Fujitsu Siemens 40" LCD Myrica VQ40-1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fujitsu Siemens 40" LCD Myrica VQ40-1

Hei

Har tenkt litt på denne TVn, men finner ingen omtaler eller lignende noen steder ?. Er Denne akkurat kommet i markedet ?. Noen som har testa en slik ?

Freddy

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fujitsu Siemens 40"

Hei, har tatt sjansen å bestilt denne fra mpx, får den på imorgen, kommer tilbake med mer, venter spent

Kjetil

Sitat Opprinnelig postet av fog
    Hei

Har tenkt litt på denne TVn, men finner ingen omtaler eller lignende noen steder ?. Er Denne akkurat kommet i markedet ?. Noen som har testa en slik ?

Freddy

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte meg denne tv'en etter å ha sammenlignet den med ett par andre i samme prisklasse (Sony, Phillips og noen andre).
    Jeg kjøpte den primært for å ha noe større enn en 28" i stua, og den vil nok bli mest brukt til TV (analogt fra GET) og serier fra XBMC. Sikkert en og annen film innimellom også, men film er best på projektor

Kjapt konkludert kan man vel si dette om den.

Negativt:
    - De innbygde høytalerne er ubrukelige. kom meg ikke gjennom en halv nyhetsending før jeg måtte koble til konas 699 kroners minianlegg.

- Menyene dekker såpass mye av skjermen at det blir ganske knot å stille inn bildet. (brukte selv en Calibrator DVD, og så kun halve skjermen mens jeg holdt på)

- Er som alle andre LCD'er kresen på inputsignalet. Noen kanaler motatt via kabel blir ganske dårlige, men regner med at dette blir bedre når GET blir digitalt om noen uker

- Fjernkontrollen må siktes ganske nøyaktig for å treffe. I motsetning til min gamle telefunken 28" hvor man kunne peke hvorsomhelt er dette utrolig irriterende.

- Ujevnt baklys. men dette synes jeg alle LCD tv'ene de hadde i butikken var plaget av, og så det spesielt godt hvis man bare viste ett sort bilde.

Positivt
    + Bra design. Helt ren sølv/grå ramme rundt hele, ingen knapper e.l. Man trenger ikke eget veggfeste hvis man vil henge den opp, to vinkelskruer holder.

+ Bra med innganger. Har hørt rykter om at det finnes med modell med 2 HDMI i stedet for 2 tunere. Ville helt klart valgt den i stedet hvis jeg hadde sett den før jeg kjøpte.

+ Gir bra bilde og greit sortnivå. Har koblet til PC over DVI, og vanlig Xbox med komponent. Begge ser utrolig bra ut

+ 1:1 pixelmapping.

+ Billig

Må selv si meg kjempefornøyd med denne tv'en til den prisen. Og når jeg sammenlignet denne med "kjente merker" kunne jeg ikke se hvorfor jeg f.eks. skulle betalt tre-fire tusen mer for å få en 3" mindre Phillips TV som var plaget av akkurat de samme feilene (f.eks ujevnt backlight).

Mvh
    Bjørn A

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0