Elendige bilder på nye Lcd`er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendige bilder på nye Lcd`er

Jeg har nettopp kjøpt to stk Sony 32S2000 og en Samsung 32R71, og jeg kan ikke skjønne hvorfor fabrikk innstillingene er satt så forferdelig. Kontrast er satt til max på alle sammen og de fleste andre verdiene er satt forferdelig høyt. Alt man ser på ser jo ut som en dårlig indisk bollywood flilm, vi er jo i europa er vi ikke? ingen er så glorete i farve smak i europa. Kan noen si noe fornuftig om dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få oppmerksomhet i godt opplyste utstillingslokaler.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vanlige forklaringen er vel at man stiller de inn slik for at de skal skille seg ut fra de andre skjermene i butikken. Butikklokaler har jo også gjerne meget kraftig lys, som skjermene må 'slåss mot'. Når da Ola og Kari Nordmann dukker opp, er det bra å ha glorete farger, høy brightness etc., for da kan man skille seg ut, pluss at Kari Nordmann sier 'Den TVen har kraftigere farger enn den; da tar vi den første'.

Nå er det jo slik at alle vrenger opp farger etc. fra fabrikk, så det kunne kanskje være et sjakktrekk å gå den andre veien, og kalibrere skjermen slik at folk ser hvor glorete og utflytende de andre er. Tror kanskje jeg hadde prøvd på det nå, om jeg var TV produsent.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh det der så jeg et prakt eksempel på hos elkjøp. Det stod en JVC LT32E70BU (LCD) plassert ved siden av en LG 42PC3R og det var helt sykt. De stod koblet opp på en Philips HD Demonstrasjons boks og den stakkars LG tv'en så rett å slett ut som et gamma overkill. JVC var veldig myk og naturlig i fargene og LG var så oppjustert at den nærmest så ut som en effekt du får på et mobil kamera. Knotet litt med fjernkontrollene på de og begge stod på fabrikk innstillingen : Dynamisk. Skulle ikke mye til for å få LG tv'en til å gi et bra bilde men de preinstallerte valgene var ikke mye å skryte av men JVC sin del var mye mye bedre. Den var generellt bedre enn LG'en på så å si alt. Dette var jo HD demo'er så der har jo gjerne LCD'en en fordel på skarphet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •