Samletråd for Samsung LE40 M71 / F71 / M91 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 182
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tendenfan
    Var en tur på Expert ved Sørlandssenteret i dag, og der har de laget en egen Samsung og Sony "skryteavdeling". Ble stående en god stund for å sammenligne modellene da de hang pent og pyntelig ved siden av hverandre. Modellene som var utstilt

LE40R75
    LE40M71
    LE40F71
    LE40M91
    Til slutt hang det en plasmamodell (Tror det var PS42Q7H)

Alle var tilkoblet en blueRay spiller som spilte en "tilpasset" Samsung film.

R75 modellen leverer i utgangspunktet et bra bilde. Men i denne settingen må den veldig klart melde pass. Både i fargene og skarpheten har den klare svakheter kontra storebrødrene ved siden av. Dette er jo budsjettmodellen også, så man kan vel ikke forvente at den skal henge med her. Da denne aldri har vært aktuell for meg, flyttet jeg blikket videre.

Så kommer jo til det jeg var mest spent på. M71 vs F71. Ble nok stående i 10-15 minutter bare å betrakte bildene på begge og sammenlignet de mot hverandre. Og jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke kan gi et klart svar på hvilken tv jeg likte best. Synes M71 hadde litt mer fylde i fargene, kontra F71. Men i noen tilfeller føler jeg kanskje at de var i grenseland til å bli litt for sterke. Både når det gjaldt skarphet og detaljer i bildet hadde jeg store problemer med å skille de. Det skal sies at filmen som ble vist ikke inneholdt noen særlige mørke scener, så kanskje inntrykket ville ha endret seg noe da?

Litt lengre til høyre henger den foreløpige toppmodellen M91. Denne tv'n er jo i en prissikte som er enda en del høyere. Samsung bruker også LED-bakbelysningsteknologien på denne skjermen. Generelt synes jeg bildet var varmere og med enda et lite hakk bedre farger enn M71/F71. Det var et virkelig vakkart bilde å se på. Om den er verdt 8-10k mer enn de øvrige modellene for nesten bli opp til hver enkelt å vurdere. Dersom man har en "utømmelig" lommebok er det greit, hvis ikke tror jeg ikke jeg ville ha brukt de ekstra pengene på denne oppgraderingen.

"Konklusjonen" min blir at jeg ville hoppet over R75 modellen. M71/F71 ville jeg gått for den som jeg fikk best deal på. M91 ville jeg kjøpt hvis penger ikke var det viktigste.

Nå har det seg slik at jeg usett har kjøpt F71 allerede (skal forhåpentligvis bli levert denne uken). Etter kveldens demo, er jeg 100% overbevist at jeg kommer til å bli fornøyd.

Tendenfan
    Bare så jeg har forstått dette rett. Du baserer valget ditt av TV på forskjellene i bildekvalitet på hvordan den viser blue-ray-HD-materiale? Hvordan de takler analogt materiale/Digitalsignal er mindre interessant?

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Bare så jeg har forstått dette rett. Du baserer valget ditt av TV på forskjellene i bildekvalitet på hvordan den viser blue-ray-HD-materiale? Hvordan de takler analogt materiale/Digitalsignal er mindre interessant?
    Kan skjønne at du tolker det dit hen ut fra hva jeg skriver, men kan avkrefte det. Men det har seg sånn at jeg har veldig gode digitale signaler på mitt kabelnett, så jeg vet at jeg vil få god kvalitet på bildet mitt.

Men siden disse tv'ene var utstilt med materialet fra en Blue-Ray spiller, var det jo eneste kilden jeg kunne vurdere de ut fra. Var mest som et innspill til de som var opptatt av forskjellen i bilde mellom M og F modellen.

Tendenfan

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heysann...

Utifra det jeg har funnet ut så må det jo være en reel forskjell på F-serien.
    Kan vel umulig bare være "signaltypen" som gir samme TV en prisforskjell på 8-10k...

Ser også at "foten" er annerledes:

LCD TV 46F71BX

LCD-TV LE46F71B

Den "runde" foten er jo fra fjorårets paneler (foreldrene har denne TV'n)..
    Og på samsungs hjemmeside har de nye den firkanta....
    Så det må jo være noe mer her som forsvarer prisen?!
    HDMI 1.3?! Eller andre ting det ikke står noe om?!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står noe her om at nye modeller med nye baklys er på vei.

AV Forums - View Single Post - New Samsung 'N7' Series

Det ble også diskutert her

Samsung M Series – WCG or XWCG? - AV Forums

Hva slags baklys er det på den dyre modellen? WCG eller XWCG?

Hvis man ser her

MULTICOM / SAMSUNG 40'' LCD TV, F71 FULL HD

Koster 29000,- Men den har et annet baklys.. S-PVA (92%), NEW CCFL (WCG), EBU 127%.

Noen som vet hva alle tallene betyr, og ja.. om det betyr noe?

Virker som samsung har to versjoner ute av samme tv, men med forskjellig baklys. Ene modellen heter LE40F71BX/XEE

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hvertfall utrolig frustrerende.. for prisen er ekstremt forskjellig...

Håper prisen på nye LCD-TV'er faller litt.. er nemmelig keen på en 46-52" FULL-HD TV med 3 (eller fler) HDMI 1.3 og alt annet deilig stæsj og forbedringer..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppløsning via vga

Sitat Opprinnelig postet av sturlab
    Har du prøvd de nyeste driverene til skjermkortet ditt.. vil tro det fikser problemet ditt..
    Jeg har siste drivere til skjermkortet. Men jeg måtte laste ned powerstrip og "lage" oppløsningen 1366*768. Når dette var gjort og jeg koblet på tv så blomstret den enda mer en før. Knall bilde.

Testa litt med Planet Earth HD 720p og det så glitrende ut.

Bigw

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var i butikk og så samsung F71 med HD og vanlige bildeisgnaler, synes ikke den gjorde en spesielt bra jobb påvanlige tv-signaler (slik det ble antydet i lyd og bilde), imidlertid bra på HD.

Har kun sett 40W2000 modellen til sony med HD materiale, så kan ikke uttale meg om hvordan den klarer analoge signaler (nå er vel kanskje kvaliteten på analoge signaler forskjellig i butikk da de splitter opp signalet mange ganger?)

Noen som har sett begge disse med vanlige tv-signaler?

Hvilken av disse ville dere valgt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville valgt F71... Full-HD er jo snart et must
    I USA nå så selger de jo nestn ikkeno annet enn full-HD...
    Så det blir vel sånn her også...
    Men om du skal ha Sony ville jeg seff valgt X2000...
    Du får prutet ned prisen på rundt 3000 om du drar til et sony center... !!

Men er så usikker på modellene Samsung har ute nå, særlig når det gjelder F-serien hvor den samme TV'n koster + - 5-6000kr...
    og ingen vet helt hvorfor..

Newcomer crackerjack sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Ja, og hvorfor ikke slå til med 46" versjonen? Skulle gjerne hatt råd... men pruting kan vel prøves

EDIT: sorry, vet dette er en samsung tråd. Noen som har hørt mer om nye backlights til F71?

EDIT 2: tiiim du vet at 40W2000 også er full HD? (var liksom det som var poenget mitt

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Ville valgt F71... Full-HD er jo snart et must
    I USA nå så selger de jo nestn ikkeno annet enn full-HD...
    Så det blir vel sånn her også...

Men er så usikker på modellene Samsung har ute nå, særlig når det gjelder F-serien hvor den samme TV'n koster + - 5-6000kr...
    og ingen vet helt hvorfor..

Mail fra meg til Samung:

Hei

Jeg skal kjøpe meg en Samsung tv, og har bestemt meg for F71 modellen. På flere webshoper som selger denne har de to ulike betegnelser. Den ene heter LE40F71B og den andre LE40F71BX/XEE. Har spurt flere av utsalgsstedene om de kan si hva som er forskjell på de, noe ingen har hatt et godt svar på. Det skiller også gangske mye i pris på disse to. Finnes det flere modeller av F71 skjermen, og hva er evt forskjellen på de?

Mvh
    xxxxx xxxxxx

Svar fra Samsung:

Hei

Takk for din email til Samsung ElectronicsNordic.

LE40F71BX/XEE Når det står XEE betyr dette at tven er testetog
    godkjent av samsung nordic ab.
    uten om det er det ingen Forskjeld på disse to tvene.

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss påtelefon nummer:
    815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og18.00.
    Eller du kan sende en email via vår hjemmeside New URL.

Med vennlig hilsen
    Stian
    Samsung Electonics Nordic

Da har vi vel fått en bekreftelse på at tv'ene i seg selv er helt like.

Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Godt å få det oppklart en gang for alle. Stakkars folka på Euronix kommer til å bli litt lange i maska når jeg sier at den tv'en de prøver å selge meg til 28.000,- fakstisk er den samme som jeg har bestillt til 16.000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    crackerjack: Veit at W2000 også støtter full-HD.. mente bare at man kunne selge hus og bil for å få, tadda: X2000

Liker modellnavnene til sony btw, klinger så fint

tendenfan: Takk for oppklaringen. Endelig et godt svar fra Samsung også.. Vurderer ekstremt sterkt en bestilling nå, særlig etter den fantastiske anmeldelsen til Dingz idag

F71 test hos dingz

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I April kommer forrestn Samsung med nye paneler..
    Syns de ser litt mer barnevenlige ut enn de gamle, men det er bare min smak..

Irriterende nok vil det bli 3 HDMI'er.. greit, det er jo ikke irriterende...
    Men én HDMI i front... YES, en HDMI jeg ikke kan bruke.. hurra...

Link

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns fortsatt 46" er overprisa (F-serien)
    40" koster jo nesten 9000kr mindre.. arrrrgh!! Jeg vil ha stort!!!

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Suselyd fra m71

Har akkurat kjøpt en m71 og koblet dette til anlegget mitt, men det kommer en suse lyd som stiger i takt med volumøkning. Noen som har opplevd noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjellen

I følge shg har M73 en digital dekoder tilpasset bakkenett i en rekke land, men Norge følger ikke denne standarden. Ergo: du har ikke bruk for den

Sitat Opprinnelig postet av hpkrist
    Ser at shg har M73B til salgs ca 1000,- mer enn M71B
    Noen som vet forskjellen mellom disse? Finner ikke noe om M73B på Samsung sine sider. Det kan se ut som om M73 har digital tuner mens M71 har analog.

Vurdere å anskaffe M71 ganske snart. Liker designen veldig godt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk M71 i hus i dag.. Og etter å ha prøvd litt innstillinger selv visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte....

Hadde puttet Ringenes herre i DVDen, og uansett hvordan jeg stilte kontrast og lysstyrke så filmen ( og senere andre filmer ) ut som episoder av "Home and away"....:evil:

Så ut som alle filter var fjernet og var enormt med forstyrrelser....

Etter litt leting på nett nå i natt fant jeg ut at jeg måtte skru av SMD ( lette lenge etter den i menyen ), som jeg lærte her på avforumet at nå kalles 100Hz i menyen...

Og vips, alle problemer løst:-D :-D :-D

Etter en skuffende dag, er jeg nå kjempefornøyd med TV-en.. Må også legge til at Xbox360 var helt konge... Var ganske mørkt til å begynne med, men etter å ha stillt opp lysstyrken i spillenes egene settings ble det litt bedre. Og da en kompis kom innom med en Gamelink Monster Game Xbox360-kabel dukket plutselig detaljene opp i di aller mørkeste partiene også. Kabelen anbefales.

Link:
    Monster Cable GameLink 360 Component Video A/V Cable Review (Xbox 360)

Ville bare dele min opplevelse og takke dere på forumet for å ha løst det verste problemet

Go natt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med deilig flatskjerm !!!

Hvorfor må man skru av 100hz egentlig?! trodde det var så bra å ha, men kanskje en fordel at tv'n støttet det

Er utrolig misunnelig på deg hvertfall...
    Tror nestn jeg også må skaffe meg en sånn monster-cabel til 360'n..
    Virker jo som om den gjorde skikkelig underverker...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M71

Fikk den selv i hus mandag, og ble litt skuffet etter å ha sett demoer på den i butikken. Skjermbilde rykker, er stort sett veldig bra, men innimellom elendig. Hvis disabling av 100 Hz hjelper er jo det vel og bra, men det er jo nettopp denne funksjonen tv-en har fått ros for.

Skulle gjerne visst om det var tilsvarend problemer du hadde.

Mvh Dag

Sitat Opprinnelig postet av JayOhh
    Fikk M71 i hus i dag.. Og etter å ha prøvd litt innstillinger selv visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte....

Hadde puttet Ringenes herre i DVDen, og uansett hvordan jeg stilte kontrast og lysstyrke så filmen ( og senere andre filmer ) ut som episoder av "Home and away"....:evil:

Så ut som alle filter var fjernet og var enormt med forstyrrelser....

Etter litt leting på nett nå i natt fant jeg ut at jeg måtte skru av SMD ( lette lenge etter den i menyen ), som jeg lærte her på avforumet at nå kalles 100Hz i menyen...

Og vips, alle problemer løst:-D :-D :-D

Etter en skuffende dag, er jeg nå kjempefornøyd med TV-en.. Må også legge til at Xbox360 var helt konge... Var ganske mørkt til å begynne med, men etter å ha stillt opp lysstyrken i spillenes egene settings ble det litt bedre. Og da en kompis kom innom med en Gamelink Monster Game Xbox360-kabel dukket plutselig detaljene opp i di aller mørkeste partiene også. Kabelen anbefales.

Link:
    Monster Cable GameLink 360 Component Video A/V Cable Review (Xbox 360)

Ville bare dele min opplevelse og takke dere på forumet for å ha løst det verste problemet

Go natt.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •