Sony KDS-55A2000 (SXRD 1080p) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 235
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja det der er kjedlig.kondolerer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Nå har tv'n stått på i minst 6 timer, og lyden er og blir borte:-? Ikke noe vits og prøve sende den på reperasjon, så lenge feilen ikke er der Får håpe den holder seg unna fremover. Vet ikke hva jeg skal gjøre uten go'tven:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt å høre at den er på bedringens vei :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne tv'n bildemessig etc mot Sony KDL-40W2000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne overscanen er en virkelig plage. Ganske utrolig at det er så mye innstillinger på TVen uten at det går an å slå av/minimere overscanen på en eller annen måte. Minst 10% av skrivebordet faller utenfor pga av overscanen og at Nvidias 8800-drivere er helt elendige og ødelagte fortsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke bare bruke powerstrip på sånt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Kan man ikke bare bruke powerstrip på sånt?
    Powerstrip støtter ikke 8800-kortet såvidt jeg vet. Må vel bare vente på at Nvidia får ut fingeren tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjøp av Sony KDS-55A2000

Jeg vurderer sterkt å kjøpe KDS-55A2000. Lurer på om dere har noen gode tips, vedrørende hvor det er best å kjøpe? Ønsker billigst (hvem ønsker vel ikke det ) , Trygghetsgaranti. Det nærmeste jeg kommer dette, er på best-buy. Rimelig porto også, kun nkr 95.
    Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | LCD TV | SONY KDS-55A2000

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min på Sony Center på Karl Johan for 25k. Dyrere ja, men jeg bor 10 minutters gange unna så hvis det skulle skje noe med TVen så er det lett å gå ned og snakke med de face-to-face.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Stretto, 23 218 inkl. frakt. Kjøpte min kdf-50e2000 der. Snar levering in i huset.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor lang levetid er denne skjermen oppgitt til å ha? må man skifte pære som i prosjektorer ? evt etter hvor mange timer?

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    hvor lang levetid er denne skjermen oppgitt til å ha? må man skifte pære som i prosjektorer ? evt etter hvor mange timer?
    Det er oppgitt 8000 timer levetid på pærene, men jeg tror du skal ta de tallene med en fet klype salt.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8000timer høres i utgangspunktet mye ut, men husk at det trengs mye mindre lysstyrke fra pæren i en slik tv!
    Kjører du denne i sparemodus leverer vel pæren knapt nok 100w, det er vel bortimot 1\3 av en "vanlig" projektor?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Det er oppgitt 8000 timer levetid på pærene, men jeg tror du skal ta de tallene med en fet klype salt.
    Trolig fungerer dette som på SAgem tv'en min: Der går en teller opp til 8000 timer hvoretter TV'en signaliserer at lampa er gåen. Når man kjøper ny lampe sitter det en sikring i lampeholderen du kjøper - denne ryker med en gang tV'en skrus på for første gang og nullstiller dermed telleren.

Ved å sette inn en vanlig glassikring i holderen uten å bytte lampe kan man "lure" tv'en til å bruke lampa enda lenger. Årsaken til at 8000 timer er maks er nok fordi lysstyrken på lampa er såpass lav på dette tidspunktet at det er på tide å bytte - men man kan som sagt bruke den lengre om man ønsker.

Mulig at lampa ryker før 8000 timer, men det er nok ikke vanlig - de tilfellene jeg har hørt om har den røket rett etter kjøp (feilvare?).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sortnivå?

Er det noen som har bilder av tven "in action" i et mørkt rom slik at det er mulig å se hvor godt sortnivået er?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne i en uke nå og er meget fornøyd. Men jeg fikk en aldri så liten sjokkopplevelse nå nettopp. Da jeg skrudde på TV'n i dag var bildet lyst grønt, speilvendt og opp ned. Det var ikke signalikilden da jeg forsøkte flere. Jeg restartet TV'n med fjernkontrollen, da dette ikke forandret bildet det fnugg gikk TV'n sitt liv i revy for meg. Den tid det tok å trekke ut strømledningen og sette den på plass igjen opplevdes som en til tre uker. Jeg levde meg igjennom hele forløpet med å sende den tilbake og vente på reparasjon inkludert all bæringen da denne står i kjelleren. Heldigvis fungerte rebooten og TV'n er som før igjen. Men hva i alle dager kan forsårsake en slik feil? Det skal sies at forsterker(e) ble påslått nesten samtidig med TV'n da problemet oppsto. Var dette et engangstilfelle eller må jeg belage meg på flere granatsjokk?

Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gustavsen
    Er det noen som har bilder av tven "in action" i et mørkt rom slik at det er mulig å se hvor godt sortnivået er?
    er noen bilder her Minhembio.com - Galleribilder innehållande Sony KDS-55A2000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apparatet er ikke særlig glad i kulde iallefall. Det skal helst ikke være kaldere enn 5 grader i leiligheten din. Mange på avforums sier de kan se et grønnskjær mens tv'en varmer seg opp, men speilvendt og opp ned høres jo ikke bra ut... Men det er mange som opplever rare ting som forsvinner når man rebooter da, får håpe det var bare en liten hikke

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for denne Tven, men er det bare meg eller er bevegelsene hakkete/ugjevne ved store forandringer i bildet?
    Så dette på Sonysenteret og selger mente det var kilden, når jeg da påpekte at dette var en bluray demodisk kunne han ikke svare for seg.

Samme kunne jeg se når de kjørte PS3 mot tven.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gustavsen
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for denne Tven, men er det bare meg eller er bevegelsene hakkete/ugjevne ved store forandringer i bildet?
    Så dette på Sonysenteret og selger mente det var kilden, når jeg da påpekte at dette var en bluray demodisk kunne han ikke svare for seg.

Samme kunne jeg se når de kjørte PS3 mot tven.
    Den var sikkert koblet opp med blu-ray på 1080p60 eller 1080i60. Her i PAL land er vi ikke vant med denne typen problemer, da vi har hatt PAL-speedup i steden for 3:2 pulldown. 3:2 pulldown gir noe hakking ved panoreringer...

Du vil se det samme på nesten alle TV'er som ikke støtter 1080p24 input eller kan konvertere 1080p60 til 1080p24/48/72. Det kan vel nesten ingen pr. i dag.

Edit: Du vil nok ikke se det samme dersom du koblet til PS3 og spiller. Da er hvert frame unik.

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •