Sony KDS-55A2000 (SXRD 1080p) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 235
    Newcomer Sjømann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for flott tilbakemelding!
    Det er bare å glede seg videre fortår jeg, det må da komme en "liten" pakke hit også med tiden..
    Er det spesielle innstillinger du har gjort på Oppo-spilleren, tenker på om du lar den sende bildesignalet ubehandlet rett til fjernsynet som så scalerer det opp til 1920 x 1080?
    Jeg har også bare analogt kabelTV i dag, men har fått råd om å gå over til satelitt for å motta digitale sendinger. Er litt usikker ennå, tenkte jeg skulle avvente å se først, det er jo synd å betale 3-400 ekstra i måneden hvis forskjellen er liten. Samtidig gir satelitt mulighet for å motta HD-sendinger, selv om dette betinger spesiell dekoder.
    Har også tenkt å bytte ut min gamle HK DVD1 med en ny spiller med HDMI-utgang. Det er vel det som gjøres først, bare jeg får bekreftet at fjernsynet er underveis. Valget står mellom Sony NS92 (registrerer at noen har vært plaget med denne), Pioneer 696 og Oppo (selv om ikke alle er like fornøyd med lyden). Oppo er billig og bra leser jeg, men det er visst viktig at den plasseres på en spesiell måte, fordi noen sliter med matingen av "oddo":-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bilder, markryder, bilder... Alltid morsomt å se slike produkter "live"!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag vært å titta på denne TV´en i ca. 1time...

Første som slo meg var skarpheten og "smellet" i fargene!
    Så kom sortnivå som jeg vil si var MEGET sort i forhold til hva jeg hadde forventet meg..
    Innsynsvinklen var også helt OK, du skal ha rimlig "bred" salong om dette skal være noe problem!

Dette var bare fra en billig Sony DVD spiller til en 1500.-

Så ble det en runde HD (1080i) demoer på slutten, MEGET bra bilde, helt utrolig skarpt!!

Bildet var også meget lyssterkt, fungerer glimrende i lyse rom!

Eneste minuset må vel være en litt "glassete" duk (skjerm), denne er dog bedre en de andre BPTV´ene jeg har sett før...

Med alle tilkoblingsmuligheter denne har, og bildekvalitet den innehar så er dette et utrolig godt apparat til 25 000.-! Jeg har lest endel på amerikanske fora om denne TV´en, så jeg hadde relativt høye forhåpninger da jeg skulle få en demo, disse ble i aller høyeste grad innfridd!

Hadde selv planer om å vente til desember med kjøp, men det spørs på om jeg klarer å vente så mye mer utover neste uke!

Noen som har noen gode forslag på TV-bord til denne ?
    Trenger et som det er plass til endel rusk og rask i

Mvh
    Kai

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Noen som har noen gode forslag på TV-bord til denne ?
    Trenger et som det er plass til endel rusk og rask i
    Så du denne?

Newcomer Pleb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hatt denne saken i noen uker nå og kan egentlig ikke si noe annet enn at jeg er fornøyd. Hadde ikke sett den før jeg handlet så jeg var litt usikker på hva jeg gikk til. Har sett etter ny TV i snart et år nå og vil påstå at den er verd pengene selv om den ikke er flat.

-Oppskalering synes jeg TV'n gjør ganske bra (bedre enn Oppo spilleren).
    -Sortniva er bra, ikke best, men bra. Den lekker litt bakgrunnsbelysning.
    -Har sett et par BPtv'r som sliter litt med opplyste rom. Det gjør ikke denne, sitter selv med sola inn stuevinduet store deler av dagen.
    -Funker nesten bra med PC. Har kuttet ut skjermen til fordel for denne.
    -Etter hva jeg kan se så gjør ikke denne Inverce Telecine av 1080i, men ta den bemerkningen med en STOR spade salt.

Litt usikker på hva mer jeg kan si, men dere får spørre så skal jeg prøve og svare.

Og bilder. Som den observante leser sikker ser så er jeg ganske fersk her og har ikke den fjærneste anelse hvordan dette gjøres. ops:

Edit: Tror jeg skal klare et bilde eller to må bare lade kameraet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Bilder, markryder, bilder... Alltid morsomt å se slike produkter "live"!
    Av flere grunner så blir det ikke så mange bilder. Ene er at jeg ikke har fått kjøpt ny stereobenk + diverse som skal inn rundt tv'n - så hele "oppsettet" ser tamt ut, og ikke mye å vise frem.

Men en mer viktig ting er at kameraet mitt likte virkelig ikke å ta bilder av skjermen, så alle bildene fikk tv'n til å se direkte dårlig ut - og det er jo ikke noe gøy!

Men kan få ETT bilde ivertfall. X-box 360 (med nfsu:carbon). Mellom bokhyllene i bakgrunnen var det GOD plass til 33" tv'n. Ikke fult like bra plass med 55". Og stakkars lille tv-benken er virkelig IKKE dimensjonert for sony'n :-) Men tv benk og annen innredning kommer..

(Det ser mye bedre ut "live" !)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at det av en eller annen grunn er vansklig å få skikkelig gode bilder som viser kvaliteten på denne TV´en...

Jeg satt i sofaen i sta, tenkte jeg skulle legge meg ned å slappe av etter jobb, så kom jeg på en liten tanke... hva med en ny TV?

Vel nå sitter jeg hjemme med en hælvetes svær eske i gangen!
    Ble denne på meg også gitt!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser utrolig bra ut.. nå ble jeg jaggu usikker på fremtidsplanene mine på bildesiden..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    ser utrolig bra ut.. nå ble jeg jaggu usikker på fremtidsplanene mine på bildesiden..

Hehe...
    Jeg anbefaler deg på det STERKESTE å dra bort til sonycenteret og spørre om de kan sette på en HD demo for deg. Helt vilt i forhold til samtlige plasma \ lcd jeg så hos Sony...

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får denne TVen levert på døren i morgen

SATAN så jeg gleder meg. Kan dere si noe om hva slags innstillninger dere har på contrast/brightness/hue etc etc

leste på et amerikansk forum at de oppnådde langt bedre bilde ved å fin justere. Rett ut av pakken så var visst TVen "mindre" pen.

Hva har dere å si til dette, gjerne kom med deres innstillninger, så kan vi drøfte videre

Quote:
    Originally Posted by maximum360
    I would suggest noise reduction somewhere below the max. Max level noise reduction can cause smearing and what may even seem like motion blur in some games. I noticed this when playing Call of Duty 2 on the 360.

Mode - Custom
    Sharpness is about 30.
    Brightness - 54
    Contrast - 75
    Noise Reduction - Low or Medium

Just about every other setting is off (texture, edge enhancement, etc.)

Ironically, 75 for contrast and 54 for brightness is exactly how mine looks best on the THX optimizer setup.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg øyeblikkelig gjorde hos meg var å sette sparemodus "på" (dette senker lysutbytte på pæren) Så sette "bildemodus"(husker ikke helt) på normal, eller i hvertfall IKKE dynamisk, syns det ble for drøyt her i hvertfall....

Ellerså er det ekstremt mange forskjellige instillinger, les bruksanvisningen!
    Det måtte i hvertfall jeg for å skjønne hva alt dette hvar for noe, den har f.eks en egen type instillinger for SD matriale som blir oppskalert til 1080i, en egen type for gaming som gjør at responstiden blir ekstremt lav osv osv...

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den vga innputen på tven som er merket med PC.

Har denne noen begrensninger. Tenkte jeg skulle koble xboxen på denne porten når 1080p native updaten kommer.

Kan jeg bruke denne porten på TVen? Hørte om noen begrensninger i oppløsning etc.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    den vga innputen på tven som er merket med PC.

Har denne noen begrensninger. Tenkte jeg skulle koble xboxen på denne porten når 1080p native updaten kommer.

Kan jeg bruke denne porten på TVen? Hørte om noen begrensninger i oppløsning etc.
    Du kan nok ikke koble til VGA med 1920x1080 av 3 grunner:

1. Ikke stor nok båndbredde i en VGA kabel
    2. VGA er ikke HDCP beskyttet
    3. Skjermen godtar ikke mer enn XGA (eller noe slikt) på VGA-inngangen.

Du er altså nødt til å koble til med HDMI for å få 1920 x 1080.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står faktisk at den støtter 1920x1080 via VGA, men står ikke som anbefalt. "Problemet" er at den ikke utnytter hele skjermen om du bruker VGA av en eller annen grunn

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg hadde lest ja.

Leste også om at TVen også bare støttet XGA eller noe slikt. 1280xett eller annet, eller noe sånt.

Får lese igjennom manualen i morra

Rart MS reklamerer for full hd med vga kabel hvis det ikke er nok båndbredde i en slik kabel. Du skal visst få oppskalering i spill til 1080p med komponent. Men de sa 1080p med vga kabel også. Fanden heller at MS ikke velger å bruke HDMI kabel. Da får jeg jo ikke FULL HD. Hvis det ikke er en annen løsning for å få utnyttet full HD når tilleggs spilleren dems kommer.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal korrigere meg selv litt. Det er nok mulig å sende 1080p på både VGA og komponent, hvis dette er gjort skikkelig. Saken er vel den at dette ikke alltid er tilfellet og dermed er det ingen garantier for at ting fungerer som de skal... 1080p er i hvert fall på grensen for hva som er mulig å få til med komponent og VGA, men jeg utelukker det som sagt ikke.

Tror ikke denne skjermen aksepterer noe annet en XGA (e.l.) uansett. 1920 x 1080 kalles vel WUXGA

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som er så (unnskyld utrykket) jævla heldige å ha denne skjermen, hvordan er sortnivået? Danker det ut plasma?

Hva med noen bilder av tven i en mørkt rom?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV´ens sortnivå er meget bra!
    Det er detaljrikt og etter min mening ganske så sort...
    Har desverre ikke hatt mulighet for direkte sammenligning med plasmaer i samme prisklasse, men skulle forbause meg om de var så mye bedre på sortnivået. Bruker selv tv´en med lampemodus på low og iris på minimum eller middels...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan synes du lysintensiteten over skjermen gjør seg? Er det mer lys i midten som har vært et problem på tidligere bakprojeksjonsenheter?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvordan synes du lysintensiteten over skjermen gjør seg? Er det mer lys i midten som har vært et problem på tidligere bakprojeksjonsenheter?

Jeg har kun sett en hel DVD film med denne enda, la da ikke merke til noe som kunne antyde dette (så ikke etter det heller) ! Ser dog daglig på vanlig TV, her ser jeg i hvertfall ikke noe til det...

Jeg bruker minimalt med lys på tv´en da jeg for tiden bruker den i et relativt lite og ganske så mørkt rom, så kan jo ha noe med saken å gjøre....

Jeg skal prøve å gjøre nærmere tester av TV´en til helgern, håper også å få til et par gode screenshots og noen andre godbilder som jeg kan legge ut for dere andre Skal også komme tilbake til hva jeg bruker av instilliger ol.

Eneste jeg reagerer litt negativt på er at "duken" eller skjermen som den kan kalles er litt "glansete", nesten litt av den samme effekten som man får med projektor på et "glass" lerret med høy gain..
    Dette reduseres dramatisk med å slippe ut mindre lys, men må også gjenta at jeg enda bruker et lite rom til denne TV´en, så er ganske så tett opptil bilde når jeg bruker den...

Mvh
    Kai

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •