Fujitsu Siemens MYRICA PQ42-1 kontra Sony KDF-E50A11E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fujitsu Siemens MYRICA PQ42-1 kontra Sony KDF-E50A11E

Har vel egentlig bestemt meg for å gå for en av disse to alternativene da prisklassen de ligger i passer bra i forhold til hvor mye jeg vil bruke på en TV.
    Sonyen har jeg sett i butikk, men synest ikke bildet var så veldig bra. Dette kan selvfølgelig skyldes dårlig lys og manglende kalibrering. Fujitsuen har jeg også sett i butikk og synest den virket helt greit.

Bruksområdet TVen er tiltenkt er allsidig. Vi skal se TV via kabelnettet til Canal Digital, se en del på DVD, Playstation selvfølgelig og det skal være koblet til en HTPC med alt det innebærer. For meg personlig er det viktig at TVen er bra på fotball.

Er det noen der ute som har noe erfaring med noen av disse TVene? Har funnet en del tester av Sonyen, men ikke så mange av Fujitsuen, Vil gjerne derfor høre fra noen som har hatt en av disse TVene over tid.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har Fujitsuen...

Etter en god del tweaking er jeg meget godt fornøyd med denne. Bildet er så som så på vanlig kabel tv, men helt ok. Har kjørt en del HD matriell fra pc via vga til dvi og dette blir storartet. Kjører da 1:1 og smeller opp 4:3 i zoom player, dette fra en laptop. Har ikke testet så alt for mye enda, venter på en skikkelig HTPC. Design messig er jo MYRICA'en kjempeflott å se på og da

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare såvidt testet Sonyen...

http://avforum.no/forum/tv-apparater/40115-mikrotest-pioneer-panasonic-sony.html

Best-buy selger den for 12.499 og Expert kommer til å sette ned prisen tilsvarende "snart".

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med bilde på Sony KDF-E50A11E. Hadde Panasonic TH-37PA30 plasma skjerm før, og jeg syns det er bedre bilde på Sony'n, spess med tanke på at den er på 50" og jeg sitter på samme avstand som med 37"'ern.

Uten å ha sett PQ42-1 så tviler jeg på den er noe bedre enn Panasonicen, så jeg tror du får både bedre bilde og ikke minst større bilde med Sony tven. Eneste du får ikke hengt den på veggen.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet på Sony'en er meget bra. Nå har jeg riktig nok en DVDO iScan VP30/ABT102 koblet til den (videoprosessor), men selv uten den er den bra. Og jeg har blitt positivt overrasket over støyreduksjonskretsen i denne TVen, som fungerer uten å fjerne detaljer i bildet; den fjerner kun støy og gjør ikke bildet blurry. Meget bra.

Jeg hadde en delvis defekt utgave først, men dersom den du får er OK, får du et meget bra bilde. Man bør dog sitte omtrent fire meter fra.

Saken er at det er en bakprojeksjons-TV, og dermed må man helst sitte ned i samme høyde som TVen for å få et bra bilde. I butikk kan den nok ikke stille opp mot lysstyrken til plasmaene rundt den uansett, men dette er ikke et problem når man får den hjem, etter min erfaring.

Et annet pluss er at den er 'medfødt' 1280x720p, og godtar denne oppløsningen via HDMI ved både 50 og 60Hz.

Bare husk å sette fargeinnstillingen fra Dynamisk til enten Standard eller Egendefinert når du får den, justér fargene, slå av 'Auto format' og sett 'Skjerm format' til WIDE. Dette hjalp mye. Jeg satte også Blender til Midt istedet for Høy, da Høy gjør at bildet "blinker" litt for ofte etter min smak.

[endret] Bør vel legge til at Sony KDF-E50A11E for det første er en utgått modell nå - det kommer en ny som egentelig er identisk, men som har 2 HDMI innganger og litt høyere brightness (etter hva jeg har lest). Den heter vel KDF-E502000. Så er det det med sortnivå. Sortnivået på KDF-E50A11E er bra nok på dagtid, og også forsåvidt i et mørkt kinorom så lenge filmen fyller skjermen, og så lenge det ikke er for mye svart i bildet. Men er det en 2.35:1 film f.eks. og du sitter i et mørklagt rom, er sortnivået mer et 'gråttnivå'. Akkurat der kan det nok hende Fujitsu-Siemens skjermen er bedre. Men Sony TVen har jevne fine fargeoverganger, så der slår den kanskje Fujitsu-Siemensen igjen. Blir en vurderingssak. [/endret]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •