HJELP! 50" Bakprojeksjon-TV med blå tydelige skygger - ekko

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP! 50" Bakprojeksjon-TV med blå tydelige skygger - ekko

Hei!
    Vet om en som skal selge en 50" bakprojeksjon tv som er 5 år gammel. Jeg var å såg på den idag men bildekvaliteten var veldig dårlig. Det var tydelige blålige skygger det som ble vist på tv viste særlig bra på svart baggrunn. Prøvde å endre innstillinger siden selgeren mente at det kunne være innstillingene men dette nyttet ikke! Noen som vet om kansje Pæra eller bilderørene (vet ikke hva som er inni har blitt defekt eller om det kan være andre årsaker.
    MVH Glenn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakprojeksjons TV'er av typen med tre bilderør (rødt, grønt og blått rør) er like vanskelig å hanskes med som 3-rørs prosjektører.

Som regel kan en vanlig bruker fra fjernkontrollen kun justere konvergens på en slik måte at fargene fra de 3 kanonene overlapper hverandre perfekt.

Problemet er at over tid sørger varmeutvikling, slitasje og kanskje mekanisk påvirkning i form av flytting og transport for at flere og flere justeringsparametre er ute av optimal innstilling. Inne i servicemeny og ved hjelp av skrujern kan man justere hundrevis av parametre som alle påvirker hverandre. For eksempel kan det justeres styrken på hver farge relativt til de andre fargene. Tykkelsen/fokus på hver farge etc etc.

Min gamle Pioneer 50" bakprojeksjon måtte jeg f.eks justere ca hvert år. Det var ikke egentlig noe i veien med den bortett fra at man måtte til med servicemenyer og skrujern får å få alt dette til å matche perfekt.

Egentlig trengs masse utstyr til dette. Testpatterns for konvergens, apparat for å måle at grått blir grått etc for å få rette farger. Men bevares har man interesse og tålmodighet i bøtter og spann kan man jo begynne å skru og eksperimentere. Det gjorde jeg og det hendte jeg angret bittert og trodde jeg aldri skulle få ting rett igjen, men det løste seg nå som regel etter noen dager.

Tips: Skriv ned ALLE standardinnstillinger i servicemenyene før noe justeres og ditto merk av på potmetre etc hvor de stod opprinnelig. Og se opp for elektriske støt.... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok! tusen takk for infoen! men sannsynligheten for at noe er defekt er da liten i slikt et tilfelle eller....? Det var ganske så klare blåe skygger som var på tven men følte at det var mer blålig på høyresiden av skjermen.

Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Bakprojeksjons TV'er av typen med tre bilderør (rødt, grønt og blått rør) er like vanskelig å hanskes med som 3-rørs prosjektører.

Som regel kan en vanlig bruker fra fjernkontrollen kun justere konvergens på en slik måte at fargene fra de 3 kanonene overlapper hverandre perfekt.

Problemet er at over tid sørger varmeutvikling, slitasje og kanskje mekanisk påvirkning i form av flytting og transport for at flere og flere justeringsparametre er ute av optimal innstilling. Inne i servicemeny og ved hjelp av skrujern kan man justere hundrevis av parametre som alle påvirker hverandre. For eksempel kan det justeres styrken på hver farge relativt til de andre fargene. Tykkelsen/fokus på hver farge etc etc.

Min gamle Pioneer 50" bakprojeksjon måtte jeg f.eks justere ca hvert år. Det var ikke egentlig noe i veien med den bortett fra at man måtte til med servicemenyer og skrujern får å få alt dette til å matche perfekt.

Egentlig trengs masse utstyr til dette. Testpatterns for konvergens, apparat for å måle at grått blir grått etc for å få rette farger. Men bevares har man interesse og tålmodighet i bøtter og spann kan man jo begynne å skru og eksperimentere. Det gjorde jeg og det hendte jeg angret bittert og trodde jeg aldri skulle få ting rett igjen, men det løste seg nå som regel etter noen dager.

Tips: Skriv ned ALLE standardinnstillinger i servicemenyene før noe justeres og ditto merk av på potmetre etc hvor de stod opprinnelig. Og se opp for elektriske støt.... :-)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags merke og modell er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hva slags merke og modell er det snakk om?
    Hei!
    Philips Projection HD TV 50PP8421/69

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •