26" LCD TV...hvilken er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

26" LCD TV...hvilken er best?

Skal kjøpe meg ny 26" LCD TV og er usikker på hvilket merke/modell jeg skal velge. Har til nå vært fast bestemt på å kjøpe Samsung LE26R72B. Jeg så denne hos hifiklubben og designet er jo helt fantastisk. Jeg synes også bilde var knall, men har ikke fått noen skikkelig demo. Leser i dagens utgave av Hjemmekino at 32" i samme serie taper testen mot de andre merkene. Er det noen som har forslag til kjøp av 26" LCD TV? Prisantydning rundt 8K.

Alle synspunkter mottas med glede

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brukt

Er også meget interessert i å kjøpe brukt 26". Har du en til salgs er det bare å ta kontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en titt på LG's 26LX2

info finner du her:

http://www.hjemmekino.no/database/tv...145&view=price

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony

Heisann, jeg har nettopp kjøpt to stk Sony 26S2000 og er kanon fornøyd med dem. De var de klart beste av de forskjellige lcd`ene jeg har testet, med tanke på å takle vanlig signal fra kabeltv. Det er der jeg synes alt for mange gjør en dårlig jobb. Sonyen koster rundt 8000kr

Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Autopsy
    ta en titt på LG's 26LX2

info finner du her:

http://www.hjemmekino.no/database/tv...145&view=price
    Kjøpte denne fra Elkjøps webshop, og er ikke imponert så langt. Jeg har ikke testet den inngående, men synes sortnivået er for dårlig, langt dårligere enn mine foreldres Sony (de har 32" men tror 26" koster omtrent det samme som denne). Skarpheten på vanlig kabel-tv signal er også dårligere enn min gamle CRT tv på 32" (som står i stua), sideinnsynet er heller ikke å skryte av, det er ufattelig tregt på kanalskifte, skifte av kilde, skifte mellom skjermmoduser (16:9, 4:3 og så videre). Nei, jeg er skuffet over denne, etter alle gode omtaler. Vurderer å levere den tilbake på angreretten og heller kjøpe en Sony av samme merke som mine foreldre, bare 26" varianten. Tror de har samme serie som eribra nevner.

Bildet fra PC er ikke så ille, men her er jeg vant til en veldig gammel 17" LCD skjerm. Ellers er designet pent, bortsett fra at høyttalerne burde vært plassert under. Da ville den ikke blitt så mye større enn nødvendig i bredden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker også på å kjøpe en 26". Men jeg blir bare skuffet når jeg ser på bildene i butikken. Jeg er TV -fotograf og herregud som bildene mine blir tilgriset på veien..:evil: ..

ja ja uansett blir det helt sikkert bedre hjemme med parabol...

Den eneste jeg har sett med bra bilde er Samsung hos Expert men den har så fæl lyd. Å høre dagsrevyen på ProAc´ene frister ikke. Så i dag på en Panasonic hos Elkjøp. Den hadde klart og nøytralt bildet men skarpet opp det dårlige signalet elektronisk og det så ikke bra ut. Et JVC apparat var nok minst dårlig av det de hadde.. Sony og Phillips så ikke bra ut..

Det er bare det at jeg vil ha bort den store kassa mellom mine supre høyttalere og så er det kjekt å utnytte skjermen fullt ut selv om stripene over og under egentlig ikke forstyrrer.

Hva skal jeg kjøpe? Eller kanskje ikke kjøpe?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyden

er ikke noe å henge seg oppi da, kan jo bruke stereoen/hjemmekino til det.. men til trådstarter: du burde få en skikkelig demo av Samsungen, tester er ikke alltid 100% så følg dine egne medfødte øyne:-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg tenker også på å kjøpe en 26". Men jeg blir bare skuffet når jeg ser på bildene i butikken. Jeg er TV -fotograf og herregud som bildene mine blir tilgriset på veien..:evil: ..
    Jeg er også tv-fotograf, og nok litt over gjennomsnittet kresen. Men på Elkjøp og andre kjeder og butikker med en drøss tv'er utstilt, blir tv-signalet splittet mellom alle apparatene, og bare det setter ned kvaliteten noe ekstremt. Hvorfor de gjør dette, er et mysterium... hadde vært bedre å satt en billig DVD spiller på hver TV... tror det hadde økt salget så mye at det hadde vært verd investeringen.

Sony er pr. dags dato eneste som har imponert meg med sin nyeste serie. Den er nevnt lenger oppe i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    Jeg er også tv-fotograf, og nok litt over gjennomsnittet kresen. Men på Elkjøp og andre kjeder og butikker med en drøss tv'er utstilt, blir tv-signalet splittet mellom alle apparatene, og bare det setter ned kvaliteten noe ekstremt. Hvorfor de gjør dette, er et mysterium... hadde vært bedre å satt en billig DVD spiller på hver TV... tror det hadde økt salget så mye at det hadde vært verd investeringen.

Sony er pr. dags dato eneste som har imponert meg med sin nyeste serie. Den er nevnt lenger oppe i tråden.
    Hviken sony modell? det er en drøss av modeller...

Jeg synes det er litt unaturlig å sette lyden ut på høyttalerne ved vanlig tale da lyden ikke kommer så tydelig fra TV apparatet samtidig som lyden fyller rommet for mye. Med film er det greit. derfor vegrer jeg meg litt mot Samsungen. jeg liker ikke store grå felt rundt bildet slik noen Sonymodeller er. Bildet er uansett viktigst naturlignok.

Sort er på enkelte TV´er lik sort på min søsters gamle sorte Opel. Og kuren oppover buer svak helling før det tar av......grr..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hviken sony modell? det er en drøss av modeller...
    Som sagt er den nevnt lenger oppe i tråden... tror ihvertfall at det er i samme serie som Sony 26S2000.

EDIT: Beklager, det var visst ikke den. Er nyeste serie, men husker ikke hva den heter. Vant EISA pris, ihvertfall. Står utstilt på Sony Center på Karl Johansgate.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony

Hei ville bare si at s serien og v serien (den som vant Eisa) er samme tv i følge folka hos sony. det er bare at v serien har mer ekstra stæsj.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung kjøpt

Da var Samsung LE26R72BX bestilt fra deal.no

Håper jeg blir fornøyd

Takk for alle råd i forkant av kjøp

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gi

Tilbake melding plzz,

hadde tenkt å kjøpe meg en liknende tv som PC skjerm og Nyhets tv.
    PJ til film og serier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Tilbake melding plzz,

hadde tenkt å kjøpe meg en liknende tv som PC skjerm og Nyhets tv.
    PJ til film og serier.
    Den er grei. Akkurat samme formål som meg høres det ut som. TV og DVD opptaker sendes fra deal i dag....kjempepris!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør kanskje også være litt obs på at instillinger og signaler i butikken ikke er helt til å stole på...

Var bakom tv veggen i en expertbutikk, og synes jeg skimtet dempeledd bak noen av modellene.... Tipper kanskje at dempeleddet stod på de tvene de tjener minst på å selge.... hehe ... ville vel ikke forundret så mange det...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm hvilken butikk var det? fikk lyst til å sjekke selv nå. Jeg blir litt forundret over den svake kvaliteten til produkter som skal være gode. Slik som f.eks. Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En expertbutikk i kristiansand. Jeg er på flyttefot fra kristiansand til oslo, og har hatt æren av å se på TVer i butikker i Oslo og Kristiansand... Opplysningene skal ikke sies å være sikre, jeg har ikke så god peiling, og det kan være andre grunner til at de har montert et eventuelt dempeledd, men for min del så det litt suspekt ut...!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC LT26E70BU Er en av de beste jeg har sett på vanlige analoge signaler. Bedre en lgen også.

Når det gjelder ekspert syns jeg bildene fra tvene dems er langt bedre enn hos mange andre butikker. Men så står jo stort sett mesteparten av skjermene og viser hd signaler også. Tenker meg en del eldre mennesker som har gått på en smell der og blit lurt. Mange som ikke skjønner det er snakk om hd og tror de skal få tilsvarende kvalitet hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung

Jeg var også på Expert butikk og fikk demo på lcd tver med analoge signaler. Der skilte Samsung seg klart ut som den beste skjermen (i sammenligning med jvc, panasonic og grundig). Digital Noise Reduction som Samsung bruker får mye skryt rundt om i verden. Dette var en av grunnene til at jeg valgte Samsung.... (LG skal være ca det samme)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eribraa
    Heisann, jeg har nettopp kjøpt to stk Sony 26S2000 og er kanon fornøyd med dem. De var de klart beste av de forskjellige lcd`ene jeg har testet, med tanke på å takle vanlig signal fra kabeltv. Det er der jeg synes alt for mange gjør en dårlig jobb. Sonyen koster rundt 8000kr
    Er dette den samme tven som Sony KDL-32s2010 bare i 26"?

Jeg tenker på å kjøpe inn en 26 " og det står mellom Samsung r7 og sony.
    Ellers så har jeg sett på Panasonic Viera.

Og til trådstarter: Hvordan er tven?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •