Samletråd for Samsung LE40 M71 / F71 / M91 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 182
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil blinkende farger og sort/hvit på F71

Kjøpte F71 og alt virket vel og bra i 2 dager.
    Begynte deretter å vise raskt blinkene feliaktige farger og til og med sort/hvit.
    Dette skjedde på alle signal innganger og alle modus untatt Film moduset.
    Justerte i alle retninger og resatte til fabrikk innstillinger.
    Slo strøm av og på, tok ut støpselet, men ingen ting hjalp.
    Byttet TVen i ny og det samme gjentok seg etter to nye 2 dager.
    Returnerte også denne og orket ikke mer akkurat da.
    Har mer lyst på F71 enn W2000 som valget mitt sto mellom.
    Så deretter, via en link på forumet, at dette var en kjent sak bortsett fra at det skulle la seg resette ved å slå av og på strømmen. Noe som ikke hjalp hos meg. Den kjente saken, som altså ikke var helt lik, var knyttet til nivået på firmware.
    Er det noen måte å sjekke nivået på firmware hvis jeg skulle finne på å prøve en F71 på ny? Er det noen som har opplevd lignede og klart å løse det fornuftig?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M71 fjernkontroll og CanalDigital dekoder

Vet ikke om dette er riktig tråd å spørre om dette, men er det noen som har fått stilt inn fjernkontrollen til M71 til å virke med CanalDigitals digitale dekoder C1201CX? Stilte sprsm til kundeservice CanalDigital og ble henvist til produsenten av dekoderen Kjaerulff 1 - Welcome to Kjaerulff 1. Her ligger det noen koder, men de er 4 siffret. Samsungkodene er 3 siffer. Prøvde 000-046 i modus Cable i går kveld uten resultat. Har i tillegg en programmerbar kontroll som styrer alle komponentene i anlegget, men for fruen og andre besøkene ville det vært kjekt å kunne styrt dekoderen og tv med den orginale tv kontrollen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steppeulven
    Kjøpte F71 og alt virket vel og bra i 2 dager.
    Er det noen som har opplevd lignede og klart å løse det fornuftig?

http://avforum.no/forum/tv-apparater...msung-f71.html

1. Crazy colours

Common problem on firmwares up to version 1010.

How to test for the bug:

- switch to Movie mode
    - turn the tv off
    - turn the tv on
    - switch to any other mode than Movie mode
    - the colours start to flicker

Turn the tv off again to get rid of the flickering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv-tester...

Har andre også tenkt over at det er rart at de tester hi-end tver med relativt kjipe kabler? Testet nettopp en monster s-video kabel til ps2 mot den originale og det var helt syk forskjell selv på en relativt liten lcd-tv. Tven så dobbelt så dyr ut med mye høyere kontrastnivå, friskere farger osv.

TEST: Samsung 40F71B - LCD - Dingz : Dingz Test

Tipper samsungen hadde fått enda bedre test med krembolle-kabler!

Tror også flere ser forskjell på kabler enn at man hører forskjell på dem...

synspunkter anyone?

Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg så er det vanskelig å si hvor bra HD filmer vil fungere når (nesten) alle er enige om at det ikke finnes noen virkelig gode hd spillere der ute, hverken hd-dvd eller blu-ray spillere får spesielt gode kritikker enda. Det er jo et ganske begrensett antall filmer i disse formatene også.

Når det gjelder kabler vil jeg tro at de har brukt hdmi porten til det meste av testinga, så da skulle ikke kabelpris ha noe å si. Jeg er klar over at noen er uenige her, men se på fakta. det går ikke ann å lage en 0 eller 1 som er svartere eller skarpere enn en annen. I hvert fall ikke med en kabel.

Dersom de ikke har brukt digital kabel får man jo håpe at det er lagt litt mer penger i det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til dette er neppe de første 1080p-tvene optimale heller... vi har MYE å glede oss til med andre ord

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Indeed Det blir meget spennende å se hva slags tver som blir solgt om et par år.

Jeg håper på at min 40f71 lander på dørken denne uka (det har de lovet meg, bank i bordet) og kommer tilbake med en uhøytidelig anmeldelse nå den har fått kjørt seg litt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internetthikke, dobbelpost-Snips

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig interissert i 40F71 modellen. Men det som bekymrer meg er at jeg leser den ikke greier og kjøre 1:1 pixelmapping over HDMI, Komponent. Jeg bruker HDMI til DVD spilleren min for og se film i god kvalitet. Å bruker xbox360`en min på komponent. Synes bildet blir bestt over den.

Men vil det si at på 40F71 så mister jeg litt av bildet pågrunn av overscan på HDMI og Komponent?

Er dette sant, hvor mye av bildet vil forsvinne? Synes det er merkelig dem har gjort det sånn når man bruker kilde som gir oppløsning 1920x1080 (1080p) Da tenker jeg rent teknisk og tenker at hele skjermen vil bli fyllt opp riktig. Ikke at det skal falle ut av skjermen...

Er dette riktig? Trenger rask svar da lommeboka står på vent her for og plukke ut riktig 40"..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    Er veldig interissert i 40F71 modellen. Men det som bekymrer meg er at jeg leser den ikke greier og kjøre 1:1 pixelmapping over HDMI, Komponent. Jeg bruker HDMI til DVD spilleren min for og se film i god kvalitet. Å bruker xbox360`en min på komponent. Synes bildet blir bestt over den.

Men vil det si at på 40F71 så mister jeg litt av bildet pågrunn av overscan på HDMI og Komponent?

Er dette sant, hvor mye av bildet vil forsvinne? Synes det er merkelig dem har gjort det sånn når man bruker kilde som gir oppløsning 1920x1080 (1080p) Da tenker jeg rent teknisk og tenker at hele skjermen vil bli fyllt opp riktig. Ikke at det skal falle ut av skjermen...

Er dette riktig? Trenger rask svar da lommeboka står på vent her for og plukke ut riktig 40"..
    Det er en firmware fix for overscan på HDMI og vil tro at kjøper du en F71 i dag, så er det sikkert oppdatert med den siste firmwaren. Men man vet jo aldri. Det går også an å gjøre det selv, men man trenger en spesiell kabel. Firmwaren kan man laste ned.

På komponent er det også overscan, og det er ingen firmware for dette enda. Har hørt snakk om 2-3%. Tror det går greit å leve med, selv om det er kjipt. Det er vel nesten bare F71 som har 1080P gjennom komponent i det hele tatt.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan noen si meg forskjell på M71 og M71B ?

var nedom expert idag, så på M71, KRYSTALLKLART BILDE

Men jeg tenkte jeg skulle bestille via nettet, siden det er billigere, men så søker jeg, og da kommer LE40M71B og LE40M71

forskjellen? :O

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare noen som skriver B etter navnet. Betyr bare Black, altså sort ramme. Ellers er de helt like

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja :P hakke peiling jeg, bare så samsungen sto midt mellom 2 drit dårlige tver, så stor forskjell på bildekvaliteten!

men har lest litt i tården her nå, må si virker mer fristende med LE40F71 *lesemer*

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samojed
    Det er en firmware fix for overscan på HDMI og vil tro at kjøper du en F71 i dag, så er det sikkert oppdatert med den siste firmwaren. Men man vet jo aldri. Det går også an å gjøre det selv, men man trenger en spesiell kabel. Firmwaren kan man laste ned.

På komponent er det også overscan, og det er ingen firmware for dette enda. Har hørt snakk om 2-3%. Tror det går greit å leve med, selv om det er kjipt. Det er vel nesten bare F71 som har 1080P gjennom komponent i det hele tatt.
    Så ta f.eks Sony 40W2000 den kjører ikke 1080p gjennom komponent?

Å hvor kan jeg lese dette på manuallen til de forskjellige Tv`ene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    åja :P hakke peiling jeg, bare så samsungen sto midt mellom 2 drit dårlige tver, så stor forskjell på bildekvaliteten!

men har lest litt i tården her nå, må si virker mer fristende med LE40F71 *lesemer*
    Er ikke M71B en 720p tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, bare 720P. Kun F71 som er 1080P fra Samsung foreløbig. Kommer fler om ikke så lenge

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye kan du bl.a. lese om her

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, jeg har en følelse av at hvis jeg sparer mine 20k og venter til mai juni så vil 1080p utvalget av samsung tv`er bli større samt dem har fikset "barnesykdommene" som f.eks overscan osv.

Eller tar jeg helt feil, at selve teknologien gjør at vi uansett vil få overscan..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at i mai/juni så har de nye panelene kommet og de vi har nå begynt å forsvinne.. og alt som er nytt er dyrt.. Så sånn som jeg ser det nå kan man gjøre et "kupp" om man går for F71 eller M71...
    de har jo falt med nesten 8-10000 kr

..Men venter du til November så vil nok de nye panelene begynne å falle i pris.
    På en annen side er det jo rimeligere enn tidligere å produsere store LCD tv'er, så man vet jo egentlig aldri

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det, jeg liker Sony tv`en kun pågrunn av at du kan stille 1:1 på den. Men utseende er så kjedelig. Å design er viktig, samt hittil har jeg vært fornøyd med samsung. Så jeg vil forsette den trenden. Men jeg venter noen uker til og ser. Vil ikke sitte etterpå og angre.. Men sant som du sier, vi kan jo gjøre ey kupp nå..

Arg evnen til og velge suger iblant :P hehe

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •