Søker råd til kjøp av ny TV...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Søker råd til kjøp av ny TV...

Status: Jeg skal ha meg ny TV, flyttet til ny hybel og den TV'n som fulgte med hybel'n er ikke stort å skrive hjem om. 32" LCD-TV er det mest nærliggende, blir nok dårlig med plass til en 40". Kommer til å bruke TV'n til fotballkamper, noe annen TV-titting, samt XBOX og PC (har bare bærbar med VGA-utgang, så 1:1 pixelmapping på HDMI/DVI-inngangen vil vel neppe være noe jeg trenger). Har digital tuner fra Canal Digital, så jeg får ingen nytte av den innebygde tuneren uansett, og jeg vil tro jeg kan ta til takke med en TV som er litt mer kresen på signalene. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke 10 000,-...men jeg har i det siste fundert på om jeg kanskje burde legge på 2 høvdinger til.

Etter å ha brukt de siste ukene på å sondere ulike forum på nettet og sjekket ut forskjellige butikker har jeg falt mest for LG eller Samsung. Jeg ble veldig imponert av LG 32LX2R da jeg var på Elkjøp, men denne blir nok i dyreste laget for meg. Men LB1R har etter det jeg kan forstå samme EEFFL-panelet som LX2 og ligger mer i min prisklasse, er det stor forskjell på disse to (LB1R var selvfølgelig ikke i Elkjøp-butikken)?

Av Samsung-modellene rives jeg mellom R72B og M61B, disse har jeg dessverre ikke fått sett real-life, men spesielt M61 får gode omtaler på div. forum, noe mer blandet er det for førstnevnte. Jeg er student og har natuligvis ikke tilgang på lommeboka til Olaf Thon (eller er i slekt med ham for den saks skyld) og prisforskjellen på disse er 2000,- på deal.no noe som er en del penger for meg. Mange sier de er meget godt fornøyd med sin R72, men jeg er ikke i tvil om at M61 er en bedre TV (først og fremst pga bedre prosessor) og dessuten ser bedre ut. Men er forskjellene verdt de ekstra 2 000,- for en som neppe er den mest kresne? En annen ting er selvfølgelig at deal.no ikke har M61 på lager...og det begynner og haste snart...

SONY sine "nye" Bravia-modeller har jeg heller ikke få sjekket ordentlig ut, men disse virker å være noe dyre etter min mening, hvordan er de modellene i 10 000-12 000,- -klassen kontra de tre jeg har nevnt?

Hvis noen har orket og lest hele innlegget hadde jeg satt stor pris på om de kunne vurdert de tre TV'ene opp mot hverandre og kom gjerne med andre tips... Dette er temaer som også er tatt opp i andre tråder, men jeg kunne tenkt meg og samlet flest mulig av meningene her.

Jeg forbeholder med retten til å overhøre klaging og uffing på det laaange innlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av de tre nevnt er m61 best. ville dog sett på sony s2000, får den under 12k, og er en veldig bra tv!!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LB1r er en bedre tv enn LX2 egentlig. Grunnen til dette er høyere kontrast, nyere utgave av XD engine. LX2 har både DVI og HDMI, LB1r har kun HDMI. Elkjøp har kun 37" LB1r. Ellers kan du ta en titt på LT37E70BU. Også en meget bra TV med veldig bra bildebehandling.

Det som er litt morsomt med JVC sin er at de bruker Samsung paneler men de gjør så utrolig mye bedre nytte av det enn samsung selv klarer.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er interessant. Jeg er også på jakt etter en 32" lcd-TV. De nevnte tv'ene er også mine kandidater. De har nå fått inn LG RZ-32LB1R på Fyndbörsen til 10 980 svenske zloty. Skal man ha en av de andre må man opp ihvertfall 2000 kr. Er det verdt det?

Edit: Dette ble vel egentlig litt pris/produktjakt og burde vel flyttes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv også på utkikk eter den perfekte lcd TV! Har vært på expert og der såg jeg samsung le-32m61b kobla opp. Den var nyyydelig, fikk bare lyst å ta den med meg hjem. Bildekvaliteten var helt utrolig! Og selv på analoge signaler gjorde den en god jobb. Har lyst til å se Sony kdl-32v2000 med egne øyne før jeg bestemmer meg, siden den vant EISA prisen. sammenlignet samsungen med den tidligere toppmodellen til sony og jeg syns samsungen var mye bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •