Sony KDS-55A2000 (SXRD 1080p) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 235
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Åhh. den koster "bare" 18000 i England nå. Det er nesten så man blir fristet til å importere.... Noen av dere som vet noe om Sony's garantier. Jeg kjøpte en minidisc-spiller i hong-kong for noen år siden. Den hadde ihvertfall world wide garanti. En gang gikk det noe galt med den, og jeg leverte den på expert, og den kom tilbake helt som ny. jeg betalte ingenting for det. Kan dere se noe om dette i garanti-heftet deres?

Det er vel pluss mva?? Og da er en jo på samme pris som i norge..Hvis det er med mva kunne eg kansje fått et hint om siden.. 8-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig forhold tråden teknisk, og sett gjerne opp en pristråd på produktet som det linkes til fra denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet den med HD klipp nå og det var helt rått å se på.100% organiske bilder og fargegjengivelsen kan ikke bli bedre..
    Kunne se på en halv meter fra uten å se noe feil med bilde.Krystallklart!
    Så her er det bare å koble til Pc'n folkens.
    Problemet som gjenstår er jo overscan så det hadde vært fint om de som har prøvd kan fortelle om erfaringer med det og hvilke skjermkort som er prøvd.
    Jeg har prøvd Ati 9800 pro som ikke kunne vise 1080p og 7600 GT som jeg har nå som er virker veldig bra men med overscan.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poppe
    Testet den med HD klipp nå og det var helt rått å se på.100% organiske bilder og fargegjengivelsen kan ikke bli bedre..
    Kunne se på en halv meter fra uten å se noe feil med bilde.Krystallklart!
    Så her er det bare å koble til Pc'n folkens.
    Problemet som gjenstår er jo overscan så det hadde vært fint om de som har prøvd kan fortelle om erfaringer med det og hvilke skjermkort som er prøvd.
    Jeg har prøvd Ati 9800 pro som ikke kunne vise 1080p og 7600 GT som jeg har nå som er virker veldig bra men med overscan.
    Huff, jeg hadde bestemt meg for å bestille en 55A2000 nå snart og var sikker på at den nå hadde 1:1 pixel mapping, er flere som skriver det i denne tråden, men så er det andre som ikke får det til?

Kan vi få et endelig svar på dette fra dere andre som har denne TVen, vær så snill?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har pixelmapping men problemet er at bilde fra projektoren er litt for stort
    for skjermen.Fikk justert litt med PowerStrip så jeg fikk oppgavelinja synlig.
    Det sto noe om at dette kunne ordnes med drivere men hva de mente med det vet jeg ikke enda.
    Skal sende en mail til Sony om de vet om hva som kan gjøres.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører bilde via HDMI fra pc, har samme problem med at bilde blir litt for stort for lerretet... MEN det er bare når jeg ikke fyrer opp xp mediacenter, gjør jeg det så er alt helt perfekt!

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har samme erfaring

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    Jepp, har samme erfaring
    Ok,hvilke skjermkort har dere og er det med hdcp?
    Og er det mulig å innstalere mediacenteret på Xp pro?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et 7600go på en bærbar.
    Du må vel i tilfelle instalere xp mediacenter edition....

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Kjører bilde via HDMI fra pc, har samme problem med at bilde blir litt for stort for lerretet... MEN det er bare når jeg ikke fyrer opp xp mediacenter, gjør jeg det så er alt helt perfekt!
    Leste nettopp testen av denne TV'en i nyeste Digital World. I testen stod det hvilken oppløsning en måtte bruke for at bildet skulle bli perfekt. Husker dessverre ikke nøyaktig hva denne var, men det bør vel noen kunne klare å finne ut av?

Newcomer Pleb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har pixelmapping men problemet er at bilde fra projektoren er litt for stort
    for skjermen.Fikk justert litt med PowerStrip så jeg fikk oppgavelinja synlig.
    Det sto noe om at dette kunne ordnes med drivere men hva de mente med det vet jeg ikke enda.
    Skal sende en mail til Sony om de vet om hva som kan gjøres.
    Siden Sony sier TV'n ikke støtter PC over HDMI ville jeg ikke håpet på for mye derifra, og jeg er litt skeptisk til hva du kan oppnå med drivere.
    Tror nok bare du må belage deg på å bruke en litt "rar" oppløsning. :neutral:
    Angående Powerstrip så tror jeg dette ikke er nødvendig å bruke viss du har 7600 kort siden "NVIDIA Control Panel" har en egen funksjon for å stille bildet til skjermen, men det kan være nyttig siden det kan spesifisere flere oppløsninger.
    Slik kan du f.eks. bruke 1920x1080 når du starter favoritt medieavspilleren din.

P.S. Jeg har som sagt 7800GS uten HDCP

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt denne TVen og er utrolig fornøyd. Har digitalTV fra GET så TV-signalene, etter å ha testet innstillingene andre har lagt inn tidligere i tråden, ser overraskende bra ut synes jeg.

Fotball er i hvert fall ikke noe problem på denne TVen synes jeg.

XBox360 ser også knall ut, men TVen støtter ikke 1080p over komponent (men det er vel ikke så mange TVer som støtter dette og er vel ingen spill som kommer til å støtte det på 360, kanskje med unntak av noen Live Arcade-spill). Ser uansett knall ut i 720p.

Imorgen skal jeg prøve PC-tilkobling med 1080p over HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Har nå kjøpt denne TVen og er utrolig fornøyd. Har digitalTV fra GET så TV-signalene, etter å ha testet innstillingene andre har lagt inn tidligere i tråden, ser overraskende bra ut synes jeg.

Fotball er i hvert fall ikke noe problem på denne TVen synes jeg.

XBox360 ser også knall ut, men TVen støtter ikke 1080p over komponent (men det er vel ikke så mange TVer som støtter dette og er vel ingen spill som kommer til å støtte det på 360, kanskje med unntak av noen Live Arcade-spill). Ser uansett knall ut i 720p.

Imorgen skal jeg prøve PC-tilkobling med 1080p over HDMI.

Lurer på og kjøpe denne tven i utlandet..Men,er usikker på frakt pga størelsen.. Har du måla på hele pakken?? Slik eg kan regne ut volumet? :|

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksi
    Lurer på og kjøpe denne tven i utlandet..Men,er usikker på frakt pga størelsen.. Har du måla på hele pakken?? Slik eg kan regne ut volumet? :|
    Nå har jeg satt kartongen i boden, men fant dette på nettet etter et kjapt søk:

Package Dimensions -- Length 54.5 inches - 138.4 centimeters ; Width 39.5 in. - 100.3 cm ; Height 22.5 in. - 57.2 cm

Og det stemmer nok det, selv om de nok har forvekslet width (dybden) og høyden her

Vekten er forøvrig 46 kilo eller noe slikt. Den er utrolig lett mtp størrelsen.

Forøvrig så var et *******s knot med å få 1080p med 1:1 pixel mapping på denne TVen, men det kom mest av at Nvidia-driverne var kronglete (mye prøving og feiling med dual view etc pluss at man må kalibrere farger for desktop generelt og deretter for video separat) og at man må bruke overscan-kompensasjon (fy **** som jeg hater overscan - klarer ikke tanken på miste en eneste pixel med informasjon). Er nok ikke like knivskarpt som man får med LCD selvfølgelig, men helt klart godkjent bilde.

Har nå bestilt et Logitech diNovo Edge-tastatur også, da blir det nok ennå litt deiligere å surfe fra sofaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et anna ting, den ledningen som gir strøm til tven,er det en løs ledning?
    Tenker hva om eg kjøper tv i usa, må er ha en trafo eller anna ledning eller noe på denne tven? eller er d standard?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Nå har jeg satt kartongen i boden, men fant dette på nettet etter et kjapt søk:

Package Dimensions -- Length 54.5 inches - 138.4 centimeters ; Width 39.5 in. - 100.3 cm ; Height 22.5 in. - 57.2 cm

Og det stemmer nok det, selv om de nok har forvekslet width (dybden) og høyden her

Vekten er forøvrig 46 kilo eller noe slikt. Den er utrolig lett mtp størrelsen.

Forøvrig så var et *******s knot med å få 1080p med 1:1 pixel mapping på denne TVen, men det kom mest av at Nvidia-driverne var kronglete (mye prøving og feiling med dual view etc pluss at man må kalibrere farger for desktop generelt og deretter for video separat) og at man må bruke overscan-kompensasjon (fy **** som jeg hater overscan - klarer ikke tanken på miste en eneste pixel med informasjon). Er nok ikke like knivskarpt som man får med LCD selvfølgelig, men helt klart godkjent bilde.

Har nå bestilt et Logitech diNovo Edge-tastatur også, da blir det nok ennå litt deiligere å surfe fra sofaen.
    Hei,kan du si hvilke drivere,innstillinger og hvordan du fikk vekk overscan uten endre på oppløsninga?

Til oksi,den bruker vanlig strømkabel så du vil bare trenge en omformer vil jeg tro hvis ikke USA modellen ordner det automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Hei,har sjekket oppløsninga når du kjører mediacenter?
    Fikk ordnet uten overscan jeg også men mediacenteret hadde justert ned oppløsninga automatisk og da er det jo ikke pixelmapping lenger.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,har sjekket oppløsninga når du kjører mediacenter?
    Fikk ordnet uten overscan jeg også men mediacenteret hadde justert ned oppløsninga automatisk og da er det jo ikke pixelmapping lenger.

Hum, mins at det var ekte 1080 oppløsning, men dette er ikke garanter da det er en god stund siden jeg har brukt dette. Bruker i dag omtrent kun streaming via 360´n som også fungerer meget bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,kan du si hvilke drivere,innstillinger og hvordan du fikk vekk overscan uten endre på oppløsninga?

Til oksi,den bruker vanlig strømkabel så du vil bare trenge en omformer vil jeg tro hvis ikke USA modellen ordner det automatisk.
    Måtte sette ned oppløsningen på desktopen (er vel ingen annen måte å gjøre det på, med mindre man faktisk kan slå av overscannen på TVen), får fortsatt overscan på visse videosnutter og i spill må jeg sette samme oppløsning som jeg har på den overscan-kompenserte desktopen for ikke å få overscan.

Overscan må være det dummeste noensinne. Jeg tar heller litt svarte kanter og får HELE bildet, enn å fylle skjermen og miste 5-10% av informasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, blir ikke helt klok på denne skjermen, den støtter ikke HDMI fra PC, men det er muligheter for å "lure" tven? Hvordan vil dette fungere sammen med f.eks Denon 2807?

-Gustavsen

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •