Bevaring av pris.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bevaring av pris.

Hei

Jeg skal skaffe meg en HD-ready TV til ps3 lanseringen. Problemet er at jeg kun skal beholde denne TVen et halvt år før foreldrene mine kjøper den av meg (markedspris), da jeg skal i militæret.

I denne sammenheng lurer jeg på om noen har noen råd om hvilken HD-ready TV jeg burde å gå for. Som sagt vil det være kjipt å kjøpe en TV til 20 000, og når jeg skal selge den er den ikke verdt mer enn 8 000. Det vil kanskje være lurest å gå for en billig TV, men da vil jeg også få langt dårlige bilde kvalitet :S

Takker for hjelpen.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye hjelp i mitt svar her, men dette er problemet for alle som har denne hobbyen (og alle andre hobbyer som krever investeringer):

Du kan enten kjøpe noe billig som ikke faller mye i verdi, og ha det vondt underveis.

Eller du kan kjøpe noe bra, ha det godt underveis, og få en på trynet når du skal selge :-)

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger mye bra på markedet,og det er vanskelig å si når prisene blir mer stabile over tid. Prøv å finn noe du vil ha over lengre sikt,bli enig med lommeboka,så får markedsprisene regulere seg selv..

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg har mye peiling på prisene akkurat nå, men en enkel måte å få oversikt på er å se hva andre selger sine plasma/LCD tv for. Da får du nok et inntrykk over hva som faller mest i pris.

På den andre siden kan du jo også få i stand et "felles"-kjøp med dine foreldre. Det kan svare seg at dere ser på tv sammen og at du kanskje lar dem bestemme modell. Slik kan dere bli enige om innkjøpspris for deg, og bruktpris for dem med en gang. Kan hende dere ender opp med en modell som er mer lukrativ for dere alle?

Selv vil jeg se på det som uaktuelt å kjøpe et dårlig tv bare for at andre skal ha det siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et felleskjøp er dessverre ikke aktuelt, da jeg har min egen TV stue.

Men tanken på det du sa om å lide underveis... så tenker jeg at det kanskje finner en middelvei der TV er akseptabelt god nå, og som funker fint til mitt bruk (hovedsakelig spilling, eventuelt litt bruk av pcen på skjermen).

Det må vel være grenser på hvor mye en TV kan tape seg så fremt den er HD-ready og har HDMI. Problemet mitt er at jeg ikke har så mye peiling på hvilken TV dette er. Er det kanskje en TV som har nådd "bunnen" av hvor billig den kan bli på, la oss si, et halvt år....?

En annen ting jeg ønsker å presisere er at jeg kommer ikke til å selge TV'en til foreldra til "bruktpris". Jeg kommer til å selge til markedspris, og derfor er det egentlig jeg spør

Takker for svarene dere har gitt meg. Håper dere kan hjelpe meg litt til med den ekstra opplysningen her

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La heller gamlingene kjøpe TV, og så leier du den av dem, til f.eks en Thorn-pris... Det er vel det mest riktige, i tillegg vet du hva det vil koste deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe tror neppe det vil funke, men det ga meg en idee...

Kanskje jeg kan leie en HD-ready TV til i sommer :P (lite realistisk dog, så kom med forslag )

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aetas
    Hehe tror neppe det vil funke, men det ga meg en idee...

Kanskje jeg kan leie en HD-ready TV til i sommer :P (lite realistisk dog, så kom med forslag )
    kjøp en plasmaskjerm til ca15k, f.eks LG eller panasonic. disse går nok ned noen tusenlapper, men holder seg veldig bra i pris. se på LG 42PX3R eller PV50 til pana. ganske stabil i pris de siste 6mnd. tenk på å gå opp en modell her. PC3R eller PV60.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig Panasonic TH42-PA50 inkl. bordstativ fra Elprice til 9900,-, til min mor. Jeg tviler på at du finner denne (nå utgåtte) TV`n billigere, ei heller på bruktmarkedet. Så det går ann. I tillegg var denne plasmaskjermen (unnskyld begeistringen), sjokkerende god på både sortnivå, SD-sendinger og veldig lite støy i bildet! Om denne taper 4000-5000 i verdi de neste årene, så er det helt i orden for meg. Verre er det kanskje for de som kjøpte Pioneer 503, 504 eller 505 for noen år siden. De kan vente seg et verditap på 50 000 og vel så det, om de selger brukt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •