Tv2 hjelper deg - Innbrenning - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 172
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå skal det ganske mye mer til enn 2 timer på samme kanal. En splitter ny Pioneer så kanskje ikke men ellers.

Er 2 ting som kan skade en plasma. 1 den skal ikke fraktes liggende. 2 Den har risiko for innbrenning. Dette er noe alle produsenter vet og noe alle selgere vet. Mulig selger ikke gjorde kunde oppmerksom på det men jeg tror ihvertfall at de fleste er smarte nok til å inkludere dette som en advarsel i sin brukermanual. De advarer jo mot alt annet tenkelig så hvorfor ikke. Står det absolutt ingenting om dette så har kunden muligens en sak men hvis det gjør det driter han/hun seg ut på riks dekkende tv. Forbruker kjøpsloven sier at man er pliktig til å lese en bruker veiledning for å forstå et apperats fulle funksjon. Har man ikke gjort det kan man ikke kreve noe som helst fra butikken.
    Har også hørt at de ikke skal fraktes liggende, men jeg så fra en plasma fabrikk og der foregikk produksjon og testing mens den lå på ryggen. Hvorfor skal den ikke fraktes på ryggen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordi den er mer mottakelig for støt og slag på den måten. du skader ikke en plasma ved å legge den, ei heller ved å transportere den liggende hvis du kjører forsiktig.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glassplaten(e) som benyttes i panelet er meget tynne og disse belastes veldig når den ligger takket være tyngdekraften. (Blir som om du trasker over vann med litt for tynn is) Får den slag eller støt i denne posisjonene er det stor sannsynlighet for at sprekker oppstår.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK så da må jeg nok låne meg en varebil når jeg skal hente TVen min men de skal nok gå bra. Er spent siden jeg ikke har sett den, bare lest om den på nettet. En Hitachi 42PD8600 som vistnok skal være brukbar.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Det du beskriver kalles retention (midlertidig innbrenning).
    Nei, det som beskrives kalles midlertidig innbrenning. "Retention" er et utenlandsk ord.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld kommer programmet 20:30 !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes virkelig synd på kunden her.Elprice får ihvertfall ikke pluss for kundebehandlingen...

Kunden virker å ha fulgt bruks anvisning m.m.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppfordring.

Opfordrer alle til og sende en mail ti elprice og si hva dere mener om den dårlige behandlingen kunden fikk der...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rareste er jo at Hitachi og elprice i beste sendetid er villige til å ødelegger sitt rykte på denne måten!
    Hadde elprice gitt mannen en ny tv, så hadde saken vært glemt fort... men så sitter man bare igjen med et elendig inntrykk av elprice!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er totalt amatør, men jeg trodde at dette var et vanlig problem og at kunden ikke har noe å klage på. Noe galt må han vel ha gjort??
    Dersom de gikk med på å gi han ny tv ville vel alle butikker bli rent ned med folk som skal bytte? Kunne blitt dyrt det..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde iallefall ikke klaget på det. Er jo kjent over lengre tid dette. T.o.m. en CRT pc skjerm sliter jo med dette (men da er det ekstremt lenge med samme bilde).... Uoppegående kunde vil nå jeg heller si, uten å ha sett hele innslaget.

Skal ikke hjelpe å få retur selv om man er på TV asså, da begynner ting å bli vanskelige/lette...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Jeg er totalt amatør, men jeg trodde at dette var et vanlig problem og at kunden ikke har noe å klage på. Noe galt må han vel ha gjort??
    Dersom de gikk med på å gi han ny tv ville vel alle butikker bli rent ned med folk som skal bytte? Kunne blitt dyrt det..
    Tja, det å i det hele tatt se på TVNorge er jo galt nok spørr du meg
    Men når elprice-fyren påstår at tv'n måtte ha stått konstant på tvN i 3-5 dager for å få innbrenning, så er det noen som ikke rimer i mine ører iallefall. Hvem bruker 37k på en tv og lar den stå på konstant i 3-5 dager??

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kjøpte plasma i 2003 (det er bare tre år siden, men føles som en evighet) hadde jeg aldri hørt om innbrenning. Etter en tid fikk jeg jo greie på det, og forsøkte da å begrense skademulighetene, men selv ved normalt bruk fikk jeg brent inn spesiellt TVNorge logoen (skrev faktisk mail til dem og spurte om det var mulig å gjøre logoen mer transparent siden mange fler etterhvert ville komme til å kjøpe flatskjerm, men jeg fikk aldri svar), men også TV2 og TV3 logoene pluss tekst-stripene nederst (der teksten er altså) ble innbrent.

Jeg klarte selvsagt å gå glipp av programmet i kveld, så jeg fikk ikke sett detaljene her. Nå for tiden er vel innbrenning kjent for de fleste(?), og heller ikke lenger et så stort problem med nye skjermer. Men kjedelig uansett for den det gjelder.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det skulle vært forbud mot å selge et produkt som har estimert levetid på mindre enn 1.5mnd, selv ved utstrakt bruk! Og i allefall når det er snakk om nærmere 40.000kr!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jeg synes det skulle vært forbud mot å selge et produkt som har estimert levetid på mindre enn 1.5mnd, selv ved utstrakt bruk! Og i allefall når det er snakk om nærmere 40.000kr!
    Skulle vært forbudt å kjøpe det og for de som ikke kan å bruke det . Blir litt som en sprengt høyttaler med for liten forsterker (de fleste tror jo ikke at det er mulig...). Så klager dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en pioneer plasma som den j.... tvnorge logoen brenner seg på veldig fort.. blir jo borte etterhvert.. men er litt kjedelig.. Ga 40000kr for den når den var ny...
    Ja jeg har tenkt det samme med å sende mail til TvNorge og spørre om de har en litt snillere logo.. Kan gå sammen mange å sende mail da :-D hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanlige folk

(ingen kritikk til forum, bare frustrasjon fra vanlig geek etter å ha sett programmet)

Men innbrenning er ikke kjent for alle folk. Man tar det gjerne som en selvfølge at andre også kan ha hørt om det, men ikke alle er like elektronisk interessert som "oss andre". Fyren burde fått ordnet dette på service eller liknende, dette var skikkelig råttent. Men det er jo selvfølgelig bare min mening, ser andre her som ikke deler den Spesielt med tanke på at plasmaen kostet såpass mange kroner, dette var ikke snakk om en til 13000kr akkurat. I og med at TV2 "tok saken", må jeg nesten bare anta at saken er seriøs. Plasmaskjerm til en såpass høy pris har kanskje til og med pixelshifting og redusert kontrast med jevnlig kompensering som årene går ? Hvis innbrenning oppstår, men likevel ikke SKAL oppstå, da må det være noe som ikke fungerer?

Hvis innbrenning er et problem, så burde selgeren informere om dette før salg. Men slikt skjer vel aldri, det blir strengt talt som å skyte seg selv i foten Etter det innslaget fikk jeg faktisk inntrykk av at selgeren ikke brydde seg om hva kunden sa. Selger nevner at innbrenning ikke skal skje før flere dager med fast visning? Men han er fullstendig lukket for muligheten at noe galt kan ha skjedd innen 1 1/2 måned? Er dette hans ord, eller sjefens? Varmeoppheting? Tidligere plasmaer hadde f.eks. viftekjøling. Har skjermen kanskje vært brukt tidligere (returvare/demo modell) ? Det blir som å si at LCD ikke har liknende problemer "fordi det er allment kjent", og det er jo bare tull for her sitter jeg med 2 LaCie photon20visionII skjermer som begge lider av "image persistance"/midlertidig innbrenning. Effekten går ikke vekk før man skrur av skjermen, men den kommer alltid tilbake.

Nei, skal bli spennende å høre hvordan dette går! Holder meg til CRT og LCD selv

PS: Veldig interessant å lese rett over meg at TVNorge logo faktisk forsvinner etter hvert. Kanskje ikke innbrenningen er så permanent som programmet ga inntrykk av?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle, altså med en 2003 modell 42" Samsung, var logoene fast innbrent. Uansett om TVen hadde stått avslått over natta eller hva som helst - de var ordentelig, skikkelig, solid, vedvarende innbrent.

Å si at folk "ikke kan bruke TVen" blir for dumt, da jeg selv den gangen var smart nok til å skru ned farge, brightness og kontrast i forhold til fabrikkinnstillingene, rett og slett fordi de jo var glorete som vanlig. Og med et ganske vanlig TV "forbruk" fikk jeg altså allikevel innbrenning den gangen.

Nå skal det vel sies at det står i bruksanvisningen til plasmaer at man ikke skal se på samme bilde i så og så lang tid p.g.a. fare for 'ekko bilde' eller hva de nå kaller det (de kaller det ikke innbrenning ihvertfall), men vanlig bruk må man kunne forvente.

Mitt tilfelle er riktig nok gammelt som dinosaurene, helt tilbake til 2003 altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I gamle dager hadde vi TVene i 6-7-8 år - og lenger enn det. Så lenge kan vi altså ikke forvente å bruke plasmaene vi betaler titusenvis av kroner for...

Jeg satt her og vurderte å kjøpe plasma, men nå vet jeg sannelig ikke. Savner de gode, gamle CRTene!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -En liten digresjon; jeg betalte i 2003 ca. 29000,- for den plasmaen - en 852x480 42" med 700:1 i kontrast. Det er jammen noe å fortelle barnebarna.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •