LCD og fotballkamp, en umulighet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD og fotballkamp, en umulighet?

Hei,

vil først og fremst takke for all informasjonen jeg har lest de siste timene. Er ute etter å kjøpe ny TV, og derfor er det flott å kunne lese alle innleggene fra dere som er aktive her.

Som fotballentusiast setter jeg pris på et godt bilde når jeg ser mitt favorittlag på TV. Har til nå vært meget godt fornøyd med en - etter dagens standard - ganske gammel Samsung 42" plasma til kampvisning, men har nå flyttet, og har leid ut mitt forrige bosted fullt møblert. Kan derfor ikke ta med meg TV'en til mitt nye hjem.

Den nye stua som jeg skal se fotball i, er litt liten, og en 42" passer dessverre dårlig inn her, i og med at den blir altfor dominerende. Har derfor sett meg om etter 37", og blir dermed fristet til å gå for HD-klare LCD-skjermer i og med at jeg ikke har funnet noen Plasmaskjermer i 37" som er HD-klare. (Fint hvis noen i såfall vil komme med tips!)

Jeg håper noen har mulighet til å svare meg på følgende spørsmål:

Jeg er litt redd for at responstiden på LCD-skjermene (har ennå ikke funnet noen under 8ms) vil forringe kvaliteten av en fotballkamp, særlig ved harde skudd, spill i høyt tempo, og liknende. Har lest om andre som forteller om "haler" etter fotballspillerne når de løper, og "hvite streker" på skjermen når ballen skytes.

Har jeg grunn til å frykte forringet kvalitet på fotballsendinger med en 8ms LCD-skjerm?

Håper noen der ute kan hjelpe

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic har en HD klar 37" plasma og Sony sin 40" LCD X & V-serie kan anbefales.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •