Samletråd for Samsung LE40 M71 / F71 / M91 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 182
    Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Regner med at de fleste som leser denne tråden også ser på den andre tråden
    for M71, men i tilfelle ikke , så er det diskutert litt SMD/100Hz der også, og jeg har sett på begge utgavene.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...40m71b-11.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er på jakt etter ny tv nå og har sett litt på Samsung LE40 M71 / F71
    Tv`en skal brukes til mest tv titting, men også framvisning fra laptop og film.
    Hvilken av disse tv`ene ville dere ha valgt og hvorfor?

Newcomer maxblanco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har M71:

Hvordan er sortnivået? Hvordan er det sammenlignet med andre TVer som f.eks Panasonic PV60 eller Sony V2000?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Amentio får man Samsung LE40F71b til 15895, mens LE40M71b koster 17100 hos shg.no. Klarer fortsatt ikke å bestemme meg for meg jeg bør gå for.

Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    under 16000 for f modellen? :-o det er jo helt sinnsykt!

Jeg har min i bestilling fra datakjeden for 20600, som er det billigste jeg har funnet den over disk (litt skeptisk til å bestille tv over nett), men nå vurderer jeg virkelig å skifte bestilingen min...

*gruble*

(oppdatert) bestillte fra amentino nå, med en bekreftet pris på 16 134,- inkludert frakt. Nå er det bare å avbestille på datakjeden og håpe Amentino leverer fort. Jeg vil ha tv!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på "LE40F71B" og "LE40F71BX/XEE" hos Amentio? Begge er jo 40" F71, men prisforskjellen er jo 11.500 kroner. :?

Newcomer Jimmith sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg spurte samsung om dette og fikk til svar:

"Så lenge modelkoden f.eks LE40F71B er den samme er det samme skjermen
    som er til salgs, varierende priser fra forskjellige leverandører vil
    alltid forekomme."

Nå skal det sies at det er veldig rart at de opererer med to like tv'er til så ulik pris, men etter hva jeg har klart å finne ut så skal det ikke være noen forskjell

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva er forskjellen på "LE40F71B" og "LE40F71BX/XEE" hos Amentio? Begge er jo 40" F71, men prisforskjellen er jo 11.500 kroner. :?
    Mener det har med singnal-dekoding å gjøre.
    Med LE40F71BX/XEE kan du ta inn flere forskjellige signaler...f.eks i andre land???

Vet M61 & m71 også har en sånn modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimmith
    jeg spurte samsung om dette og fikk til svar:

"Så lenge modelkoden f.eks LE40F71B er den samme er det samme skjermen
    som er til salgs, varierende priser fra forskjellige leverandører vil
    alltid forekomme."

Nå skal det sies at det er veldig rart at de opererer med to like tv'er til så ulik pris, men etter hva jeg har klart å finne ut så skal det ikke være noen forskjell
    Jeg ringte en leverandør om det samme i sommer. Da var det M71 som hadde to forskjellige koder. De sa det var den samme TVn selv om det var 5000 kroner forskjell. De hadde hentet TVn fra to forskjellige leverandører.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

16 579kr SAMSUNG 40" LCD-TV LE40F71B, Full-HD

det er prisen for SAMSUNG 40" LCD-TV LE40F71B, Full-HD
    AMENTIO / SAMSUNG 40" LCD-TV LE40F71B, Full-HD,
    går vanvittig opp og ned på amentio, men ikke levering før 26/2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

m71 - > pc via vga

Har nå hatt Samsung LE40M71B i 4 dager og jeg smiler fra øre til øre. Er meget imponert over hvordan denne tven takler "analoge" signaler. Jeg har testet med xbox,satelitt fra canal digital og nedlastede episoder av både lost og prison break (i lav oppløsning). Alt ser meget bra ut og jeg er super førnøyd.

MEN: Når jeg kobler til pc'n via vga så setter pcen seg til 800*600. Jeg har selvfølgelig lastet ned siste episode av NRK serien Hunter og har sett den i kveld. Super kvalitet. Jeg vet ikke om det hadde blitt bedre men jeg får ikke satt pcen til noe annet enn 800*600. Jeg bruker en Dell Laptop 820 (duocore og 2 gig ram) så den burde være krafig nok. Jeg har et skjermkort og skjerm på pcen som tåler helt opp til 1920*1080 (wide).

Panelet i en M71 er vel på 13xx*768. Hvordan kan jeg få satt opp pcen til denne oppløsningen? Burde ikke skjermkortet i denne laptopen hatt denne oppløsningen som et valg?

Noen som har samme problem som meg?

BigW

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har kjøpt N71. Er dere fornøyd med billedkvaliteten på TV-sendinger? Digital-TV? Fotball? Hva synes dere om sortnivået?

Så vidt jeg har skjønt lyser det blått i den gjennomsiktige skiven på undersiden av TV'n. Er dette kun når den står i stand-by? Kan dette lyset skrus av? Vet ikke helt hva jeg synes om sånt blått lys. Håper å finne et sted som har 40" utstilt og tatt den nærmere i øyesyn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE40F71B : Noen som har prøvd denne? Har den 1:1 fra PC/HDMI?
    Noen som har funnet tester av den, jeg har bare lest om 46" og den fikk fem stjerner i What Hi-Fi. Kanskje dette er en reel kandidat til Sonys W2000?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopiert fra hw.no forumet:

"Det er riktig at Samsung UK har sluppet en software oppdatering til denne skjermen som fikser problemet med pixelmapping over HDMI. Jeg har forhørt meg med Samsung support her i Norge og de sier at denne oppdateringen ikke finnes tilgjengelig for norske kunder i dag. Om den eventuelt vil komme på et senere tidspunkt er imidlertid uklart.

Det betyr at kjøpere av denne skjermen må belage seg å at skjermen ikke pixelmapper 1:1 i 1080 oppløsning over verken HDMI eller komponent. Med andre ord vil man få overscan når man kobler via disse kontaktene. Det vil si at en del av skjermbildet vil komme utenfor rammen til skjermen. Dette er naturligvis ikke noe Samsung sier høyt, men det er absolutt relevant for kjøpere som for eksempel ønsker å koble denne skjermen til en media center pc.

Når det gjelder VGA-tilkobling så mapper skjermen imidlertid perfekt 1:1 i 1920x1080 ved 60Hz."

Jeg kan leve med VGA, det kan da ikke være særlig stor forskjell på VGA og DVI dersom man bruker native oppløsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fins oppskrift på hvordan man kan få 1:1 pixelmapping over HDMI her:

Forum -> Samsung LE40F71B TV - Diskusjon.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det seneste Lyd&Bilde, der er F71 og W2000 testet mot hverandre i 40". W2000 fikk best test resultat, men synes ikke at noen av de virket spesielt bra på vanlig tv-signaler, enten det er analoge eller digitale. Men bra til full HD i 1920*1080P.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LE-M71B vs LE-M73B

Ser at shg har M73B til salgs ca 1000,- mer enn M71B
    Noen som vet forskjellen mellom disse? Finner ikke noe om M73B på Samsung sine sider. Det kan se ut som om M73 har digital tuner mens M71 har analog.

Vurdere å anskaffe M71 ganske snart. Liker designen veldig godt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vannjenta
    Dere som har kjøpt N71. Er dere fornøyd med billedkvaliteten på TV-sendinger? Digital-TV? Fotball? Hva synes dere om sortnivået?

Så vidt jeg har skjønt lyser det blått i den gjennomsiktige skiven på undersiden av TV'n. Er dette kun når den står i stand-by? Kan dette lyset skrus av? Vet ikke helt hva jeg synes om sånt blått lys. Håper å finne et sted som har 40" utstilt og tatt den nærmere i øyesyn.
    på m71 så lyser det kun blått i stand-by. Og ja...det lyset kan du velge om du vil ha på eller av i menyen.

BigW

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigwill
    Har nå hatt Samsung LE40M71B i 4 dager og jeg smiler fra øre til øre. Er meget imponert over hvordan denne tven takler "analoge" signaler. Jeg har testet med xbox,satelitt fra canal digital og nedlastede episoder av både lost og prison break (i lav oppløsning). Alt ser meget bra ut og jeg er super førnøyd.

MEN: Når jeg kobler til pc'n via vga så setter pcen seg til 800*600. Jeg har selvfølgelig lastet ned siste episode av NRK serien Hunter og har sett den i kveld. Super kvalitet. Jeg vet ikke om det hadde blitt bedre men jeg får ikke satt pcen til noe annet enn 800*600. Jeg bruker en Dell Laptop 820 (duocore og 2 gig ram) så den burde være krafig nok. Jeg har et skjermkort og skjerm på pcen som tåler helt opp til 1920*1080 (wide).

Panelet i en M71 er vel på 13xx*768. Hvordan kan jeg få satt opp pcen til denne oppløsningen? Burde ikke skjermkortet i denne laptopen hatt denne oppløsningen som et valg?

Noen som har samme problem som meg?

BigW
    Har du prøvd de nyeste driverene til skjermkortet ditt.. vil tro det fikser problemet ditt..

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på Expert ved Sørlandssenteret i dag, og der har de laget en egen Samsung og Sony "skryteavdeling". Ble stående en god stund for å sammenligne modellene da de hang pent og pyntelig ved siden av hverandre. Modellene som var utstilt

LE40R75
    LE40M71
    LE40F71
    LE40M91
    Til slutt hang det en plasmamodell (Tror det var PS42Q7H)

Alle var tilkoblet en blueRay spiller som spilte en "tilpasset" Samsung film.

R75 modellen leverer i utgangspunktet et bra bilde. Men i denne settingen må den veldig klart melde pass. Både i fargene og skarpheten har den klare svakheter kontra storebrødrene ved siden av. Dette er jo budsjettmodellen også, så man kan vel ikke forvente at den skal henge med her. Da denne aldri har vært aktuell for meg, flyttet jeg blikket videre.

Så kommer jo til det jeg var mest spent på. M71 vs F71. Ble nok stående i 10-15 minutter bare å betrakte bildene på begge og sammenlignet de mot hverandre. Og jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke kan gi et klart svar på hvilken tv jeg likte best. Synes M71 hadde litt mer fylde i fargene, kontra F71. Men i noen tilfeller føler jeg kanskje at de var i grenseland til å bli litt for sterke. Både når det gjaldt skarphet og detaljer i bildet hadde jeg store problemer med å skille de. Det skal sies at filmen som ble vist ikke inneholdt noen særlige mørke scener, så kanskje inntrykket ville ha endret seg noe da?

Litt lengre til høyre henger den foreløpige toppmodellen M91. Denne tv'n er jo i en prissikte som er enda en del høyere. Samsung bruker også LED-bakbelysningsteknologien på denne skjermen. Generelt synes jeg bildet var varmere og med enda et lite hakk bedre farger enn M71/F71. Det var et virkelig vakkart bilde å se på. Om den er verdt 8-10k mer enn de øvrige modellene for nesten bli opp til hver enkelt å vurdere. Dersom man har en "utømmelig" lommebok er det greit, hvis ikke tror jeg ikke jeg ville ha brukt de ekstra pengene på denne oppgraderingen.

"Konklusjonen" min blir at jeg ville hoppet over R75 modellen. M71/F71 ville jeg gått for den som jeg fikk best deal på. M91 ville jeg kjøpt hvis penger ikke var det viktigste.

Nå har det seg slik at jeg usett har kjøpt F71 allerede (skal forhåpentligvis bli levert denne uken). Etter kveldens demo, er jeg 100% overbevist at jeg kommer til å bli fornøyd.

Tendenfan

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •