Sony KDS-55A2000 (SXRD 1080p) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 235
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Digitale skjermer kan kun vise progressive bilder i native oppløsning. Det betyr med andre ord at alt gjøres om til 1080p. Jeg vet ikke om skjermen utfører inverse-telecine 1080i -> 1080p... Jeg tror bildebehandlingen er den samme som sitter i X-serien (Bravia Engine EX). Denne utfører visst inverse-telecine, så de er i så fall bra. Den har nok ikke motion adaptive deinterlacing av 1080i, så på video basert materiale vil den nok håndere bevegelse like bra...
    Jeg spurte egentelig ikke, da jeg er ganske sikker på dette, men jeg pleier å skrive i spørsmålsform i tilfelle jeg har misforstått noe eller i tilfelle jeg tar feil. I dette tilfelle "spurte" jeg basert på hva luria sa: "Et minus er at den ikke skalerer opp til 1080p (1080p inn, 1080p ut)"

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjømann
    Håper det snart legges ut noen erfaringer fra noen som har fått denne i hus :?
    Spennende TV, er spent på erfaringene knyttet til å se "fjernsyn" på den; med DVD og HD-signaler er den sikkert rå:twisted:
    Det er jo ingen som selger den enda ! Mange nettbutikker har den lista opp, men ingen på lager eller noe dato..

Den har dukket opp på sony.no nå..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg spurte egentelig ikke, da jeg er ganske sikker på dette, men jeg pleier å skrive i spørsmålsform i tilfelle jeg har misforstått noe eller i tilfelle jeg tar feil. I dette tilfelle "spurte" jeg basert på hva luria sa: "Et minus er at den ikke skalerer opp til 1080p (1080p inn, 1080p ut)"
    Beklager, jeg siktet ikke til at du ikke visste dette. Du er jo tross alt en av de mer kunnskapsrike her på forumet... Jeg brukte egentlig bare utsagnet ditt til å forklare litt mer. Innlegget var egentlig myntet på ham over som hevdet at TV'en ikke oppskalerte. Dette er en svært vanlig misforståelse - av en eller annen grunn går alle og innbiller seg at de trenger en dvd-spiller som oppskalerer. Det er i grunnen bare tull da de fleste dyrere TV'er har bedre skalering innbygget enn den som sitter i de fleste rimelige dvd-spillere!

Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Det er jo ingen som selger den enda ! Mange nettbutikker har den lista opp, men ingen på lager eller noe dato...
    Sony Norge har sikkert fått inn et begrenset opplag, slik at kun utvalgte forhandlere har denne TV'en. Så vidt jeg har forstått finnes den i hvert fall på Sony Center i Oslo...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Dette er absolutt usant både ang. salg og lager status.
    Den er tilgjendelig nå og var tilgjendelig i de siste 2 uker...
    jasså ? http://prisguide.hardware.no/friteks...searchPg=S%F8k

hvor har de den på lager ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd....

Newcomer Sjømann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jaja..

Opprinnelig skrevet av Sjømann
    Håper det snart legges ut noen erfaringer fra noen som har fått denne i hus
    Spennende TV, er spent på erfaringene knyttet til å se "fjernsyn" på den; med DVD og HD-signaler er den sikkert rå
    Dårlig respons på mitt tidligere innlegg.. Har vært på utkikk etter en mer passende DVD-spiller til min nåværende tv, endte opp med å bestille nytt fjernsyn (KDS-55A2000) også sammen med DVD-spilleren, så får en kompis overta min KDF-50E2010 for det samme jeg ga for et par uker siden:|

Er jeg heldig får jeg den til neste helg, har fått sansen for disse apparatene nå, og ser frem til at tilgangen blir bedre på HD-filmer via PS3

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stusset litt på noe jeg har sett på nettet : Hva er forskjellen på KDS-55A2000 og KDS-55A2000AEP? Er faktisk flere tusen kroner forskjell i pris!

Mvh
    Kai

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AEP er visstnok område-kode, og dekker Asia, Europa og... ehm... Pacific.

Tror menyer og lignende kan være annerledes (kanskje ikke på norsk), men dette er bare spekulasjon fra min side. Parallellimport, visstnok.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    AEP er visstnok område-kode, og dekker Asia, Europa og... ehm... Pacific.

Tror menyer og lignende kan være annerledes (kanskje ikke på norsk), men dette er bare spekulasjon fra min side. Parallellimport, visstnok.

Hum ok!
    Overlever fint med engelske menyer i hvertfall!
    Jeg får sjekke dette nærmere utover neste uke!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dumt spørsmål, men forstod ikke alt dette med at tven med konvertere alt til 1080p og dette ble dårlig?

vil det da være bedre å la xbox360 innstillingene stå på 720p isteden for 1080i?

1080i er jo nærmere tvens native oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan innsynsvinkelen på disse tvene er?
    Selv om tver som Sony KDFE50A11E er vesentlig bedre enn eldre modeller så er det etter min mening ikke bra nok.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    Noen som vet hvordan innsynsvinkelen på disse tvene er?
    Selv om tver som Sony KDFE50A11E er vesentlig bedre enn eldre modeller så er det etter min mening ikke bra nok.
    Innsynsvinkelen er like bra, om ikke enda litt bedre.

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planer om å investere i denne etter en kikk hos Sonysentere, den er jo helt VILL! Langt forbi det jeg har sett iallefall tidligere... spurte betjeningen når det kommer slankere versjoner (som jeg mener å ha sett bilde av på nettet) men han mente jeg tenkte på en LCD RPTV

Spørsmålet nå er å finne et tv-bord som matcher =)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    Jeg har planer om å investere i denne etter en kikk hos Sonysentere, den er jo helt VILL! Langt forbi det jeg har sett iallefall tidligere... spurte betjeningen når det kommer slankere versjoner (som jeg mener å ha sett bilde av på nettet) men han mente jeg tenkte på en LCD RPTV
    Denne serien med TV'er er akkurat kommet i 55" og i 70". Det er usannsynlig at det kommer noe nytt før på våren en gang. Det er mulig at det finnes en noe slankere versjon, men det er i så fall sikkert en skjerm du har sett fra det amerikanske markedet. Der finnes det mye mer av denne typen skjermer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Denne serien med TV'er er akkurat kommet i 55" og i 70". Det er usannsynlig at det kommer noe nytt før på våren en gang. Det er mulig at det finnes en noe slankere versjon, men det er i så fall sikkert en skjerm du har sett fra det amerikanske markedet. Der finnes det mye mer av denne typen skjermer...
    Hkmod: Hjertelig! 4500 fattigere.

Jepps, fant ut at den "tynne" modellen, om det kan kalles det, heter så mye som KDS-R50XBR1 og ser ut slik:

Newcomer Sjømann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Venter ennå...

I dag har jeg bestilt og betalt denne skjermen for 3 gang på 2 uker :???:
    Merkelig at "alle" har den på lager eller enkelt kan skaffe den, men så snart den er betalt og bestilt er det problemer med leveringstid og tilbud om raskere betaling hvis man bare betaler "litt ekstra".....
    Nå er jeg spent om denne leverandøren kan sende den med en gang som han sier, rett fra fjernlager.

Er det ingen andre som har klart å få denne hjem, og kan dele noen erfaringer ???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne tv'n akkurat 1 uke nå, og jeg er kjempe fornøyd. Må si med en gang at jeg er langt fra noen hifi/tv entusiast. Så før du leser videre så er det greit å ha i bakhodet at jeg er en totalt amatør på hifi/tv ting. Når det er sagt..

Høydepunktene med tv'n så langt har vært:

- Battlefield 2 på x-box 360 i 1080 oppløsning. Syns det var gøy å spille før på min gamle sony 33" tv. Men nå snakker vi å virkelig leve seg inn i spillet! Krystall klare bilder!

- Kjøpte oppo DV971H dvd spilleren og koblet opp til tv'n med dvi->hdmi kabel og testet diverse dvd-filmer. Kan ikke si jeg har kunne telle porene i huden på folk før når jeg har sett film, men det er ikke noe problemet nå lengre For meg så gir denne tv'n meg en skikkelig kino føelse. Har enda ikke koblet noe ekstra hifi utstyr til tv'n, men vil si at de innebygde høytallerene var mye bedre enn forventet. Bildet er helt fantastisk bra, og det å se film på tv'n er helt overlegent!! Det å se film på 42" plasma hos en kompis var til sammenligning litt simpelt og trist :-)

- Formula 1 på tv sist helg. Formula 1 gjør seg virkelig på 55" skjerm! Ble mye mer en begivenhet, enn bare litt passiv tv titting

Når det gjelder innsynsvinkel på tv'n: Rett forann tv'n står salongbordet, med langsiden mot tv'n, og bordet er bitte litte granne lengre enn tv'n. Pekende rett mot tv'n står sofa'n, og på ene enden av bordet står en stressless. Det går helt fint å se tv fra stressless'en, men foretrekker å sitte i sofa'n rett forann. Kan ikke helt sette fingeren på det, men det er noe som blir litt galt ved å sitte "vedsiden" av tv'n på den måten. Ikke noe kritisk, men dog...

Ut i fra den vurderingen, så vil en 3 seter sofa og 2 stoler gå greit å bruke til å se på tv'n. Selv om det vil nok bli litt krangling om å få sitte i sofa'n hvis dere er mer enn 3 stykker.

Det som derimot ikke går, er å stå oppreist (ikke at jeg skjønner hvorfor noen skulle ville det). Så fort jeg står så er bildet håpløst.

3 forskjellige bilde moduser på tv'n: DYNAMISK (*aldrig* bruk denne! fysj!), STANDARD (faktisk ganske grei til tv-titting med analoge signaler), og EGENDEFINERT. Det er på sist nevnte ting "tar av". Her kan du justere alt du har drømt om, og en rekke ting du ikke vet hva er engang.

Du kan også ha egene instillinger til hver av (AV-) tilkoblingene. Så jeg har en egen instilling for vanlig tv titting, en for x-box 360'n, en for gamle x-box'en, og en egen for dvd spilleren.

Jeg har kun analoge tv signaler, og det byr på sine problemer med en så stor tv. Det som så dårlig ut på 33" tv'n, ser enda værre ut på 55" tv'n (ingen overraskelse der). Men sammenlignet mot hva jeg har sett på 42" plasma/lcd skjermer, så liker jeg bildet på sony'n mye bedre. Bildet er ikke fult så skarpt/skjærende, og det er mer "organisk". Merker heller absolutt ingen problemer ved panoreringer/mye bevegelser.

Sort nivå er helt konge, og det er mye mer enn nok farger.

JEG er ivertfall stor fornøyd med denne tv'n!

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •