Sony Kdf-50E2010 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 20 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 392
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du skal ikkje klage Rocky :P

Bestilte min TV fra deal.no 27.desember, men posten "kunne" ikkje levere den før tidligst 9.januar hos meg.:twisted:

Du verden for hardt det var å vente de siste dagene...

Hadde vert flott om folk her inne som nylig har fått skjermen hadde postet instillingene sine Har fått meget bra bilde på Xbox 360 og i spill, men sliter litt i filmer etc.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, såpass ja=) kanskje ikke syte så mye da=P Men er fean meg dårlig at man må ringe og mase for å få produktene sine..

Hadde vært greit hvis folk skrev inn innstillingene sine ja=) kjekt å se etter=)

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har snakket med en på sony serviceavd. og ble fortalt meg ang. pærer til denne:

de er lagd slik at kunden selv skal kunne bytte de.
    levetiden er ca 3000 timer +/-1000 timer
    pæra koster rundt 2400,-

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3000 timer bare?=S 2400kr for ny?=S

Trudde det var 7000-8000 timer og rundt 1000kr for pære jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss dere leser igenom tråden finner dere instillinger til tv:n , dere finner og billigere alternativ for lysepæren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    har snakket med en på sony serviceavd. og ble fortalt meg ang. pærer til denne:

de er lagd slik at kunden selv skal kunne bytte de.
    levetiden er ca 3000 timer +/-1000 timer
    pæra koster rundt 2400,-
    her er fra en annonse på erstatningslampe:

XL-2400 Replacement Lamp
    Replacement bulb for Sony KDF-50E2000 Projection TV. 8,000 hour lamp life gives you more than 5 years of worry-free viewing!

Price: $229
    Call to Order

Her er link til siden:
    Sony Rear Projection Televisions: Sony KDF-50E2000, LCD Projection Television

Hele verden (tar i litt her), bortsett fra serviceavdelingen du snakket med snakker om en levetid på 6 til 8 tusen timers forventet levetid på lampen. Jeg har også spurt på Sonysenteret på Karl johan i Oslo og fått samme svar.

Alle forum og annonser jeg finner om saken snakker om 8000 timer.

Kan det være at den du snakket med enten ikke var godt informert eller at han/hun misforsto og trodde du snakket om forventet levetid på en vanlig projektorlampe?

Edit:
    The only other downside with this and all other projection lamp TVs: you will have to replace the "sony xl-2400 replacement lamp every 8,000 hours of use, or when the picture becomes dark, or when the lamp LED flashes." At this time, the replacement lamp runs about $150-$200, but even if you average six hours of TV time a day, you may go 3 1/2 without having to replace it.

Ahhh og jeg gjorde noe man aldri, aldri skal gjøre... jeg kikket i manualen på tv'en, Fy meg!
    Der står det også at forventet levetid på lampen er 8000 timer :-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig godt å høre=) 3000 timer og 2400kr for en lampe hadde blitt mye penger=P

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. merkelig, han jeg pratet med viste hva han pratet om, skal undersøke det igjen i morgen. Mulig han bare forsnakket seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innlegget kom to ganger

Sorry

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til en side som forteller endel om lampen til tv'en:

Sony KDF-50E2000 50 in LCD Rear-Projection TV - Reviews, Best Prices and Product Information at BizRate

det viktigste angående lampe der er: The light from a high output UHP lamp shines into a filtering system that splits the beam into red, green, and blue light streams.

Og så hva kan man finne om slike lamper? jeg kikket litt mer på nett og fant:
    Flotherm Technical Papers: Using CFD to Predict the Flow Behaviour of the UHP Lamp.

Her er fordelene med lampen:
    very high brightness: higher projector output than "normal" metal halide lamp at same power
    extremely long life: >6000 h
    stable colour during life
    closed reflector: no safety risks!

Ulempene:
    not very compact (90 mm diameter reflector)
    only available in 100W version

limer inn mer om det som står om denne lampetypen:
    The Ultra High Power (UHP) lamp is a Philips designed and produced lamp especially suited for portable LCD projectors (see Figure 5). This lamp has a very short arc (1.25 mm) which makes it well suited for small portable projectors with a high efficiency. The power consumption of the lamp is relatively low (100 W) and the lamp has a very long life (over 6000 hours). Therefore the cost of ownership of the projector is very low. A drawback of the short arc and the closed lamp is that the heat-density in the lamp is high and more forced convection cooling is necessary.

I det innlegget jeg kom over dette sa vedkommende som listet opp linkene følgende:
    The set uses a Philips UHP 100w/120w lamp. These lamps are tested at great length by Philips in their manufacturing plant in Turnhout, Belgium. How do I know this? Because I have been there and seen them in manufacture and seen the test rigs!

So how many hours? Well so long as you dont drop the TV or touch the bulb etc. these bulbs are rated at over 6000 hours. The link below will also give you all a little more info in development etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm uten å sitte med garanti lapper og manualer forran meg, men opererer Sony med ein gitt garanti på antall timers levetid på disse pærene? Altså om pæren ryker etter 2000t har man krav på ny i forhold til disse 7000+- timene?

Eller har de garanti på vesentlig mindre antall timer ennden oppgitte levetiden. Beklager rotete innlegg, men sjela synger på siste verset etter formidagsskift og lite søvn i ettertid:?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket med en tekniker på serviceavdeligen, han stod på sitt 3000+,- timer, men han hadde vært borti kunder som hadde hatt den i 5000 timer.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...jaja, han får tro hva han vil, men det er jo tydligvis feil = P. Trur ikke vanlige folk hadde hatt råd til det heller, å ut med ca 2400kr (norske prisen) hvert år. Han burde sjekke litt mer=P..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noe sted et hylekor om at lampene gir seg etter alt for kort tid.

(Det hadde det nok blitt dersom det var et vanlig problem)

Det hadde man sett på forrige modell som bruker samme lampe. Med 3000 timers levetid burde det vært mange som hadde byttet lampen for tidlig nå.

Har ikke sett noen postinger om det på nett ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mala
    Hmm uten å sitte med garanti lapper og manualer forran meg, men opererer Sony med ein gitt garanti på antall timers levetid på disse pærene? Altså om pæren ryker etter 2000t har man krav på ny i forhold til disse 7000+- timene?

Eller har de garanti på vesentlig mindre antall timer ennden oppgitte levetiden. Beklager rotete innlegg, men sjela synger på siste verset etter formidagsskift og lite søvn i ettertid:?
    Jeg tror at det må stå spesielt lampegaranti i annonsen for at du skal regne med å ha noe der, men det vet nok forbrukerombudet mer om enn meg.

Jeg har sett at det står nevnt lampegaranti hos enkelte nettsteder som selger denne tv'en, og andre nevner det ikke med et ord. Jeg valgte å kjøpe tv'en uten lampegaranti. Og jeg har brukt den lampen mer enn det de pleier å vare.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen der veit vor man finner original tv-møbel til denne, for ein rimelig pris ?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig tven idag=D Fått testa den litt med film osv, men kan ikke si svart er nogenlunde svart enda= P Må få testa den Cden osv..

Btw har dette surround settet Komplett.no - Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS, 5 Satelitter og Subwoofer 550W RMS

Jeg får ikke kobla det til tven i høytaler inngangene, de passer ikke (Den svarte passer på den nederste inngangen, men ikke de 2 andre på høytaler inngangene), de passer vel bare til pcen.. Men er det en ekstra duppeditt jeg kan kjøpe sånn at jeg får kobla til annlegget?
    Står jo at annlegget passer til hjemmekinoen også, så regner med at det finnes noen løsninger.
    Har bare PS2 som dvd spiller nå, så kan ikke koble via noe der..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke optisk lydkabel mellom PS2 og reciever til det systemet du har der. Sitter på Z-5500 eg også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg bare skulle komme med min erfaring med denne tven. Har hatt den siden november og er storfornøyd, hvertfall med tanke på prisen. Er bare litt irriterende at det ikke er forskjellig bildeinnstilling på de forskjellige inngangene, men man får hva man betaler for.

Når det gjelder lampen i denne tven, røk min etter 2 måneders bruk. Dette ordnet seg på garantien, og var slik som kunne skje i følge Servicavdelingen. Allikevel litt surt da, men så lenge de ordnet det uten spørsmål går det vel greit. Bytting av lampen er meget enkel og noe de fleste får til selv.

Men over til noe annet. Er bare jeg som har litt flimmer midt på skjermen når jeg kjører pcen over vga kabel til tven? Er det mulig å fikse dette på noen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har bare prøvd dvi-hdmi fra pc og så custom oppløsning på 1216x684, då får du rett størrelse og det blir krystallklart.

Side 12 av 20 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •