Bilderørs-TV. Noe å satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilderørs-TV. Noe å satse på?

Hei!

Har sett litt på å kjøpe en brukt 32" Widescreen bilderørs-tv. De får man jo for gode priser nå til dags.

Har en Philips 32" med flatt bidlerør til 4000 kr "på hånda". Ny-pris var 15000 for 2-3 år siden. Hva tror dere om det? En må da få mye bilde for pengene ved kjøp av bilderørs, vs. LCD/plasma?

Tenker å bruke den til å se TV (bombe!) og filmtitting fra PC'en btw.

Ja, en ting til: En har vel ikke annet alternativ enn å koble PC'en til via S-Video, hvordan er bildekvaliteten på det? Lurt å kjøpe en dyr kabel eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CRT har bedre svartnivå, "naturlig deinterlacing", ingen etterslep og koster som du sier lite for tiden. Slik du beskriver ditt bruk, så vil CRT passe deg perfekt.

For å få bra kvalitet på analog overføring kreves det at du bruker litt penger på skikkelige kabler, spesielt på videokabler. Den beste måten hadde vært å koble PC med TV via VGA, men tror ikke det er noe særlig utbredt. S-Video blir vel da det tryggeste valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Streaming

Streaming til PC kan også skje gjennom f.eks en modifisert xbox, pinnacle showcenter eller andre lignende apparater. Tilkobling er da nettverkskabel og scart. Jeg har benyttet meg av dette de siste 3 årene og synes det fungerer mye bedre enn vanlig tilkobling vha s-video. Og så er det i tillegg så utrolig mye lettere....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettonett selger HD-ready 32" Samsung CRT'er. Nypris på ca 7000. Kanskje et alternativ? Jeg har bestillt en slik.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 32" CRT (Loewe Aconda) + projektor, og har ingen umiddelbare planer om å bytte ut CRT'en. Som du sier får du tidligere toppmodeller for lite penger på bruktmarkedet, og jeg ser det som greit å vente med eventuelt å kjøpe flatskjerm til jeg har et reelt behov for det. Har enda til gode å se noe flatt som matcher billedkvaliteten til Aconda'en. Prisene på flatskjermer, eller i alle fall kvalitet pr. krone, blir jo bare bedre og bedre, så jeg mener det er fornuftig å vente så lenge som mulig med å bytte. Med mindre man da sitter på et lass HD-materiale, skal spille mye XBox 360, bruke mye PC eller bor på 20 kvadratmeter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •