Sony KDL-40V2000 tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-40V2000 tråden

Hei!
    Starter denne tråden da jeg har bestilt meg dette Sony TV
    og ønsker at brukere av dette forumet, kan dele erfaringer med dette TV.
    Kom gjerne med forslag om instillinger på TV som gir best bilde etc...
    I spesififaksjonene til denne skjermen står det at den har Picture-in-picture (PIP)
    Men leste en test av 32" der det ble sagt at denne funksjonen ikke er på noen av bravia modellene, er det noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke PIP.
    Innstillingene jeg bruker har jeg lagt inn her:
    http://avforum.no/forum/showpost.php...6&postcount=75

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt denne i hus i litt over en uke nå, men har ikke fått testet den så mye enda pga at jeg driver og flytter inn i ny leil. Men av det jeg har sett så er det en fantastisk tv. Det jeg har prøvd er DVD via S-video og TV2 web-tv via VGA fra min bærbare Dell Inspiron 8600 med ATI Mobile Radeon 9600 Pro-kort.
    DVD var supert, ingen synlige graderinger, men litt skygger kunne sees, som jeg hadde regnet med ved bruk av S-video. Web-tv var veldig imponerende, 1,3 Mbps stream var ikke så langt unna digital satelitt-kvalitet, tilogmed bedre enn enkelte kanaler/sendinger, ihvertfall når det gjelder artefakter. (Da snakker jeg i forhold til digital satelitt generelt, har ikke fått testet på denne tv'n enda, parabolen kom i dag.) Selvsagt litt hakking og graderinger å spore her og der, men svært overraskende, siden jeg trodde tilogmed 1,3 Mbit web-tv ville se crap ut på en 40" LCD-skjerm.

Når det gjelder hovedargumetet mot LCD, sortnivå og kontrast, så er det jo ikke til å sammenligne med en CRT-skjerm, eller sikkert en god plasma (har aldri hatt eller testet en god plasma i senere tid - i flombelyste butikklokaler kan man jo bare glemme å vurdere kontrast/sortnivå). Den ligger også et lite stykke bak min Infocus 4805 DLP, kanskje ikke på sortnivå (har ikke sett 4805'en på en liten stund, ikke fått den opp i nye leiligheten enda), men når baklyset settes til minimum og strømsparingen på, så blir det hvite litt gult. Men så bør jo en projektor som har blitt målt til over 2000:1 i tester ha bedre kontrast enn en tv som har 1300:1 oppgitt også da (forresten bra av Sony å oppgi et ordentlig tall istedet for disse latterlige 5000:1 og 10000:1 dynamiske verdiene som andre produsenter prøver å lure oss med). Og siden jeg skal bruke tv'n mest til tv etc. i opplyst rom så plager det meg heller ikke så mye.

Skal kalibrere og teste litt ordentlig framover, og sammenligne litt med projektoren, sånn at folk har noe å forholde seg til, 4805 er jo en rimelig vanlig projektor som endel har sett i aksjon.

Et spørsmål til deg, Spectre, er det noen forskjell mellom høy og lav strømsparing i sortnivå? Jeg kan ikke se noen nevneverdig forskjell her når jeg bytter mellom dem, selv med lyset slått av, så for meg virker det som om høy bare betyr at den i tillegg slår seg av fortere hvis man ikke har signal inn ellerno. Jeg har bare prøvd med et sort bilde da, men hvis høy kun setter ned hvitnivået i tillegg, så bør jo den settingen være rimelig ubrukelig...
    Forøvrig elendig at manualen ikke sier noe om dette. Men gode, detaljerte manualer fins jo omtrent ikke lenger...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd bruker

Har hatt min i ca en mnd nå er foreløbig veldig fornøyd. Begynte selvsagt med å justere de parameter som gikk an å justere. Syntes alt så bedre ut hver gang jeg gjorde en forandring. Prøvde så å bytte til Standard, og opplevde en umiddelbar forbedring

Nå benytter jeg den innebygde "Dynamisk" innstillingen og er strålende fornøyd med det. Tar selvsagt i mot gode råd likevel

Mvh

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Et spørsmål til deg, Spectre, er det noen forskjell mellom høy og lav strømsparing i sortnivå? Jeg kan ikke se noen nevneverdig forskjell her når jeg bytter mellom dem, selv med lyset slått av, så for meg virker det som om høy bare betyr at den i tillegg slår seg av fortere hvis man ikke har signal inn ellerno. Jeg har bare prøvd med et sort bilde da, men hvis høy kun setter ned hvitnivået i tillegg, så bør jo den settingen være rimelig ubrukelig...
    Forøvrig elendig at manualen ikke sier noe om dette. Men gode, detaljerte manualer fins jo omtrent ikke lenger...
    En kan stille bakgrunnsbelysningen på to måter: Enten via bakgrunnsbelysning justeringen eller via strømsparingfunksjonen. Hvis du har satt bakrunnsbelysning på min (0) så har det ingen effekt når du endrer strømsparing fra lav til høy (i og med at du har satt den på det laveste allerede). Setter du bakgrunnsbelysning på 3 (som jeg pleier å ha den på) så blir det merkbart mørkere når en slår på høy strømsparing.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haho
    Har hatt min i ca en mnd nå er foreløbig veldig fornøyd. Begynte selvsagt med å justere de parameter som gikk an å justere. Syntes alt så bedre ut hver gang jeg gjorde en forandring. Prøvde så å bytte til Standard, og opplevde en umiddelbar forbedring

Nå benytter jeg den innebygde "Dynamisk" innstillingen og er strålende fornøyd med det. Tar selvsagt i mot gode råd likevel

Mvh
    Jeg er ikke fornøyd med standardinnstillingene på min. Jeg fant en innstilling på ett annet forum som mange mente fungerte bra, og jobbet videre med den ved hjelp av DVE.

Fra mitt innlegg i innstillingstråden:
    Har kalibrert etter DVE fra min Sony DVP-NS930V DVD spiller tilkoblet med komponent signal. Jeg bruker omtrent de samme innstillingene for Xbox 360, DVD opptakeren (Scart RGB) og analog kabel-TV.

Bildemodus: Egendefinert

Bakgr.lys: 3
    (Bestemmer sortnivå - er også knyttet til 'Strømsparing' funksjonen, bruker høy på kvelden, og lav hvis nødvendig på dagen når det er lyst i stua).

Kontrast: 85
    Lysstyrke: 44
    Farge: 48 (55 på DVD-oppt, Scart RGB)
    Fargetemperatur: Nøytral
    Skarphet: 7
    Støyreduksjon: AV (litt avhengig av kilde, hender jeg setter den på lav på enkelte kabel-tv kanaler).

Avanserte innstillinger:
    Sortnivåkorrigering: Av
    Kontrastkorrigering: Lav
    Gamma: Lav
    Klar hvit: Av
    Ekte farger: AV
    Fargespekter: Bred
    MPEG støyreduksjon: Av

Jeg har også slått av 'Lyssensor' funksjonen slik at det er mine innstillinger som gjelder for bakgrunnsbelysningen (funksjonen ser forsåvidt ut til å fungere greit nok).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk denne TV'en i hus forrige uke, og jeg er svært fornøyd. Det er en svært god TV, og jeg mener jeg har gjort et knallkjøp! Jeg får signaler fra digital dekoder, ser litt film og har den koblet til PC i ny og ne. TV3 er den eneste kanalen jeg må se via analoge signaler, og det fikser TV'en uten store problemer.

Nydelig!

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne i hus på torsdag og er kjempe fornøyd. Sort nivået er knall til å være en LCD. Kildene mot denne TVen er i mitt tilfelle ikke knallbra. Jeg bruker vanlig analogt kabel TV og komponent DVD. Foruten dette har jeg en vanlig XBOX med x2vga omformer.

TV: er overraskende bra, veldig fornøyd med støyreduseringen.
    DVD: startet med Scart (ikke bra), men komponent ble en lettelse. Litt bekymert for kjøpet.
    Xbox: Vanlig kompositt blir som ventet ikke bra. Ut fra X2vga adapteret er det VGA kontakt. En moddet XBOX har mulighet til å kjøre 720p ut, men dette støtter faktisk ikke denne TVen via VGA tilkoblingen. Dette var en skuffelse. I referanse listen i manual er 640x480, 800x600, 1024x768 og 1280x768 opgitte oppløsninger, dermed blir det 640x480. Hvis noen har noen forsalg så kom med dem :-)

Instillingene mine er i samme gate som Spectre når det gjelder bildet, med untakk av styrken på støyreduksjon på kabel TV.

Erlend

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feyd: Når det gjelder signalet ut i fra Xboxen bør du kanskje prøve MS "High Definition HDTV AV" adapter dersom du vil ha 720p/1080i. Tro det eller ei, men denne dingsen til et par hundre er langt bedre en Monster Cable's X400 component.

Mellom adapter og skjerm har jeg M1000cv fra Monster.

Du får faktisk ghosting med X400.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Hatt denne i hus i litt over en uke nå, men har ikke fått testet den så mye enda pga at jeg driver og flytter inn i ny leil. Men av det jeg har sett så er det en fantastisk tv. Det jeg har prøvd er DVD via S-video og TV2 web-tv via VGA fra min bærbare Dell Inspiron 8600 med ATI Mobile Radeon 9600 Pro-kort.
    DVD var supert, ingen synlige graderinger, men litt skygger kunne sees, som jeg hadde regnet med ved bruk av S-video. Web-tv var veldig imponerende, 1,3 Mbps stream var ikke så langt unna digital satelitt-kvalitet, tilogmed bedre enn enkelte kanaler/sendinger, ihvertfall når det gjelder artefakter. (Da snakker jeg i forhold til digital satelitt generelt, har ikke fått testet på denne tv'n enda, parabolen kom i dag.) Selvsagt litt hakking og graderinger å spore her og der, men svært overraskende, siden jeg trodde tilogmed 1,3 Mbit web-tv ville se crap ut på en 40" LCD-skjerm.
    Ser du har fått til VGA fra pc bra ifølge deg selv, men hvordan får man oppløsning på 1368x768. Får selv bare det bra på 1024x776 og da må jeg ha den på "full 2" for å fylle ut skjermen. På innstillinger høyere enn det kommer det enten at "signal ikke støttet" eller at den allerede står på "full 2" uten at det er særlig bra. Har bare 32v2000, men regner med det er ganske på slike ting?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være likt på 32V2000. Jeg har også koblet til laptop (Dell latitude D610) til min 40V2000. Oppløsningen jeg velger er 1360x768 (TV'en har egentlig 1366 piksler i bredden så en mister 3 piksler på hver side). Det fungerer veldig bra. Jeg har også valgt 1360x768 i oppsettet på Xbox360 (med VGA tilkobling).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får bare "signal ikke støttet" melding når jeg stiller meg inn på den oppløsningen. Bruker du noen spesialprogrammer fra pcen sin side, for jeg har bare en vanlig løsning med DNA-Ati driver.

jeg oppdaterte driverne nå og nå funker det med 1360x768, men det er en en svart stripe på høyre og venstre side, hvis jeg har på normal på tv-innstillingene. Var det det du mente med at noen pixler manglet? Når jeg har på full 2, så fylles det helt opp

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wold
    Feyd: Når det gjelder signalet ut i fra Xboxen bør du kanskje prøve MS "High Definition HDTV AV" adapter dersom du vil ha 720p/1080i. Tro det eller ei, men denne dingsen til et par hundre er langt bedre en Monster Cable's X400 component
    Bestilte akkurat http://images.play.com/covers/1112106m.jpg fior hele £10. Skal teste om det er noe greier. Hvis ikke må det bli Microsoft sin. Synd at VGA inngangen på denne TVen ikke støtte flere oppløsninger.

Kommer tilbake med mer anngående denne litt andre type "billig" komponent kabel.

Erlend

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barns
    jeg oppdaterte driverne nå og nå funker det med 1360x768, men det er en en svart stripe på høyre og venstre side, hvis jeg har på normal på tv-innstillingene. Var det det du mente med at noen pixler manglet? Når jeg har på full 2, så fylles det helt opp
    Prøv å gå inn på PC-inngang innstillingene og juster bildeparametrene manuelt (auto funksjonen klarte ikke å fikse det 100% hos meg). For å få rolig og skarpt 1:1 bilde så bruker jeg disse innstillingene på min X360:
    PHASE = + 20, PITCH = +1, HORI SHIFT = +1, VERT SHIFT = 0
    (Brukte annen verdi på phase på laptopen, men husker ikke hva akkurat nå).

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Feyd
    Bestilte akkurat http://images.play.com/covers/1112106m.jpg fior hele £10. Skal teste om det er noe greier. Hvis ikke må det bli Microsoft sin. Synd at VGA inngangen på denne TVen ikke støtte flere oppløsninger.

Kommer tilbake med mer anngående denne litt andre type "billig" komponent kabel.

Erlend
    Hei Erlend,

Synd ja. Jeg har planer om å kjøpe denne skjermen (derfor jeg tittet innom her) og finner det snodig å ekskludere et slikt standardisert signal fra denne ganske så normal tilkoplingsporten. Alikevel mener jeg å huske at jeg har sett dette også hos Samsung.

Nå, ikke for å virke som en pessimistisk gammel gubbe men jeg har testet en del forskjellige komponentkabler og adaptere og ble sjokkert da jeg så hvor overlegen kvaliteten på adapteren fra MS jeg nevnte var kontra disse andre, billige og dyre.

Jeg skal se om jeg får dumpet input/output signal på MS vs "the rest" (spes. mtp X400) med oscilloscope for å se signalets endring.

Jeg sendte mail til Monster angående dette men mailen havnet vel i junkmail-boksen deres... Hørte i alle fall aldri noe.

Forøvrig er jeg meget fornøyd med M1000cv.

Med hilsen,
    H. Wold

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet den nye komponent AV kabelen for Xbox levert av Joytech og det ble ikke bra i det hele tatt. Det er skygge på alle bokstaver i XBMC(Xbox Media Center) og bildet ble litt grøtete. Dermed må det blir en AV kabel fra Microsoft.
    I pakken fulgte det og med en optisk kabel så det var ikke helt bortkastede penger.

Ellers er jeg mer og mer fornøyd med TVen, men har enda ikke fått kjørt HDMI inngangen. Dette får blir søndagskosen en helg..

Erlend

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Feyd
    Da har jeg fått testet den nye komponent AV kabelen for Xbox levert av Joytech og det ble ikke bra i det hele tatt. Det er skygge på alle bokstaver i XBMC(Xbox Media Center) og bildet ble litt grøtete. Dermed må det blir en AV kabel fra Microsoft.
    Jepp, Joytech kabelen er ikke det store på HD oppløsninger, jeg har skrevet om det her tidligere:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...082#post324082

Har ikke fått brukt HDMI inngangen på min TV ennå jeg heller.
    Bruker i dag komponent for DVD spilleren (480p/576p), VGA 1:1 på Xbox 360 (brukes også som Media Center extender) og Scart RGB for DVD opptakeren (+ analog UPC kabel-TV).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestilt meg en 40V2000. Har også bestilt Monster Xbox GLX360 CVA-10 Component Video og Audio for å koble til Xbox'n. Valget stod mellom 40V2000 eller 40M71. Fant ut at det var ikke noe vits å betale 3000,- extra for USB port, minnekortleser og en ekstra HDMI inngang, når jeg antagalig aldri kommer til å få bruk for det. Venter nå i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da fått skjermen i hus. Er det noen som har noen gode innstillinger for denne skjermen? Har prøvd Specre sitt forslag, men ble ikke helt fornøyd. Jeg bruker Xbox 360'n som DVD spiller.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er fra min X2000 men kan være verdt et forsøk:

Bakgr. lys: min.
    Kontrast: 80
    Lysstyrke: 61
    Farge: 43
    Farge temp: kjølig
    Skarphet: 50
    Støyred.: lav
    Sortnivåkorr.: middels
    Kontrastkorrigering: lav
    Gamma: av
    Klar hvit: av
    Fargespekter: normal
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •