Kontrast på Panasonic pv60e

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kontrast på Panasonic pv60e

Hei. Jeg har nettopp kjøpt meg en panasonic pv62e (samme som 60e). Det jeg lurer på er om kontrasten min er riktig?! Jeg hadde LG pc1r før og den hadde ikke halvparten av kontrasten panasonic har. Jeg syntes bildet er veldig lyst og godt på 1/3 av kontrast skalaen (dvs. at jeg nesten ikke bruker kontrast!!) Setter jeg den opp til 60-70% blir det så lyst at jeg blir blenda...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kontrast og brightness er det lett å blande, brightness påvirker hele skalaen, mens kontrasten er differansen mellom mørkt og lyst. Når du sier at du setter kontrasten til 60-70%, må du samtidig sette ned brightnessen, slik at du ikke får for mye brightness i det øvre spekteret. Du må også påpasse at du ikke setter kontrasten så høyt at fargene blør eller blir feil (skal faktisk en del til).

Husk også at TVen må gå seg litt til før den stabiliserer lysutbytte.

Hvis du får overeksponering i lyse bilder selv med relativt lav brightness og kontrast på moderat nivå etter en 50-100 timers bruk hadde jeg nok tatt kontakt med forhandleren, da er det mulig de må stille gammanivået ditt fra servicemenyen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •