Hitachi TX200/Panasonic AE900e

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi TX200/Panasonic AE900e

jeg har forsøkt å finne ut om Hitachi TX200 er verd de ekstra kronene i forhold til Panasonic sin AE900e og hva er forskjelden på Panasonic modellene med (e) etter Eventuelt om noen har en ennen som er bedre en de nevnte modellene.

og hvilket lerret til under tre tusen er det beste? (rundt 90")

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uvisst av hvilken grunn, så gikk jeg for AE900.
    Veldig fornøyd med den foreløpig, og jeg tror ikke man egentlig kan velge feil på noen av de.

et par punkter: pærene til tx200 er relativt mye rimeligere pr.stk en til AE900.
    AE900 er vel ca. 3200,- pr.pære, og TX200 er 1995,-
    Så man vil jo spare inn mellomlegget over tid.

Angående lerret så fant jeg ut at det er omtrent umulig å finne et i perfekt størrelse til min sitteavstand, så da ble det heller ScreenGoo, blackout cloth fra Dazian.com, og forhåpentligvis får vi snekret ihop rammen og sprayet duken innen de neste 2 ukene

Bestilte også 3 meter med 200cm bredde sort scenemolton fra Norsk sceneteknikk også, til å henge bak lerretet for å bedre kontrasten.
    Hvit vegg er ikke optimalt.

Ble litt mer en kun snakk om projektorene du lurte på, men håper du synes det er interessant allikevel

-jacjan

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er vel greit det.

jeg har selv omtrent akkurat 5 meter fra pj til lerretet om 3,5 til sitte plassen (selvom dette kan endres) håper det er sån omtrent grei størrelse på lerretet med en plass mellom 90 og 100".
    når det gjelder å ikke kunne ta feil så er vel sikkert det riktig for min del også egentlig, (har ikke mye erfaring med PJ) men vil selfølgelig ha det best mulig så jeg ikke straks begynner å tenke på oppgradering.

det er jo folk her på forumet som har skiftet fra Panasonic900 til Hitachi200 og da må det jo være en eller annen forskjeld i Hitachi's favør? eller tar jeg veldig feil der, er det kunn en smaksak?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi er helt klart valget etter min mening, med mindre man prioriterer tv-sendinger. Uten at jeg skal gå videre inn på hvorfor, anbefaler jeg å bruke forumets søkefunksjon til dette. Mange som har lurt på forskjellen mellom disse, og at det er forskjeller - er det ingen tvil om. Jeg har vært Panasonic LCD-fan i alle år, men med 900'n føler jeg at dem gjorde en stor bommert, mest for å "følge" de andre til et vist nivå.

Uten å være hundre prosent sikker, tror jeg at E står for Europe.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E har scart, mens den andre modellen har en komponent (?) inngang til.

Det var i allefall slik før.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Dette er da faktis to projektorer

Erigo må tråden flyttes til digitale projektorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX200 er nå mulig å få tak i for 10.200 på http://www.pixmania.com/se/se/173719...d-ready-p.html

Jeg lurte litt på å bestille og få den tilsendt "poste restante" til Strømstad, Sverige. Det skulle vel være en god pris, men er poste restante problematisk?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ewsoup
    TX200 er nå mulig å få tak i for 10.200 på http://www.pixmania.com/se/se/173719...d-ready-p.html

Jeg lurte litt på å bestille og få den tilsendt "poste restante" til Strømstad, Sverige. Det skulle vel være en god pris, men er poste restante problematisk?

Kjipt om du skulle bli stoppet i tollen med projektor du ikke har betalt moms for.

Og Pixmania begynner å bli kjent for at prisene oftest er litt høyere enn det prisen du ser på PCskjermen din...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •