Billig Vs. Dyr LCD TV 32"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig Vs. Dyr LCD TV 32"

Jeg var på Elkjøp i dag for å se diverse LCD tver live.

Jeg ble overrrasket hvor LITEN forskjell det er på en dyr LCD TV og en billig LCD TV.

Jeg sammenlignet denne: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text til kr 6000 ,- og en annen JVC av et eller annet slag til kr 15 000.

Der var det ikke mye forskjell hva angår bildekvalitet!

Hva har dere å si om MATSUI 32MWL2205 ? Noen som har denne TVen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro forskjellen er lettere å se hvis det er mørkt i rommet, slik at du kan se hvor bra svartnivå TV'n har. Jeg går ut ifra den ene var HD-ready og den andre ikke, mens begge viste bilder i SD?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det

Er ikke nædvendig å gi en formue for en HDrdy LCD lenger men jeg ville fortsatt holdt meg unna de aller billigste.
    grunnen til dette er at produsentene av de aller billigste skjermene sparer på ting som er mer nødvendig.

Prisen man må betale for en god LCD synker veldig fort den også, men jeg tror jeg ville gitt et par tusen ekstra i forrhold til en 32" LCD til 4000,- som er rekorden akkurat nå tror jeg.

at den TV har de koblingene man trenger (tenk litt lenger enn nesa rekker på dette punktet) og at tven er HDrdy er kanskje viktigst, men for min del velger jeg å tro (kanskje ikke riktig) at panelene er noe bedre fra de merkene som har at godt navn, og kanskje bedre elektronikk.

jeg er også noe opptat av design så jeg liker for eks Samsung, LG og Pioneer.

Eller er jeg naiv når jeg ville valgt denne: http://no.kelkoo.com/b/a/sbs/100311823/15124598.html
    fremfor tver fra Wievvel, DIboss, Videoseven, Funai og Lava ?

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hyundai

Jeg kjøpte meg nettop et hyundai a321 tv til 7000,-. Jeg må si at denne tv'en så mye bedre ut enn de som er på elkjøp for ca 6000,- Bruker den også som pcskjerm. er veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg jobber jo med JVC så jeg kan jo kanskje prøve å forklare litt av pris forskjell.

1. Store produsenter bruker kun de beste deler av en LCD matte under produksjon. Den som har minst sjangs for å få defekt etter noe tids bruk.

Som du kanskje vet er det forskjellige klasser på LCD matter. A B og70 C klassifiserte matter. JVC med andre bruker kun A klasse matter som koster vesentlig mye mer enn C klasse matter.

2. Bildebehandlingskretser : JVC Samsung LG Philips etc har store utvikiklingskostnader på systemer som går ut på å forbedre bildekilder, ikke bare DVD men RF så vel som HD signaler. Dette er kostbare brikker, som fordyrer skjermene. Feks bruker vi en egen 32 bits prosessor for dette.

3. Så er det jo selvfølgelig utstyrsnivå på de skjermene, feks kan jeg nevne at JVC som en av få produsenter også støtter 1080P på vanlig 1366x768 skjermer. Dette er selvfølgelig en feature, du skjønner sikkert hva jeg mener.

4. Design er faktisk også en viktig del av dette. La oss ta LT-32X70 hvor hovedrammen er støpt i 2 forskjellige deler, dette er også fordyrende.

Jeg kan sikkert messe og messe på forskjellene på dyre og rimelige skjermer, og forskjellene på disse. Men jeg skal la dere slippe nå

Konklusjon, billige og dyrere skjermer har kvalitetsforskjeller, dette er sikkert.
    Og jeg mener at når man bruker så mye tid foran en tv skjerm, så har man råd til å investere i godt bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •