Anbefaling av ny TV, 42"+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av ny TV, 42"+

Jeg må snart ha ny TV. Siden jeg er ivrig samler av film, så må jeg ha de nye formatene som snart kommer (kommer uansett til å vente til nærmere sommeren neste år får at det skal komme bedre spillere).

Men siden min TV i dag ikke har annet en Scart så trenger jeg ny.

Jeg har 42" og vil ikke ha noe mindre, maks størrelse 50", men det er vel litt urealistisk med tanke på budsjett.

Jeg vil helst ikke bruke mer en 25.000,-. Men lurer kanskje på om LCD er det beste valget med tanke på oppløsning og innbrenning.

Har tenkt merker som Panasonic, Pioneer og Philips. Er nok mest interisert i de 2 første, men jeg kan være heldig å få tak i Philips litt billigere enn i butikken. Så der kan prisen være litt høyere enn de andre. Min far kjøpte akuratt Philips LCD for 8300,- (eller 8700,-) som kostet 10.500,- til 12.000,- i butikken. Så Philips busjett er nok rundt 30.000,-

Hva er å anbefale i disse pris klassene. Panasonic får jo alltid strålende kritikker for bildene sine, både LCD og Plasma. Pioneer har jo kun Plasma, men jeg liker den tuner boksen de bruker (Men de er vel på vei bort i fra den tror jeg).

På Philips så liker jeg ideen med Amblight.

Skjermen MÅ ha HDMI, men det er jo normalt i dag, men det er ikke nødvendig med mer enn 1, da jeg kommer til å bruke min kommende Pioneer AX4ASi som switch på alle kilder.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du se på mye film og vanlige tv signaler så velg PLASMA! LCD suger på vanlige signaler enda pluss at sortnivået ikke er veldig digg i et mørkt rom. Skal du ha plasma så velg panasonic (de som er best på svart og minst følsom for innbrenning). Sjekk her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128405

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som overnevnte skriver så er plastma tv sikkert best på vanlig tv signal ,men meg og sikkert mange andre kommer sikkert til å ha tv i 5 år ++ når de velger nytt tv ,jeg ville derfor vurdert LCD tv siden HD tv trolig vil komme i løpet av neste år og da er LCD tvène også svært bra, samt at de er bedre ved bruk av pc ,xbox ,p3 etc...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressann lesning ,skulle vært morro å vist hvilke tvèr som ble sammenlignet.
    tror alikvel at forskjellen nå er minimal mellom de beste plastma og Lcd tvèr.Etter det jeg har lest av tester og forum er det nå svært liten forskjell mellom de beste plastma og Lcd tvèr.
    Mens Pioneer sine plastma skjermer fremdeles er regnet som de beste ,har de nyeste Lcd tvèr med bak belysning eks Philips 42" og Sony sin nye X serie regnet som verdige konkurenter til disse plastma panelene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på bildet på vanlige TV signaler er ikke spesielt viktig, man venner seg til det. Ser generelt lite av skikkelig underholdning (les. TV-serier) på TV, da kvaliteten HD matrialet fra statene er så UTROLIG mye bedre.

Men HD signaler er viktige, siden oppgraderingen først og fremst har med de nye DVD formatene å gjøre.

Har ikke LCDene blitt bedre på sortnivå de siste årene? En jeg kjenner har en 37" fra Qpvision, kjøpt for ca 1.5 år siden. Denne ble lilla når man kom litt utenfor sweet-spoten. Er de bedre TVene slik også?

Innbrenning ser jeg ikke på som noe voldsomt problem, men det er oppløsningen som taler mest i mot Plasma. Kommer de høyere oppløsningene der til å bli billigere snart?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å lese tråden som omhandler den nye x serien til sony,
    en av medlemmene har sammenlignet sony tv mot pioneers plastma tv.
    Her er en link som gjerne gir en pekepinn på Plastma versa LCD.

http://reviews.cnet.co.uk/televisions/toppicks.htm

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Anbefaler deg å lese tråden som omhandler den nye x serien til sony,
    en av medlemmene har sammenlignet sony tv mot pioneers plastma tv.
    Her er en link som gjerne gir en pekepinn på Plastma versa LCD.

http://reviews.cnet.co.uk/televisions/toppicks.htm

Takk for den. Tipper det blir 40", eller hvis prisen synker litt så blir det 46" versjonen. Men det er nok en liten stund til det enda

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er det jo en nyhet på forum forsiden nå fra LG. http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1138 kommer i både 47" og 42". Disse tror jeg kan bli meget bra og til en bra pris. Modellen føre LB1r er ihvertfall en kjempe tv og det som er morsomt er LG sin 1:1 pixel mapping noe Philips har slitet mye med. De har vel enda ikke en tv som takler mer enn 1024x768, om ikke 9731 klarer mer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •