Tv2 hjelper deg - Innbrenning - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 172
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm finner det litt rart at du ikke jobber i Elprice, men har informasjon om både avslag i forbrukerrådet,tidligere innbytte,avslag i pris osv.
    Ikke for å være stygg altså,men syns det lukta litt vel ELPRICE av innlegget ditt.
    Tviler på at tv2 hevder tven kun ble sjekket av 1 service verksted viss dette ikke stemmer.Du sier jo at "samtlige av de andre service verkstedene" mente det var extreme bruk??????

Det er veldig vanlig for folk i min bransje og i med min stilling å følge med på alt som skjer i markedet. Siden jeg ikke er en ubetydelig aktør, krever jeg av mine leverandører å bli fulgt opp til en hver tid. I dette tilfelle kom vi over temaet da jeg skulle bestille varer. Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har noe som helst med Elprice å gjøre, jeg synes bare de ble fremstilt feil i denne saken. Det setter ikke bare elprice i et dårlig lys,men også hele bransjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alibaba
    Hmmm finner det litt rart at du ikke jobber i Elprice, men har informasjon om både avslag i forbrukerrådet,tidligere innbytte,avslag i pris osv.
    Ikke for å være stygg altså,men syns det lukta litt vel ELPRICE av innlegget ditt.
    Tviler på at tv2 hevder tven kun ble sjekket av 1 service verksted viss dette ikke stemmer.Du sier jo at "samtlige av de andre service verkstedene" mente det var extreme bruk??????
    Hvis han har gode kontakter hos Hitatchi så er det nok ikke vanskelig å få slik info hvis han spør dem. Hitatchi har garantert fått sin info om kunden fra El-price.

Jeg reagerer stadig på hvordan TV2 pusher på for at de alltid har rett.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Universe
    Jeg synes det hele er helt fantastisk!

Kunden hevdet at tven hadde vært brukt max 3-4 timer pr dag. Da tekniker gikk inn på det interne telleverket, viste det seg at dette ikke var mulig.Siden kunde hadde mottat apparatet og frem til avlesing viste et daglig gjennomsnitt på ca 8 timer.(Trenger egentlig ikke å bety noe).

Det som heller ikke ble nevt i reportasjen var at kunden hadde kommet tilbake med en panasonic plasma som han heler ikke var fornøyd med rett før, og byttet i Hitachi.elprice var veldig greie med kunden og solgte ham den nye hitachien for 29000,- (ike 37000,-)Hverken Hitachi eller El.forbundet fikk uttale seg i saken. Sist men ikke minst.... : Saken ble avvist av forbrukerrådet før tv2 sendte reportasjen. Helt utrolig! Jeg liker både Hitachi og Knorrs bearnaise saus.

Nåja, her kommer i alle fall du med flere påstander som enten er irrelevante eller svært tvilsomme...

For det første det med at telleverket viste et snitt på 8 timer pr. dag. Hvis du så reportasjen så fikk du kanskje med deg at han fikk beskjed om å kjøre en "skjermrens" og at denne til slutt ble satt på flere dager i strekk. Det kan vel være med å dra opp snittet eller? Dessuten; hvilken rolle spiller det egentlig at han har brukt den 8 timer hver dag? Selger påsto jo at den måtte stå på flere dager på samme kanal for fulle innstillinger om innbrenning skulle skje. Har du/ Hiatchi noen holdepunkter for at så er tilfelle?

For det andre så er det da fullstendig irrelevant om du har hatt en skjerm av samme modell hjemme uten å oppleve noe tilsvarende. Kjøper har klaget på en mangel på sin tv, og ikke at samtlige tilsvarende tv`er har samme feil. For å ta en analogi: Om jeg har kjøpt en ny Golf, og girkassa ryker etter 2 måneder så betyr vel ikke det at jeg må bevise at alle andre Golfer av samme modell har tilsvarende feil for at jeg skal få feilen på min rettet?

Like irrelevant er det at han hadde en Panasonic-skjerm først og ikke var fornøyd med den. Betyr det at han skal finne seg i mangelen på denne? Opphever det selgers ansvar etter forbrukerkjøpsloven? Det er vel ingen andre her som noen gang har vært misfornøyd med et produkt de har kjøpt og dermed har byttet det til et annet? I tilfelle: Husk at da gjelder tydeligvis ikke garantien lenger.....

Dessuten har ikke Hiatchi noe krav på å uttale seg i saken da mangelskravet er rettet mot selger. Kjøper har et selvstendig krav mot selger, og selger kan ikke skyve produsent foran seg slik som Elprice prøvde på i dette innslaget.

Hvor har du det fra at forbrukerrådet avviste saken? Forbrukerrådet verken godtar eller avviser saker, det er det forbrukertvistutvalget som gjør. Forbrukerrådet er kun en rådgivende og meglende instans. Blir ikke partene enige der, må saken sendes til Forbrukertvistutvalget. Og i deres saksarkiv finnes ingen saker om plasmaskjermer, og dermed heller ingen om denne saken.

Hvis du er i bransjen som du sier så kunne jeg godt tenkt meg å vite hvilen butikk/kjede du representerer da det skorter på kunnskap både når det gjelder mangelsbehandling og fremgangsmåten i en klagesak..... Vil fraråde folk å handle der hvis det er slik kundebehandling som blir praktisert hos dere.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver bare å videreformidle det jeg fikk servert fra den andre parten i denne saken.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man burde ha lært av denne saken er at om man ikke ønsker problemer bør man holde seg unna plasma, Hitachi og Elprice.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordvest: Dette blir synsing fra begge parter, men det er jo åpenbart at det er 2 sider av alle saker og denne er ingen unntak. TV2 hjelper deg er et søpleprogram, like troverdig som et tysk sladreblad. De har overhode ingen intensjon eller ønske om å komme til bunns i noen saker, men å lage morsom TV. Når det er sagt, så vet vi heller INGENTING om denne forbrukeren. For alt vi vet så kan han ha latt den stå på i 12 timer daglig med maks kontrast på TVN. Det er jo åpenbart dette individet ikke har lest brukermanualen, og burde man ikke kunne forvente det av en forbruker? I det minste på en så dyr og spesiell teknologi. Ikke misforstå meg, jeg er helt for rettighetene til forbrukere. Men enkelte ganger må man se det hele i litt perspektiv. Hitachi vet nok mer enn alle oss HVOR mye som skal til for å brenne inn den skjermen, og dersom de bestemt mener at dette ikke kan skyldes en "fabrikkfeil" eller normalt bruk, hvorfor skal de da føye seg? Og dersom dette er holdingen/svaret fra Hitachi, hvorfor skulle da butikken føye seg?

Tenk deg hvordan det skulle gått dersom ALLE skulle innbrenne sine skjermer for å fått ny. Dette gjelder CRT, LCD og Plasma. Etter 5 år kan vi med vilje brenne inn skjermen og ta det på garantien. Produsenten har ingenting han skulle ha sagt. Vanskelig problemstilling.

Newcomer Mr.Xindak sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig holdning her. Tror alle stats. over folks TV-vaner viser at vi bruker TVen flere timer daglig. Hvordan kan produsentene selge utstyr som ikke holder mål? Og hvordan klarer dere og forsvare de?? Om TV2 hjelper deg er et dårlig program eller ikke spiller ingen rolle. Kjøper du en TV til 30000 eller 15000 for den saks skyld skal den vel kunne brukes?
    Hvis dere leser forumdelen om digital projektorer, hyler folk når pæren ryker etter 100 timer! Den skal jo vare i 2-3000 timer.Hva da med en plasma som skal holde 10 - 20 ganger lengre? Skal vi godta innbrenning etter noen timer??
    Nei nei og atter nei!!:evil:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da annbefaler jeg at du stifter fast en plakat til en pinne og marsjerer opp og ned rådhusplassen med dine meninger. Hvem vet kanskje du vinner frem?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    TV2 hjelper deg er et søpleprogram
    Og Hitachi et søppelmerke?
    For alt vi vet så kan han ha latt den stå på i 12 timer daglig med maks kontrast på TVN.
    Og om en forbruker så har hatt TV stående på 12 timer i strekk med fabrikkinnstillinger, er det da akseptabelt at skjermen er ødelagt og forbruker er uten rettigheter etter 6 uker? Flertallet på dette forumet er i så fall uenig med deg i dette.
    Det er jo åpenbart dette individet ikke har lest brukermanualen
    Haha, det er åpenbart at du ikke har sett innslaget på TV2 for der siterte brukeren faktisk fra brukermanualen. Og det er også åpenbart at du ikke har tatt deg tid til å lese den omtalte manualen som ligger på nett, den er meget uklar og om brukeren følger den får han faktisk ikkeno bilde i det hele tatt.

Her er det mye som står til stryk:
    -Hitachis evne til å skrive bruksanvisninger som er uklare og direkte misvisende
    -Hitachis evne til å lage produkter som ikke tåler 6 ukers bruk
    -Hitachis kundebehandling og manglende vilje til å følge forbrukerkjøpsloven
    -Din evne til å uttale deg bråsikkert om saker du ikke i det hele tatt setter deg inn i.

Man skulle nesten tro du jobbet for Hitachi. ;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er om kunden leste bruksanvisningen før eller etter skaden oppstod. Det er litt vanskelig å kunne bevise for noen av partene tror jeg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Spørsmålet er om kunden leste bruksanvisningen før eller etter skaden oppstod. Det er litt vanskelig å kunne bevise for noen av partene tror jeg.
    Det er godt mulig denne brukeren i likhet med de fleste forbrukere ikke leser alt i en tykk bruksanvisning før det oppstår problemer, men her vil alltid tvilen komme den uproffesjonelle part til gode.

Hitachi får heller bare akseptere tapet og prøve å lage produkter som holder over 6 uker med de innstillingene de får på fabrikken og de får også prøve å lage bruksanvisninger som er klarere og som det er mulig å følge.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Og Hitachi et søppelmerke? Og om en forbruker så har hatt TV stående på 12 timer i strekk med fabrikkinnstillinger, er det da akseptabelt at skjermen er ødelagt og forbruker er uten rettigheter etter 6 uker? Flertallet på dette forumet er i så fall uenig med deg i dette.
    Da må vi heller diskutere om teknologien er dårlig eller ikke. Slik den er i dag, er det mulig å ødelegge en skjerm ved uforsiktig bruk. Kanskje CRT-skjerm er best for folk flest? Syntes det er merkelig, siden vi hører om 1 eller 2 i året som har dette problemet.
    Haha, det er åpenbart at du ikke har sett innslaget på TV2 for der siterte brukeren faktisk fra brukermanualen.
    Det har jeg sagt i flere tidligere innlegg. Jeg har ikke sett programmet nei. Uansett, Hvem idiot ville ha sagt på TV i ettertid at han IKKE leste manualen når han prøver å reklamere på en slik feil? Naivt å ta det for en god fisk. I manualen står det forøvrig svart på hvitt at man skal være forsiktig med kontrast og lysstyrke. Men VIL man misforstå.....
    Og det er også åpenbart at du ikke har tatt deg tid til å lese den omtalte manualen som ligger på nett, den er meget uklar og om brukeren følger den får han faktisk ikkeno bilde i det hele tatt.
    Skru ned kontrast så langt ned som mulig? Sier de 2 siste ordene deg noe? Dersom man ikke forstår det, og sitter med en sort skjerm, så er det vel bare å ta en telefon til butikk/produsent? Regner meg ikke selv som så overdådig smart, men akkurat det forstod til og med jeg... Men igjen, VIL man misforstå.....
    Her er det mye som står til stryk:
    -Hitachis evne til å skrive bruksanvisninger som er uklare og direkte misvisende
    Det er oppe til diskusjon. Uansett så er det en forutsetning at man ser i brukermanualen først, og ikke etter feilen har oppstått....
    -Hitachis evne til å lage produkter som ikke tåler 6 ukers bruk
    Dette vet du mye om hører jeg... Faktisk vet du ingenting om omstendighetene rundt denne skjermen om hvordan den ble brukt. Derfor finner jeg det merkelig at du kan uttale deg så bastant om et "problem" merket ikke er kjent for.
    -Hitachis kundebehandling og manglende vilje til å følge forbrukerkjøpsloven
    Dette er butikkens ansvar, ikke produsent.
    --Din evne til å uttale deg bråsikkert om saker du ikke i det hele tatt setter deg inn i.
    Har ikke sagt noe bråsikkert, alt vi diskuterer er synsing og antagelser. Så fremt ikke du satt ved den skjermen fra den var ny, så inkluderer det deg også.....
    Man skulle nesten tro du jobbet for Hitachi. ;-)
    Jeg jobber som produktsjef, Hitachi Japan. Mitt kontor ligger i Tamagochi, en liten rislandsby med 16 innbyggere, 40 mil sør/vest for Tokyo. Jeg har tatt 2-ukers brevkurs i Norsk for å forsvare firmaets ære i denne saken, og vil gjøre mitt beste for å overbevise deg Robert, at Hitachi er bra.... :-D

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare meg forskjellen på innbrenning og ujevn slitasje?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg en prosjektor. Gadd ikke å lese hele brukermanualen, men pæra gikk sund etter 6 uker. Brukte den ca. 12 timer hver dag, til TV/spill/film. Er det produsenten sitt ansvar å erstatte denne? Jeg syntes det er for dårlig at en prosjektor til 80 000,- ikke fungerer mer enn 6 uker, og at jeg nå må ut med mange tusen kroner for å få den byttet. En sak for TV2 hjelper deg, eller kan burde man kunne forvente at forbruker setter seg litt inn i teknologien han kjøper?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kan noen forklare meg forskjellen på innbrenning og ujevn slitasje?
    Ingen forskjell....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig denne brukeren i likhet med de fleste forbrukere ikke leser alt i en tykk bruksanvisning før det oppstår problemer, men her vil alltid tvilen komme den uproffesjonelle part til gode.

Hitachi får heller bare akseptere tapet og prøve å lage produkter som holder over 6 uker med de innstillingene de får på fabrikken og de får også prøve å lage bruksanvisninger som er klarere og som det er mulig å følge.
    Innledningsvis vil jeg så sterkt jeg kan, understreke at det er helt tilfeldig at jeg quoter deg robertaas. Men ettersom "bruksanvisning" i denne sammenheng er et nøkkelord i ditt innlegg, tillater jeg meg å legge ved et innscannet bilde av et lyserødt(!) vedlegg til (den tykke) bruksanvisningen, hvor det etter min mening er liten tvil om at man bør ta visse hensyn mtp bruk og innstillinger av skjermen.
    Om man ignorerer eller overser dette, så får man jo sitte der med skjegget fullt av postkasser! Enn si innbrenninger.
    Uten dermed å forsvare en teknologi som ikke på noen måte er ferdig utviklet. og som dermed har sine svakheter.
    Og som en kanskje litt kjedsommelig analogi: Til daglig kjører jeg en bil hvis motor er rødmerket ved turtall over 6850 rpm, og hvor turtallssperren slår inn ved 7000 rpm.
    Skulle jeg hver eneste dag kline til med gearinger ved 7000 rpm, så sier det seg selv at man fort kan risikere et motorras.
    Men sammenlikningen er vel oppriktig talt ikke så fjern?
    Bare til ettertanke, og ikke ment som noe forsvar ovenfor hverken Hitachi, eller for den saks skyld Ford......
    Nåja. Vedlegget fungerte tydeligvis ikke, men forhåpentligvis blir jeg allikevel trodd?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    vi hører om 1 eller 2 i året som har dette problemet.
    "Vi"? En aldri så liten forsnakkelse? ;-) Uansett så er det lite kjennskap til problemet blandt vanlige folk så det er sikkert mange flere som har innbrente logoer som ikke ser det eller som ikke gidder gjøre noe med det.

Husk også at ikke alle produktene er av identisk holdbarhet, det vil alltid være variasjoner. Om bensinpumpen på 2 Volvoer tar fyr trekker Volvo tilbake fra markedet for oppdatering alle modeller som har den samme bensinpumpen, de argumenterer ikke med at dette ikke har skjedd med millioner av andre biler så dette må være kundens skyld. Her er det tydeligvis noen som har mye å lære om feilhåndtering, kundebehandling og kvalitetssikring.
    Skru ned kontrast så langt ned som mulig? Sier de 2 siste ordene deg noe?
    Ja, de sier meg at dette er en ansvarsfraskrivelse og ikke en bruksanvisning. Uansett hvordan kunden setter kontrasten vil det kunne argumenteres for at han skulle satt den lavere. Her får Hitachi heller si helt klar ifra hvor den magiske grensen går, og helst burde skjermen blitt innstilt under grensen fra fabrikken og det burde også kommet opp en advarsel om man prøvde å gå over grensen.
    Har ikke sagt noe bråsikkert, alt vi diskuterer er synsing og antagelser. Så fremt ikke du satt ved den skjermen fra den var ny, så inkluderer det deg også...
    En 6 uker gammel skjerm har innbrent logo, jeg skjønner ikke at det egentlig skal være noen andre detaljer å diskutere i en slik sak. Her er det bare å legge seg langflat for produsenten.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tillater ser å drite i brukerne ?

Her får Hitachi heller si helt klar ifra hvor den magiske grensen går, og helst burde skjermen blitt innstilt under grensen fra fabrikken og det burde også kommet opp en advarsel om man prøvde å gå over grensen.
    Nettopp !

Her har Hitachi gjort en brøler i det de har laget en skjerm som lett kan stilles inn på noe den ikke tåler. Burde være en smal sak å bygge inn en funksjon som begrenser lys og kontrast for en produsent om de gidder ? De har jo og en timer som kan kombineres med denne funksjonen hvis den første perioden eller tiden den står på er kritisk. Problemet om dagen er vel at de selger skjermer i bøtter og spann slik at de kan tillate seg å drite i forbrukernes rettigheter og å lage et skikkelig produkt. Mister de noen kunder så står det andre klar til å ta deres plass i køen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som forsvarer Hitachi i denne saken må jaggu kutte ned på inntaket av Ginseng...og det kjapt.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •