JVC LT37E70BU. Noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile JVC LT37E70BU. Noen erfaringer?

Heisann!

Har sett litt på JVC LT37E70BU http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH...TV%20LT37E70BU

Men jeg finner lite informasjon om den.
    Er det noen her på forumet som har denne tven og kan si litt om hvordan den er?

Også fint om noen vet om noen tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai - nå har du gjort det store her....
    Du må ikke ta ordet JVC i din munn på dette forumet..!
    Da blir du frosset ut, skjønner du.

Haha - du blir vel neppe det. Men jeg har lett etter JVC-poster på dette forumet og ikke funnet stort rundt de modellene jeg lurer på. Så da posta jeg to innlegg her om JVC, og de har blitt stående stakkarslig ubesvart siden det.

Men greia er vel bare at folk ikke kjøper JVC av en eller annen grunn jeg ikke forstår, og da er det vanskelig å kommentere dem og.

For å svare mer på innlegget ditt:

Jeg er veldig på utkikk etter en 37" selv, og har derfor sjekka ut litt.
    Men forskjellige folk i forskjellige butikker/forum har jo selvfølgelig sine favoritter, så det er vanskelig å vite hva man skal velge.
    Det jeg har "funnet" ut angående LT37E70 er at den innholdsmessig er bortimot identisk med JVC LT37R70.
    E70 er "spesialbestilt" fra sjapper som Elkjøp og Lefdal, mens R70 er den som selges i nettbutikker. Designen er dog litt forskjellig, men du vil få R70 endel billigere på nett enn E70 koster i fysiske butikker.

I tillegg til disse to vurderer jeg JVC LT37M60. Dette er en litt eldre modell, men var JVCs toppmodell da den kom ut, og ble blant annet best i test i forbruker.no i februar. Den koster nå ca det samme som de to andre JVC som rett nok er nyere, men som også tildels har dårligere specs.
    Jeg vurderer også LG LB1R pga pc-kompabiliteten.

Skulle du eller noen andre ha noen forslag til andre 37" som kan matche disse, evnt noen som kommer i nær fremtid, er dere hjertelig velkomne til å foreslå disse!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, godt det hvertfall er én til her som har interesse for JVC da

Nei, det er ikke lett å finne ut noe om disse JVC tvene...

Var på Elkjøp å kikket på den, men det så ut som den hadde et veldig blåskjær på mørke bilder...

Nå hang den nesten helt nede ved gulvet, men den skilte seg veldig ut fra tvene som hang rundt.
    Over den hang LG 37LB1R og det så ut som om den hadde en mye bedre innsynsvinkel.

Men synes dette er litt rart på en tv i den prisklassen...

Kan jo selvfølgelig hende det var noe feil med ustillings modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne tv'n på tirsdag og er fornøyd med bildekvaliteten på mitt analoge nett. Noe jeg derimot ikke helt liker er en høyfrekvent lyd, ca 16000mhz, sånn strømtransformator hylling som holder på når tv'n står i standbymodus.
    Byttet derfor tv'n på onsdag, og den nye jeg fikk var fin i omtrent 2 timer, så startet den også å hylle. Hvis jeg napper ut strømmen hyller den naturligvis ikke - så hjemme må enten tv'n være på eller uten strøm.

Regner med at jeg bytter igjen i dag. Noen som har hatt likende problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne tven for første gang med hd materiale i dag. Den var helt rå!! Hvor ar du kjøpt denne tven som lager disse lydene? Merklig at det skulle skje flere ganger...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den på Lefdal i Sandvika, var innom og byttet nummer 2 og 3 i går. Etter at jeg testet nr 3. i går i butikken ble jeg særdeles skuffet når lyden kom når jeg koblet den til hjemme (de har også pip't i butikken ved tilbakelevering) Nr. 3 byttet jeg i en LG 37LB1R som er støyfri, men et veldig mye dårlige bilde. Flotte farger på LG, men bilde er langt mer utydelig. JVC'n slår rett og slett et hav bedre på analoge tv signaler. LG'n føler jeg at har masse støy i bilde, mens JVc'n var flott og rolig. Selv om LG designsmessig er flottere passet JVC'n langt bedre inni stua.

JVC'n har et blåskjær i det svarte som tidligere ble kommentert her, men så lenge man handler rundt 20k finner man vel neppe en perfekt modell.

Så nå sitter jeg her og lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Heller faktisk mot å bytte tilbake til JVC og sende den på reparasjon umiddelbart!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

La meg sjekke litt på Mandag om dette, kanskje noen som har vært borti det på service inne hos oss.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jvc

Har samme JVC panel, og har også problemet med den lyden. Det nytter å dra ut stikken, og sette den inn i gjen etter ca en halv time... noe termisk kanskje? Lyden forsvinner også når en dreier på TVen. Er utover dette meget godt fornøyd med panelet. Skal i allefall bytte til et nytt jeg og.

Blå skjæret kommer når en er litt ut av betraktningsvinkel, men siden LCD-panelene i denne prisklassen ikke har et sortnivå på linje med Plasma i samme prisklasse, vil det bli et blåskjær i mørkebilder(eks. Ringenes Herre)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Har samme JVC panel, og har også problemet med den lyden. Det nytter å dra ut stikken, og sette den inn i gjen etter ca en halv time... noe termisk kanskje? Lyden forsvinner også når en dreier på TVen. Er utover dette meget godt fornøyd med panelet. Skal i allefall bytte til et nytt jeg og.

Blå skjæret kommer når en er litt ut av betraktningsvinkel, men siden LCD-panelene i denne prisklassen ikke har et sortnivå på linje med Plasma i samme prisklasse, vil det bli et blåskjær i mørkebilder(eks. Ringenes Herre)
    Skal ha den på service, men har ikke rukket det enda. Litt irriterende, men greit å ha en unnskyldning til å skru på tv'n ;-) - Snakket med en service kar som sa han kunne fikse det. Når det gjelder tv og bilde er jeg veldig, veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG

så hvis du sitter i sofaen istedetfor godstolen på "sweetspot" så blir sort om til blått??

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne JVC'en er kresen på vinkelen iforhold til blåskjær ja. Hylingen kan muligens bare være en spole som er dårlig lakkert. Dette fikser en teknikker lett. Jeg føler jeg har vært en av de få som har annbefalt denne tv'en til folk som er ute etter gode 32/37" tv'er. Denne vant testen gjort av tv2 hjelper deg (eksternt testpanel) Under OL da den var helt ny. Nå begynner jo tv'en å trekke litt på månedene og den nye 40" skal være noget bedre. Men det er liten tvil om at denne tv'en er bra. På HD materiale er den helt rå, samt filmer helst via komponent eller HDMI. Den har en mye bedre dybde i bildet rett å slett fordi den klarer å vise mye mer farger enn det en normal LCD tv gjør. F.eks LB1r graderer veldig innenfor samme farger, (himmel,skyer,tåke,røyk osv) dette er det veldig lite av på JVC tv'en. Dog i butikk kan den ofte virke litt mørk og blå rett å slett fordi den har et mye mer bilde jeg vil klasifisere som nærmere plasma. Normalt er en LCD veldig skarp i bildet pga mye lys og kontrast. Den dynamisk fabrikk innstillingen på JVC tv'en er mye mye bedre enn det som er normalt på andre ferdig innstillinger. Mao man kan få et ganske brukbart bilde rett ut av esken.

Har selv LB1r på parabol og er strålende fornøyd med den, bilde er kjempemessig men den graderer altså voldsomt. Har sett LB1r og E70BU ved siden av hverandre på analogt signal og på nært hold er jeg enig at JVC er bedre men på avstand kommer skarpheten frem på LB1r (noe som straffer den på nært hold)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt bilde, men høyfrekvent lyd

Hei.

Kjøpte en JVC LT37E70BU på fredag, og er meget fornøyd med bildekvaliteten. Både DVD og digital satelitt er imponerende, vanlig antenne signaler er ikke spesielt bra.

Det første jeg merket etter installasjon var den tidligere nevnte høyfrekvente lyde. Noen som har funnet ut noe angående denne ennå ?

mvh

Trak54

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer LT37R70

Jeg har fått et tilbud om omtalte LCD til 14.995,- og syntes dette ikke hørtes så ille ut.

Bør jeg gå for dette tilbudet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke noe om den modellen, men var med pappa og kjøpte LT-37M70BU i romjula. det var en knall tv. Har kjøpt den samme tven sjøl nå. Veiledende pris på denne tven en 20000. kosta 21000 på lefdal og 20000 tusen på elkjøp, men det skulle ikke mye godsnakking til før pappa fikk den for 17500 på elkjøp:-D

link til produktet;
    JVC Norge - Produkt senter - LT-37M70BU

lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JVC LT37R70 er i stua

Gikk for denne tv'en etter litt frem og tilbake. Også hos meg er den høyfrekvente lyden tilstede når tv'en ikke er i bruk. Ganske irriterende, men ikke et stort problem da bare er å dra ut kontakten. Gidder ikke levere tilbake pga av dette alene i alle fall.

Ellers synes jeg tv'en virker veldig bra ved første øyekast. Jeg er på ingen måter noen ekspert på flatskjermer, men synes det hele virker som et godt kjøp. Jeg ga 14.995 for den. Oppgitt pris på Elkjøp er 18.995,- og Lefdal 17.995,-. Den blir visstnok erstattet av en LT37R71, som kan forklare godviljen til prisreduksjon. Jeg kjøpte på Lefdal, med prisgaranti fra Elkjøp på 14.995,-.

I kveld skal jeg hente en Xbox 360, for å teste litt videre. Jeg har kun testet litt DVD, tv (analogt) og divx via DVD-spiller. Alt i alt veldig fornøyd Spesielt kvaliteten på vanlige analogt signal ble imponert over. Kjenner meg absolutt ikke igjen i trak54 sitt utsagn på det punktet.

Vi var så heldige at Lefdal viste bilde fra tv3 (som er langt fra imponerende i sin kvalitet) på samtlige skjermer når vi var innom. JVC var helt klart blant de beste av til å vise analogt i den bunten. Kun en Philips til litt over 30k var bedre.

Nå gjenstår det bare å få digitalt, men frykter dette kan ta litt. Det er ikke tilgjengelig per i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jvc Lt37e70bu

Jeg har kjøpt en JVC LT37E70BU, men lurer på om det var et godt kjøp? Noen synes at LG 37 LCD er et langt bedre TV eller LG 42PC3RA (plasma) skal vere enda bedre? Selv synes jeg at JVC'en har en grålig fargetone og at kontrasten eller fargegjengivelsen ikke er så god som i enkelte plasma TV. Jeg ønsker tilbakemelding om hvilke erfaringer andre har med sine JVC eller andre produkter? Jeg har ikke merket noen "ulyd" når tv'n står i standby stilling, deri mot gjør JVC sin DVD opptaker det til gjengjeld.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd 40-tommeren i samme serie eller vet noe om den?
    Ser den har gjort det bra i endel tester og den virker godt utstyrt.

Har denne også denne pipinga?

Er det forresten noen som vet når JVC kommer med nye modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med JVC LT-37M70BU????

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bernt_berger@hotmail.com
    vet ikke noe om den modellen, men var med pappa og kjøpte LT-37M70BU i romjula. det var en knall tv. Har kjøpt den samme tven sjøl nå. Veiledende pris på denne tven en 20000. kosta 21000 på lefdal og 20000 tusen på elkjøp, men det skulle ikke mye godsnakking til før pappa fikk den for 17500 på elkjøp:-D

link til produktet;
    JVC Norge - Produkt senter - LT-37M70BU

lykke til
    Ingen ulyd på din jvc???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •