bli kvitt overscan? Kjører dvi --> hdmi via pc'en.
    Prøvde meg fram et par minutter i powerstrip, men fikk kun endre oppløsningen ned til 1216x684 uten å bli kvitt selve overscan delen.

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg ut av KDF-50E2010 "klubben"

Jeg var ganske fornøyd med denne tv'n - men har en sony 40" lcd i stua og .. . ja syntes aldri bilde ble i nærheten av så fint som der - kjørt Xbox med HD-pack via komponent på kdf-50e2010'n som jeg også gjør i stua på 40".

Så fikk jeg se i ViMenn(.no) at de skrev om en ny 42" lcd tv av merket Mirai som har ekte HD 1920x1080 til bare noen tusenlapper mer enn for KDF'n .. Så var jeg så heldig at jeg fikk solgt KDF'n for samme pris som jeg kjøpte den for så da valgte jeg å slenge på 3000 kr for å få en lcd tv i sted og det har jeg ikke angret 1 minutt på

Lykke til videre dere med KDF tv'n er full av potensialer men kommer ann på hva man mater den med

God Helg!

Roffe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info så koster denne tv'en nå 9990,- (i hvert fall hos Expert Bonus i Fredrikstad).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sykkelhjelm
    Noen som kan legge ut en kjapp guide på hvordan men endrer oppløsningen for å bli kvitt overscan? Kjører dvi --> hdmi via pc'en.
    Prøvde meg fram et par minutter i powerstrip, men fikk kun endre oppløsningen ned til 1216x684 uten å bli kvitt selve overscan delen.
    Jeg har kjøpt meg en overgang fra DVI til HDMI, men har ikke kommet så langt at jeg har prøvd dette ennå. Jeg vil tippe at det som står under diskusjonen om den større og dyrere KDS-55A-2000, vil gjelde også for denne tv'en.

Men jeg er litt spent på en liten ting og det er, hvor bra synes du at bildet blir når man kobler via DVI til HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått perfekt bilde via HDMI. Det viste seg at skjermen min var litt feilkalibrert fra fabrikkens side, så bildet var ikke sentrert slik det skulle. Da var det bare å rote seg inn i servicemenyen og fikse det.

For dere som lurer på denne biten:

For å komme inn i servicemenyen trykker man:

i+
    5
    vol+
    analog

Deretter trykker man på menu og roter seg inn på "picture" og da er det de to nederste valgene som styrer vertikal og horisontal sentrering. Jeg måtte sette begge to til -4 for perfekt sentrering.

Så har jeg byttet oppløsningen til 1216 x 684, noe som gikk greit uten powerstrip. Jeg brukte bare nVidia kontrollpanelet som var der fra før. Powerstrip skal selvfølgelig også fungere.

Nå har jeg perfekt sentrering og ingen overskan

Og jeg tar selvfølgelig ingen ansvar om dere klarer å føkke noe i servicemenyen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare minne om at tven må stå i standby for at dette skal fungere.
    (i tilfelle noen er like dumme som meg, på den andre siden har ikke vi noe der inne og gjøre, men man må da teste ut :twisted
    Sitat Opprinnelig postet av euphoric
    Nå har jeg endelig fått perfekt bilde via HDMI. Det viste seg at skjermen min var litt feilkalibrert fra fabrikkens side, så bildet var ikke sentrert slik det skulle. Da var det bare å rote seg inn i servicemenyen og fikse det.

For dere som lurer på denne biten:

For å komme inn i servicemenyen trykker man:

i+
    5
    vol+
    analog

Deretter trykker man på menu og roter seg inn på "picture" og da er det de to nederste valgene som styrer vertikal og horisontal sentrering. Jeg måtte sette begge to til -4 for perfekt sentrering.

Så har jeg byttet oppløsningen til 1216 x 684, noe som gikk greit uten powerstrip. Jeg brukte bare nVidia kontrollpanelet som var der fra før. Powerstrip skal selvfølgelig også fungere.

Nå har jeg perfekt sentrering og ingen overskan

Og jeg tar selvfølgelig ingen ansvar om dere klarer å føkke noe i servicemenyen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GabbaGabbaHey!
    Vil bare minne om at tven må stå i standby for at dette skal fungere.
    (i tilfelle noen er like dumme som meg, på den andre siden har ikke vi noe der inne og gjøre, men man må da teste ut :twisted
    Ja, det stemmer.. glemte å skrive det

Vanligvis har vi ikke noe der å gjøre nei, men om man, som meg, får en TV som er feilkalibrert fra fabrikkens side er det veldig greit å ha muligheten til å rette opp dette Det er jo en ganske triviell sak. Man kan også trikse med fargene der, for dem som ikke er fornøyd med de vanlige innstillingene, men jeg har ikke rotet meg bort i det enda

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fikk endelig somlet meg til å teste tv'en med overgang fra DVI til HDMI.
    Jeg har et Geforce 6600 kort. Det kjenner igjen tv'en og gir som forventet overscan. Men når jeg høyreklikker med markøren på desktopen, så finner jeg en mulighet for å selv velge hvor mye overscan jeg vil ha. Til filmbruk foretrekker jeg med overscan, men til menykjøring på PC er det bedre med mindre overscan.

Jeg så på diverse materiale og HD blir veldig bra. Vanlig oppløsning blir også bra med denne løsningen. Jeg la også merke til at det er bedre svartnivå og fyldigere farger enn det jeg opplever fra DVD-spilleren (NAD T533 med dyr komponentkabel).

Newcomer Redneck sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leter etter riktige innstillinger til dvi-> HDMI, jeg har et geforce 6800 ultra eller hva det heter. Jeg tenke jeg skulle teste om pc'en fant en bedre oppløsning. den ente opp med 1768x992.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Redneck
    Leter etter riktige innstillinger til dvi-> HDMI, jeg har et geforce 6800 ultra eller hva det heter. Jeg tenke jeg skulle teste om pc'en fant en bedre oppløsning. den ente opp med 1768x992.

hva kommer det opp på tvn da? 1080i ? tror ikke det er noe poeng og sette oppløsningen høyere en 720p den vil bare skalere det ned igjen likevel.

Newcomer Redneck sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den løsningene som ikke eter kantene av bildet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Denon1910 som jeg har koblet med en scartkabel i et par ukers tid. I denne uken fikk jeg dvi-kabel og dvi->hdmi adapter.

Når jeg kobler opp dette, og ser på både HDMI 1 og HDMI 2, så er det kun svart skjerm. Noen andre som har hatt problemer med dette, eller vet hva som er feil? Vet ikke helt hvor jeg skal begynne å feilsøke..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av et0n
    Har en Denon1910 som jeg har koblet med en scartkabel i et par ukers tid. I denne uken fikk jeg dvi-kabel og dvi->hdmi adapter.

Når jeg kobler opp dette, og ser på både HDMI 1 og HDMI 2, så er det kun svart skjerm. Noen andre som har hatt problemer med dette, eller vet hva som er feil? Vet ikke helt hvor jeg skal begynne å feilsøke..
    På min dvd spiller har jeg forskjellige knapper på fjernkontrollen som velger hvilke porter den skal sende signal ut på. Feks HDMI eller komponent.
    Vet ikke om dette hjelper noe særlig, men du kan prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg skumlest gjennom denne tråden og den som omhandler 55'''ern til Sony.
    Mitt inntrykk er vel at hvis man ikke er en lyd- og ev. bildefreak får man mest
    igjen for å kjøpe den "minste" modellen.

Der dog en del uklare ting, sikkert fordi jeg ikke er en ekspert, mht til PC-tilkobling.
    Jeg husker ikke om det var i denne eller tråden om 55 en spurte om å koble
    en PC via Denon 2807.
    Vil det fungere tilfredstillenede å ha en DV->HDMI fra PC->Receiver.
    Jeg vil i hovedsak spille av filmer. Surfing og databruk vil jeg drive med på
    egen skjerm.
    Er det masse innstillinger som skal til eller er dette plug'n'play?
    Er det bestemte krav til skjermkort, minne og prosessor i PC?
    Er det en fordel å ha Windows Media Center 2005?
    Hvilke begrensninger har dette OS'et? Kan man f.eks kjøre web-server på
    den?

Beklager at de siste spørsmålene ble litt off-topic, men for å holde tråden ren så kan noen kanskje svare på PM?

Burde det kanskje lages en ny tråd med Plusser og Minuser, ev velkjente bugs
    med disse TV'ene? Bare et forslag ettersom tråden er blitt fryktelig lang og lite oversiktlig.

Mvh
    Kunden

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått en slags svak flekk på skjermen, den syns godt når tv'en er av slått.

Den syns litte granne når tv'en er på, å når det er mørkt bilde.
    Mulig den har vært der helt siden tv'en blei kjøpt, men jeg har ikke lagt merke til den før nå. Den begynner å iritere meg mer å mer:evil:

skjønner ikke hva dette er for noe, det er ikke noe smuss som går ann å vaske bort det virker nesten som en slags innbrenning.

Noen her som har en anelse ?

Håper garantien dekker dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Jeg har fått en slags svak flekk på skjermen, den syns godt når tv'en er av slått.

Den syns litte granne når tv'en er på, å når det er mørkt bilde.
    Mulig den har vært der helt siden tv'en blei kjøpt, men jeg har ikke lagt merke til den før nå. Den begynner å iritere meg mer å mer:evil:

skjønner ikke hva dette er for noe, det er ikke noe smuss som går ann å vaske bort det virker nesten som en slags innbrenning.

Noen her som har en anelse ?

Håper garantien dekker dette....
    Er muligens lys refleksjon fra lampe, vindu e.l. du ser. Trodde selv jeg hadde en flekk på min tv, men etter jeg flyttet tv'en til et annet rom så endret "flekken" seg.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Guriland, jeg skulle aldri kikka i prisguiden. Tror nemlig tiden er moden for å bytte TV =)

Så, om jeg er heldig melder jeg meg inn i sony-klubben

EDIT: leif

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er muligens lys refleksjon fra lampe, vindu e.l. du ser. Trodde selv jeg hadde en flekk på min tv, men etter jeg flyttet tv'en til et annet rom så endret "flekken" seg.
    Det stemte det som du sa at det kunne være. Å det var bare en reflektsjon fra glassbordet mittops: Hehe digg var det. Nå kan jeg puste lettet ut

Side 17 av 20 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •