Signal ikke støttet, PC -> HDTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signal ikke støttet, PC -> HDTV

Hei

Jeg har en Sony KDL-46V2000 og en bærbar XPS PC. Jeg har koblet disse sammen med en VGA-kabel. Bilde er helt nydelig (1360x768 på begge to) på TVen. Problemet er at når jeg forsøker å spille av HD-materiale blir TV-skjermen helt svart og det kommer opp følgende melding nede i hjørnet "signal ikke støttet. juster datamaskinens utsignal". Hvordan fikser jeg dette? Jeg er ganske ny på akkurat dette, så jeg tar imot all den hjelp jeg kan få, takk

mvh
    Christian

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags HD-materiale tester du med og hvilken software spiller du med? Sony er kjent for dårlig PC kompatibilitet, men det burde jo fungere over VGA.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet med 720p og 1080i. Spiller med Windows Media Player. Problemet var rett og slett at jeg ikke kunne kjøre dual display (altså to skjermer samtidig), men jeg måtte velge TVen som single display. Når jeg gjorde dette fungerte det 100 % Den støtter jo 1:1 pixelmapping via VGA (1360x768), noe som gir et veldig bra bilde på TVen.

Må si jeg er fryktlig imponert over denne TVen sålangt! 46" er akkurat passe størrelse Bruker den i hovedsak til 360-spilling (og PS3 når den kommer) og HD via PCen. Den er ikke super på coax (TV-signaler), men hadde ikke forventett det heller. dritt inn = dritt ut, som regel. Synes sortnivået er veldig bra.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med det der fra en bærbar jeg og... Aner ikke hva det er.

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har med begrensningen til din bærbare PC (skjermkort) mener jeg. Antar du får det samme ved å forsøke å spille av "normale" filmer i DVD eller DivX format også. Eller? Slik har det ihvertfall vært på alle mine bærbare pc'er også. Tror du må leve med det, men hva spiller det for rolle? Skal du se på begge samtidig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som oftest bare mulig å spille av film fra primary display. Det betyr at dersom du har stilt inn skjermene til "clone" så vil du kunne få film på både laptopskjerm og lcdtv, men da kan du neppe kjøre 1:1 pixel med mindre laptoppen har samme oppløsning som tven.

Hvis du kjører skjermene separate vil du som oftest bare få video på den som er "primary", og bare desktop/gui på "secondary" skjerm.

mvh
    Knut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •