Tv2 hjelper deg - Innbrenning - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 172
    Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    427 antar jeg? Det er også et meget trygt valg med tanke på midlertidig innbrenning. Pioneer har lagt ressurser ned i å kvitte seg med det problemet.

Ja... eller 50"eren.... :-D
    Har egentlig mest lyst å fleske til på den, når jeg først skal kjøpe meg en plasma..
    Selv om den blir jævla stor på veggen...
    Tror ikke Pioneers nye skjermer blir så plaget som 6. generasjons panelene...
    Tror de har lært....

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Ja... eller 50"eren.... :-D
    Har egentlig mest lyst å fleske til på den, når jeg først skal kjøpe meg en plasma..
    Selv om den blir jævla stor på veggen...
    Tror ikke Pioneers nye skjermer blir så plaget som 6. generasjons panelene...
    Tror de har lært....
    Glimrende valg. Kjøp 50" hvis du har råd og vil ha kinofølelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber som selger selv, og nevner altid innbrenning når det er snakk om salg av plasma. Nettopp for og unngå slike situasjoner som elprice kom opp i.
    For og være helt ærlig så tjener vi nesten ikke penger på de store plasma skjermene, så at folk blir skremt over til lcd nå gjør meg ingenting.

Jeg opplyser altid om fordeler og ulemper når det gjelder lcd kontra plasma. Og veldig mange velger lcd selv om de ser at bildet er bedre på plasmaen.

Innbrenning kan forekomme også etter relativ kort bruk hvis man er uheldig. Det er ikke en garantisak. Det skal opplyses både i butikk og stå i brukerveiledningen.

Feilen fra elprice sin side er at det ikke ble gitt tilstrekkelig informasjon da kunden kjøpte produktet. Og da tv2 hjelper deg snakket med direktøren sto han jo der og hevdet at innbrenning av tvn logoen kunn var mulig hvis man hadde apparatet på i flere dager på samme kanal i strekk.

Er dere redd for innbrenning kjøp LCD da blir både kunden og butikken fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter å ser på Americas Funniest Home videos på TVNorge nå.
    Og vet dere hva?! TVNorge logoen er blitt gjennomsiktig!
    Tilfeldig? I think not!

Hurra for TV2 Hjelper deg!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt nytt. Da kom ihvertfall noe godt ut av det

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imho
    Jeg sitter å ser på Americas Funniest Home videos på TVNorge nå.
    Og vet dere hva?! TVNorge logoen er blitt gjennomsiktig!
    Tilfeldig? I think not!

Hurra for TV2 Hjelper deg!
    Glimrende
    Men det hjelper nok at endel har sendt de mail om problemet. Sendte selv en mail til de om akkurat dette for en uke siden, så de har nok registret problemet før dette programmet fra TV2 kom på lufta.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sende en mail til Animal Planet også tror jeg. Er ganske stygg den logo'en dems, og ser en del på den kanalen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje en idé å sende en mail til NRK også. På min Pioneer 436 ser man NRK-logoen på bilder med veldig lys himmel.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Det er kanskje en idé å sende en mail til NRK også. På min Pioneer 436 ser man NRK-logoen på bilder med veldig lys himmel.
    Det er vel stort sett bare Pioneer 436/506 som sliter med det. Da er det bedre at Pioneer gjør noe med skjermene sine, noe som de har gjort med den kommende serien.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Feilen fra elprice sin side er at det ikke ble gitt tilstrekkelig informasjon da kunden kjøpte produktet. Og da tv2 hjelper deg snakket med direktøren sto han jo der og hevdet at innbrenning av tvn logoen kunn var mulig hvis man hadde apparatet på i flere dager på samme kanal i strekk.
    Elprice er vel bare et gissel i denne sammenheng. Det er jo Hitachi som er det stygge ulven som til slutt må betale kaka hvis kunden får medhold og har instruert Elprice om hva de skal si. De har et produkt som ikke holder mål og prøver bare å skape presedens om at innbrenning ikke skal være reklamsjonsgrunn.

Skal vi godta dette ? Jeg mener nei - slutt å handle Hitachi !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fantastiske Tv2!

Jeg synes det hele er helt fantastisk!

Tv2 er flinke til å teste eplejuice og bearnaise saus, og denne saken tar virkelig kaka.Jeg har vært i kontakt med Hitachi og hørt deres versjon av saken.

Kunden hevdet at tven hadde vært brukt max 3-4 timer pr dag. Da tekniker gikk inn på det interne telleverket, viste det seg at dette ikke var mulig.Siden kunde hadde mottat apparatet og frem til avlesing viste et daglig gjennomsnitt på ca 8 timer.(Trenger egentlig ikke å bety noe).

Jeg hadde 42pd7200 hjemme i 2 måneder. Brydde meg aldri om å slå ned kontrast eller lignende.så gjerne på tv3 en hel dag.Kjørte skjermen gaske hardt. Det forekom aldri en antydning til innbrenning. Det som heller ikke ble nevt i reportasjen var at kunden hadde kommet tilbake med en panasonic plasma som han heler ikke var fornøyd med rett før, og byttet i Hitachi.elprice var veldig greie med kunden og solgte ham den nye hitachien for 29000,- (ike 37000,-)Hverken Hitachi eller El.forbundet fikk uttale seg i saken. Sist men ikke minst.... : Saken ble avvist av forbrukerrådet før tv2 sendte reportasjen. Helt utrolig! Jeg liker både Hitachi og Knorrs bearnaise saus.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Universe

Tv2 er flinke til å teste eplejuice og bearnaise saus, og denne saken tar virkelig kaka.Jeg har vært i kontakt med Hitachi og hørt deres versjon av saken.

Kunden hevdet at tven hadde vært brukt max 3-4 timer pr dag. Da tekniker gikk inn på det interne telleverket, viste det seg at dette ikke var mulig.Siden kunde hadde mottat apparatet og frem til avlesing viste et daglig gjennomsnitt på ca 8 timer.(Trenger egentlig ikke å bety noe).

Jeg hadde 42pd7200 hjemme i 2 måneder. Brydde meg aldri om å slå ned kontrast eller lignende.så gjerne på tv3 en hel dag.Kjørte skjermen gaske hardt. Det forekom aldri en antydning til innbrenning. Det som heller ikke ble nevt i reportasjen var at kunden hadde kommet tilbake med en panasonic plasma som han heler ikke var fornøyd med rett før, og byttet i Hitachi.elprice var veldig greie med kunden og solgte ham den nye hitachien for 29000,- (ike 37000,-)Hverken Hitachi eller El.forbundet fikk uttale seg i saken. Sist men ikke minst.... : Saken ble avvist av forbrukerrådet før tv2 sendte reportasjen. Helt utrolig! Jeg liker både Hitachi og Knorrs bearnaise saus.
    Supert! Fantastisk at du klarer å gjøre bedre research enn TV2-hjelper deg, og jeg synes faktisk dette er mer underholdende. Håper TV2 henger ut den løgneren! 8timer snitt hver dag; der 2-3timer er sikkert hvor lenge han normalt har sett på tv per dag. Han har nok glemt den på mens han har vært på ukesøvelese! Og at han har skrudd ned kontrast osv før innbrenning tar jeg også da som løgn. På samme måte som Hitatchi og Elprice ble avkrevd erstatning for dette, burde de kreve erstatning for feilaktig løgnpropaganda!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og hvilken part i saken er du ? Dette viser vel bare hvilken makt TV har. Kommer vel kanskje en liten notis på TV2's internett sider om at de beklager vinklingen av saken...

Okke som, så frikjenner ikke dette Hitachi (m/flere) fra å ha et produkt som ikke helt holder mål og som ikke tåler å brukes slik folk er vant til. Flere andre produsenter sliter tilsynelatende ikke med samme problem. Skulle ha likt å vite på hvilket grunnlagt forbrukerrådet har avvist saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvilken part i saken er du ? Dette viser vel bare hvilken makt TV har. Kommer vel kanskje en liten notis på TV2's internett sider om at de beklager vinklingen av saken...

Jeg jobber i bransjen, dvs jeg selger tv og hifi. (Ikke elprice:-D )Så jeg er vel ikke helt nøytral,men faktumet er at jeg selger pioneer,panasonic,samsung,loewe hitachi osv.så det er ikke bare hitachi jeg brenner for.

Jeg synes det er trist at Hitachi blir vinklet på denne måten. For det er et firma som jeg oppfatter som veldig ryddig. De har alltid vært behjelpelige med vanskelige kundesaker hos meg. Det virker for meg som om denne kunden har bestemt seg for å brenne inn logoen,for å få mulighet til å bytte skjerm igjen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glimrende at du tok deg tid til research og delte dette. Viser bare hvor lite man kan stole på media og spesielt slike programmer. Desverre har et slikt møkkaprogram innvirkning på mange.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okke som, så frikjenner ikke dette Hitachi (m/flere) fra å ha et produkt som ikke helt holder mål og som ikke tåler å brukes slik folk er vant til. Flere andre produsenter sliter tilsynelatende ikke med samme problem. Skulle ha likt å vite på hvilket grunnlagt forbrukerrådet har avvist saken.
    Saken ble avvist av forbrukerrådet fordi samtlige av de andre serviceverkstedene som ble benyttet, mente at denne innbrenning kun kan ha oppstått ved extrem bruk. Siden jeg selv har både salgserfaring av hitachi over 3 år og brukererfaring av hitachi s produkter forstår jeg godt at teknikerene er skråsikre. Det er ikke antydning på noen av skjermen jeg har i butikken(men så var det pioneerene da....:evil: )og de står me god kontrast fra 09-21 hver ukedag gjerne på discovery eller tvnorge.

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm finner det litt rart at du ikke jobber i Elprice, men har informasjon om både avslag i forbrukerrådet,tidligere innbytte,avslag i pris osv.
    Ikke for å være stygg altså,men syns det lukta litt vel ELPRICE av innlegget ditt.
    Tviler på at tv2 hevder tven kun ble sjekket av 1 service verksted viss dette ikke stemmer.Du sier jo at "samtlige av de andre service verkstedene" mente det var extreme bruk??????

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel heller ikke stikkes under en stol at det finnes såkalte "mandags" produkter uansett pris/kvalitet på et produkt.
    Jeg hadde tidligere en Qp vision tv som ikke var plaget med innbrenning, men min mor som har samme modellen er plaget.
    Vil nok tørre å påstå at min bruk nok er hakket "kvassere" enn hennes bruk.
    Jeg er ikke i tvil om at det kan være store forskjeller i kvalitet på samme modell/produkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alibaba
    Hmmm finner det litt rart at du ikke jobber i Elprice, men har informasjon om både avslag i forbrukerrådet,tidligere innbytte,avslag i pris osv.
    Ikke for å være stygg altså,men syns det lukta litt vel ELPRICE av innlegget ditt.
    Tviler på at tv2 hevder tven kun ble sjekket av 1 service verksted viss dette ikke stemmer.Du sier jo at "samtlige av de andre service verkstedene" mente det var extreme bruk??????
    I en slik situasjon tror jeg elprice,hitachi etc har interesse av å dele informasjonen med andre. Hitachi f.eks fikk helt sikkert en hel haug av spørsmål ang denne saken etter mediaoppslaget og kan fint ha delt informasjon med andre forhandlere. Videre stemmer dette med bruk ganske godt med info jeg har plukket opp av ander forhandlere

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alibaba
    siden han er i bransjen er han vel naturligvis interessert i om produktet han selger (hitatchi) duger. trenger ikke være elprice propaganda....

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •