Sony Kdf-50E2010 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 20 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra PC med bruk av dvi -> HDMI

Sitat Opprinnelig postet av zealow
    Hei igjen

Problemet nå er lyd, ettersom det blir koblet til via hdmi.

Det kommer lyd fra pc'en det ser jeg med engang jeg bytter ut med høytalere i stedet for kabelen som går til tv'n.

Lurer på om jeg har koblet feil inn i tv'n, men finner ikke noe annet sted å koble inn lyd enn den hvite og røde inngangen bak, litt til høyre for hdmi ingangene.

Bruker også hdmi inngang 1 (av 6)

noen som vet hva jeg kan gjøre?
    Hei

Jeg gjetter at problemet rett og slett er at TV'en forventer at lyden skal komme inn på samme inngang som bildet.

Løsningen er å koble lyden til steroanlegget isteden for tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Der hvor jeg kan stille signalet ut fra selve xboxen. Er det 720 eller 1080 jeg skal velge til denne tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Arcturus

det ordnet seg faktisk, byttet til hdmi 2 (av 7) og hørte en lav lyd.. var tydeligvis bare at lyden var veldig lav på denne, så fikk stilt den opp og da var det i orden ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brimi
    Hei,

Der hvor jeg kan stille signalet ut fra selve xboxen. Er det 720 eller 1080 jeg skal velge til denne tven?

Hei
    Da tv'en har max oppløsning på 720P, vil jeg anbefale at du bruker 720P selv om den er i stand til å behandle 1080i.

Newcomer Redneck sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvi -> hdmi

noen som har funne riktig oppløsning på tv'en. jeg kjører nå 1200x680, men tv'en spiser litt av bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Heisann!

Jeg er ny på AVForum, men jeg har sittet og lest denne tråden i timevis, og er godt fornøyd med det jeg leser.

Grunnen er at jeg fikk min gamle bakprojeksjons-TV ødelagt. Denne TVen var 2 og et halvt år gammel. Jeg hadde heldigvis trygghetsforsikring gjennom butikken jeg kjøpte den. Jeg fikk til svar fra dem om at min TV ikke gikk an å reparere, slik at jeg måtte få en ny, og i og med at den ikke fantes lenger skulle jeg få en 42" plasma. Jeg protesterte pga min TV var 52". Jeg fikk da tilbudt denne. Og nå ser jeg at jeg gjorde rett da jeg takket ja til det.

Eller hva synes dere? Har jeg gjort noe dumt? Plasma-TVen var elendig. 9995,- og ikke HD-klar engang.

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skåne
    Noen der kan rekommendere ein bra DVD-spillere (ikke optak) til denne Tv. Eg har ein 5 år gammel Dvd-spillere, Sony DVP-NS310, men vil ha noe nyere der har bedre bild.
    Tenkte også det samme da jeg kjøpte min, så jeg bestilte en Toshiba HD-E1 HD DVD-spiller fra Netshop.no i samme slengen! Funker utrolig bra! Mye bedre bilde enn vanlig DVD, noe som jeg tjener mye på siden jeg sitter rimelig nærme tv'en (2-3m)..
    Netshop.no - pc data foto minne digital - Toshiba HD-E1 HD DVD spiller 720p/1080i

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lett lenge etter TV nå og blitt veldig fristet av hvor mye man får for pengene ved å kjøpe en bakprojektor-TV, spesielt om man tenker tommer.

Var innom Sonys butikk på Alfaset og ble dessverre ikke overbevist. Tv'n var ikke koblet til noe TV-signaler, men vi fikk se en DVD på en dvd-spiller tilkoblet med hdmi. Filmen var Troj, og jeg ble skuffet over hvor kornete bildet var. Spesielt himmel og hav var veldig lite skarpe. Blir det ikke bedre enn dette, eller kan denne TV'n ha vært spesielt dårlig innstilt?

Servicen var dessverre heller dårlig. Tre ansatte virket lite interessert i å hjelpe oss, selv om det ikke var noen andre kunder i lokalet. Var veldig klar for å kjøpe denne "monster"-TV'n til tross for tykkelsen og litt kjedelig design, men nå lurer jeg på om jeg er nødt til å revurdere og kjøpe 37"LCD isteden for å få skarpe og klare bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vannjenta
    Var innom Sonys butikk på Alfaset og ble dessverre ikke overbevist.

Servicen var dessverre heller dårlig. Tre ansatte virket lite interessert i å hjelpe oss, selv om det ikke var noen andre kunder i lokalet.
    Prøv heller Sonys butikk på Karl Johan. Der får du sett hvor bra den tv'en egentlig kan bli. Servicen er også god der. Når jeg var der i sommer hadde de en fin utstilling og kunne demonstrere tv'en både med DVD og HD-materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Paleet var servicen en annen ja! TV'n sto bedre utstilt og filmen The Legend of Bagger Vance tipper jeg det var spilte. Fortsatt veldig kornete bilde. Fikk selgeren til å koble dvd-spilleren direkte til TV'n og sette på en annen film. Da ble det straks noe annet. Må si det frister veldig med denne kolossen nå, selv om stua vil bli transformert til en kinosal Opplever dere at det er veldig ulik skarphet på bildet avhengig av hvilke dvd-filmer dere ser på? Har ikke fått se den med tv-signaler så er spent på hvordan det vil bli å se vanlig tv på denne. (Skal få bestilt digital-tv)

Edit: Noen som har testet den med Sin City eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på filmkvaliteten, og du ser lett forskjell på kvaliteten på DVD-spilleren. TV'en er så stor at den på samme måte som andre store skjermer blåser opp svakhetene.

En film jeg anbefaler, på denne tv'en er Kingdom of Heaven and Earth. Masse detaljer/lys og fargespill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer DVR-645H-S. Håper jo denne skal være god som dvd-avspiller også. Noen som har denne kombinasjonen og har erfaringer?

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vannjenta
    Har en Pioneer DVR-645H-S. Håper jo denne skal være god som dvd-avspiller også. Noen som har denne kombinasjonen og har erfaringer?
    Jeg har begge delere, er kjempe fornøyd med kombinasjonen. Pioneer DVR-645H-S som DVD spiller funker utmerket. Og jeg kan varmt anbefale denne kombinasjonen. Tv'en er helt konge! Men det har veldig mye å si på åssen instillinger man har på tv'en. Etter man har justert bilde etter sin smak, er det bare fryd

Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVDspiller

Har en liten sur Phillips dvdspiller til 600kr, som fungerte fint på mitt forrige TV apparat. Men gir et bilde som absolutt suge på min flotte 50" nå...

Forslag? Skal ikke ha noe dvdopptaker, kun ren avspilling. Og ikke koste skjorta..

Takk takk :-D

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spander på deg en Pioneer dvd spiller Koster vel litt over 1000 kr for en ny

Newcomer Taggen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte TV'n fra Stretto i går og de ringte meg nå netopp fra Posten og sa de kommer med TV'n nå..
    Det var kjapp levering, så for meg at jeg måtte sitte hele helgen å vente på den..
    Gjett om det er en som er glad nå a...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...
    Lurer på om noen av dere som har denne tv'en har problemer med horisontale stiper på veldig lyse scener? Er dette normalt eller? -har ikke fått testet den med noe annet enn xbox 360 gjennom komponent i 720p. (Er det forresten noen vits å kjøpe hd-dvd spiller til xboxen?)

Newcomer Taggen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen..
    Nå har den kommet...

Men jeg lurer på en ting... Jeg får ikke lyd ut til forsterker'n min..
    Er det noen innstillinger jeg har oversett??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CA-modul

Nå har jeg fått TVen i hus, og det er noe jeg lurer på.

Bak på TVen er det en slot for CA-modul. Kan denne brukes til Canal Digital sine abonnementer på kabel-TV?

Jeg ringte til Canal Digital, men hun jeg snakket med hadde ikke særlig peiling.

Kan noen hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taggen
    Bestilte TV'n fra Stretto i går og de ringte meg nå netopp fra Posten og sa de kommer med TV'n nå..
    Det var kjapp levering, så for meg at jeg måtte sitte hele helgen å vente på den..
    Gjett om det er en som er glad nå a...
    Hei, hvor mye betalte for frakt totalt? Ser at det står 75 kr eks. mva., stemmer dette?

Side 15 av 20 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •